Ο Shigesato Itoi μιλά για την ανάπτυξη του Mother 3 και πολλά, πολλά άλλα

01 Φεβ

mother-3-2-656x369

Στα τέλη του 2015, σε ένα event αφιερωμένο στη σειρά Mother, το Nintendo Dream μίλησε με το σχεδιαστή του παιχνιδιού, Shigesato Itoi.

Στη συνέντευξη, ο Itoi σχολίασε θέματα όπως την ανάπτυξη του Mother 3, τη σειρά γενικότερα, τους θαυμαστές και πολλά άλλα. Χάρη στον ιστότοπο Nintendo Everything έχουμε πλέον την πλήρη μετάφραση της συνομιλίας.

Δείτε την παρακάτω!

Nintendo Dream (ND): Τι σας έκανε περισσότερο εντύπωση από την ανάπτυξη του Mother 3;

Shigesato Itoi (SI): Η στιγμή όπου δεν είχαμε επιλογή πέρα από το να σταματήσουμε την ανάπτυξη στο Ν64 ήταν σημαντική. Δεν έφταιγε κάποιος, αλλά ήταν το αποτέλεσμα ικανότητας και διαφόρων ισορροπιών της εποχής. Μόνο το όραμα μεγάλωνε και ένιωθα [ως αν όλοι ήθελαν να κάνουν αυτό που επιθυμούσαν, δε θα τελειώναμε ποτέ.

ND: Δηλαδή το Mother 3 αναστήθηκε στο Game Boy Advance, αλλά πολλά στοιχεία από την έκδοση του Nintendo 64 παρέμειναν, σωστά;

SI: Σωστά. Προστέθηκαν και πολλά νέα πράγματα. Νιώθω πως το Mother 3 που είχα μέσα μου απελευθερώθηκε τότε.

ND: Αν είχε κυκλοφορήσει στο Nintendo 64 θα είχε γραφικά με 3D πολύγωνα, αλλά η pixel art του Mother 3 [στο GBA] είχε τελικά την αίσθηση του Mother.

SI: Κι εγώ αυτό πιστεύω. Νιώθω πως αυτό που ταιριάζει καλύτερα στη σειρά Mother είναι το pixel art.

ND: Αυτό το τετράδιο του Mother 2 έχει κι αυτό μια δόση από pixel art. Πώς είχατε φανταστεί τα γραφικά της σειράς τότε;

SI: Τον καιρό του πρώτου Mother, έδωσα πολλές οδηγίες, αλλά στο Mother 2 είπα στον κ. Kouichi Ooyama να ακολουθήσει τα σχέδια του Mother 1. Βοήθησε πολύ το γεγονός οτι άφησα τη διεύθυνση στον κ. Ooyama. Επειδή το Mother 3 έγινε από νέους παραγωγούς, έχει τελείως διαφορετική αίσθηση.

ND: Itoi-san, τι είχατε στο μυαλό σας όταν σκεφτόσασταν τα γραφικά της σειράς;

SI: Νιώθω πως έκανα ένα ιδανικό μοντέλο με το Mother 2. Η αίσθηση των χαρακτήρων που δημιούργησαν οι κύριοι Ooyama και Toshinao Aoki, ο τελευταίος εκ των οποίων είχε ανάμιξη και με την ανάπτυξη του τίτλου στο Ν64, ταίριαζε με το Mother που είχα μέσα μου.

ND: Υπήρξαν ποτέ σημεία όπου να είχατε πρόβλημα με το σενάριο;

SI: Όσον αφορά το σενάριο, τα προβλήματα είχαν πλάκα. Συνέχισαν να έρχονται όσο έγραφα τις εργασίες μου, όπως τι να κάνω εδώ. Όταν τα έλυνα, ένιωθα σα να έβρισκα ένα φως μέσα στο μυαλό μο. Ωστόσο, όταν έβρισκα πράγματα που μπορεί να ήταν βαρετά, ήταν άλλη ιστορία. Οπότε, σχετικά με το σενάριο, είχα δύο άτομα που δακτυλογραφούσαν τα όσα έλεγα, αλλά η απάντηση ήρθε από εκεί.

ND: Οπότε είχατε καταλάβει αν όσα γράφατε θα ήταν αποδεκτά επιτόπου.

SI: Ήταν πολύ σκληρός τρόπος να γίνονται τα πράγματα. Όποτε ανησυχούσα, τους ρωτούσα και μου λέγανε «Είναι ενδιαφέρον», αλλά από τη γλώσσα του σώματός τους καταλάβαινα πως εννοούσαν «Χάλια είναι!» (γέλια)

Τα κάναμε αυτά όλη νύχτα και μέναμε ολοι μαζί για μέρες, αλλά ήταν παλαβό. Αυτά δε γίνονται σήμερα. Είχαμε επίσης πολλες συζητήσεις.

ND: Τι εννοείτε όταν λέτε συζητήσεις;

SI: Όταν μιλούσαμε για το Mother 3, μιλούσαμε για τον πατέρα του πρωταγωνιστή, το Flint, που πάντα έψαχνε το μοναχοπαίδι του που χάθηκε, αλλά πάντα ανησυχούσα «δε θα παρατραβήξει αυτό στο τέλος;». Οπότε όταν το συζήτησα με ένα μέλος της ομάδας, εκείνος τότε μόλις είχε κάνει παιδί, μου είπε πως «Κι εγώ στη θέση του θα έψαχνα το παιδί μου κάθε μέρα». Οπότε το ξανασκέφτηκα και είπα «ώστε αυτό είναι φυσιολογικό για έναν άνθρωπο. Πού να το ‘ξερα, άλλωστε εγώ είμαι απλά σχεδιαστής παιχνιδιών» (γέλια). Ο Flint έγινε ο πατέρας που έψαχνε το παιδί του συνεχώς.

ND: Πήγαινα στο δημοτικό όταν πρωτοκυκλοφόρησε το Mother, αλλά εξεπλάγην όταν οι γονείς μου, που δεν ενδιαφέρονταν για παιχνίδια, διάβασαν τον οδηγό σε ένα βιβλιοπωλείο και μετά μου το έκαναν δώρο χωρίς να πουν τίποτα. Πολλοί από τους επισκέπτες σήμερα στο event είναι γονείς και έχουν κι εκείνοι παιδιά.

SI: Πολύ χαίρομαι που αυτό έχει γίνει ένα παιχνίδι που οι γονείς δίνουν στο παιδί τους. Υπάρχει πιθανότητα να το δώσουν και στα εγγόνια τους, λέγοντας «αυτό το παιχνίδι το είχε αγαπήσει ο μπαμπάς χρόνια πριν». Χαίρομαι που μπορεί να κάνει καλύτερη την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.

ND: Αν σκεφτούμε αυτούς τους ανθρώπους, το παιχνίδι δίνει την εντύπωση πως ανταποκρίνεται σε ένα ευρύ ηλικιακό κοινό.

SI: Υπάρχουν τόσο πολλοί νέοι που ασχολούνται και μου φαίνεται μυστήριο, ας πούμε «Γιατί το ξέρουν όλοι αυτοί το παιχνίδι;». Υπάρχουν πολλοί γνωρίζουν τους χαρακτήρες από το SSB (Super Smash Brothers For 3DS & Wii U). Υπάρχουν επίσης πολλοί θαυμαστές της σειράς εκτός Ιαπωνίας.

ND: Κατάλαβα. Παρόλο που το Mother 3 δεν έχει κυκλοφορήσει επίσημα στο εξωτερικό, οι παίκτες γνωρίζουν το Lucas από το SSB…

SI: Πρόσφατα όμως, όταν έμαθα νέα από τους ξένους fans, μου είπαν πως όλοι έχουν παίξει το Mother 3. Έμαθαν και Ιαπωνικά, απ’ ότι φαίνεται.

ND: What enthusiasm! Just for an RPG with a lot of text…

SI: From the beginning Mother was not supposed to be a game with perfect reviews. So with that in mind, now I think ‘It’s really a good thing to make what you like, it’s a good thing that I don’t think to [make something] to get perfect reviews’ (laughs).

ND: Το Mother είναι μια σειρά για την οποία πολλοί αναγνώστες μας έχουν ελπίδες για ένα sequel, ακόμα και τώρα. Σε μια παλαιότερη συνέντευξη, Itoi-san, είπατε «δε θα δημιουργήσω ένα Mother 4», είπατε όμως «αν το κάνει κάποιος άλλος….»

SI: Αν γίνει έτσι, θα ανυπομονώ να το δω. Δε θέλω να πω πως δε μου άρεσε. Θέλω να πω «είναι καλό!». Το Mother δεν είναι πλέον δική μου περιουσία. Δεν το έγραψα μόνος μου, λες και είναι βιβλίο. Το Mother πάντα το στήριζαν οι πελάτες ασταμάτητα και ακόμα και τώρα, εχει υποστήριξη άλλωστε.

ND: Έχετε κάποια συμβουλή για το πώς να παίξουν το Mother 3 νεότεροι αναγνώστες μας, τώρα που το παιχνίδι έχει κυκλοφορήσει και ψηφιακά;

SI: Δε…δεν έχω τέτοιες συμβουλές. (γέλια)

ND: Υπάρχουν όμως πάρα πολλά μηνύματα μέσα στο παιχνίδι.

SI: Ίσως είναι όντως έτσι. Μπορεί να θέλω να πω πράγματα όπως «δεν πρέπει να παίξετε πολύ γρήγορα σ’αυτό το σημείο, αλλά όχι και πολύ αργά όμως», αλλά όπως και να το παίξει καθένας, θα βρει το δικό του τρόπο να απολαύσει το Mother 3.

ND: Κατάλαβα.

SI: Ωστόσο, μπορεί να με ενοχλήσει αν δε διαβάζουν το κείμενο. (γέλια) Όταν η ομίχλη μιλούσε για άχρηστα πράγματα και εβλεπα κόσμο να σκιπάρει το διάλογο, σκεφτόμουν «Ρε! Ξέρετε πόσο ζορίστηκα για να τα γράψω αυτά;»

(γέλια)

Πιστεύω πως τα παιχνίδια είναι κατά βάση αλληλεπίδραση αριθμών, αλλά θέλω ο κόσμος να απολαμβάνει τις λεπτομέρειες της ομιλίας. Για παράδειγμα, άνθρωποι που λένε «συγγνώμη που μιλάω τόσο πολύ» αλλά μετά μιλάνε περισσότερο, ή τη διάθεση του κόσμου που μουρμουρίζει πριν πει «α, μισό λεπτό». Διαβάστε το κείμενο. Είναι σημαντικό.

ND: Τέλος, Itoi-san, παρακαλώ αφήστε ένα μήνυμα αν θέλετε στους θαυμαστές σας.please leave a message you want to say to the fans right now.

SI: Σ’αυτή τη γενιά, ίσως παιχνίδια σαν το Mother που έχουν μέσα πράγματα τα οποία δεν πολυενδιαφέρουν τον κόσμο, είναι δύσκολο να γίνουν. Ακόμα και οι ίδιοι οι παίκτες μπορεί να το κριτικάρουν λέγοντας «είναι μάπα!», αλλά το Mother είναι τέτοιο παιχνίδι. Ωστόσο, παρόλο που έχει περάσει καιρός, το παιχνίδι ακόμα έχει κοινό, οπότε θα ήθελα να σκεφτώ το λόγο που βλέπω ακόμα κόσμο να στηρίζει το Mother μέχρι σήμερα.

Πηγή

Ο Shigesato Itoi μιλά για την ανάπτυξη του Mother 3 και πολλά, πολλά άλλα

About The Author
-

Ένας βάρβαρος που βγήκε από τη σπηλιά του στο Βορρά για να γράψει για Νιτέντα. Συμφιλιωμένος πλέον με ξυράφια και ψαλίδια, τριγυρνάει τις νύχτες για αθώα θύματα να προσηλυτίσει στο μαγικό κόσμο των video games. Ο γνωστός MasterV ξαναχτυπά.

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων