Ένα ξεχωριστό άρθρο για τους nindie σήμερα, καθώς όχι μόνο έχουμε νέα για 15 καινούριες μεταφορές παιχνιδιών της Monogame Engine, αλλά και εμπειρίες των δημιουργών με το Switch.
Πάμε να δούμε!
Έρχονται πάνω από 15 nindie games που βασίζονται στη Monogame Engine
Όπως ίσως υποψιάζεστε από το όνομά της, η Monogame Engine είναι μια μηχανή δημιουργίας παιχνιδιών. Ο σκοπός της είναι να διευκολύνει την ανάπτυξη παιχνιδιών για Windows και Windows Phone και εν συνεχεία τη μεταφορά τους σε άλλα συστήματα. Η μηχανή αυτή τη στιγμή υποστηρίζει iOS, Android, MacOS, Linux, PS4, PSVita, Xbox One και Switch. Ενσωματώνει το Microsoft XNA 4 Application programming interface και είναι η βάση μερικών αρκετά επιτυχημένων παιχνιδιών, όπως τα Bastion και Fez.
Όσοι ανάμεσά σας δεν είστε γνώστες, τότε μάλλον απορείτε «τι μας ενδιαφέρει εμάς η Monogame Engine; Τα δύο παραπάνω παιχνίδια δεν ήρθαν στο Switch!» Ίσως, αλλά ας διαβάσουμε τι έχει να πει Tom Spilman της Sickhead Games LLC σχετικά με τη μηχανή και το Switch. Η εταιρεία είναι η διανομέας μερικών πολύ δημοφιλών και επιτυχημένων indie games (Axiom Verge, Stardew Valley).
Πέρα από το Axiom Verge, το οποίο ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν στο Switch, βασισιμένα στην XNA/MonoGame, αυτή η εργασία θα μας επιτρέψει να βοηθήσουμε πολλούς ακόμη developers. Υπάρχουν ακόμη 15 indie τίτλοι που χρησιμοποιούν της Monogame και έρχονται στο Switch μέσα στο 2018.
Οι απόψεις των Nindie devs για την πλατφόρμα του Switch
Οι nindies έχουν κατακλύσει το Switch, με νέα παιχνίδια να κυκλοφορούν στην κονσόλα κάθε εβδομάδα! Το Gamasutra μίλησε με πολλούς αυτόνομους δημιουργούς σχετικά με τις εμπειρίες τους στο Switch, αλλά και τις αλλαγές που θα ήθελαν να δουν στο eShop.
Omar Cornut της Lizardcube, δημιουργός του Wonder Boy: The Dragon’s Trap:
Ήταν απίστευτο. Το Switch είναι μακράν η πιο επιτυχημένη μας πλατφόρμα. Ξεπεράσαμε τις 100.000 αντίτυπα εδώ και αρκετό καιρό.
Από τεχνικής απόψεως, δε μας επηρέασε πολύ, καθώς το Wonder Boy: The Dragon’s Trap και η μηχανή του είναι σχεδιασμένα για έυκολες μεταφορές. Παρόλο που ήμασταν απασχολημένοι με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού και το Switch SDK ήταν σε παλαιότερη έκδοση, κάναμε τη βασική έκδοση του παιχνιδιού να τρέχει σε λιγότερο από ένα μήνα. Βοηθάει επίσης το γεγονός πως η Nintendo βελίτωσε την ποιότητα του οικοσυστήματος ανάπτυξης αυτή τη γενιά.
Ben Lee της Blowfish, δημιουργός του Morphite:
Ήταν σιγουρα καλή κίνηση η μεταφορά του Morphite στο Switch. Οι πωλήσεις του στο eShop ήταν πολύ υψηλότερες από άλλες κονσόλες ή το Steam. Ναι, χρειάζεται περισσότερος κόπος για την μεταφορά στο Switch, αλλά οι πωλήσεις μας αποζημιώνουν.
Αν η Nintendo μπορέσεις να προσθέσει περισσότερες λειτουργίες για την κοινότητα, όπως Achievements και ένα online module, θα βοηθήσει στη δημιουργία πιο ποικίλα και μοναδικά παιχνίδια. Αν χρησιμοποιηθούν σωστά, αυτές οι λειτουργίες μπορούν να αυξήσουν και την ενασχόληση των παικτών.
Brian Kwek της Ysbryd Games, εκδότρια εταιρεία του VA-11 HALL-A :
To Switch είναι πολύ σημαντική πλατφόρμα για τόσο πολλούς λόγους. Οι αποκλειστικότητες της Nintendo και η φορητότητα παιχνιδιών που ως τώρα δεσμεύονταν στο σπιτι, έχουν πιάσει μεγάλο ποσοστό των gamers της παλιάς σχολής. Χτίζεται ξεκάθαρα μια ορμή που θα οδηγήσει σε μια εντυπωσιακή βάση χρηστών.
Όλες μας οι μεταφορές είναι για παιχνίδια της Unity, αλλά δύο από αυτά έχουν σοβαρά θέματα με τους χρόνους φορτώματος. Οπότε περνάμε αρκετό καιρό λύνοντας αυτά τα προβλήματα.
Θα ήταν τρομερό αν έλεγε η Nintendo στους devs και τους εκδότες πως ενδιαφέρονται στην επέκταση της επιμέλειας στο κατάστημα πέρα από τα τρέχοντα: New Releases, On Sale και Best Seller charts. Πάντα θεωρούσα πως η Apple κάνει απίστευτη δουλειά με την επιμέλεια των εφαρμογών στο App Store, παρόλο που το οικοσύστημα του iOS είναι ασύλληπτα μεγάλο. Η Nintendo θα μπορούσε να πάρει μαθήματα από την Apple πάνω σ’ αυτό!
Thomas Happ, δημιουργός του Axiom Verge:
Κάτι που με παραξενεύει πραγματικά είναι η έλλειψη της στήριξης των AAA-games από τρίτες μεγαλοεταιριες. Είναι λεφτά που περιμένουν στο τραπέζι, θα έλεγα.
Πιστεύω πως η Nintendo μπορεί να κάνει περισσότερα για να βοηθήσει τους τρίτους με το marketing και τις εκπτώσεις. Πιστεύω πως η Sony παραμένει κορυφαία σ’ αυτό τον τομέα. Τουλάχιστον στη δική μου περίπτωση, παρέμειναν σε επαφή τακτικά και με ενημέρωναν για επερχόμενες εκπτώσεις για να μάθουν αν θα ήθελα να πάρω μέρος. Η Nintendo είναι πιο φιλελεύθερη και έγκειται σε σένα να κάνεις το δικό σου marketing και τις δικές στου εκπτώσεις. ΠΙστεύω πως θα ήταν προς όφελός τους αν έκαναν περισσότερες μεγάλες προωθητικές ενέργειες (Spring fever! Summer madness! Autumn PTSD!).
Αντίθετα με τα PC ή τα κινητά, η Nintendo είναι πολύ αυστηρότερη «πόρτα», αν και έχει χαλαρώσει πολύ από τον καιρό του NES. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος από το πόσα καταπληκτικά indie games μπορώ να παίξω στην κονσόλα!
David Jimenez της 2Awesome Studios:
Υπήρχε πολύ hype πίσω από το Switch και η αγορά δεν ήταν πλημμυρισμένη όπως το Steam. Η μεταφορά του Dimension Drive σαν πρώτο παιχνίδι μας στο Nintendo Switch ήταν προφανής.
Πέρα από την ενσωμάτωση των Nintendo API για saves, Joy-Con input και τα συναφή, η μεγάλη διαφορά ήταν η βελτιστοποίηση. Αφιερώσαμε το μεγαλύτερο μέρος της μετατροπής για να πετύχουμε τα 60FPS και να κρατήσουμε τα γραφικά όσο πιο κοντά γίνεται στην PC version. Προφανώς, το PC μπορεί να τρέξει σε 4Κ με ένα σωρό δυναμικούς φωτισμούς και σκιές που έπρεπε να ελλατωθούν στο Switch. Πέρα από αυτά όμως, είναι πανομοιότυπες εκδόσεις. Τις ετοιμάζαμε βέβαια παράλληλα, οπότε αυτό μας πίεσε περισσότερο.
Είναι δύσκολο να πούμε τι θα συμβεί, αλλά αν δούμε τις τάσεις στις άλλες πλατφόρμες και αγορές, είναι πολύ πιθανό και το Switch eShop να αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα. Η ορατότητα και η ποσότητα παιχνιδιών που κυκλοφορούν συνεχώς μπορεί να γίνουν πρόβλημα στο εγγύς μέλλον.
Πιστεύω όμως πως έχουν κάνει τρομερή δουλειά ως τώρα. Η ποιότητα των τίτλων στο eShop είναι πολυ υψηλή αυτή τη στιγμή. Ελπίζουμε να συνεχίσουν να το επιμελούνται με το ίδιο υψηλό επίπεδο.
Eric Barone, ο ConcernedApe, δημιουργός του Stardew Valley:
Η Nintendo ήταν μεγάλο μέρος της ζωής μου, οπότε η ευκαιρία να έρθει το Stardew Valley στο Switch ήταν πολύ ξεχωριστή.
Η Nintendo τα πάει πολύ καλά με τη προώθηση των nindie στο Switch. Για το Stardew Valley, κοινοποίησαν trailers και ανακοινώσεις στα επίσημα κανάλια τους και μετά την κυκλοφορία, το παιχνίδι είχε μεγάλη παρουσία στο eShop. Ελπίζω να συνεχίσουν να προωθούν τα υποσχόμενα nindie games στο πρωθητικό τους υλικό. Και να προωθήσουν τον indie τομεα ως ζωτικής σημασίας για την εμπειρία του Switch.
Jon Price, της aPriori Digital, δημιουργού του Aperion Cyberstorm:
Βλέπω ένα σημείο όπου θα είναι δύσκολο να σε ανακαλύψουν στο σύστημα. Αυτή είναι μια συζήτηση που πρέπει να κάνει η Nintendo με τους nindies και το κοινό για να βρουν το σωστό δρόμο. Μια σελίδα καλωσορίσματος με τα νεότερα, τις προσφορές και τα best selling σε μία οθόνη είναι ένας τρόπος. Ένας άλλος είναι οι προτάσεις.
Όσο έρχονται περισσότερα παιχνίδια στο σύστημα, η προώθηση παιχνιδιών που κάποιος μπορεί να μην έχει δει δίνει στο κοινό ένα κατάλογο με μεγάλη ποικιλία. Από την άλλη, πρέπει να ακούσουν την κοινότητα για να δουν αν υπάρχουν παιχνίδια που ζητάει ο κόσμος, αλλά η Nintendo δεν έχει. Στην πρώτη περίπτωση αναζωογονείται ένας χαμένος τίτλος και στη δεύτερη ανοίγει ένας τίτλος σε ένα νέο κοινό. Όλοι βγαίνουν κερδισμένοι.