Ο Iwata απαντά στους μετόχους της Nintendo. Ερώτηση Ένατη

24 Μαΐ

Μέτοχος: Στο δικό μου μυαλό έχω ήδη μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα συμβεί σε ένα με δύο χρόνια από σήμερα αλλά θα ήθελα να κατανοήσω ορθά την μεσοπρόθεσμη στρατηγική σας για το λογισμικό που θα παρουσιάσετε για τις έξυπνες συσκευές (smart phones, tablets κλπ). Αν και τονίσατε ότι το κομμάτι που έχει να κάνει με τις «υπηρεσίες» είναι ισχυρότερο με τα παιχνίδια στις έξυπνες συσκευές (καθώς, σε αντίθεση με τις εξειδικευμένες κονσόλες για παιχνίδια, απαιτούν συνεχή αναβάθμιση του περιεχομένου τους μετά την κυκλοφορία τους), βλέπουμε  συχνά ότι μερικά τέτοια παιχνίδια επιτυγχάνουν καλά αποτελέσματα αμέσως μετά την κυκλοφορία τους σκαρφαλώνοντας στην κορυφή των downloadable charts.  Από την άλλη μεριά, όπως ακούω και από τα μέχρι στιγμής λεγόμενα του κυρίου Iwata, νιώθω σαν η εταιρεία να επιθυμεί την αύξηση του οικονομικού κέρδους σταδιακά μέσω βάθος χρόνου. Η στρατηγική σας ακολουθεί την ιδέα της διάθεσης τριών – τεσσάρων τίτλων κάθε χρονιά ή θα περιορίσετε τον συνολικό αριθμό των τίτλων που θα διατεθούν περίπου στους πέντε στο ξεκίνημα και θα επικεντρωθείτε στην συνεχή υποστήριξη και ενημέρωσή τους για πέντε ή και δέκα χρόνια ώστε να επιτύχετε την αύξηση των κερδών που επιθυμείτε;

Iwata:

Αναφέρατε ότι μερικά από τα παιχνίδια που κυκλοφορούν για τις έξυπνες συσκευές φτάνουν στην κορυφή των πωλήσεων αμέσως μετά την κυκλοφορία τους.  Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εσάς που είστε κάτοχοι έξυπνων συσκευών μπορείτε να το σκεφτείτε και να το θέσετε έτσι αλλά η αλήθεια είναι ότι χωρίς να βρίσκεται ένα λογισμικό σε πολύ υψηλές θέσεις των downloadable charts αρκετά παιχνίδια θα αγοραστούν έτσι κι αλλιώς.  Το γεγονός ότι υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές είναι σίγουρα θετικό για τον καταναλωτή. Όμως, επειδή υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές, τείνουμε στο να επικεντρωνόμαστε μόνο στα παιχνίδια που θα μπορέσουν να κατακτήσουν τις υψηλότερες θέσεις πώλησης.  Ως αποτέλεσμα εξαιτίας αυτού του ρεαλιστικού σκεπτικού είναι προαπαιτούμενο λίγο ή πολύ τα παιχνίδια μας να βρίσκονται σε όσα περισσότερα κινητά και ταμπλέτες είναι δυνατό αμέσως μετά την πρώτη μέρα κυκλοφορίας τους. Η σκληρή πραγματικότητα δείχνει πως αφού οι χρήστες κατεβάσουν ένα παιχνίδι και αφού παίξουν για 15 λεπτά, τα περισσότερα δεν ξαναπαίζονται ποτέ.  Με άλλα λόγια, ακόμα και μετά την κυκλοφορία και αγορά ενός τίτλου στις έξυπνες συσκευές προκύπτουν επιπρόσθετες δοκιμασίες για αυτές τις εφαρμογές όπως το να πείσεις έναν χρήστη να ενεργοποιήσει και να ξαναπαίξει το παιχνίδι που κατέβασε ώστε να τον κινητοποιήσεις ενεργά να ασχολείται με αυτό σε καθημερινή βάση μετατρέποντας το παιχνίδι που αγόρασε μέρος της καθημερινότητας του παίχτη και προσπαθώντας να τον πείσεις να παίξει ακόμα και πληρώνοντας με περισσότερα χρήματα.

Δίνοντας πρωτύτερα έμφαση στον τομέα των «υπηρεσιών» για το λογισμικό των έξυπνων συσκευών ήθελα να προσδώσω ιδιαίτερη σημασία στην συνεχόμενη υποστήριξη που θα προσφέρουμε.  Ο πιο σημαντικός παράγοντας για μας είναι η ενθάρρυνση των παιχτών να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ώστε να συνεχίσουν να παίζουν.  Πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη το είδος του μηχανισμού πληρωμής που θα είναι θελκτικό προς τους καταναλωτές και τον τρόπο που θα χτίσουμε μια σταθερή και μόνιμη σχέση μαζί τους.  Νομίζω ότι όλα αυτά περιγράφουν στην ουσία τη λέξη «υπηρεσίες».

Αυτή τη στιγμή, κανένας δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα τη χρονική διάρκεια ζωής που θα επιτύχει στις αγορές η πρώτη μας εφαρμογή για τις έξυπνες συσκευές.  Κανένας δεν μπορεί να προβλέψει πόσα χρόνια οι πελάτες μας θα συνεχίσουν να παίζουν χωρίς να βαρεθούν.  Είναι φυσικό να επιδιώκουμε την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής μια εφαρμογής μας για όσο το δυνατό περισσότερο χρονικό διάστημα και είναι και η λογική μας αυτή στα πλαίσια της εμπορικής μας δραστηριότητας στον τομέα των εφαρμογών για έξυπνες συσκευές. Αντί να κυκλοφορούμε τον έναν τίτλο μετά τον άλλον είναι προτιμότερο κάθε εφαρμογή να απολαμβάνει τον μέγιστο δυνατό χρόνο ζωής καθώς το να μπορεί να υπάρχει και να διαδίδεται συνεχώς από κινητό σε κινητό και από tablet σε tablet σημαίνει ότι έχει την πιθανότητα να φτάσει και σε αυτούς που πριν δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με τέτοια μορφή παιχνιδιού αλλά και να καθιερώσει την ύπαρξή του απέναντι σε ένα σωρό από άλλα λογισμικά ως ο τίτλος που πρέπει να παίξεις πριν από οποιοδήποτε άλλον.

Και μετά, εάν έχουν επιτυχία οι τίτλοι μας από ικανό αριθμό ανθρώπων χάρη στην συνεχιζόμενη έκθεσή τους η Nintendo θα μπορέσει να κάνει ακόμα καλύτερη χρήση της πνευματικής της περιουσίας και σε άλλους επιχειρηματικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων και της υπάρχουσας δραστηριότητας στον εξειδικευμένο ψυχαγωγικό τομέα του video gaming στις φορητές και οικιακές κονσόλες καθώς και σε άλλες δραστηριότητες  όπως στα Ψυχαγωγικά Πάρκα της Universal που μόλις ανακοινώσαμε  και γιατί όχι και σε αναγνωρισμένους ήρωές μας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον κινηματογράφο αλλά και από άλλες επιχειρήσεις που εστιάζονται στον οπτικό τομέα. Πάνω απ’ όλα αυτό θα είναι προς όφελος της ίδιας της Nintendo και γι’αυτό ευελπιστούμε σε μία επιτυχής και διαρκώς αναπτυσσόμενη και κερδοφόρα σταδιοδρομία μας στο χώρο των εφαρμογών για έξυπνες συσκευές.  Από επιχειρηματική άποψη φυσικά δεν μπορούμε να συνεχίζουμε να διατηρούμε τις υπηρεσίες μας σε λειτουργία επωμιζόμενοι όλων των εξόδων χωρίς την ουσιώδη ύπαρξη καταναλωτών.  Έτσι, ελπίζουμε ότι οι εφαρμογές που θα αναπτύξουμε για τις έξυπνες συσκευές θα αγαπηθούν από τους πελάτες μας στον μεγαλύτερο δυνατό χρόνο.  Και όσο για το αν θα μπορέσουμε πράγματι να συνεχίσουμε την λειτουργία των υπηρεσιών μας σε έναν τίτλο για πέντε ή ακόμα και δέκα χρόνια θα εξαρτηθεί από τους ίδιους τους καταναλωτές μας ή από το μέγεθος της αποδοχής του.  Συνεπώς, επειδή δεν έχουμε ακόμα κυκλοφορήσει κάποιον τίτλο δεν μπορούμε να πούμε αν θα φτάσει τα πέντε ή τα δέκα χρόνια. Και από την άλλη, το να μην κυκλοφορήσουμε κανένα τίτλο δεν είναι κάτι που θέλουμε αυτή τη στιγμή.

Θα κυκλοφορούμε νέους τίτλους περιοδικά. Αλλά όταν χρησιμοποιούμε τον όρο «περιοδικά» δεν είμαστε σε θέση να συγκεκριμενοποιήσουμε τα ακριβή χρονικά διαστήματα μεταξύ δύο τίτλων μια και αυτό θα εξαρτάται κυρίως από την διάρκεια ζωής της κάθε εφαρμογής που θα διαθέτουμε στην αγορά. Αντί να συζητάμε για το πόσους τίτλους θα κυκλοφορήσουμε στο χρονικό διάστημα μιας χρονιάς θα θέλαμε πρώτα να επιβεβαιώσουμε την αποδοχή των αρχικών τεσσάρων – πέντε  τίτλων από τους καταναλωτές. Αρκετοί από τους εκδότες που έχουν επιτυχώς κυκλοφορήσει την παρθενική τους εφαρμογή στις έξυπνες συσκευές έχουν συναντήσει μεγάλη δυσκολία στο να επαναλάβουν δεύτερη φορά αυτή την επιτυχία. Εάν αρκετές από τις εφαρμογές που θα κυκλοφορήσει αρχικά η Nintendo χρησιμοποιήσουν με ορθό τρόπο την δημοτικότητα των χαρακτήρων της Nintendo και τύχουν θετικής αποδοχής και οικονομικής επιτυχίας σε μικρό χρονικό διάστημα τότε πολλοί σε όλο τον κόσμο θα το μάθουν και ενδεχομένως να εκτιμήσουν τις προσπάθειές μας.  Θα θέλαμε να καταφέρουμε να έχουμε απανωτές επιτυχίες σε μικρό χρονικό διάστημα και μόνο αφού το πραγματοποιήσουμε και πάντοτε σε σχέση με το πόσο θα κρατήσει το ενδιαφέρον των παιχτών ο κάθε τίτλος θα προχωρήσουμε σε μία ορθότερη ρύθμιση του χρονικού διαστήματος που θα προκύπτει ανάμεσα στην κυκλοφορία κάθε νέου τίτλου μας.

Έχω ακούσει από το τμήμα δημοσίων σχέσεων επενδυτών ότι αρκετοί άνθρωποι έχουν αξιολογήσει λανθασμένα την στρατηγική της Nintendo και εδώ είναι που θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι.  Ανακοινώσαμε ότι η Nintendo θα χρησιμοποιήσει ενεργά την δημοφιλία της πνευματικής ιδιοκτησίας της.  Υπήρξαν ορισμένοι που παρεξήγησαν τη φράση «ενεργή χρησιμοποίηση των διάσημων χαρακτήρων της Nintendo” ως την προσπάθειά μας να προσδώσουμε σε παραχώρηση χρήσης χαρακτήρων ώστε να μεγιστοποιηθεί  το κέρδος μας από τη χρήση και να μπορέσουμε να προβάλλουμε τη Nintendo σε όσα περισσότερα μέρη γίνεται.  Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι από εσάς μπορεί να διερωτώνται «Ποια είναι η διαφορά με τις στρατηγικές χρησιμοποίησης και παραχώρησης χρήσης των χαρακτήρων που υπάρχουν σε άλλες εταιρίες;»

Η ενεργή χρησιμοποίηση της πνευματικής ιδιοκτησίας της Nintendo αφορά την δική μας στρατηγική προς όφελος των παιχνιδιών – software που κατασκευάζουμε για τις δικές μας κονσόλες και από εδώ και στο εξής και για τις έξυπνες συσκευές.  Αν αυτό γίνει σωστά τότε θα μας επιφέρει τεράστια έσοδα.  Για παράδειγμα, άσχετα με το αν ένα παιχνίδι πουλήσει 2 ή 10 εκατομμύρια αντίτυπα, η επένδυση της Nintendo στην ανάπτυξη του παιχνιδιού και η αρχική εμπορική προώθηση του προϊόντος είναι λίγο ή πολύ παρόμοια αλλά τα οικονομικά οφέλη ποικίλουν αναλόγως των πωλήσεων και όταν ένας τίτλος πουλήσει καλά τότε μπορεί να ενδυναμώσει την εμπορική μας επίδοση στο έπακρο.  Συνέβη ακριβώς αυτό όταν η Nintendo κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή της με το Wii και το Nintendo DS.  Προσπαθούμε να αναδείξουμε την πνευματική μας ιδιοκτησία και τους διάσημους χαρακτήρες μας σε διάφορα μέρη ώστε να δημιουργήσουμε μια κατάσταση στην οποία μια μεγάλη και διαφορετική ομάδα ανθρώπων θα έχει την ευκαιρία να διασκεδάσει με τα παιχνίδια μας. Εάν στοχεύαμε στην μεγιστοποίηση κέρδους από την παραχώρηση χρήσης IP (χαρακτήρων Nintendo κ.ο.κ) τότε θα θέταμε σε προτεραιότητα τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να αυξήσουμε αριθμητικά την προώθηση των προϊόντων μας. Αυτή δεν είναι η δική μας προτεραιότητα.  Γιατί ο πιο επικερδής τομέας στην εταιρεία μας είναι η πώληση λογισμικού – παιχνιδιών. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην αναγκαιότητα του τόπου και του χρόνου που θα μπορούσαμε καταλληλότερα να στρέψουμε την προσοχή του περισσότερου κόσμου μέσα από την αναγνωρισιμότητα και την εξοικείωση. Επιπροσθέτως, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί να μην το παρακάνουμε και δημιουργήσουμε αντιστροφή ενδιαφέροντος και κορεσμό αλλά αντιθέτως να επιμηκύνουμε την αξία μεσοπρόθεσμο αλλά και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα και όχι μόνο βραχυπρόθεσμα.

Ανέφερα προηγουμένως ότι τα παιχνίδια μας για τις έξυπνες συσκευές θα πρέπει να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής στην αγορά. Και το είπα γιατί αν τελικά έχουν μικρή διάρκεια στην αγορά θα αποτελούν ένα παρωχημένο προϊόν. Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί τα 30 χρόνια μετά από την αρχική κυκλοφορία του Super Mario. Ακόμα και μετά από 30 χρόνια ο τίτλος χαίρει της μακροζωίας που λέγαμε προηγουμένως. Η συμφυής του αξία δεν έχει ελαχιστοποιηθεί δραστικά από την εποχή που μεσουρανούσε. Το αντίθετο μάλιστα, σε σχέση με τον κόσμο που τον αναγνωρίζει ο Super Mario ίσως να έχει αυτή τη στιγμή τους περισσότερους fan σε όλη την ιστορία του. H μακροβιότητα είναι μία από τις αξίες των χαρακτήρων της Nintendo και όποτε μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε ενεργά στοχεύουμε στο να αυξήσουμε περαιτέρω την διαχρονική τους αξία.

Σε αντίθεση με την κοινή άδεια χρήσης η οποία στοχεύει στην αποκόμιση κερδών μέσω της αδειοδότησης η Nintendo χρησιμοποιεί ενεργά την Διανοητική και Πνευματική της ιδιοκτησία ώστε να αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων που παίζουν παιχνίδια της ίδιας της Nintendo και να μεγιστοποιήσει την αξία τους τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.  Εάν το κατανοήσετε αυτό και παρατηρήσετε και τις μελλοντικές μας δραστηριότητες, ή όταν η Nintendo δεν χρησιμοποιήσει τους χαρακτήρες της με τον τρόπο που συνήθως πραγματοποιούνται οι κοινές άδειες χρήσης τότε θα καταλάβετε τον λόγο για τον οποίο θα το εφαρμόσουμε ή όχι.  Επειδή παρόμοια πολιτική εφαρμόζεται και στα παιχνίδια για έξυπνες συσκευές πήρα το θάρρος να μοιραστώ μαζί σας αυτές τις συμπληρωματικές πληροφορίες.

Ερώτηση Όγδοη

Πηγή

Ο Iwata απαντά στους μετόχους της Nintendo. Ερώτηση Ένατη

| Νέα, Οικονομικά | 0 Comments
About The Author
-

Άγγελος Ζωχιός a.k.a AkiraGr eAthlete στα παιχνίδια Super Smash Bros. Wii U/3DS/Melee, Pokken Tournament, Splatoon και MarioKart.

Ιδιοκτήτης και αρχισυντάκτης του Nintendo Next. Με σιδηρά πυγμή παλεύει μαζί με το ηρωικό party του για την σωστή σας ενημέρωση.

Δημιουργός του ελληνικού τμήματος των Nintendo eSport στην χώρας μας αναγνωρισμένο από την Nintendo of Europe.

Ακολουθείστε με στο twitter, facebook, google+

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων