To όνομα Gunpei Yokoi είναι γνωστό στους «γηραιούς» του χώρου.
Ο εν λόγω κύριος ήταν ένας από τους θρυλικούς δημιουργούς της παλιάς φρουράς της Nintendo.
Ποιός ήταν ο Gunpei Yokoi;
Ο Gunpei Yokoi ήταν ένας από τους βασικούς σχεδιαστές της Nintendo. Ήταν αυτός που εμπνεύστηκε τη δημιουργία των κλασικών Game & Watch φορητών της Nintendo, ο δημιουργός του D-Pad, του Game Boy αλλά και πολλών παιχνιδιών που έχουν αφήσει ιστορία όπως τα Kid Icarus και Metroid.
Ακολουθούσε έναν εναλλακτικό τρόπο σκέψης που τότε, όπως και τώρα, θεωρείτο αιρετικός στους κύκλους της τεχνολογίας. Δεν τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στη δημιουργία των παιχνιδιών. Αντίθετα, έβρισκε πιο ενδιαφέρον να εφευρίσκει ριζοσπαστικούς τρόπους να αξιοποιεί παρωχημένη τεχνολογία.
Ο πρώτος λόγος ήταν γιατί η «παρωχημένη» τεχνολογία ήταν πιο γνώριμη στους προγραμματιστές και άρα έκανε τη δουλειά τους πολύ πιο εύκολη. Τότε βλέπετε δεν υπήρχαν έτοιμες game και graphics engines. Όλος ο προγραμματισμός γινόταν σε assembly και ήταν πολύ πιο δύσκολος και απαιτητικός.
Ο δεύτερος λόγος ήταν καθαρά οικονομικός. Η πεπαλαιωμένη τεχνολογία είναι πάντα πιο συμφέρουσα στην προμήθεια και την παραγωγή από την πιο σύγχρονη. Το NES για παράδειγμα κυλοφόρησε το 1983, αλλά είχε μια CPU βασισμένη σε τεχνολογία του 1975 για τους παραπάνω λόγους.
Ο Yokoi, τέλος, ήταν υπεύθυνος και το Virtual Boy πριν αποχωρήσει οριστικά από τη Nintendo.
Οι λόγοι της αποχώρησης και ο θάνατος
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που υπέθεσαν πως ο Yokoi έφυγε λόγω της αποτυχίας του Virtual Boy. Ο ίδιος είχε μιλήσει σχετικά σε ένα περιοδικό της εποχής, το Bungeishunju. Ο ιστότοπος Livedoor πρόσφατα αναδημοσίευσε το άρθρο, οπότε το παραθέτουμε κι εμείς, για να δούμε τι είπε τότε:
Μετά από τριάντα χρόνια, έφυγα από τη Nintendo. Ήμουν εκεί από τότε που αποφοίτησα μου από το πανεπιστήμιο και εργαζόμουν πάνω σε παιχνίδια. Στα 55 μου όμως, σκέφτηκα να κάνω μια δουλειά που θα μου επιτρέψει να έχω ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία για τις ιδέες μου.
Μια ημέρα πριν παραιτηθώ, η Nikkei μου έκανε ένα μεγάλο αφιέρωμα με επίκεντρο την αποτυχία του Virtual Boy. Στην πραγματικότητα όμως, δεν παραιτήθηκα για να αναλάβω την ευθύνη για την αποτυχία του Virtual Boy.
Το σκεφτόμουν από καιρό, πως όταν γίνω 55, ήθελα να γίνω αυτόνομος.
Για να το θέσω αλλιώς, είχα μελλοντικές ιδέες για μια ολόκληρη ζωή και συνέχισα να κάνω παιχνίδια. Ο μόνος λόγος που παραιτήθηκα ήταν για να συνεχίσω με τη φιλοσοφία μου σχετικά με την «εξειδικευμένη αγορά παιχνιδιών».
Ο Yokoi παραιτήθηκε το 1996 μαζί με μερικούς συνεργάτες του, για να στήσουν τη δική τους εταιρεία, την Koto. Ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία του φορητού της Bandai, του Wonderswan. Η ζωή του όμως έληξε πρόωρα σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα στις 4 Οκτωβρίου του 1997