Ο Reggie για Yo-Kai Watch, amiibo και πολλά ακόμη

27 Ιούν
Ο Reggie για Yo-Kai Watch, amiibo και πολλά ακόμη

 

Το IGN ανέβασε ολόκληρη τη συνέντευξη με τον πρόεδρο της Nintendo of America, Reggie Fils-Aime.  Όταν οι δυο πλευρές συναντήθηκαν στην Ε3 2015, ο Reggie μίλησε για πράγματα όπως τα Yo-Kai Watch, Amiibo, toys-to-life και Digital Event.  Ακολουθεί μια περίληψη της συνέντευξης, όμως μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη συζήτηση εδώ.

Για το Yo-Kai-Watch:

Reggie Fils-Aime: H Nintendo έχει δραστηριοποιηθεί αρκετά και εμπλέκεται σε πολλά παιχνίδια.  Το συγκεκριμένο είναι ένα παιχνίδι που πούλησε εκατομμύρια στην Ιαπωνία και βοήθησε πολύ στο να πουληθούν κονσόλες, ειδικά σε μικρότερα παιδιά.  Συνεπώς, το βλέπουμε σαν έναν τίτλο στρατηγικής σημασίας για μας.  Η ομάδα στο Level 5 προσπαθεί σκληρά για το localazation.  Εμείς παίζουμε ένα ρόλο διαβούλευσης, αλλά είχαμε πολλές συζητήσεις σε βάθος γύρω από την ανάγκη του anime να βγει έξω από την αγορά και να εγκαθιδρύσει τη σημασία της σχέσης κλειδί στο χώρο των παιχνιδιών και φιγούρων.

Πιστεύουμε ότι το παιχνίδι αυτό θα αποτελέσει ένα σημαντικό οδηγό για την πώληση της κονσόλας μας, ειδικά με ηλικιακά νεότερους καταναλωτές μας.  Σκεφτόμαστε πως η αναπόσπαστη σύνδεση με αυτό το παιχνίδι, ιδιαίτερα με τις δουλειές μας με το 2DS, θα είναι αρκετά δυνατή.  Γι’ αυτό είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με την έλευσή του στις ερχόμενες διακοπές.

Δουλεύουμε πάνω στο timing. Δε θα έλεγα ότι πάει να γίνει όλο μαζί.  Οι φιγούρες ειδικά είναι προγραμματισμένες πολύ μακροπρόθεσμα.  Αυτό είναι κάτι που αποτελεί μια πρόκληση.  Ωστόσο, ο στόχος είναι να υπάρξει μια σειρά ακολουθίας μεταξύ της ευρείας προβολής του anime στην τηλεόραση, της κυκλοφορίας του παιχνιδιού και των φιγούρων, παρουσιάζοντάς τα σαν ένα.

Περί της παραμονής της αποκλειστικότητας του Yo-Kai Watch στο 3DS και γενικά στη Nintendo τα επόμενα χρόνια:

Reggie Fils-Aime: Η συνεργασία με τη Level 5 είναι αρκετά ισχυρή.  Πιστεύω πως η ομάδα της τελευταίας έχει δει πως η Nintendo δημιουργεί φορητές κονσόλες που γενικά προτιμώνται, κυρίως από νεαρούς.  Νομίζω πως και για τις δυο εταιρίες υπάρχει ξεκάθαρη η πίστη σε μία μέλλουσα δυνατή και μακροχρόνια σχέση, όπως έχουμε πράξει και με τα Pokemon.

Στο αν η Nintendo μπορεί να πείσει τη Level-5 να κρατήσει το Yo-Kai Watch σε κονσόλες της Nintendo αντί για τα smartphones:

Reggie Fils-Aime: Να η αλήθεια, λοιπόν.  Δεν υπάρχουν πολλά παιδιά πέντε ως εφτά ετών που να περπατούν με ένα smartphone στο χέρι.  Ακόμη και στο χώρο των tablet, οι γονείς συνήθως τα αφήνουν στα παιδιά για λίγο.  Αλλά με το παιχνίδι αυτό, όπως και με κάθε παιχνίδι μαχών-ανταλλαγών, το παιδί ξοδεύει πολλές ώρες παίζοντας, ωφελώντας έτσι ισχυρά την κονσόλα.

Στο γιατί η Nintendo δε μίλησε στην Ε3 για παιχνίδι σε κινητά τηλέφωνα:

Reggie Fils-Aime: Η Ε3 είναι ένα σόου για παιχνίδια και κονσόλες.  Και το λέω αυτό παρά τους χρήστες κινητών τηλεφώνων, που βρίσκονται εδώ.  Το λέω αυτό παρά το περιεχόμενο που δείχνουν πολλοί εκδότες για κινητά.  Όπως πολλοί ακόμη, βλέπω αρκετές παρουσιάσεις.  Και ακούς τον εκνευρισμό όταν μια συγκεκριμένη εταιρία μιλάει για κινητά στην παρουσίασή τους.  Δεν είναι αυτό που τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι θεατές περιμένουν να ακούσουν.  Γι’ αυτό εστιάζουμε στο παιχνίδι με κονσόλες εδώ.  Εστιάζουμε στη δουλειά μας με το Wii U και το 3DS.  Θα έχουμε πολλές ευκαιρίες να μιλήσουμε για τα κινητά, την NX και την  επέκτασή μας σε ΙΡ.  Απλώς δε νομίζουμε ότι είναι η κατάλληλη ‘σκηνή’ για αυτήν την ‘παράσταση’.

Αυτό που λέω, είναι ότι, από την προοπτική της Nintendo, στην Ε3 θέλουμε να εστιάσουμε στις κονσόλες -φορητές και οικιακές- και, κατά την άποψή μας, είναι καλύτερο να εστιάζουμε κάπου συγκεκριμένα, τουλάχιστον ως το 2016.  Αυτή είναι η νοοτροπία μας.  Θα σας πω ότι αυτό αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση από αυτήν που έχει πολύς κόσμος.  Πολλοί έρχονται και δείχνουν εδώ πράγματα που δε θα βγουν στην αγορά για τουλάχιστον 3 χρόνια. Δεν είναι αυτό στο οποίο πιστεύουμε εμείς.

Για τη σημασία της ψηφιακής ενάντια στη λιανική αγορά για τη Nintendo

Reggie Fils-Aime: Εδώ έχω κάποιες απόψεις.  Πρώτον, η ψηφιακή μας αγορά αποκτά πολλή δύναμη.  Αυτό συμβαίνει επειδή το περιεχόμενο που δίνουμε στο eShop πηγαίνει πέρα από αυτό που μπορείς να βρεις στη λιανική.  Ναι, έχουμε βγάζει τίτλους που κυκλοφόρησαν και στα δύο, αλλά έχουμε και τη Virtual Console, τα παιχνίδια της οποίας μπορείς να τα πάρεις μόνο μέσω του eShop, όπως και πολλά ακόμη που μπορείς να τα βρεις μόνο εκεί.  Αυτός ο συνδυασμός αποδείχτηκε αρκετά κερδοφόρος και με πολύ μέλλον για μας.

Δεύτερον, στην Αμερική, και το Wii U και το 3DS είναι 100% συνδεδεμένα, δηλαδή ο καταναλωτής έχει στήσει ένα [Nintendo Network ID].  Συνδέονται σε ένα δίκτυο Wi-Fi.  Για μας αυτό είναι πολύ αποτελεσματικό, από την άποψη ότι όχι μόνο αυξάνεται η δουλειά μας στο eShop, αλλά και μας δίνει έναν ακόμα δίαυλο επικοινωνίας με τους καταναλωτές μας.  Οι ειδοποιήσεις μέσω GamePad είναι ένα παράδειγμα.  Το επίπεδο συνδεσιμότητας είναι το πιο δυνατό στην Αμερική.  Αυτό είναι κάτι που, από την πλευρά ενός επιχειρηματία, μπορούμε να δούμε θετικά ώστε να προβούμε σε δραστικές κινήσεις εδώ.

Τρίτον, η πώληση σε φυσική ή ψηφιακή μορφή εξαρτάται άμεσα από το παιχνίδι.  Θα σας δώσω δυο παραδείγματα.  Ένα μεγάλο ποσοστό του Animal Crossing, και στο ίδιο είδος το Tomodachi Life, πούλησαν ψηφιακά.  Γιατί συνέβη αυτό;  Λοιπόν, αυτά είναι παιχνίδια που ο καταναλωτής θέλει να έχει πάντα μαζί του.  Θέλουν αν έχουν την ευκαιρία να ρίχνουν μια ματιά κάθε πέντε με δέκα λεπτά, να επισκέπτονται το νησί και να κάνουν κάτι διασκεδαστικό.  Δε θέλουν να αλλάζουν κασέτα και λοιπά… Είναι μια πολύ γρήγορη εμπειρία.

Από την άλλη μεριά, έχεις παιχνίδια σαν το Super Smash Bros.  Ο παίχτης του Smash Bros. δε θέλει να επενδύσει κυριολεκτικά 100 και παραπάνω ώρες και, ακόμη και στο πίσω μέρος του μυαλού τους να έχουν μια αίσθηση ότι κάτι μπορεί να πάει στραβά και να χάσουν το χρόνο που επένδυσαν.  Όχι ότι αυτό θα συμβεί, γιατί τα συστήματά μας είναι πολύ αξιόπιστα.  Ωστόσο, μιλάω για το τι έχει στο μυαλό του ο καταναλωτής.  Έτσι, οι ψηφιακές πωλήσεις του παιχνιδιού και στις δυο κονσόλες είναι κάτω του μετρίου.

Μάθαμε πώς επηρεάζεται η ισορροπία μεταξύ φυσικής και ψηφιακής αγοράς παιχνίδι με παιχνίδι.  Φτάσαμε σε ένα σημείο που μπορούμε να εκτιμήσουμε αποτελεσματικά πώς θα εξελιχθεί η πορεία της ισορροπίας των πωλήσεων για έναν τίτλο.

Αν βλέπατε την ετήσια αναφορά μας, αυτή δείχνει την πρόοδο των ψηφιακών μας αγορών.  Κάνοντας τα μαθηματικά, βλέπουμε ότι το ψηφιακό κομμάτι αποτελεί το 20% των εσόδων μας.  Αυτός είναι ο μέσος όρος.  Για παράδειγμα, στα Animal Crossing και Smash Bros. είναι πάνω από 30% και κάτω από 15% αντίστοιχα.

Για την κατάσταση παροχής Amiibo στην αγορά

Reggie Fils-Aime: Σίγουρα είναι μια πρόκληση για την παραγωγή.  Υπάρχουν δύο κομμάτια σε αυτό.  Ειλικρινά, στην περίοδο διακοπών, και ειδικά εδώ στης Η.Π.Α., υπήρξε μεγάλη η πρόκληση του να βγουν τα amiibo από την παραγωγή, στη χώρα μας, στις αποθήκες μας και από εκεί στην αγορά.  Τελευταία, έχει γίνει καθαρά θέμα ζήτησης.  Πάντοτε έρχεται νέο εμπόρευμα, αλλά η ζήτηση υπερκαλύπτει την προσφορά.

Υποσχεθήκαμε στους καταναλωτές μας ότι θα κάνουμε καλύτερη δουλειά και θα φέρουμε περισσότερα διεθνώς, όπως και κάναμε.  Μόνο εδώ, στις Η.Π.Α, για μια περίοδο 30 ημερών περίπου, κατά την κυκλοφορία της πιο πρόσφατης παρτίδας, πουλήσαμε πάνω από ένα εκατομμύριο κομμάτια.  Ένα εκατομμύριο amiibo σε μια περίοδο 30 ημερών.  Δεν το κάνεις αυτό χωρίς να διαχειριστείς το εμπόρευμά σου σωστά και χωρίς να στέλνεις περισσότερο προς την αγορά.  Έτσι κάνουμε πρόοδο.  Ξέρουμε πως τα amiibo που βγάλαμε στις δυο πρώτες παρτίδες ήταν πολύ λίγα, έτσι υποσχεθήκαμε να τα ξαναβγάλουμε στην αγορά και αυτό θα κάνουμε.

Θέλουμε ο καταναλωτής να βρίσκει το επιθυμητό amiibo.  Επίσης, λατρεύουμε τους συλλέκτες που δε θέλουν να χάσουν ούτε ένα Amiibo και δουλεύουμε σκληρά για να το επιτύχουμε αυτό.

Για την επανέκδοση των Amiibo:

Reggie Fils-Aime: Είναι γεγονός ότι επανατροφοδοτούμε τα amiibo σε συνεχή βάση.  Πλέον γίνεται αποτελεσματικά, καθώς έχουμε βγάλει στην αγορά πολλά amiibo.  Πούλησαν γρήγορα, οπότε θα βγουν και άλλα.  Θέλουμε κάθε καταναλωτής που θέλει ένα συγκεκριμένο amiibo να είναι ικανοποιημένος και γι’ αυτό δουλεύουμε σκληρά.

Για τα αποκλειστικά amiibo στα καταστήματα:

Reggie Fils-Aime: Θέλω να είμαι ξεκάθαρος σε αυτό.  Όταν φτιάχνουμε ένα αποκλειστικό, όταν το επανεκδίδουμε, θα συνεχίσει να είναι αποκλειστικό στο συγκεκριμένο κατάστημα.  Αυτό αποτελεί υπόσχεση που δώσαμε με τον εκάστοτε συνεργάτη μας.  Λοιπόν, ναι, θα συνεχίσουμε να φέρνουμε κι άλλα τέτοια amiibo τις επόμενες βδομάδες και μήνες.

Για τις προπαραγγελίες amiibo:

Reggie Fils-Aime: Μοιραστήκαμε με τα καταστήματα τα πράγματα που έχουμε δει σχετικά με την αγανάκτηση των καταναλωτών.  Σίγουρα τους δώσαμε μια γεύση από τις σκέψεις μας, αλλά τελικά η επιλογή είναι δική τους.  Εμείς κάναμε τη δουλειά μας και τους μεταφέραμε το feedback που λάβαμε.

Για το πώς η Nintendo δείχνει να έχει πολλά στα πόδια της, μεταξύ Wii U, 3DS, NX, mobile gaming, Universal theme attractions, και άλλα

Reggie Fils-Aime: Μείνετε ήσυχοι για το ότι ακολουθούμε όλους αυτούς τους κλάδους.  Ένα στοιχείο που ίσως δε συγκινεί τους καταναλωτές είναι ότι πριν κάνουμε μια ανακοίνωση για κάτι καινούριο, πάντα έχει προηγηθεί δουλειά για μεγάλο διάστημα στο παρασκήνιο και δεν περιμένουμε τη στιγμή που θα ανακοινώσουμε κάτι για να ξεκινήσουμε δουλειά.

Το καλύτερο παράδειγμα είναι το νέο κέντρο Έρευνας&Δημιουργίας που ξεκίνησε στο Κιότο. Το κτήριο γέμισε με δημιουργούς που δουλεύουν σε όλες σε όλα τα έργα μας.  Έτσι, θέλουμε να φέρουμε πράγματα που να εκπλήσσουν και να ικανοποιούν τους καταναλωτές μας.  Σαν τυπική λογική της Nintendo, θα το κάνουμε όταν νιώσουμε ότι πρέπει να γίνει.

Για το αν η Nintendo θα μπορούσε να συνεργαστεί με κάτι σαν το Disney Infinity:

Reggie Fils-Aime: Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε και άλλα για τα οποία μιλάμε με διαφορετικούς συνεργάτες.  Δεν έχουμε κάτι να μοιραστούμε, αλλά για να απαντήσω στη γενική σας ερώτηση, είναι η Nintendo έτοιμη να συνεργαστεί με τη σωστή εταιρία για να προσφέρει μοναδικές και συναρπαστικές εμπειρίες στους καταναλωτές της; Η απάντηση είναι ναι.  Έχουμε παράδοση στο να το πετυχαίνουμε αυτό.

Για τις επιτυχίες της Nintendo και τις βελτιώσεις που θα μπορούσαν να κάνουν για το Digital Event:

Reggie Fils-Aime: Aρχικά, να πω ότι αυτό το even είναι μια τακτική από τις πολλές και θα ενθάρρυνα όλους εμάς να κοιτάξουμε την Ε3, τουλάχιστον από τη σκοπιά της Nintendo, καθώς η σειρά των γεγονότων που εκτελέσαμε κατά τις τελευταίες δυο εβδομάδες, ξεκινώντας με το Mini Direct, όπου τονίσαμε έναν αριθμό παιχνιδιών-κλειδιών για το 3DS που θα θέλαμε να μην επισκιαστούν αν απλά τα παρουσιάζαμε σήμερα.

Για παράδειγμα, το Chibi-Robo!-ο κόσμος ενθουσιάστηκε παίζοντας το παιχνίδι.  Προσωπικά και ‘γω το διασκεδάζω.  Κάτι σαν κι αυτό, με τη δική του γοητεία-από τη σκοπιά μας- είχε το ρίσκο να χαθεί.  Φέρνοντας τα παιχνίδια μας σε επαφή με τον κόσμο πριν την Ε3 ήταν μια τακτική-κλειδί για εμάς.  Αυτό που κάναμε την Κυριακή με το Mario Maker, πιστεύουμε πως είχε μεγάλη στρατηγική σημασία.  Ειλικρινά, δημιουργήσαμε πολύ ενθουσιασμό γύρω από τον τίτλο.  Ήταν μια πολύ καλή κίνηση.  Έπειτα, βλέπεις το Digital Event και το πώς δείξαμε τα  Yoshi’s Wooly World, Mario Maker, Star Fox… πιστεύουμε υπήρξε πολύ αποτελεσματικό.

Όσον αφορά τις ευκαιρίες για βελτίωση… υπάρχουν παιχνίδια που πρέπει να έχεις το χρόνο να τα παίξεις για να τα εκτιμήσεις.  Πραγματικά, το Metroid Prime: Federation Force είναι ένα από αυτά.  Περιμέναμε πολλοί να πούνε “Και πού είναι η Samus;” και “Πού είναι το παραδοσιακό Metroid Prime παιχνίδι που περίμενα;”  Το αναλογιστήκαμε αυτό.  Καθώς περπατούσα στον όροφο, μίλησα στους ανθρώπους που έπαιζαν Blast Ball. Το λάτρεψαν.  Είναι ενθουσιασμένοι με το χειρισμό.  Μία από τις μόνιμες προκλήσεις μας στη Nintendo είναι στο επικοινωνιακό κομμάτι του παιχνιδιού προς ανθρώπους που δεν έχουν δυνατότητα να το παίξουν.  Θα έλεγα ότι για το Federation Force έχουμε μείνει πίσω σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, τα καλά νέα είναι ότι θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες να χτίσουμε μια εικόνα για το παιχνίδι και να δώσουμε στον κόσμο την ευκαιρία να το παίξει.  Πιστεύω θα το διασκεδάσουν στο τέλος.

Πηγή

Pages: 1 2

Ο Reggie για Yo-Kai Watch, amiibo και πολλά ακόμη

About The Author
-

O Θεοδόσης – Teo, a.k.a, Rush, από δύο χρονών κράτησε για πρώτη φορά χειριστήριο Nintendo 64. Έκτοτε, τα βαλέ με θεούς και δαίμονες, γιγάντια τέρατα, έγινε φίλος με πολλά περίεργα πλάσματα, εξερεύνησε αγνώστους κόσμους, πλανήτες, θάλασσες και έτσι κατάφερε να συλλέξει το Triforce και να γίνει Pokémon Master, αλλά και πολλά ακόμη, τα οποία δεν μπορεί να μας αποκαλύψει. Αγαπημένα του παιχνίδια αποτελούν κυρίως οι κλασικοί τίτλοι της Nintendo, δηλαδή Zelda, Metroid, Pokémon, Mario και Donkey Kong, ενώ τα strategy και RPG κατέχουν κι αυτά μια περίοπτη θέση στην καρδιά του. Βέβαια, μην περιμένετε μια εύκολη νίκη απέναντί του στο Super Smash bros., καθώς η σκληραγώγηση από τις περιπέτειες του τον έχουν κάνει και καλό μαχητή. Πλέον, καμένος gamer, νιντεντάκιας, αρειανός και μεταλλάς ως σήμερα, συνεχίζει να κάνει όλα τα παραπάνω χαλαρά, με ένα φραπέ στο χέρι σαν γνήσιος Σαλονικιός, άλλα ταυτόχρονα, βρίσκεται εδώ και για την ενημέρωσή σας σε ό,τι αφορά την αγαπημένη του εταιρία.

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων