Ο συνιδρυτής της Humble μιλά για το Nindie Bundle

04 Ιούν

Πρόσφατα, το Nintendo Life είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τον John Graham, συνιδρυτή της Humble. Τον ρώτησαν για το Humble Nindie Bundle, τα παιχνίδια που περιέχονται σε αυτό, το πρόβλημα του region-locking και άλλα. O John Graham είπε, λοιπόν:

Σχετικά με το αν ήταν έκπληξη που η Nintendo δέχτηκε:

Ξέρετε, δεν ήμουν σίγουρος πώς θα καταλήξουν τα πράγματα, αλλά νομίζω ότι με τέτοια θέματα χρειάζεται να υπάρχει κάποιος στην άλλη μεριά ο οποίος πιστεύει σε αυτήν την προωθητική ιδέα. Δουλεύουμε με μερικούς εξαιρετικούς κυρίους στην Nintendo, οι οποίοι συνειδητοποίησαν τι ακριβώς ήταν αυτή η ευκαιρία και είμαι πολύ υπερήφανος για τις πωλήσεις ως τώρα.

Προσπαθούμε να είμαστε οι φιλικοί τύποι που μιλάνε σε όλους και πιστεύουμε ακράδαντα ότι όπου υπάρχει πολύτιμο ψηφιακό υλικό, η Humble Bundle μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη.

Σχετικά με την απόδοση του Humble Nindie Bundle ως τώρα:

Είμαι λίγο προληπτικός, οπότε προσπαθώ να μην βάζω και πολλά στοιχήματα από νωρίς. Είναι ενδιαφέρον επειδή αυτή είναι μια προωθητική ενέργεια μόνο για την Αμερική και δεν ήμαστε και πολύ σίγουροι από την αρχή αν η κοινότητα της Nintendo έχει μέλη μέσα στο κοινό μας. Έτσι, υπήρχαν μερικοί αστάθμητοι παράγοντες εδώ, αλλά είμαι πολύ υπερήφανος για την απόδοση αυτού του πακέτου. Πηγαίνει πολύ καλά και νομίζω ότι έχει ικανοποιήσει τις προσδοκίες μου, ίσως και να τις ξεπερνάει.

Σχετικά με τα περιεχόμενα του Humble Nindie Bundle:

Έχουμε μια τρομερή συλλογή από Indie παιχνίδια εδώ, άρα ταιριάζει με την παράδοση μας στη Humble να προωθούμε εκπληκτικά Indie παιχνίδια. Όταν είδαμε κιόλας πόσα καλά παιχνίδια έχει το Nintendo eShop, καταλάβαμε ότι είχαμε υλικό στα χέρια μας και έπρεπε να φτιάξουμε το πακέτο.

Σχετικά με προκλήσεις που μπορεί να είχαν οι πλατφόρμες του Wii U και του 3DS:

Από τότε που κάναμε το Humble Indie Bundle 1, όταν οι πελάτες ρώτησαν αν μπορέσουμε να παρέχουμε κωδικούς για το Steam, είχαμε μία υποδομή για να διαμοιράζουμε κωδικούς που ξεκλειδώνουν ψηφιακό περιεχόμενο. Η Nintendo απλώς δημιούργησε ένα σύνολο τέτοιων κωδικών, μας τους έδωσε και αυτό ήταν.

Το βασικό συστατικό είναι η προετοιμασία του πακέτου – έχουμε αρκετό περιεχόμενο ώστε οι άνθρωποι να πουν ότι αξίζει και να ενθουσιαστούν γι’ αυτό; Αυτή είναι πάντα η πιο ενδιαφέρουσα πρόκληση, το μέρος με τους κωδικούς των παιχνιδιών ήταν εύκολο, όπως και η Nintendo ήταν εύκολη στη συνεργασία.

Σχετικά με το ενδεχόμενο για προϊόντα του eShop να πωλούνται μέσω της Humble με διαφορετικούς τρόπους:

Δε θέλω να μιλήσω ως εκπρόσωπος της Nintendo, αλλά αν πάρουμε ως παράδειγμα το Steam, αυτό ακούγεται πολύ προοδευτικό με την έννοια ότι αν μια εταιρία θέλει να παράγει και να μοιράσει τους κωδικούς, το Steam είναι αρκετά ελεύθερο και εύκολο ώστε να λύνει τα χέρια των εταιριών και να πράττουν όπως θέλουν. Νομίζω ότι μια ανοιχτή πολιτική μπορεί μόνο να δυναμώσει την κάθε πλατφόρμα σε βάθος χρόνου. Αντί να χτίζεις ένα τείχος γύρω από τον κήπο σου για να κρατήσεις τους ανθρώπους έξω, μπορείς να κάνεις πράγματα για να τους φέρεις μέσα.

Όσο πολυπληθής και θορυβώδης κι αν είναι ο online, ενιαίος κόσμος του Internet, είναι απαραίτητο να σκέφτεσαι τα πράγματα με μια μακροχρόνια στρατηγική αντί να λες απλά «Α, εμείς έτσι κάνουμε τα πράγματα, και έτσι χτίζουμε το τείχος γύρω από τον κήπο μας». Άρα, δίνω τα εύσημά μου στη Nintendo και μόνο που έκανε μαζί μας αυτό το πείραμα και ελπίζω να οδηγήσει και σε άλλα πράγματα. Είναι έξυπνη πρακτική να είσαι ανοιχτός προς τον κόσμο αντί να προσπαθείς να αποκλείσεις τον εαυτό σου.

