Η Niantic για το Pokemon GO – επιτυχία, cheating, θέματα του server και άλλα

30 Ιούλ
Η Niantic για το Pokemon GO – επιτυχία, cheating, θέματα του server και άλλα

Το Forbes δημοσίευσε μια συνέντευξη με το διευθύνων σύμβουλο της Niantic, John Hanke. Η συνέντευξη αυτή κάλυψε τις πρώιμες μέρες του Hanke, όσον αφορά το gaming, όταν δούλευε για την Keyhold, ώσπου τελικά ξεκίνησε στη Niantic.

Το μεσαίο κομμάτι της συνέντευξης είναι αυτό που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα σχέδια του Pokemon GO. O Hanke έκανε λίγο για την επιτυχία του παιχνιδιού ως τώρα, το cheating (μερικά από “αυτά τα πράγματα ίσως να μη λειτουργούν στο μέλλον”), θέματα που αφορούν το server, όπως και διάφορα άλλα ζητήματα.

Συγκεντρώσαμε μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα σχόλια του Hanke παρακάτω. Ωστόσο, μπορείτε να διαβάσετε αυτούσια ολόκληρη τη συνέντευξη του Forbes εδώ.

Για το αν το Pokemon GO θα ήταν δυνατό χωρίς το Ingress, το προηγούμενο παιχνίδι της Niantic…

JH: Όχι. Ποιος ξέρει. Είναι μια υπόθεση αντιπαραδειγμάτων. Ωστόσο χρειάστηκε αρκετή επανάληψη γύρω από το Ingress και το χτίσιμο των υποδομών και των δεδομένων, καθώς και την επίβλεψη ποιων πραγμάτων δούλευαν και ποιων όχι. Όλα αυτά οδήγησαν στο Pokemon GO. Αν είχατε το Pokemon GO με την έλλειψη της εμπειρίας αυτής, δε γνωρίζω αν θα είχαμε δημιουργήσει κάτι που θα άρεσε ή όχι στον κόσμο. Η όλη υποδομή του παιχνιδιού τρέχει σε second-level τεχνολογία, η οποία έχει τις βάσεις της στο Ingress.

Η απόφαση να προχωρήσουμε με ένα πιασάρικο παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας υπήρξε πολύ επιτηδευμένη. Θεωρήσαμε ότι ήταν η πρώτη φορά που ο κόσμος θα έβγαινε έξω με μια νέα κατηγορία παιχνιδιού. Αντί να φτιάχναμε κάτι εντελώς συνηθισμένο και να βάζαμε ένα χαμογελάκι πάνω -σα μια pop app για τις μάζες- πήγαμε περίπου για ένα app για mid-core gamers διότι νιώσαμε πως θα ήταν περισσότερο ανεκτικοί σε ένα μη-τέλειο προϊόν και θα μπορούσαν να υιοθετήσουν αυτοί πρώιμα μια νέα τεχνολογία.

Για το αν το έχει δει ξανά κάτι τέτοιο…

JH: Δεν το βλέπεις ζωντανά αυτό. Νομίζω ότι η πρώτη φορά που είδα κάτι τέτοιο ήταν η μέρα που βγάλαμε το Ingress και πήγα να πάρω μεσημεριανό και άκουσα τα ηχητικά εφέ από κάποιον που καθόταν στην ουρά. Ήταν καταπληκτικό – το να συναντάς το προϊόν του δικού σου μόχθου εκεί έξω, το ξέρεις; Το ρώτησα μερικές ερωτήσεις: “Εϊ, τι κάνεις;” και μετά του είπα ότι εγώ δούλεψα πάνω σε αυτό.

Το Pokemon GO είναι απλά αυτό το άλλο επίπεδο της διείσδυσης, το οποίο δε θα θελα να γρουσουζέψω ακόμα.

Μετά από αυτήν τη θύελλα από αρνητική πίεση που ήρθε προς τα έξω, έχει έρθει ένα κύμα από θετικές ιστορίες αυτές τις τελευταίες ημέρες.

Για αυτούς που προσπαθούν να ‘κλέψουν’, όπως ένα άτομο που έστησε ένα train set γύρω απ’ το σπίτι του για το κινητό του…

JH: Χαχ! Για να εκκολάψει τα αυγά του; Λοιπόν αυτό είναι μία μορφή cheating, αλλά είναι αρκετά δημιουργικό και αστείο για να το κάνει κανείς, οπότε δε με πειράζει ιδιαίτερα. Κλέβει μόνο τον εαυτό του.

Είδα και ένα hack με περιστρεφόμενη επιφάνεια. Και αυτό για να εκκολάπτεις αυγά.

Για το Poke Radar και πράγματα που εισβάλλουν στον κώδικα και δείχνουν πού βγαίνουν τα Pokemon…

JH: Ναι, δε μου αρέσει κάτι τέτοιο. Δε δηλώνω οπαδός του.

