Review: Beatbuddy

09 Σεπ

Το Beatbuddy είναι ένας νέος indie τίτλος  που φτιάχτηκε από τους Threaks. Το όνομά τους προέρχεται από τις λέξεις Three + Freaks, καθώς ήταν μόνο τρία άτομα όταν έφτιαξαν την εταιρία τους και είχαν την αρχική σύλληψη για το εν λόγω παιχνίδι. Επίσης, το Beatbuddy είναι και το πρώτο παιχνίδι τους. Πάμε να δούμε περί τίνος πρόκειται.

Σενάριο

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι πολύ απλή, βασική θα έλεγα: πρέπει να σώσετε τις δύο αδερφές σας από έναν μανιακό που τις έχει απάγει για να φέρει σε πέρας τα υποχθόνια σχέδιά του. Στον κόσμο του Beatbuddy, όλα βρίσκονται σε αρμονία με τη μουσική, κάτι που φαίνεται και στο gameplay. Αυτός ο κακός, όμως, θέλει να το αλλάξει αυτό και να επιβάλλει να παίζεται η δική του μουσική σε όλον τον κόσμο, και για να το καταφέρει, οι μαγικές δυνάμεις που έχουν οι αδερφές σας είναι το κλειδί. Έτσι, η αναζήτηση για να σώσετε τις αδερφές σας έχει ως αποτέλεσμα και να σώσετε τους πάντες από αυτόν τον μουσικό «δικτάτορα».

Gameplay

Το Beatbuddy είναι μια ασυνήθιστη μίξη από rhythm και puzzle στοιχεία. Καλείστε να περάσετε από επικίνδυνα περάσματα που φυλάσσονται από αγκαθωτά οστρακόδερμα, τα οποία όμως ανταποκρίνονται στον ήχο hi-hat που παράγει ένα άλλο οστρακόδερμο εκεί κοντά. Κάντε το να σωπάσει για λίγο και θα έχετε την ευκαιρία σας. Στα μισά του παιχνιδιού θα συναντήσετε μερικά πλάσματα τα οποία είναι ανίκητα, εκτός κι αν τους ρίχνετε χτυπήματα πάνω στο ρυθμό του παιχνιδιού. Υπάρχουν εκτοξευτήρες που λειτουργούν ρυθμικά πάνω στον ήχο της μπότας, και πολλά άλλα.

Το παιχνίδι έχει 6 κεφάλαια, 6 κόσμους δηλαδή, οι οποίοι διαθέτουν ο καθένας τη δική του μουσική επένδυση (θα μιλήσουμε εκτενώς παρακάτω) και χωρίζονται σε επίπεδα. Σε κάθε επίπεδο θα ελέγχετε εναλλάξ είτε τον Beat(buddy) είτε το όχημα που βρίσκει, το Beatbuggy. Αυτό δίνει ποικιλία στον τίτλο, αλλά επίσης αλλάζει ευχάριστα και τον έλεγχο και τον τρόπο που παίζετε. Όταν ελέγχετε τον Beat, μπορείτε να κολυμπάτε προς κάθε κατεύθυνση ελέυθερα με το μοχλό και να κάνετε «απλωτές» για να κινήστε πιο γρήγορα με το πλήτρο B. Το Beatbuggy όμως, κινείται προς την κατέυθυνση που πιέζετε το μοχλό αλλά κινείται σπαστά, πάνω στον ήχο της μπότας. Αυτό απαιτεί λίγη προσοχή, όπως επίσης και αν θέλετε να κινείστε πιο γρήγορα με το Beatbuggy, θα πρέπει να πατάτε το πλήκτρο B πάνω σε κάθε δεύτερο χτύπο της μπότας με μεγάλη ακρίβεια και αυτό είναι κάτι που θα σας χρειαστεί.

Υπάρχουν και πολλοί γρίφοι στο Beatbuddy, που ξεκινούν με σωστό τρόπο, από πολύ απλοί, μέχρι τεράστιοι γρίφοι που καλύπτουν τεράστια δωμάτια τα οποία περιστρέφονται. Μερικές φορές θα εύχεστε να είχατε κάποιου είδους χάρτη, αλλά δεν υπάρχει στο παιχνίδι. Ελπίζω να έχετε καλό προσανατολισμό! Επίσης, υπάρχουν πολλές κρυφές περιοχές που περιέχουν μυστικά αντικείμενα για να συλλέξετε, τα οποία ξεκλειδώνουν διάφορες πληροφορίες για τις περιπέτειες που πέρασε το παιχνίδι στο στάδιο του σχεδιασμού, του προγραμματισμού, της προβολής και λοιπά.

Οπτικός τομέας

Αν και γενικότερα το art direction κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ο οπτικός τομέας μας τα χαλάει λιγάκι στο frame rate. Διέκρινα μεγάλες πτώσεις όποτε το παιχνίδι αποθήκευε αυτόματα ή όταν «έτρεχα» μέσα στο επίπεδο, ειδικά αν άλλαζα οθόνη προς μια νέα, ανεξερεύνητη περιοχή. Τώρα, τέτοιες τραγικές πτώσεις του frame rate σε ρυθμικό παιχνίδι όπως αυτό, που χρειάζεται ακρίβεια, είναι αδικαιολόγητες. Ευτυχώς, δε συμβαίνουν πολύ συχνά, αλλά πολλές φορές θα σας βγάλουν για λίγο από τη μαγεία του παιχνιδιού.

Στα καλά νέα, όλα τα κεφάλαια έχουν το μοναδικό τους look, είναι πολύχρωμα και ευχάριστα στο μάτι. Όλα είναι υποβρύχια και αυτή η αίσθηση μεταφέρεται επιτυχώς μέσω του art και των γραφικών, με φυσαλίδες, κοράλλια, κοχύλια, οστρακόδερμα και πολλά άλλα.

Ήχος

Ο ήχος είναι ένα από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Κάθε κεφάλαιο έχει ένα κομμάτι από έναν γνωστό καλλιτέχνη του χώρου (άγνωστο σε εμένα, που δεν ακούω τέτοια), όπως Parov Stelar, Sabrepulse και άλλους. Επίσης, κάθε κομμάτι έχει πολλαπλά tracks που εναλλάσονται μεταξύ τους ανάλογα με το τι συμβαίνει επί της οθόνης. Το ηχητικό αποτέλεσμα, μαζί με τους ήχους των κρουστών που επηρεάζουν το gameplay, είναι πολύ εντυπωσιακό.

Η επιλογή των κομματιών είναι σωστή και δένει τόσο με τον οπτικό τομέα όσο και με το ίδιο το παιχνίδι. Πιστεύω ότι η μουσική από ευρέως γνωστούς καλλιτέχνες είναι ένας ωραίος τρόπος να διαφημίσεις το παιχνίδι σου. Όχι ότι η βιομηχανία μας έχει έλλειψη από σπουδαίους συνθέτες, κάθε άλλο. Απλά μπορείς να προσελκύσεις περισσότερο κοινό με γνωστά ονόματα (όπως οι Daft Punk στην ταινία Tron: Legacy).

Wii U Gamepad

Off-TV play και τίποτα παραπάνω. Επίσης, το παιχνίδι παίζεται μόνο με το Wii U Gamepad, αν και δεν εκμεταλλεύεται καμία από τις ειδικές λειτουργίες του, πράγμα πολύ περίεργο, αν σκεφτούμε ότι έχει κυκλοφορήσει σε κινητά και δεν έχει touch controls σαν επιλογή στο Wii U.

Τελικό Συμπέρασμα

Σε γενικές γραμμές, δεν έπαθα πλάκα με το Beatbuddy. Είναι ευχάριστο, αλλά δεν ένιωθα την ανάγκη να συνεχίσω να παίζω παραπάνω από μια ώρα. Ίσως να ήταν και η μουσική, που δεν είναι και τόσο του γούστου μου, σίγουρα και τα προβλήματα στο frame rate. Βέβαια, το παιχνίδι κάνει και πολλά σωστά, και είναι μια τίμια προσπάθεια σαν πρώτο παιχνίδι από μία νέα ομάδα. Όσον αφορά τη διάρκεια, κάθε ένα από τα 6 κεφάλαια μου πήρε πάνω κάτω 1 ώρα, αλλά σε κανένα δεν κατάφερα να βρω όλα τα collectibles, πάντα έχανα κάπου μερικά. Με λίγα λόγια: σκεφτείτε το. Ίσως να σας αρέσει περισσότερο αν σας αρέσει κι η αντίστοιχη μουσική.

3.8 / 5

  • Κονσόλα: Wii U
  • Εκδότης: Threaks
  • Εταιρεία Ανάπτυξης: Threaks 
  • Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop 
  • Παίχτες: 1
  • Online στοιχεία: Όχι

Review: Beatbuddy

| eShop, indies, Reviews, Wii U | 1 Comment
About The Author
-

Παναγιώτης Βελώνιας, a.k.a. FoM (και FoMPerama). Ξεκίνησε με ένα Gameboy και λάτρεψε το κατά πολλούς απαίσιο Super Mario Land. Αλλά ήταν το πρώτο που είχε παίξει! Πήρε Nintendo 64, Gamecube, Wii, DS, 3DS, Wii U και new 3DS Majora’s Mask Edition. Αμετανόητος Νιντεντάς. Στον ελεύθερο χρόνο του (από τα games) μπορεί να διδάσκει Αγγλικά. Αγαπάει όλα τα Nintendo Franchises εξίσου, αλλά αν του είχαν πιστόλι στο κεφάλι για να διαλέξει μόνο ένα παιχνίδι ως το αμέσως επόμενο από τη Nintendo, θα ήταν το F-Zero. It’s been too damn long.

Επίσης, έχει αγοράσει και μαθαίνει Ocarina. Αλήθεια.

  • John Kyritsis

    Ωραίο review φιλεγια ενα πολύ ωραίο και ιδιαίτερο παιχνίδι .συμφωνώ ότι έχει τα θεματακια του, αλλα είναι προσεγμένο και τα αξίζει τα λεφτά του

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων