springloaded

Η Springloaded είναι κυρίως γνωστή για τη δουλειά της στο χώρο των κινητών και tablets. Μερικά από τα παιχνίδια τους είναι το Higarana Pixel Party και το Atomic Test Pilot Zero και έχουν εμφανιστεί σε αυτές τις πλατφόρμες. Πρόσφατα, ξεκίνησαν να φέρνουν τα παιχνίδια τους στο 3DS eShop, όπως το Heart Beaten.

Το Higarana Pixel Party και το Nuclien είναι δύο παιχνίδια που αναμένεται να έρθουν στο 3DS eShop στο μέλλον. Ανάλογα με το πόσο καλά θα πάνε σε πωλήσεις αυτά τα παιχνίδια, είναι πιθανό να φτιάξουν ακόμα περισσότερα για το φορητό της Nintendo.

H Springloaded είναι πρωτίστως εταιρία που φτιάχνει δωρεάν παιχνίδια για κινητά αυτές τις μέρες, άρα η γνώμη μου θα είναι αρκετά προφανής.

Υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές στο όλο ζήτημα βέβαια, και μια από τις πιο σημαντικές είναι η κοινή γνώμη. Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, λατρεύω τα Mario, Zelda, Pokemon και λοιπά. Μόλις τελείωσα το Pikmin 3, το οποίο νομίζω ότι βρίσκεται μέσα στη λίστα μου με τα καλύτερα 5 παιχνίδια όλων των εποχών! Υπάρχει έστω και ένα δωρεάν παιχνίδι μέσα σε αυτή τη λίστα; Όχι.

Πιστεύω ότι όταν οι άνθρωποι αναρωτιούνται γιατί κανένα από τα αγαπημένα τους παιχνίδια δεν είναι δωρεάν, καταλήγουν στο απλό συμπέρασμα πως «Αυτά τα παιχνίδια είναι απαίσια. Είναι επαναλαμβανόμενα, άμυαλα και σχεδιασμένα να μου φάνε τα λεφτά». Πιστεύω ότι αυτό το σκεπτικό για τα πράγματα είναι πολύ αμυντικό, αν και μπορώ να συμφωνήσω ότι όλα τα παραπάνω αληθεύει στις περισσότερες περιπτώσεις. Αυτό που πρέπει να θυμούνται οι άνθρωποι είναι ότι το μέσο του F2P (Free to Play) είναι ακόμα πολύ νέο και ότι αν οι άνθρωποι δεν απολάμβαναν τα παιχνίδια, τότε και αυτά δε θα υπήρχαν πλέον.

Αν κοιτάξουμε την αγορά των κινητών και tablets, είναι αναπόφευκτο για τους developers, η προσέλκυση δισεκατομμυρίων παικτών και η πιθανότητα να έχεις τόσους ανθρώπους να παίζουν το παιχνίδι σου είναι απλά πολύ δύσκολο να τους αντισταθείς. Όμως, οι προγραμματιστές δεν ήταν έτοιμοι για κάτι τέτοιο, καθώς περάσαμε τα τελευταία 30 χρόνια μαθαίνοντας πώς να φτιάχνουμε αυτοτελείς, εκπληκτικές περιπέτειες που παίρνουν 20 ώρες για να ολοκληρωθούν. Κάποιοι άνθρωποι θεωρούν το Pikmin, το Journey και το Half Life κάποια από τα κορυφαία παραδείγματα του gaming και όσοι το πιστεύουν αυτό, νιώθουν ότι οι θεμελιώδεις αρχές του πολυαγαπημένουτους gaming, καταστρέφονται από τα F2P games που φτιάχνονται από άπληστους εκδότες.

Αν το σκεφτείτε και για άλλα πράγματα, όπως για παράδειγμα στη μουσική, όταν η Punk έκανε την εμφάνισή της όλοι ήταν ήδη αρκετά ευχαριστημένοι με τη μουσική που άκουγαν τότε και τη μίσησαν. Αν το συκγρίνουμε με τα mobile games, βλέπουμε πολλούς ανθρώπους να λένε «Αυτά δεν είναι παιχνίδια» όπως κάποτε έλεγαν «Η Punk δεν είναι μουσική». Είναι απλά κάτι διαφορετικό και αν εμείς έχουμε στενόμυαλες απόψεις για το θέμα δείχνει την έλλειψη κατανόησης των παιχνιδιών ως ένα μέσο που συντηρείται από τους παίκτες που τα παίζουν και όχι από τις απόψεις λίγων ανθρώπων που νομίζουν ότι ξέρουν καλύτερα.

Σχεδόν όλοι παίζουν παιχνίδια στα κινητά τους πλέον και αν μιλήσεις σε κάποιον κάτω των 25, δεν έχουν πρόβλημα με το μοντέλο F2P καθώς έχουν περάσει τα καθοριστικά τους χρόνια παίζοντας τέτοια παιχνίδια και το αποδέχονται και το βλέπουν ως έναν πολύ καλό τρόπο να παίζεις παιχνίδια με τους φίλους τους. Το Minecraft είναι πιο δημοφιλές στους εφήβους από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα και για πολλούς ανθρώπους είναι ένα πολύπλοκο sandbox χωρίς στόχο και πλοκή. Παρόλαυτα, δεν βλέπουμε το Minecraft ως κακόβουλο επειδή δεν «σκάβει» στις τσέπες μας για λεφτά και προσφέρει δημιουργική έκφραση. Ακόμα κι έτσι, πολλοί αδυνατούν να καταλάβουν τι είναι αυτό που κάνει το Minecraft να λειτουργεί σαν παιχνίδι. Τα mobile games είναι παρόμοια, πολλοί άνθρωποι απολαμβάνουν να νικούν bosses που έχουν χρονικό περιθώριο και δεν τους πειράζει να πληρώνουν για την εμπειρία. Για μερικούς, αυτή η εμπειρία είναι τόσο κοινωνική όσο και παιχνίδι.

Με λίγα λόγια, οι καιροί έχουν αλλάξει και χρειάζεται να έχουμε υπόψιν πως πολλοί άνθρωποι δεν έχουν αλλάξει ή δεν έχουν δείξει την επιθυμία να εξελιχθούν με το είδος.

Για τη Nintendo, η προσέγγιση του mobile gaming φαίνεται ως προφανής επιλογή για πολλούς λόγους:

  1. Θα παρουσιάσουν τις πνευματικές τους ιδιοκτησίες σε εκατομμύρια νέους χρήστες και θα διασφαλίσουν την αντοχή των παιχνιδιών τους τα οποία θα γίνουν μέρος μιας ακόμα περισσότερο μαζικής αγοράς. Δε βρίσκω το λόγο που το Pikmin δε μπορεί να μοιράζεται το ίδιο κοινό με μία ταινία Pixar, αφού σίγουρα έχει την ομορφιά και το βάθος.
  2. Με τη διαδικασία του να κάνουν ακόμα πιο γνωστά τα παιχνίδια τους, μπορεί να μετατρέψουν μερικούς χρήστες σε χρήστες Wii U και 3DS, αν και στην πραγματικότητα δε νομίζω ότι αυτή η προοπτική είναι η βάση της στρατηγικής τους, μιας και πολλοί άνθρωποι δε θα αισθανθούν την ανάγκη να αγοράσουν άλλη μια συσκευή για να παίζουν παιχνίδια ενώ ήδη έχουν κινητό.
  3. Φυσικά, η Nintendo ελπίζει να βγάλει χρήματα από αυτήν την κατάσταση. Είμαι σίγουρος ότι όλοι θέλουμε να εξασφαλίσουμε την επιβίωση της Nintendo ως επιτυχημένου developer για πάντα! Το να κάνουν την επιχείρισή τους όσο πιο σταθερή όσο γίνεται μόνο καλό μπορεί να είναι. Μπορεί αυτό κάποτε να οδηγήσει στο τέλος της γραμμής Wii και DS; Ίσως, αλλά περιμένει κάποιος ρεαλιστικά ένα PS5, XboxTwo ή VitaX; Τα παιχνίδια έχουν αλλάξει, το ίδιο και οι άνθρωποι που τα παίζουν. Μπορούμε να στενοχωριόμαστε για αυτό (εγώ στενοχωριέμαι) αλλά είναι όπως οι άνθρωποι ακόμα αγοράζουν δίσκους βινυλίου (όπως κάνω κι εγώ μερικές φορές!) και είμαστε προσκολλημένοι στο παρελθόν και είμαστε η μειονότητα. Κάποια στιγμή όλα θα γίνονται streaming, και θα παίρνουμε όλα μας τα media οπουδήποτε πάμε μαζί μας, σε μία συσκευή.
  4. Η Nintendo είναι η Nintendo! Όλοι την αγαπούμε και πιστεύουμε ότι είναι ίσως οι καλύτεροι developers στον πλανήτη, ειλικρινά δε μπορώ να τους φανταστώ να φτιάχνουν ένα κακό παιχνίδι. Πιστεύω ότι μπορεί στο τέλος να γίνουν οι σωτήρες της βιομηχανίας F2P στα κινητά! Η άποψή μου είναι ότι θα φτιάξουν εκπληκτικά όμορφα παιχνίδια, τα οποία θα δείξουν στους εκδότες εκεί έξω ότι υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να βγάλεις χρήματα και να συντηρήσεις τον εαυτό σου στην αγορά των κινητών και των tablets. Αυτή τη στιγμή, οι περισσότερες εταιρίες ακολουθούν τις ίδιες οικονομικές στρατηγικές και ελπίζω η Nintendo να καταφέρει να διευρύνει την αγορά με πρωτοποριακές ιδέες και δημιουργικά προϊόντα. Αυτό θα μπορούσε να φέρει το νέο άλμα στη δημιουργικότητα για παιχνίδια στη μαζική αγορά.

Αν και είμαι σίγουρος ότι οι πιο πολλοί είναι πολύ σκεπτικοί προς τα νέα [ότι η Nintendo θα αρχίσει να φτιάχνει παιχνίδια για κινητά] πρέπει να εμπιστευτούμε τη Nintendo στο να συνεχίσει να είναι καταπληκτική και ένας κόσμος με περισσότερα προϊόντα Nintendo είναι καλύτερος από έναν κόσμο με λιγότερα. Γι’ αυτό μη φοβάστε, όλα θα πάνε καλά!

Πηγή

Συνέντευξη του James Barnard της Springloaded Software

| 3DS, eShop, indies, Νέα, Συνέντευξη | 0 Comments
About The Author
- Παναγιώτης Βελώνιας, a.k.a. FoM (και FoMPerama). Ξεκίνησε με ένα Gameboy και λάτρεψε το κατά πολλούς απαίσιο Super Mario Land. Αλλά ήταν το πρώτο που είχε παίξει! Πήρε Nintendo 64, Gamecube, Wii, DS, 3DS, Wii U και new 3DS Majora’s Mask Edition. Αμετανόητος Νιντεντάς. Στον ελεύθερο χρόνο του (από τα games) μπορεί να διδάσκει Αγγλικά. Αγαπάει όλα τα Nintendo Franchises εξίσου, αλλά αν του είχαν πιστόλι στο κεφάλι για να διαλέξει μόνο ένα παιχνίδι ως το αμέσως επόμενο από τη Nintendo, θα ήταν το F-Zero. It’s been too damn long. Επίσης, έχει αγοράσει και μαθαίνει Ocarina. Αλήθεια.