bayonetta_attitude_lg

Τι γίνεται όταν αναμίξεις την πλατίνα με μπόλικη δόση από μαγεία και θηλυκότητα που τσακίζει κόκαλα; Μα φυσικά η Bayonetta, μια μάγισσα από την φυλή Umbra που θα ήθελε ο καθένας μας στον ελέγχο του κάνοντας την να χορεύει στο πεδίο της μάχης με τέτοια χάρη που θα έκαναν πρίμα μπαλαρίνες των μπολσόι να σκάνε από το κακό τους. Το πόνημα του Χιντέκι Καμίγια δημιουργού του Devil Μay Cry έκανε για άλλη μια φορά το είδος των παιχνιδιών δράσης να αναστενάξει από από την υπερβολή των απίστευτων χορογραφιών μάχης, σε συνδυασμό με ένα θηλυκό χαρακτήρα που θα έκανε ένα στρατό από αγγέλους να τρέμουν στην θέα της παρουσίας της και μόνο.

Σενάριο

Η ιστορία ξεκινάει πριν από 20 χρόνια όπου η κεντρική χαρακτήρας ξυπνάει από το βυθό μιας λίμνης όπου ήταν παγιδευμένη σε μια σαρκοφάγο χωρίς να έχει καμία ανάμνηση το πως και το γιατί βρέθηκε σε αυτή την κατάσταση. Το μόνο που θυμάται είναι ότι κατάγεται από μια φυλή μαγισσών των Umbra. Η Bayonetta οπού παίρνει το όνομα της από την γαλλική ξιφολόγχη ξεκινά την αναζήτηση ώστε να βρει την μνήμη της. Γνωρίζει τον εκκεντρικό πληροφοριοδότη Enzo που με την σειρά του της δίνει στοιχεία για το παρελθόν της. Τελικά μετά από μία εικοσαετία οι πληροφορίες οδηγούν την Bayonetta στο συμπέρασμα ότι απαντήσεις για το παρελθόν της έχει ένας εξόριστος δαίμονας με το όνομα Rodin, αλλά το πρόβλημα είναι πως ο Rodin θεωρείται νεκρός. Όταν φτάνουν στο σημείο όπου ο δαίμονας είναι θαμμένος η Bayonetta ξεκινά μια τελετή ώστε να τον αναστήσει για να τις δώσει όλες τις απαντήσεις που αναζητά.

Η τελετή ολοκληρώνεται με επιτυχία και οι Bayonetta μαζί με τους υπόλοιπους βρίσκονται πλέον στο «Gates of Hell», το μπαράκι του Rodin. O μαγαζάτορας λοιπόν ενημερώνει την Bayonetta πως πριν από 500 χρόνια ένας πόλεμος ξεκίνησε ανάμεσα στις δύο φυλές μάγων με την παρότρυνση των δύο τάξεων, αφού χάθηκε η ισορροπία, από τις τρεις συνολικά που απαρτίζουν το γνωστό σύμπαν. Παράδεισος και κόλαση και στην μέση το πουργατόριο που είναι η ουδέτερη διάσταση. Η μάχη μεταξύ των μάγων Lumen και των μαγισσών Umbra. Φως εναντίων Σκότους βύθισε την Ευρώπη σε έναν αιματηρό πόλεμο που δεν είχε στην ουσία κανέναν νικητή διότι οι δύο φυλές ήταν ισοδύναμες με την βοήθεια των δύο πετραδιών που ονομάζονταν » τα μάτια του παρατηρητή». Αυτά τα πετράδια θεωρούνταν τα μάτια του Θεού που δημιούργησε το σύμπαν και μόλις έφυγε σε άλλη διάσταση άφησε το αριστερό «μάτι» με τους μάγους Lumen και το δεξί «μάτι» με τις μάγισσες των Umbra. Όμως μια προδοσία έφερε την καταστροφή των μαγισσών Umbra και το δεξί «μάτι» χάθηκε με νικητές την πλευρά των Lumen.

Σκοπός λοιπόν της Bayonetta είναι να επαναφέρει την ισορροπία στις τάξεις των διαστάσεων βρίσκοντας το δεξί «μάτι» του παρατηρητή και να πάρει εκδίκηση για των χαμό των υπολοίπων Umbran αδελφών της. Είναι όμως έτσι τα γεγονότα ή υπάρχει κάτι πίσω από όλη αυτή την πλεκτάνη;

Gameplay

Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού είναι απλοί για τον καθένα να τους καταλάβει. Πρόκειται για ένα τίτλο δράσης που επικεντρώνεται στην εκμάθηση κινήσεων του κεντρικού χαρακτήρα με σκοπό την καταστροφή των αντιπάλων στην οθόνη. Η Bayonetta πέρα από τους συνδυασμούς από την πολεμική τέχνη Bullets Arts, που έχει να κάνει με την χρήση όπλων και στα τέσσερα μέλη του σώματος(πόδια και χέρια), έχει επίσης πληθώρα ειδικών κινήσεων και μαγικών.

Βεβαίως ο κύριος σκοπός σε κάθε πίστα είναι να κάνεις το υψηλότερο σκορ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χωρίς η Bayonetta να πάθει ζημιά. Το παιχνίδι σε κάθε κεφάλαιο χωρίζεται σε στίχους(verses) και το συνολικό σκορ του κεφαλαίου βγαίνει από το άθροισμα όλων των στίχων που θα κάνεις όταν παίζεις το παιχνίδι. Υπάρχουν βαθμολογίες ανάλογα με την πρόοδο που θα έχεις σε κάθε κεφάλαιο που χωρίζονται σε βραβεία που παραθέτω σε σειρά από το χειρότερο στο καλύτερο, πέτρινο, χάλκινο, ασημένιο, χρυσό και το καλύτερο όλων το πλατινένιο.

Το βάθος που έχει το σύστημα μάχης όσο και να προσπαθήσω να το περιγράψω με λέξεις δεν δικαιώνει το παιχνίδι. Τεράστια ποικιλία όπλων, κινήσεων και αναβαθμίσεων. Σε κάθε μάχη ανάλογα με την ικανότητα σας να κρατάτε το σκόρ σε υψηλά επίπεδα κερδίζετε «ουράνια» δακτυλίδια, που τα χρησιμοποιείτε για να αγοράσετε όπλα και ειδικές κινήσεις που θα σας δίνουν περισσότερες επιλογές στην μάχη. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η επανάληψη του παιχνιδιού διότι μπορείτε να στοχεύετε σε μεγαλύτερο σκορ κάθε φόρα που έχετε παραπάνω λύσεις στο κάθε κεφάλαιο κάνοντας ακόμα πιο θεαματικές μάχες.

Αντικείμενα που σας βοηθούν σε δύσκολες καταστάσεις όπως τα γλυφιτζούρια, το αγαπημένο snack της Bayo, υγείας και μαγείας όπως και ασπίδας από ζημιά. Θεϊκά μουσικά όργανα που θα σας δίνουν περισσότερα δακτυλίδια και άλλα πολλά.  Το κακό είναι πως όταν χρησιμοποιείται αντικείμενα έχετε ποινή στο τελικό σκορ του κάθε κεφαλαίου και στίχου όποτε οι καλοί παίχτες ανταμείβονται καλύτερα από κάποιον που καταφεύγει σε βοηθήματα.

Ο μηχανισμός Witch Time είναι μια καινούργια προσθήκη στο είδος των παιχνιδιών δράσης όπου είναι μια τεχνική που έχει υψηλό ρίσκο αλλά μεγάλη ανταμοιβή. Στην ουσία μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή την τεχνική στο κλάσμα του δευτερολέπτου που σου επιτρέπει το παιχνίδι να αποφύγεις μια επίθεση. Αν το καταφέρεις την σωστή στιγμή τότε ο χρόνος επιβραδύνεται για τους εχθρούς σου και κερδίζεις διπλάσιο σκορ για κάθε συνδυασμό χτυπημάτων καταφέρνοντας διπλάσια ζημιά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους πολύ καλούς παίχτες με τέτοιο τρόπο ώστε η μάχη να μοιάζει με χορογραφία από την γνωστή ταινία Μatrix, φέρνοντας ευφορία στον παίχτη που έχει φτάσει σε αυτό το επίπεδο τελειότητας και θαυμασμό στον θεατή που τον παρακολουθεί.

Τα Climax Finishers είναι ακόμα ένα όπλο στην κατοχή της Bayonetta που επιτρέπει να εξολοθρεύσεις έναν εχθρό με την μαγεία της. Χρησιμοποιώντας κάθε όργανο βασανισμού που μπορείτε να φανταστείτε από το κρεβάτι του Προκρούστη μέχρι αέρια λαιμητόμο. Η μπάρα μαγείας γεμίζει με κάθε επιτυχημένο συνδυασμό από χτυπήματα των Wicket Weaves που είναι τα ισχυρότερα τελειώματα σε κάθε συνδυασμό κινήσεων. Η εμφάνιση της Bayonetta αλλάζει με κάθε τέτοιο χτύπημα διότι η ενδυμασία της είναι φτιαγμένη από τα ζωντανά μαλλιά της. Οπότε ο μηχανισμός των Wicked Weaves λειτουργεί και σαν ανταμοιβή για τον παίχτη ή παίχτρια βλέποντας την Bayonetta με λιγότερο ρουχισμό όσο καλύτερα παίζεις. Αλλά οι εφαρμογές των μαλλιών της Bayonetta δεν σταματάν εδώ. Μπορεί ακόμα να καλέσει δαίμονες από τις καυτές πύλες της κολάσεως χρησιμοποιώντας τα μαλλιά της ως καταλύτη, με την σειρά τους οι δαίμονες αυτοί θα καταστρέψουν όσους απειλούν την Bayonetta σε μια μοναδική σκηνή από αίμα και σπασμένα κόκαλα των αντιπάλων.

Υπάρχουν πιο αναβαθμισμένες τεχνικές όπως το Dogde Offset που λειτουργεί μαζί με το Witch Time και επιτρέπει να μην χαλάει ο συνδυασμός κινήσεων της Bayonetta όταν της επιτίθεται ένας εχθρός ώστε να έχει μια καταπληκτική ροή η μάχη.

Οι εχθροί είναι αρκετά έξυπνοι και οι κινήσεις τους προβλέψιμες αλλά ταυτόχρονα θέλουν προσοχή στο να βλέπεις και να ακούς τις προειδοποιήσεις πριν επιτεθούν ώστε να αντιδράσεις αναλόγως. Όπως ακριβώς είναι οι μεγάλοι αρχηγοί στο τέλος κάθε κεφαλαίου που ανάλογα την δυσκολία που παίζεται τον τίτλο σας δίνουν και την ανάλογη πρόκληση.

Ο σχεδιασμός των επιπέδων πάλι είναι πάρα πολύ καλός γεμάτος μυστικά για να ανακαλύψεις που σε ανταμείβουν με αναβάθμιση στην υγεία και την μαγεία. Επίσης υπάρχουν μυστικά όπλα που θα πρέπει να ανακαλύψετε σε κάθε κεφάλαιο που χωρίζονται σε κομμάτια από δίσκους που είναι κρυμμένα διάσπαρτα σε κάθε πίστα.

Γενικά υπάρχει μια απίστευτη ισορροπία σε όλους τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Αυτό που είναι λίγο ενοχλητικό και θέλει απομνημόνευση είναι τα λεγόμενα Quick Time Events. Είναι μια τεχνική που βάζουν οι δημιουργοί για είναι ο παίχτης σε εγρήγορση ακόμα και όταν δείχνει κάποια κινηματογραφική σκηνή στην οθόνη. Στα ξαφνικά πετάγεται ένας συνδυασμός κουμπιών που αν δεν το γνωρίζεις εξ αρχής μπορεί να οδηγήσει σε άμεσο και άδικο τερματισμό του παιχνιδιού. Οπότε το νου σας όσοι κυνηγάτε σκορ διότι μπορεί ένα τέτοιο γεγονός να σας κάνει να πετάξετε το χειριστήριο στην οθόνη.

Οπτικός Τομέας

Εδώ δεν μπορούμε να αναλύσουμε και πολλά, πρόκειται για μεταφορά από ένα τίτλο που κυκλοφόρησε το 2010. Αλλά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα σημερινά παιχνίδια πέρα από κάποια αναβάθμιση της ανάλυσης διότι είναι στα 720p και μια βελτίωση στα καρέ ανανέωσης που είναι στα 60 και σε μερικά σημεία πέφτει χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στους μηχανισμούς του τίτλου.

Αν κρίνουμε από το Bayonetta 2 το Wii U θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερα στον τίτλο, αν γίνονταν κάτι περισσότερο από μια απλή μεταφορά. Δεν παύει όμως η αισθητική του τίτλου να είναι καταπληκτική. Φοβερά τοπία εμπνευσμένα από την  γοτθική αρχιτεκτονική, όπως επίσης τις εναλλαγές από την γήινη πλευρά μιας τέτοιας πόλης στα ανώτερα επίπεδα του παραδείσου γεμάτα από το χρυσό χρώμα που τα περιβάλει.

Έχουμε ποικιλία εναλλαγών σε τοπία και περιοχές όπως και αισθητικής στον τίτλο. Από τα γοτθικά σοκάκια της αρχικής πόλης μέχρι και επίπεδο που ταξιδεύεις πάνω σε ένα πύραυλο κατευθυνόμενο στην πόλη Ιthavoll. Δεν θα ήθελα να κάνω εκτενή αναφορά διότι δεν θέλω να σας χαλάσω την έκπληξη όσων δεν έχουν παίξει ακόμα το τίτλο.

Εκεί που δίνει τα ρέστα του το παιχνίδι πρόκειται στα τεράστια αφεντικά της κάθε πίστας. Δεν μπορείτε να διανοηθείτε το μέγεθος και την κλίμακα της μάχης όταν ο κάθε εχθρός είναι 100 φορές μεγαλύτερος από την Bayonetta, ακατάπαυστη δράση από εφέ και κινήσεις που μοιάζουν να μην μπορείς να αποφύγεις τίποτα και όλα αυτά με κολλημένα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Ξόρκια, αστραπές τεράστια πλοκάμια θα σας έρχονται από κάθε κατεύθυνση δημιουργώντας ένα πανδαιμόνιο από αντικείμενα στην οθόνη. Φοβερό και απολαυστικό τεχνικό αποτέλεσμα για την προηγούμενη γενιά αλλά τώρα είναι ακόμα πιο βελτιωμένη στο Wii U.

Ήχος

Πέρα από την πολύ καλή ερμηνεία σε πάνω στους χαρακτήρες το παιχνίδι έχει καταπληκτική μουσική. Η Jazz θα ρέει άφθονη από τα ηχεία σας με την διασκευή του Fly Me to the Moon του Φράνκ Σινάτρα να σας κάνει να πάρετε το πούρο σας όταν παίζετε τον συγκεκριμένο τίτλο, θεωρώντας πως απολαμβάνετε ένα ρεσιτάλ ποιότητας για εκλεπτυσμένα γούστα.

Επίσης οι μηχανικοί που έφτιαξαν τον ήχο αξίζουν βραβείο, τα ηχητικά στοιχεία από τις επιθέσεις των εχθρών σε βοηθούν πέρα από το οπτικό φάσμα ώστε να προβλέπεις τις κινήσεις των εχθρών.

Όσοι είναι τυχεροί και έχουν συνδέσει το Wii U με ένα ηχοσύστημα 5.1 που υποστηρίζει την κωδικοποίηση LPCM θα μπορούν να παίξουν το παιχνίδι με κλειστά μάτια ως ένας άλλος Zatoichi.

Wii U Gamepad

Πάλι σε αυτό το σημείο δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτα το ιδιαίτερο. Το παιχνίδι δεν φτιάχτηκε με σκοπό να υποστηρίζει δύο οθόνες. Υπάρχει όμως το σύστημα μάχης με την οθόνη αφής που λειτουργεί καταπληκτικά για όποιον θέλει κάτι πιο εύκολο και προσβάσιμο από το να απομνημονεύει κουμπιά.

Επίσης υπάρχει το Οff ΤV Play που σου επιτρέπει να παίξεις όλο το παιχνίδι στο gamepad και να απολαύσεις την φορητή εμπειρία σε κάθε σημείο του σπιτιού σου που έχει σήμα το χειριστήριο. Είναι μια πολυτέλεια να μπορείς να παίξεις με την Bayonetta όταν είσαι ξαπλωμένος στο κρεβάτι σου.

Η λειτουργία του GamePad δεν σταματάει εκεί. Έχουμε το Miiverse όπου μας δίνει την δυνατότητα ο τίτλος να αναρτήσουμε φωτογραφίες αλλά και στάμπες από τις ζωγραφιές που έχουν βάλει να εμφανίζονται τυχαία οι δημιουργοί του παιχνιδιού.

Τελικό συμπέρασμα

Το Bayonetta πρόκειται για τίτλο ορόσημο στο είδος από την προηγούμενη γενιά. Μπορώ να πω ότι ήταν το καλύτερο παιχνίδι δράσης τότε αλλά θα το έβαζα στο βάθρο ακόμα και σήμερα από ότι έχει κυκλοφορήσει στην τωρινή γενιά. Αν δεν υπήρχε η συνέχεια που ακούει στο όνομα Bayonetta 2 θα έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι κάποιος να ξεπεράσει το μεγαλείο αυτού του τίτλου.

Προσεγμένο στην εντέλεια και στα πάντα, δείχνει πως η Platinum Games έχει το ταλέντο και δίνει την απαραίτητη φροντίδα στα παιχνίδια της όπως κάνει η Nintendo. Δεν είναι τυχαίο τελικά που βρέθηκαν στον ίδιο δρόμο και αποφάσισαν να συνεργαστούν, δίνοντας σε εμάς την ευκαιρία να απολαύσουμε ακόμα ένα αριστούργημα.

4,5/5

  • Κονσόλα: Wii U
  • Εκδότης: Nintendo/SEGA
  • Εταιρεία Ανάπτυξης: Platinum Games
  • Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop, Φυσική
  • Παίχτες: 1
  • Online στοιχεία: Ναι

Review: Bayonetta

| Reviews, Wii U | 9 Σχόλια
About The Author
- Άγγελος Ζωχιός a.k.a AkiraGr eAthlete στα παιχνίδια Super Smash Bros. Wii U/3DS/Melee, Pokken Tournament, Splatoon και MarioKart. Ιδιοκτήτης και αρχισυντάκτης του Nintendo Next. Με σιδηρά πυγμή παλεύει μαζί με το ηρωικό party του για την σωστή σας ενημέρωση. Δημιουργός του ελληνικού τμήματος των Nintendo eSport στην χώρας μας αναγνωρισμένο από την Nintendo of Europe. Ακολουθείστε με στο twitter, facebook, google+
  • Filippos Zochios

    Ωραίο review..
    Μια ένσταση μόνο στο γραφικό κομμάτι αναφέρεις δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα σημερινά παιχνίδια …μάλλον θα εννοείς από τα σημερινά παιχνίδια του wiiu γιατί από ps4 Kai one ε όλο και κάτι έχει να ζηλέψει, ειναι και game 6ετιας εκτός και αν πιστεύεις οτι η γενιά αυτή έχει να προσφέρει οτι και η προηγούμενη όποτε πάω πάσο και περαστικά Χαχαχαχα

    • AkiraGr

      Δεν μας είπες όμως ποιο παιχνίδι κοντράρει σε τεχνικό τομέα ακόμα και το παιχνίδι 6ετίας στο Ps4 στο συγκεκριμένο είδος; Όχι τίποτα άλλο από περιέργεια.

      Δεν βάζω καν στην εξίσωση το 2 έτσι, σου δίνω και avantage.

      Όσο για την ΤΩΡΙΝΗ γενιά ακόμα περιμένουμε από τους άλλους δύο κάτι καινούργιο εκτός από την remaster γενιά που προφέρουν αυτή την στιγμή.

      Οπότε έπεσες μέσα με το παραπάνω σχόλιο σου.

      [quote]»εκτός και αν πιστεύεις οτι η γενιά αυτή έχει να προσφέρει οτι και η προηγούμενη όποτε πάω πάσο και περαστικά Χαχαχαχα»[/quote]

      • Filippos Zochios

        Το συγκεκριμένο είδος πάει προς εξαφάνιση δύστυχος ….
        Ειναι όμως σαν να μου λες οτι στους τυφλούς ο μονόφθαλμος κυριαρχεί ..
        Προς το παρών δεν έχει βγει Japan action game θα βγει όμως στο μέλλον από Microsoft μαζί με platinum
        Kai sony έχει God of war Kai hellblade oxi Japan action αλλά action . «Μηδένα προ του τέλους μακάριζε»

        • Filippos Zochios

          Έλεος αλλάζεις και τα post soy τώρα ;; Όπως και να έχει ξεκαθάρισε γιατί μιλάς …μιλάς για action games η μιλάς για games Kai γραφικά γενικά ?

          • AkiraGr

            Διάβασε τι γράφω αργά προσεκτικά και όπως βλέπεις δεν υπάρχει αλλαγή του ποστ. Δεν έχει νόημα αν έχεις μπει απλά για προκαλέσεις.

            Οπότε μην το συνεχίζεις.

          • Filippos Zochios

            Δεν προκαλώ λέω την άποψη μου καλό ειναι σε ένα site να υπάρχει και η άποψη ενός αναγνώστη .. Δεν έχει νόημα να διαβάζεις μόνο τον συντάκτη και να σου λένε όλοι μπράβω καταντάει βαρετό !!

  • MasterV

    Καταπληκτικό review, πρέπει να είναι το πρώτο που διαβάζω για το συγκεκριμένο παιχνίδι που μου έδωσε να καταλάβω ακριβώς τι συμβαίνει με το παιχνίδι, παρ’όλο που δεν το έχω παίξει ποτέ.

  • JimLink

    Πολύ καλό review Άγγελε, αλλά έκανες γαργάρα τον κακό χειρισμό του port, το άκυρο lip sync του voice acting και το προβληματικό σύστημα αποθήκευσης. Το παιχνίδι σου λέει ότι σώνει και δεν κάνει save! 😛 lol.

    Για να σοβαρευτούμε τώρα λίγο, το μόνο πρόβλημα που είχα ήταν τα quick time events. Όταν τέλειωσα και τα δύο Bayonetta και μετά επέστρεψα στο πρώτο για να βελτιώσω τα σκορ μου, δεν υπήρχε πίστα που να είχε QTE και δεν χρειάστηκε να την παίξω τουλάχιστον δύο φορές. Είναι δύσκολο να θυμάσαι μετά από καιρό, πότε και σε ποια cutscenes θα πεταχτεί ένα QTE, με αποτέλεσμα ένα continue να σου χαλάσει όλη την προσπάθεια και να πρέπει να κάνεις πάλι restart.

    Το πρώτο το θεωρώ πιο δύσκολο παιχνίδι και με καλύτερη ιστορία/πλοκή σε σχέση με το δεύτερο. Σε όλα τα υπόλοιπα ευτυχώς τo sequel το ξεπερνά με αποκορύφωμα την προσθήκη του Tag Climax.
    Περιμένουμε και το επόμενο review 🙂

    • AkiraGr

      Έχεις δίκιο σκέφτομαι να βάλω στα Review μου μια δεύτερη γνώμη από έναν κυνηγημένο για να κρατάει τις ισορροπίες στις ασχετοσύνες που γράφω.

      Ειδικά στο lip sync, εκεί το παιχνίδι φαίνεται σαν κινέζική ταινία του Chucky Chan ντουμπλαρισμένη στα Αγγλικά από Κινέζους δασκάλους του lower από το Hong Kong. /σ

      χαχαχαχαχα