Έχουμε προτεραιότητες αυτή τη στιγμή, αλλά μπορεί στο μέλλον να δουν ότι τέτοια πράγματα ίσως να μη λειτουργούν. Ο κόσμος απλά βλάπτει τον εαυτό του, καθώς αυτό αφαιρεί κάποια διασκέδαση από το παιχνίδι. Ο κόσμος χακάρει για να πάρει δεδομένα από το σύστημά μας και κάτι τέτοιο είναι ενάντια στους κανόνες των υπηρεσιών μας.

Στο τι θα μπορούσε να προσθέσει η Niantic στο Pokemon GO αργότερα που θα φέρει κόσμο πίσω αν δει τα νούμερα να πέφτουν…

JH: Λοιπόν υπάρχουν αρκετά θέματα που θα δείτε. Θα δείτε νέα Pokemon να έρχονται στο παιχνίδι γύρω από special events σε συγκεκριμένες ώρες σε συγκεκριμένα μέρη του κόσμου. Θα μας δείτε να κάνουμε αρκετά πράγματα γύρω από τα events. Αρχικά σκεφτήκαμε ότι θα οργανώναμε εμείς τα events όπως με το Ingress. Θα δούμε αν αυτό θα συμβεί ή όχι. Υπάρχουν πολλά αυτο-οργανωμένα events που γίνονται και ίσως θα μπορούσαμε απλώς να υποστηρίξουμε αυτά. Υπάρχουν και μερικά πράγματα που κάνουμε στο παιχνίδι με το gameplay για να κάνουμε πιο ενδιαφέροντα τα events.

Κάποια από αυτά, δεν είναι ότι κρύβουμε το μυστικό μας σχέδιο από εσάς. Σκοπεύουμε να επανεξετάσουμε και να δουλέψουμε με αυτά τα δεδομένα μέχρι και τη στιγμή που θα γίνουν πράξη. Τα πράγματα εξελίσσονται μέχρι και τελευταίο λεπτό. Όπως και με το Ingress, αν παρακολουθήσετε ένα από τα events μας, θα λάβετε ένα μετάλλιο μες στο παιχνίδι που θα φαίνεται στο προφίλ σας… Ένα επίτευγμα, σαν το επίτευγμα που λαμβάνετε όταν έχετε περπατήσει 1000 χιλιόμετρα.

Έχουμε achievements στα Pokemon. Έτσι θα μπορούσαμε να έχουμε και medals γύρω από τα events στα Pokemon. Δεν είμαι βέβαιος ακόμα.

Για το πόσες εγγραφές περίμενε η Niantic να πραγματοποιηθούν…

JH: Περιμέναμε δεκάδες εκατομμυρίων χρηστών να εγγραφούν και να φτιάξουν λογαριασμούς… Βασισμένοι στις δικές μας προβολές, λάβαμε, στις δυο πρώτες εβδομάδες, περίπου όσες θα περιμέναμε να έχουμε στα μέσα του επομένου έτους.

Για το αν έκαναν κάποια μελέτη μάρκετινγκ για να δουν πόσο μεγάλο φαινόμενο θα γινόταν αυτό…

JH: Δεν κάναμε πολλή έρευνα. Είχαμε ένα σημείο αναφοράς, το οποίο ήταν το Ingress. Είχαμε και δεδομένα από τη The Pokemon Company για το πόσος κόσμος είναι στο Pokemon fan club και πόσα τεμάχια πούλησε κάθε παιχνίδι τους και κοιτάξαμε αυτά τα δυο πράγματα και είπαμε ότι θα έχουμε αυτό για όσους “χαμένους χρήστες” θα περιμέναμε να έρθουν – οπαδούς των Pokemon που ίσως δεν παίζουν σήμερα ενεργά τα παιχνίδια του DS αλλά έπαιζαν κάποια στιγμή. Ήταν αυτοί οι άνθρωποι και μια ικανοί μερίδα αυτών πιστεύαμε ότι θα ήταν πιθανοί χρήστες για το παιχνίδι αυτό.

Νομίζω ότι τελικά κερδίσαμε αυτό το κοινό, αλλά επίσης πιστεύω ότι κερδίσαμε και πολύ περισσότερο κόσμο που ίσως έμαθε για το παιχνίδι μέσω φίλων, ή μεγάλωσαν με αυτό ή τα Pokemon ήταν ένα σημείο αναφοράς από άποψη κουλτούρας, αλλά δεν ήταν κάτι που τους άγγιζε σε βάθος για να ασχοληθούν αρκετά.

Όσον αφορά θέματα του server…

JH: Το σύστημα φτιάχτηκε σε κλίμακα και χτίστηκε για να προσθέτει επιπλέον χρήστες, αλλά δε γνωρίζεις επί του πρακτέου πώς θα λειτουργήσει αυτό, μέχρι να πιέσεις το σύστημα σε τέτοια επίπεδα χρήσης. Καθώς αρχίσαμε να προσθέτουμε κι άλλους χρήστες, είδαμε ότι κάποια πράγματα έσπασαν και έπρεπε άμεσα να διορθωθούν. Ο τυπικός τρόπος που δουλεύει αυτό σε μια τέτοια κατάσταση, είναι ότι φτιάχνεις κάτι  εδώ και αυτό χαλαρώνει την πίεση, αλλά μετά πιέζει περισσότερο κάπου αλλού μέσα στο σύστημα και πρέπει να διορθώσεις και εκείνο… Είχαμε αυτήν την υπερχείλιση προβλημάτων όταν προσθέσαμε κι άλλες μηχανές και τα πράγματα έσπασαν σε αυτό το επίπεδο και μετά τα φτιάξαμε, και μετά τα πράγματα έσπασαν σε αυτό το επίπεδο και μετά τα φτιάξαμε, και μετά τα πράγματα έσπασαν σε αυτό το επίπεδο και μετά τα φτιάξαμε.

Πλέον είμαστε σε ένα επίπεδο που βρισκόμαστε σε καλή φόρμα, όσον αφορά το πού πάνε τα πράγματα από εδώ. Εξυπηρετούσαμε έναν τεράστιο αριθμό χρηστών ταυτοχρόνως.

Για τη συμφωνία με τα McDonald’s και ευκαιρίες για δουλειά…

JH: Ενσωματώσαμε το υποστηριζόμενο μοντέλο τοποθεσιών στο Ingress τη μέρα που κυκλοφόρησε. Η ιδέα ήταν να χτίσουμε ένα εναλλακτικό σαν in-app purchase, βασισμένοι στην ιδέα ότι το in-app purchase ασκεί πολλή πίεση στο game design και μπορεί να οδηγήσει σε παιχνίδια που δεν είναι διασκεδαστικά, ακόμη κι αν αποφέρουν πολλά χρήματα. Τελικά υποκύψαμε λίγο όταν ‘γλιστρήσαμε’ και προσθέσαμε in-app purchases στο Ingress και φυσικά βγάλαμε το Pokemon GO με in-app purchases. Η πεποίθησή μου είναι ότι το υποστηριζόμενο μοντέλο τοποθεσιών είναι επαγγελματικά ένα καλύτερο μοντέλο για παιχνίδια.

Η ιδέα με real world games ήταν να χτίσουμε ένα διαφημιστικό μοντέλο βαθιά συνδεδεμένο με τον τρόπο καθεαυτό που λειτουργεί το παιχνίδι… ώστε να μη διακόπτεται η ροή του παινχιδιού. Δε δίνει την αίσθηση σα να χει κάτι μπολιασμένο μέσα του. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε και θα προσδίδει μια φιλοφρόνηση σε in-app purchase. Το in-app purchase θα είναι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων, αλλά αλαφρύνει και την πίεση από εμάς στο να πιέσουμε σκληρά στο θέμα των αγορών, πράγμα που θα ήταν επιβλαβές για το παιχνίδι.

Η Niantic για το Pokemon GO – επιτυχία, cheating, θέματα του server και άλλα

About The Author
- O Θεοδόσης – Teo, a.k.a, Rush, από δύο χρονών κράτησε για πρώτη φορά χειριστήριο Nintendo 64. Έκτοτε, τα βαλέ με θεούς και δαίμονες, γιγάντια τέρατα, έγινε φίλος με πολλά περίεργα πλάσματα, εξερεύνησε αγνώστους κόσμους, πλανήτες, θάλασσες και έτσι κατάφερε να συλλέξει το Triforce και να γίνει Pokémon Master, αλλά και πολλά ακόμη, τα οποία δεν μπορεί να μας αποκαλύψει. Αγαπημένα του παιχνίδια αποτελούν κυρίως οι κλασικοί τίτλοι της Nintendo, δηλαδή Zelda, Metroid, Pokémon, Mario και Donkey Kong, ενώ τα strategy και RPG κατέχουν κι αυτά μια περίοπτη θέση στην καρδιά του. Βέβαια, μην περιμένετε μια εύκολη νίκη απέναντί του στο Super Smash bros., καθώς η σκληραγώγηση από τις περιπέτειες του τον έχουν κάνει και καλό μαχητή. Πλέον, καμένος gamer, νιντεντάκιας, αρειανός και μεταλλάς ως σήμερα, συνεχίζει να κάνει όλα τα παραπάνω χαλαρά, με ένα φραπέ στο χέρι σαν γνήσιος Σαλονικιός, άλλα ταυτόχρονα, βρίσκεται εδώ και για την ενημέρωσή σας σε ό,τι αφορά την αγαπημένη του εταιρία.

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων