Αποσπάσματα από το Q&A της Nintendo με τους επενδυτές

02 Μαΐ
Αποσπάσματα από το Q&A της Nintendo με τους επενδυτές

Κάθε φορά, μετά από την ενημέρωση των οικονομικών της Nintendo, γίνεται και μια συζήτηση της ηγεσίας με τους επενδυτές.

Πάμε να δούμε τι ενδιαφέρον ειπώθηκε αυτή τη φορά.

 

Η φιλοσοφία του Yamauchi και η επιλογή του Furukawa

Ο Kimishima σχολίασε:

Έχω τη δική μου εξήγηση σχετικά με το τι εννούσε ο κ. Yamauchi όταν έχρισε πρόεδρο τον κ. Iwata, λέγοντας πως είναι ασυνήθιστος. Ο κ. Yamauchi εργάστηκε στη βιομηχανία για πάνω από 50 χρόνια και ήταν επίμονος στα πιστεύω του. Πάντα θεωρούσε τα παιχνίδια ως τον ακρογωνιαίο λίθο. Η δημιουργία τους χρειάζεται κόπο, χρόνο αλλά και χρήμα. Πίστευε επίσης πως πρέπει πάντα να τα δίνουμε όλα και να μην εγκαταλείπουμε. Έλεγε πως στόχος του υλισμικού είναι να βγάζει τα καλύτερα παιχνίδια και ποτέ δεν άλλαξε σκεπτικό. Φαντάζομαι πως κάποιος που θα λύγιζε τη βασική νοοτροπία της Nintendo θα ήταν ακατάλληλος. Κατά μία έννοια, έψαχνε για έναν επίμονο ή, όπως θα το έλεγε ο ίδιος, ένα πολύ ασυνήθιστο άνθρωπο. Εγώ νομίζω πως εννοούσε πως θα ήταν κάποιος που δε θα άλλαζε ο,τι και να έλεγαν άλλοι άνθρωποι ή εταιρείες. Κάποιον που θα διατηρούσε τη διαφορετικότητα της Nintendo.

Αν τώρα ο κ. Furukawa είναι ασυνήθιστος, δε γνωρίζω. Μπορώ μόνο να πω πως έχει πολύ γερή κράση. Έχει ξεκάθαρες και δομημένες απόψεις, κατανοεί την οπτική της Nintendo και μπορεί να την εκφράσει σε όλους με τα δικά του λόγια. Το τμήμα που διοικεί έχει τη σημαντική αποστολή της εξήγησης αυτής της νοοτροπίας σε όλους τους εργαζομένους. Αυτούς που εργάζονται στην ανάπτυξη, στις πωλήσεις, ακόμη και στο εξωτερικό. Είναι σημαντικό η ομάδα του να παραμένει σταθερή και είναι ιδιαίτερα ικανός σ’ αυτό.

Κάτι επίσης σημαντικό είναι οτι περισσότεροι από τους μισούς εργαζομένους της Nintendo εργάζονται στο εξωτερικό. Είναι δύσκολο να ηγήσαι αν δε μπορείς να επικοινωνήσεις με τους εργαζομένους μας στο εξωτερικό. Γι’ αυτό θεωρώ την εργασιακή εμπειρία του κ. Furukawa στο εξωτερικό σαν κάτι που τον καθιστά καλή επιλογή για νέο πρόεδρο. Μετά την προεδρεία του κ. Yamauchi, υπήρξαν αλλαγές στο περιβάλλον της Ninendo. Πλέον δε μπορεί να αποφασίζει μόνο ένας για όλα. Έτσι ξεκίνησε η συλλογική ηγεσία, την οποία συνέχισα κι εγώ. Κατά την άποψή μου, ο ρόλος του κ. Furukawa ως προέδρου είναι να βγάλει τον καλύτερο εαυτό όλης της εταιρείας. Πρέπει να την κατευθύνει και να στοχεύσει σταθερά. Ο Δ.Σ. έκρινε πως ο κ. Furukawa είναι ο κατάλληλος άνθρωπος.

 

 

Γιατί να γίνει η αλλαγή τώρα;

 

Με ρωτήσατε για τα καθήκοντά μου όταν ανέλαβα τα ηνία ενώ το Switch ήταν ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης. Από τις μεγαλύτερες ευθύνες μου ήταν να κυκλοφορήσει η κονσόλα και να την πάρουν στα χέρια τους οι καταναλωτές, ακριβώς όπως είχαμε οραματιστεί. Δεύτερος ρόλος μου ήταν να αλλάξω τη δομή της εταιρείας για να επισπεύσω τη λήψη αποφάσεων πάνω στην ποικιλία των project που είχε υπόψιν του το Δ.Σ. Χρειάζεται στήριξη για κάτι τέτοιο, οπότε ήταν απαραίτητο να χτισουμε μια δομή που θα επέτρεπε στη νέα γενιά να παίξει έναν ενεργό ρόλο.

Όσο διαμοιράζαμε τα διοικητικά καθήκοντα, δημιουργήσαμε ένα σύστημα όπου οι νεότεροι διευθυντές μπορούν να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις. Τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια, μας έχουν δείξει τι είναι ικανοί να πετύχουν. Τα τελευταία μας οικονομικά αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα από τις προβλέψεις μου, που σημαίνει πως οι προσπάθειές μας απέδωσαν καρπούς. Ο διάδοχός μου, κ. Furukawa, εργάστηκε στο πλευρό μου. Έχει υλοποιήσει αυτό το μη-παραδοσιακό, συλλογικό σύστημα διακυβέρνησης, οπότε πιστεύω πως είναι η κατάλληλη στιγμή για την αλλαγή ηγεσίας.

Αναλογιζόμενος το εύρος των project μας, τώρα είναι η ώρα για να δώσω τη σκυτάλη σε νέους ανθρώπους και να δώσω ώθηση σε μια αλλαγή γενιάς.

 

 

Οι στόχοι του Furukawa ως προέδρου

 

Ο Furukawa έδωσε τις παρακάτω εξηγήσεις:

Η εταιρεία θα διοικειται από μέλη ενός νέου συμβουλίου, με ένα συλλογικό σύστημα ηγεσίας νέας γενιάς. Ο κ. Kimishima εχει δείξει έμπρακτα τι σημαίνει η συλλογική διοίκηση και καταλαβαίνω πως ο δικός μου ρόλος είναι να συνεχίσω αυτή την πορεία. Έχουμε επικεφαλής ανάπτυξης υλισμικού, λογισμικού, πωλήσεων και marketing. Όλοι τους έχουν τις δικές τους δυνάμεις, οπότε σκοπεύω να συζητώ μαζί τους συχνά, να τους εξηγώ το παρασκήνιο και το γενικό πλαίσιο και να κάνω ό,τι μπορώ για να διοικείται η εταιρεία ομαδικά.

Όσον αφορά τα ζητήματα, πρώτο μου μέλημα τώρα είναι να επιταχύνω την ορμή του Switch και να επεκτείνω την επιχείρηση. Άλλα θέματα είναι η επέκτασή μας στα smartphones και αν μπορούμε να τα καταστήσουμε ως μεγαλύτερο παράγοντα της επιχείρησής μας.

Κοιτάζω επίσης τα θεματικά πάρκα και τις ταινίες, που είναι μέρος της στρατηγικής μας να επεκτείνουμε το κοινό των Nintendo IPs και πώς μπορούμε να στήσουμε νέους τρόπους για να βελτιώσουμε τις επιχειρήσεις μας με τις κονσόλες.

 

 

Στόχος το Switch να φτάσει τα 20 εκ/μύρια

Ο Kimishima έιπε:

Όπως είπαμε και νωρίτερα, είναι μείζονος σημασίας να δούμε πόσο μπορούμε να επεκτείνουμε την αγορά στο δεύτερο έτος πωλήσεων. Αυτό ισχύει για φορητά αλλά και για οικιακές κονσόλες.

[…]

Θέσαμε ως στόχο το Switch να φτάσει τα 20 εκ/μύρια σε πωλήσεις αυτό το οικ. έτος γιατί πρέπει να ξεπεράσουμε τα 15,05 εκ/μύρια που πωλήθηκαν στο πρώτο έτος. Για να το λόγο αυτό, τα παιχνίδια που ετοιμάζουμε στοχεύουν να προσελκύσουν και ανθρώπους που δεν παίζουν video games πλέον. Συμφωνήσαμε ομόφωνα ως εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των κλάδων μας στο εξωτερικό, να δουλέψουμε με αυτό το στόχο. Τα 20 εκ/μύρια δεν είναι εύκολος στόχος, αλλά πιστεύω πως είμαστε σε θέση να τον πετύχουμε.

Όσο για τον κύκλο ζωής του Switch, πρέπει να παρέχουμε νέες εμπειρίες με σταθερό ρυθμό. Έτσι θα συνεχίσει ο κόσμος να παίζει με το Switch και αυτό θα οδηγήσει σε πωλήσεις μακροπρόθεσμα. Δε μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες, αλλά έχουμε μεγάλη εμπειρία στις πωλήσεις κονσολών. Θα αξιοποιήσουμε αυτές τις γνώσεις, από τις επιτυχίες μέχρι τις αποτυχίες, στα σχέδιά μας. Οι αλλαγές στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων άλλων εταιρειών, μπορούν να επηρεάσουν τον κύκλο ζωής του Nintendo Switch. Σημαντικό λοιπόν δεν είναι να ξεπεράσουμε τις πωλήσεις του Wii, αλλά να προσαρμοστούμε στις αλλαγές της αγοράς για να συνεχίσει το Switch να πουλάει.

 

 

Η Συνύπαρξη του Switch με το 3DS

Τάδε έφη Kimishima:

Οι καταναλωτές αγόρασαν 3DS σε αναμενόμενες ποσότητες το περασμένο οικ. έτος. Έχει επαρκή ποικιλία παιχνιδιών και τιμή που το κάνει προσβάσιμο, ειδικά σε γονείς που θέλουν κάτι για τα παιδιά τους. Αναμένουμε η ζήτηση να συνεχίσει και φέτος, οπότε θα συνεχίσει να πωλείται.

Το Switch είναι κονσόλα που όμως μπορεί να γίνει και φορητό. Η κατάσταση λοιπόν μπορεί να αλλάξει και να γίνει από 1 Switch ανά σπίτι σε 1 Switch ανά παίκτη. Η τιμή όμως του Switch δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο σε μικρό χρονικό διάστημα. Στο μέλλον, θα αξιολογήσουμε τι είδους παιχνίδια θέλει ο κόσμος και σε τι τιμές. Εφόσον υπάρχει ζήτηση, θα συνεχίσουμε να πουλάμε το 3DS. Για την ώρα, βλέπω το 3DS να συνυπάρχει με το Switch.

 

 

Ψηφιακές πωλήσεις

Ο Kimishima είπε σχετικά:

Αναμένω το ποσοστό των ψηφιακών πωλήσεων να αυξηθεί σταθερά στα επόμενα χρόνια. Οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει στο ψηφιακό περιεχόμενο, μια τάση που είναι φανερή με τις αγοραστικές τάσεις σε Η.Π.Α. και Ευρώπη. Ειδικά αν δούμε τις πωλήσεις άλλων εκδοτών. Παρόλα αυτά, υπάτχουν πολλοί καταναλωτές που αγοράζουν μόνο απτά προϊόντα, οπότε δε βλέπω της ψηφιακές πωλήσεις να ξεπερνούν όλες τις άλλες. Τα ποσοστά επίσης διαφέρουν από τίτλο σε τίτλο, ανάλογα με το περιεχόμενο και το είδος του αγοραστή. Δε μπορώ λοιπόν να προβλέψω το πόσο θα αυξηθεί το ποσοστό των ψηφιακών πωλήσεων της Nintendo. Ήδη όμως το ποσοστό αυτό έχει ανέβει πάνω από το 50% για μερικούς τίτλους εκδοτών εκτός Ιαπωνίας, οπότε σίγουρα πιστεύω πως θα ανέβει και για μας.

Όσο για τη συνολική συνεισφορά τους στα σταθερά εισοδήματα, δεν πρόκειται να πετύχουμε τίποτα αν αυξάνονται οι ψηφιακές πωλήσεις αλλά μειώνονται οι συνολικές πωλήσεις. Είναι πιο σημαντικό να έχουμε τίτλους που να θέλει να αγοράσει ο καταναλωτής.

 

 

Nintendo και Κίνα

Γνωρίζουμε πως υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που θέλουν να παίξουν παιχνίδια της Nintendo στην Κίνα. Πιστεύω πως θα ήθελαν την ίδια εμπειρία με όσους παίζουν τα παιχνίδια μας σε άλλες χώρες. Εμείς ψάχνουμε τρόπους να το πετύχουμε αυτό πάνω από μια δεκαετία. Ωστόσο δεν το έχουμε καταφέρει ακόμη.

Η Nintendo δε μπορεί να επεκταθεί μόνη της στην Κίνα. Πολλοί μας έχουν προσεγγίσει για πιθανές συνεργασίες, αλλά μια συνεργασία δε θα λύσει αυτομάτως όλα τα προβλήματα. Τα ζητήματα είναι πολλά και ήδη υπάρχουν πολλές συζητήσεις για να βρεθούν οι λύσεις. Δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο στάδιο τω συμβολαίων, αλλά θέλουμε να φτάσουμε εκεί το συντομότερο δυνατόν.

 

 

 

H ανάπτυξη του Dragalia Lost

Πριν πάμε στα σχόλια του Kimishima, έχουμε ήδη μεταφράσει πριν λίγες μέρες τα σχετικά σχόλια για τη DeNA και τη Cygames εδώ.

Το Dragalia Lost αρχικά το σχεδίασε η Cygames, αλλά σκεφτήκαμε πως θα ήταν μια ενδιαφέρουσα εφαρμογή. Έτσι, αναμιχθήκαμε κι εμείς από το στάδιο του σχεδιασμού και τώρα αναπτύσσουμε τον τίτλο μαζί. Η ομάδα σχεδιασμού και ανάπτυξης του Dragalia Lost είναι πολύ συμβατή με τις αντίστοιχες δικές μας ομάδες. Πιστεύω λοιπόν πως θα είναι πολύ αξιόλογος συνεργάτης για μελλοντική ανάπτυξη εφαρμογών στις έξυπνες συσκευές.

Αν σας φαίνεται περίεργη αυτή η συνεργασία, τότε θα πρέπει να σας υπενθυμίσουμε πως η Cygames έχει εμπειρία με την ανάπτυξη τίτλων για κονσόλες της Nintendo. Συγκεκριμένα, το 3DS.

 

 

 

Πηγή

Αποσπάσματα από το Q&A της Nintendo με τους επενδυτές

About The Author
- Ένας βάρβαρος που βγήκε από τη σπηλιά του στο Βορρά για να γράψει για Νιτέντα. Συμφιλιωμένος πλέον με ξυράφια και ψαλίδια, τριγυρνάει τις νύχτες για αθώα θύματα να προσηλυτίσει στο μαγικό κόσμο των video games. Ο γνωστός MasterV ξαναχτυπά.

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων