Όλοι οι Nintendo fans γνωρίζουν τα Metroid Prime, τη σειρά-ορόσημο που αναζοπύρωσε το ενδιαφέρον του κόσμου για τις περιπέτειες της Samus Aran.
Τώρα θα μάθουμε μυστικά που δε γνωρίζαμε!
Από που προήλθαν οι νέες πληροφορίες;
Ο ιστότοπος Shinesparkers δημοσίευσε μια νέα συνέντευξη με τον Jack Matthews. Ο κύριος Matthews εργαζόταν στη Retro ως τεχνικός και επικεφαλής μηχανικός, τον καιρό που αναπτυσσόταν η σειρά Metroid Prime.
Παρακάτω, θα βρείτε μερικά ενδιαφέροντα αποσπάσματα, ενώ μπορείτε να βρείτε την πλήρη συνέντευξη εδώ.
Οι απαρχές του Metroid Prime 2
Όταν ξεκινήσαμε την ανάπτυξη του Prime 2, θα εστιάζαμε κυρίως στο Multiplayer (νομίζω πως εσωτερικά θεωρούσαμε το σχέδιο ως Metroid Prime 1,5). Θα είχαμε ακόμη και τη δυνατότητα να παίξετε ως Space Pirate και θα υπήρχαν πράγματα όπως wall grabs και τα συναφή.
Όσο επιστρέφαμε προς το single-player,θα έπρεπε να είχαμε απορρίψει εντελώς το multiplayer. Κάναμε πολύ κόπο για να υπάρξει multiplayer: Έπρεπε να σχεδιάσουμε animations για τη Samus, να ενσωματώσουμε πολλαπλούς “παίκτες” στον κόσμο του παιχνιδιού,να δημιουργήσουμε ολοκαίνουρια, χαμηλότερης ποιότητας, εφέ, να προσθέσουμε game modes κλπ. κλπ. Όλη αυτή η δουλειά απέσπασε ποιότητα και μυαλά από το single player.
Η ακυρωμένη εμφάνιση του Kraid
Μακάρι να θυμόμουν κάτι παραπάνω. Απλά θυμάμαι πως ήταν τεράστιος. Θα υπήρχαν μερικά άλματα και δεν υπήρχε τρόπος να τον κάναμε να δουλέψει στο χρόνο που μας είχαν δώσει. Πιστεύω πως τη θέση του πήρε ο Omega Pirate και βασικά είμαι ΟΚ μ’αυτό, γιατί τελικά ήταν πολύ φοβερός αρχηγός.
Τα αρχικά σχέδια για τη Samus στο Metroid Prime 3
Αρχικά θέλαμε η Samus να μπορεί να αναλαμβάνει αποστολές ως κυνηγός κεφαλών. Δε θυμάμαι να γράψαμε κώδικα για να στηρίξουμε την ιδέα, αλλά θυμάμαι πως υπήρχαν έγγραφα και το είχαμε σκεφτεί εκτενώς. Το σύστημα εξοπλισμού δε θα χρειαζόταν σημαντικές αλλαγές για τα σχέδια αυτά. Παρόλο που οι αναμνήσεις μου είναι θολές, πιστεύω πως η όλη παρεξήγηση του όρου “bounty” στο “bounty hunter” ανακαλύφθηκε και συζητήθηκε πολύ γρήγορα μετά την παρουσίαση της ιδέας μας στην Ιαπωνία. Δε γνωρίζω πόσο είχε αναπτυχθεί η ιστορία σε εκείνο το σημείο, σε σχέση και με τη Dark Samus και με τα υπόλοιπα. Απλά θυμάμαι πως η αρχική κεντρική ιδέα περιστρεφόταν γύρω από τη Samus και το σκάφος της τις δουλειές που θα αναλάμβανε στο γαλαξία για να δυναμώσουν και οι δύο.
Τα διάφορα projects της Retro που ακυρώθηκαν πριν το Metroid Prime
Τα σχέδια ήταν σε διάφορα στάδια και ακυρώθηκαν για διάφορους λόγους. Απ’ όσο θυμάμαι:
- Το Car Combat ήταν μια ιδέα που δεν ενδιέφερε την Ιαπωνία. Βέβαια, η ακύρωσή του είχε περισσότερο να κάνει με το gameplay σε σχέση με όλα τα άλλα projects μαζί.
- Το Football θεωρήθηκε αχρείαστο καθώς η κυκλοφορία του θα έχανε τη σεζόν και η ΕΑ είχε ήδη στριμώξει τη συγκεκριμένη αγορά.
- Το Raven Blade ποτέ δε θα ολοκληρωνόταν. Ήταν μια ιδέα πολύ μεγάλη για τα παντελόνια της.
Δε θα μπορούσαμε βέβαια να φέρουμε αυτοκίνητα με όπλα και παίκτες του αμερικάνικου football στο Metroid. Δεν έγινε λοιπόν πολλή ανακύκλωση “υλικών”, αλλάαποκτήσαμε υπέροχα μέλη στην ομάδα, που έφεραν την ειδίκευσή τους στο παιχνίδι. Όταν έγινε το πρώτο μεγάλο κύμα απολύσεων και η ομάδα του Metroid συγχωνεύτηκε με αυτή του Car Combat, η ανάπτυξη απογειώθηκε. Ύστερα, όταν ακυρώθηκε και το Raven Blade και μαζέψαμε και κάποιους από την ομάδα, αλλά και από το Football, καταλήξαμε με την πιο ταλαντούχα ομάδα μηχανικών που έχω συνεργαστεί στη ζωή μου.
Η θλιβερή αλήθεια είναι πως το μυστικό της επιτυχίας της Retro ήταν ένα ξεκίνημα με ~120 ταλαντούχους ανθρώπους, η απόλυση σχεδόν των μισών και μετά η απόλυση των μισών από τους ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια ομάδα κορυφαίων ανθρώπων που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ήθελαν να αποδείξουν την αξία τους. Υπήρχε πολλή συναισθηματική ζημιάπου έπρεπε να επουλωθεί μετά την κυκλοφορία του Metroid Prime 1. Και συγχαίρω τη Nintendo που το κατάλαβε και φρόντισε να μην καταστραφεί το στούντιο.
Κι άλλα κομμένα στοιχεία από το Prime 2, όπως μια Boost Ball Attack (σαν του Sonic) κι ένα Morph Ball Racing multiplayer mode
Ουάου, τώρα που με ρωτάς, νόμιζα πως η boost attack ήταν ακόμα μέσα στο Metroid Prime 2 Multiplayer. Το έψαξα και φαίνεται πως την αφαιρέσαμε και νομίζω πως θυμάμαι το γιατί.
Θα ήταν μια multiplayer-only attack, που θα κλείδωνες το στόχο, θα πηδούσες και θα κρατούσες πατημένο το κουμπί της morph ball. Στη συνέχεια, θα μεταμορφωνόσουν και θα εκτοξευόσουν στον αντίπαλο. Νομίζω (και η μνήμη μου είναι πολύ θολή) οτι την κόψαμε γιατί θα υπήρχε σύγχυση με το πλήκτρο, ή γιατί θα προκαλούσε ναυτία η μετάβαση, ή και τα δύο. Ήταν πολύ διασκεδαστική επίθεση όμως.
Όσο για το morph ball racing, νομίζω πως το κόψαμε για να μειώσουμε τον όγκο εργασίας του multiplayer. Δε θυμάμαι να ήταν και πολύ συναρπαστικό.