Σχετικά με το θέμα του region-locking:

Φυσικά και προσπαθούμε πάντα να απευθυνόμαστε σε όσους περισσότερους ανθρώπους μπορούμε, και το κλείδωμα των παιχνιδιών ανά περιοχή δεν είναι ιδανικό. Σε αυτήν την περίπτωση, εμείς – και η Nintendo – πιέσαμε όσο περισσότερο μπορούσαμε για να τους συμπεριλάβουμε όλους, αλλά φτάσαμε μόνο μέχρι αυτό το σημείο για τη συγκεκριμένη συνεργασία. Ειλικρινά πιστεύω ότι ήταν σωστή απόφαση να κάνουμε την προωθητική ενέργεια και να βοηθήσουμε όσους περισσότερους gamers μπορούμε να κάνουν αυτό το πρώτο πείραμα. Ελπίζω ότι θα οδηγήσει σε μεγάλα πράγματα στο μέλλον. Έχω διαβάσει άρθρα σε blogs για το θέμα πως τα υψηλόβαθμα στελέχη της Nintendo εξετάζουν αν θέλουν να υπάρχει κλείδωμα των παιχνιδιών στις μελλοντικές τους κονσόλες. Όπως είναι τώρα σχεδιασμένα τα πράγματα, απλά δεν ήταν δυνατό να γίνει αυτή τη φορά. Όπως και νά ΄χει, είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που το κάνουμε.

Σχετικά με το μέσο όρο ποσού αγοράς ($9 περίπου) σε σχέση με άλλα πακέτα ή προωθήσεις που υπάρχουν τώρα για τους υπολογιστές:

Νομίζω ότι αυτός ο μέσος όρος είναι υψηλότερος από πολλούς, και συχνά βλέπουμε ότι όταν προσεγγίσεις σωστά μια ενθουσιώδη κοινότητα, αυτό μπορεί να ενδυναμώσει τη σχέση σας. Νομίζω ότι είδαμε, για παράδειγμα, τι έγινε με το πακέτο Sid Meier – αν σας αρέσουν πολύ τα παιχνίδια Civilisation, θα σας αρέσει πολύ και το πακέτο, και αν δε θέλετε να πάρετε μόνο ένα μικρό κομμάτι, θα το θέλετε ολόκληρο. Νομίζω ότι αυτό το φαινόμενο παρατηρούμε και με το Nindie Bundle.

Σχετικά με την επιλογή της φιλανθρωπικής οργάνωσης Code.org:

Είναι πάντα αποτέλεσμα συνεργασίας, αλλά η Nintendo παίρνει τα εύσημα επειδή επέμεινε να έχει αυτόν τον εκπληκτικό οργανισμό ως μέρος της προώθησής της.

Γενικές σκέψεις:

Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα, ένα νέο σκαλοπάτι και είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι, όχι μόνο επειδή ξεκινήσαμε αυτό το πρώτο πείραμα και ήταν επιτυχές, αλλά επίσης επειδή κοιτάζουμε στο μέλλον και βλέπουμε πόσες άλλες πόρτες μπορεί να ανοίξουν στη συνέχεια.

Σχετικά με το σημαντικότερο παράγοντα που συνετέλεσε στην εξάπλωση πληροφοριών για το Nindie Bundle:

Λοιπόν, κάνουμε κάτι καινούριο και, όπως είπα, είναι ένα νέο σκαλοπάτι. Αλλά επίσης, το περιεχόμενο είναι εξαιρετικής ποιότητας. Αυτά είναι μερικά φανταστικά indie παιχνίδια, και βλέπω ότι έχουμε κυρίως platform παιχνίδια, αλλά αν κοιτάξεις προσεκτικά, κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό και δίνει έμφαση σε μια διαφορετική πτυχή του platforming. Έχουμε platform με γρίφους, με stealth, άλλα όπου δημιουργείς κόσμους, άλλο όπου κάνεις skateboard. Όποιος κι αν είστε, ως gamer, υπάρχουν τουλάχιστον ένα-δύο, ίσως και όλα τα παιχνίδια μπορούν να σας συναρπάσουν.

Ο συνιδρυτής της Humble μιλά για το Nindie Bundle

About The Author
-

Παναγιώτης Βελώνιας, a.k.a. FoM (και FoMPerama). Ξεκίνησε με ένα Gameboy και λάτρεψε το κατά πολλούς απαίσιο Super Mario Land. Αλλά ήταν το πρώτο που είχε παίξει! Πήρε Nintendo 64, Gamecube, Wii, DS, 3DS, Wii U και new 3DS Majora’s Mask Edition. Αμετανόητος Νιντεντάς. Στον ελεύθερο χρόνο του (από τα games) μπορεί να διδάσκει Αγγλικά. Αγαπάει όλα τα Nintendo Franchises εξίσου, αλλά αν του είχαν πιστόλι στο κεφάλι για να διαλέξει μόνο ένα παιχνίδι ως το αμέσως επόμενο από τη Nintendo, θα ήταν το F-Zero. It’s been too damn long.

Επίσης, έχει αγοράσει και μαθαίνει Ocarina. Αλήθεια.

  • Constantinos Lapiotis

    nice read

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων