Μέτοχος: Η ερώτησή μου είναι για το νέο «κεντρικό σύστημα». Επειδή δεν έχουν ασχοληθεί σε μεγάλο βαθμό τα μέσα ενημέρωσης ή οι μέτοχοι, θα ήθελα να μας εξηγήσει λίγο ο κ. Iwata. Συγκεκριμένα, γιατί, σε αυτήν την χρονική στιγμή, με τη συνεργασία με την DeNA, έχετε αποφασίσει να αντικαταστήσετε το υπάρχον «κεντρικό σύστημα»; Υποθέτω ότι πρέπει να υπάρχει κάποιος στόχος όπως επίσης και ζητήματα που εκκρεμούν και πρέπει να διευθετηθούν. Επίσης, όταν ψάχνετε για ένα συνεργάτη για να φτιάξετε από κοινού ένα «κεντρικό σύστημα», νομίζω ότι μια εταιρία ενοποιημένων συστημάτων θα ήταν, λογικά, υποψήφια για να συνεργαστείτε. Γιατί, λοιπόν, έχετε επιλέξει την DeNA ως τον συνεργάτη σας;

Iwata:  Πριν απαντήσω στην ερώτησή σας, ας εξηγήσω πρώτα ότι το «κεντρικό σύστημα» στο οποίο αναφέρθήκατε είναι η «υπηρεσία ενοποιημένων λογαριασμών» την οποία ανέφερα στην παρουσίασή μου σήμερα. Αυτή η υπηρεσία θα χτίσει μια γέφυρα μεταξύ των έξυπνων συσκευών και των κονσολών που παίζουν μόνο παιχνίδια.

Ως τώρα, η Nintendo έχει φτιάξει την επίσημη ιστοσελίδα της, ξεκίνησε την υπηρεσία Club Nintendo, έφτιαξε τα συστήματα video games της να είναι συμβατά με την υπηρεσία, ξεκίνησε το Miiverse και έχει χτίσει και άλλες online υπηρεσίες μία-μία. Όταν φτιάχναμε το κάθε ένα από τα συστήματα, προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε μία συγκεκριμένη λύση για να επιτύχουμε ένα συγκεκριμένο σκοπό ή για να αντιμετωπίσουμε κάποιο ζήτημα. Με άλλα λόγια, δεν είχαμε ένα συνολικό όραμα για το πως θα πρέπει να είναι το τελικό, συνολικό αποτέλεσμα. Ως αποτέλεσμα, δε μπορούμε να πούμε ότι αυτές οι υπηρεσίες συνδέονται μεταξύ τους με τον ιδανικότερο τρόπο. Επίσης, όταν τις σχεδιάζαμε, δεν είχαμε την ιδέα να χτίσουμε μια γέφυρα ανάμεσα στις έξυπνες συσκευές και τις κονσόλες και, τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν, δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε ότι οι έξυπνες συσκευές θα γίνονταν το κυρίαρχο μέσο με το οποίο οι καταναλωτές συνδέονται ο ένας με τον άλλο και με την κοινωνία. Όταν κοιτάμε τις παρούσες υπηρεσίες δικτύου της Nintendo υπό αυτήν την οπτική (και άλλες), φαίνονται σα μπαλώματα. Δεν είναι ιδανικά σχεδιασμένες για την άνεση του χρήστη, και όταν προσπαθούμε να βελτιώσουμε τη μία, πρέπει να αλλάξουμε όχι μόνο το τμήμα που συνδέεται άμεσα με την υπηρεσία, αλλά και άλλα, φαινομενικά άσχετα τμήματα, και έτσι δεν γίνεται εύκολα. Με άλλα λόγια, έχουμε πολλές ιδέες που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε αλλά δεν είχαμε τη δυνατότητα να τις φτιάξουμε όσο καλά όσο θα θέλαμε.

Είπατε στην ερώτησή σας ότι θα ήταν φυσιολογικό για εμάς να αναθέσουμε αυτό το έργο σε μία εταιρία ενοποιημένων συστημάτων. Κατανοώ ότι πολλές όμοιες περιπτώσεις έχουν αντιμετωπιστεί με την ίδια λογική. Για επαγγελματικές καταστάσεις όπου οι απαιτήσεις μπορούν να ρυθμιστούν από πριν, θα ήταν γενικά μια χαρά. Ωστόσο, οι περιστάσεις θα συνεχίσουν να αλλάζουν ακόμα και από τώρα, άρα θα είναι μάλλον δύσκολο για εμάς να προσδιορίσουμε με σιγουριά τις απαιτήσεις τόσο νωρίς. Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πολλές εταιρίες ενοποιημένων συστημάτων που είναι πολύ καλές στην κατασκευή συστημάτων με προδιαγραφές που έχουν είναι προκαθορισμένες, δηλαδή όταν ο πελάτης μπορεί να κατονομάσει επακριβώς τι είδους πράγματα πρέπει να συμπεριληφθούν. Από την άλλη μεριά, πολλές από αυτές τις εταιρίες δεν είναι πολύ καλές στην καταστευή συστημάτων όταν οι απαιτήσεις του πελάτη μεταβάλλονται συνεχώς ή όταν ο πελάτης τους ζητάει να κάνουν τροποποιήσεις σε συσχετισμό με τις μεταβαλλόμενες περιστάσεις. Φυσικά, υπάρχουν και τέτοιες εταιρίες που είναι καλές σε αυτό, και απλά μιλάω γενικώς. Για την ώρα, η Nintendo θα λειτουργεί σε συνεργασία με την DeNA για τις έξυπνες συσκευές, όπου θα δημιουργούμε νέες εφαρμογές και θα τρέχουμε τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Οι λειτουργίες θα περιλαμβάνουν ανάλυση καθώς και feedback (λήψη σχολίων από τους παίκτες) και θα σχεδιάσουμε το σύστημα με τέτοιο τρόπο που θα μας επιτρέπει να φέρνουμε σε πέρας τα καθήκοντά μας σε σχέση με τη διαχείριση των καταναλωτών, βασιζόμενοι στην ανάλυση και το feedback. Έχουμε καταλάβει ότι υπάρχουν μεγάλες ομοιότητες ανάμεσα σε αυτό το σύστημα και την υπηρεσία ενοποιημένων λογαριασμών που η Nintendo θέλει να εγκαθιδρύσει. Επίσης, μέσω των διάφορων διαπραγματεύσεων που οδήγησαν στη συμμαχία επιχειρήσεων και κεφαλαίου, συνειδητοποιήσαμε ότι η εταιρική φιλοσοφία στην DeNA είναι πολύ καλά συνδεδεμένη με συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και ότι είναι πολύ ικανοί να αλλάζουν το σύστημα με ευελιξία και να το «επανασυναρμολογούν» με ταχύτητα. Εκτός από τη διαχείριση της επιχείρησης για τις έξυπνες συσκευές, φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να φτιάξουμε μια υπηρεσία ενοποιημένων λογαριασμών μαζί, ώστε αυτή η «γέφυρα» να χτιστεί πιο καθαρά, επειδή ακόμα κι αν δε θα μπορέσουμε να προσδιορίσουμε τέλεια όλα τα χαρακτηριστικά εξ αρχής, ή ακόμα κι όταν αντιμετωπίσουμε περαιτέρω αλλαγές στο περιβάλλον, θα μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα σύστημα το οποίο μπορεί να αντιμετωπίσει αυτές τις αλλαγές με ευελιξία. Αποφασίσαμε ότι αυτό είναι κάτι που η Nintendo δε μπορεί να κάνει μόνη της, αλλά μπορούμε να το επιτύχουμε αν δουλέψουμε με τη DeNA.

Όπως είπατε, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν έχουν ασχοληθεί με το θέμα σε μεγάλο βαθμό. Πάντως, αν και τα μέσα δεν έχουν δώσει προσοχή ακόμα, πιστεύω ότι πρόκειται για μία πολύ σημαντική πρόκληση για εμάς. Όσο καλύτερο είναι το σύστημα που θα χρησιμοποιούμε, τόσο πιο ομαλά και συχνά θα μπορούν οι καταναλωτές μας να «ταξιδεύουν» ανάμεσα στις έξυπνες συσκευές και στις κονσόλες. Θα αυξηθούν οι λόγοι για να συνεχίσουν να παίζουν παιχνίδια ή για να συνεχίσουν να παίζουν με φίλους και συγγενείς και θα αυξηθούν οι ευκαιρίες για να προτείνεις κάποια παιχνίδια σε άλλους και αντιστρόφως, ή για να ανταλλάξεις πληροφορίες για τα παιχνίδια. Σήμερα, η ταχύτητα με την οποία μεταδίδονται οι πληροφορίες είναι ιλιγγιώδης. Οτιδήποτε βρίσκεται σε έξαρση στον κόσμο του σήμερα βασίζεται στην μετάδοση των πληροφοριών, άρα πρέπει να κατασκευάσουμε ένα σύστημα που να ταιριάζει με το σημερινό περιβάλλον. Στο παρελθόν, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις και οι πληροφορίες από στόμα σε στόμα ήταν τα βασικά συστατικά του συστήματος, αλλά σήμερα οι άνθρωποι λένε για το πώς πρέπει να προσθέσουμε το Internet σε ένα σύστημα και πως πρέπει να συνδυάσουμε αυτές τις προσπάθειες με τις έξυπνες συσκευές, κι εμείς στοχεύουμε να φτιάξουμε ένα τέτοιο ολοκληρωμένο σύστημα. Ως τώρα, προσφέραμε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης στο οποίο δίνουμε αντίστοιχους πόντους σε όσους αγοράζουν τα προϊόντα μας, και προσφέραμε κάποιες ανταμοιβές για αυτούς τους πόντους. Αυτό που σκεπεύουμε να φτιάξουμε δεν είναι απλά μια επέκταση του υπάρχοντος προγράμματος επιβράβευσης, αλλά ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης που θα περιέχει, ας πούμε, και στοιχεία ψυχαγωγίας. Τα μέλη θα αισθάνονται ότι έχουν κερδίσει κάποια επιβράβευση όχι μόνο λόγω των αγορών τους αλλά επίσης από το ιστορικό του παιχνιδιού τους και το πόσο έχουν αλληλεπιδράσει με άλλους χρήστες. Μιας και είναι αδύνατον να γνωρίζουμε 100% τις απαιτήσεις ενός τέτοιου προγράμματος τόσο νωρίς, θεωρούμε ότι είναι προνόμιό μας να δουλεύουμε με την DeNA, η οποία θα μπορεί να αντιμετωπίζει αυτές τις απαιτήσεις με ευελιξία. Δεν έχουμε αποφασίσει αν η επόμενη συνάντηση συνάντηση μαζί σας θα είναι Ενημέρωση για τα Οικονομικά Αποστελέσματα ή αν θα είναι Ενημέρωση για τις Πολιτικές Εταιρικής Διαχείρισης, αλλά γύρω στα τέλη Οκτώβρη αυτού του έτους, θα έχουμε την επόμενη ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί σας. Θα προετοιμαστούμε για εκείνη τη συνάντηση ώστε να μπορούμε να δώσουμε πιο σίγουρες πληροφορίες για το θέμα.

Ερώτηση Τέταρτη Ερώτηση Έκτη

Πηγή

Ο Iwata απαντά στους μετόχους της Nintendo. Ερώτηση Πέμπτη

| Νέα, Οικονομικά | 0 Comments
About The Author
- Παναγιώτης Βελώνιας, a.k.a. FoM (και FoMPerama). Ξεκίνησε με ένα Gameboy και λάτρεψε το κατά πολλούς απαίσιο Super Mario Land. Αλλά ήταν το πρώτο που είχε παίξει! Πήρε Nintendo 64, Gamecube, Wii, DS, 3DS, Wii U και new 3DS Majora’s Mask Edition. Αμετανόητος Νιντεντάς. Στον ελεύθερο χρόνο του (από τα games) μπορεί να διδάσκει Αγγλικά. Αγαπάει όλα τα Nintendo Franchises εξίσου, αλλά αν του είχαν πιστόλι στο κεφάλι για να διαλέξει μόνο ένα παιχνίδι ως το αμέσως επόμενο από τη Nintendo, θα ήταν το F-Zero. It’s been too damn long. Επίσης, έχει αγοράσει και μαθαίνει Ocarina. Αλήθεια.