Review: Mario & Luigi Dream Team

23 Μαΐ

Ο Mario έγινε και είναι κυρίως γνωστός για τα 2D Platformer του, όμως η Nintendo αποφάσισε να δοκιμάσει τη τύχη του αγαπημένου μας υδραυλικού ως RPG. To πρώτο RPG κυκλοφόρησε το 1996 με τη βοήθεια της τότε SquareSoft για το SNES.  Έπειτα κυκλοφόρησε άλλα 3 παιχνίδια για τις οικιακές κονσόλες της Nintendo. Το 2003 η Nintendo με συνεργασία της Alpha Dream κυκλοφόρησαν στο Gameboy Advance το Mario & Luigi: Superstar Saga. Το 2005 κυκλοφόρησε το Mario & Luigi: Partners in Time για το Nintendo DS όπου αξιοποίησε τη δεύτερη οθόνη. Το Mario & Luigi Bowser’s Inside Story, κυκλοφόρησε και αυτό για το Nintendo DS 4 χρόνια αργότερα. Τον Αύγουστο του 2013 βγήκε το Mario & Luigi: Dream Team για το Nintendo 3DS.

Σενάριο

Παρόλο που είναι το τέταρτο παιχνίδι της σειράς η ιστορία του Dream Team δεν έχει καμία σύνδεση με τους προηγούμενους τίτλους.  Όπως ξεκινάει το παιχνίδι βλέπουμε τη Princess Peach να δέχεται μία πρόσκληση από τον Dr Snoozemore να επισκεφθεί το νησί Pi’illo, ένα νησί το οποίο είναι γνωστό για τα αρχαία μνημεία του και τις μελέτες πάνω στον ύπνο. Η Princess Peach ζητάει από το Mario & Luigi να τη συνοδεύσουν ως σωματοφύλακες. Όπως πορεύονται προς το νησί δέχονται μία επίθεση η οποία ρίχνει το αεροπλάνο  στο νησί Pi’illo.  Μόλις συνέρχονται η Peach αποφασίζει να πάει να βρει τον Dr Snoozemore, μια προσπάθεια που αποδεικνύεται μάταια αφού δεν ξέρει κανένας που έχει εξαφανιστεί. Έτσι αποφασίζουν να επισκεφτούν τα αξιοθέατα του νησιού.  Όσο θαυμάζουν τα αξιοθέατα ξαφνικά η Peach παγιδεύεται μέσα σε ένα αρχαίο ερείπιο, με αποτέλεσμα να είναι η ώρα του Mario & Luigi να λάμψουν και να τη βοηθήσουν. Στην αναζήτηση τους σώζουν ένα Pi’illo, κάτοικοι του νησιού πριν χιλιετίες που ξαφνικά εξαφανίστηκαν αλλά παρέμειναν ως πέτρινα μαξιλάρια στο κόσμο. O Pi’illo αποδεικνύεται ότι είναι ο παλιός πρίγκιπας του βασιλείου , Prince Dreambert.  Αυτός ζητάει τη βοήθεια του Mario & Luigi για να ξυπνήσουν όλα τα Pi’illo από το λήθαργο, ένας λήθαργο ο οποίος προκλήθηκε από έναν παλιό εχθρό ο οποίος ξύπνησε και αυτός, για να συμμαχήσει με ένα σύγχρονο εχθρό. Ο Prince Dreambert μας εξηγεί ότι τους έβαλε όλους σε λήθαργο για να μπορέσει να κλέψει τo Dream Stone, μια πέτρα η οποία μπορεί να σου εκπληρώσει όποια ευχή θέλεις.

 Gameplay

Πεδίο εξερεύνησης

Το Dream Team έχει μια αίσθηση open world. Ενώ  πρέπει να κάνεις κάποιες αποστολές με κάποια συγκεκριμένη σειρά για να φτάσεις στο τέλος της ιστορίας, μπορείς όμως να ξεφύγεις από αυτή τη γραμμικότητα και  να πας σε περιοχές που έχεις ήδη επισκεφτεί και να μαζέψεις όλα τα συλλεκτικά. Το παιχνίδι ακολουθεί ένα ασυνήθιστο για τα RPG μοτίβο: περνάς ένα εύκολο dungeon, φτάνεις στη πόλη, βοηθάς τους κατοίκους με τα προβλήματα τους και έπειτα πηγαίνεις στο δύσκολο dungeon. Δεν ακολουθά πιστά αυτό το μοτίβο αλλά με αυτό τον τρόπο παραμένει ενδιαφέρον το παιχνίδι σε όλη τη  διάρκεια του.

Eάν έχετε παίξει κάποιον προηγούμενο θα έχετε μία ιδέα για το πώς είναι το Overworld. Στο Overworld υπάρχει μια ποικιλία από περιβάλλοντα όπως ερήμους και βουνά στο ίδιο νησί. Μπορεί το παιχνίδι να έχει μια γραμμική πλοκή θα καταλάβετε όμως ότι θα πρέπει να επισκεφτούμε ξανά μερικά μέρη για να αποκτήσουμε τα αντικείμενα που δεν μπορούσαμε να πάρουμε πριν. Aυτά δεν έχουν τοποθετηθεί ευδιάκριτα αφού θα πείτε σε μερικά μέρη ότι εδώ κάποια στιγμή θα πρέπει να ξαναρθείτε. Θα παρατηρήσετε ότι στις πρώτες περιοχές που θα επισκεφτείτε πολλά μέρη δεν είναι προσβάσιμα τα οποία για να τα φτάσετε θα πρέπει να μάθετε μερικές τεχνικές όπως διπλό άλμα. Θα μάθετε αυτές τις τεχνικές όσο προχωράει η ιστορία.

Επίσης στο πεδίο βρίσκουμε πολλούς εχθρούς. Όπως σε κάθε RPGs, μπορούμε να εξολοθρεύσουμε αυτούς τους εχθρούς για να κερδίσουμε EXP, αντικείμενα, λεφτά. Όπως σε άλλα Mario RPGs  , μπορούμε να ξαφνιάσουμε τους εχθρούς μας χτυπώντας τους από πίσω ή πηδώντας πάνω τους. Μερικοί εχθροί είναι πιο δύσκολοι για να τους χτυπήσετε αφού θα είναι αρκετά γρήγοροι και θα προσπαθήσουν να σας ξαφνιάσουν.

Mέσα στο όνειρο

Το μισό παιχνίδι θα πάρει μέρος μέσα σε ένα κόσμο ονείρων.  Πολλά παιχνίδια περιορίζονται από τους νόμους της φυσικής κάτι που δεν ισχύει σε αυτή τη περίπτωση αφού διαδραματίζονται μέσα σε όνειρα , το οποίο λειτουργεί καταπληκτικά αφού μπορούμε να βιώσουμε τρομερά πράγματα μέσα στο παιχνίδι με τρομερά  τοπία που αψηφούν τη λογική.

Γρίφοι

Yπάρχουν πολλοί γρίφοι μέσα στο παιχνίδι όπως σε κάθε παιχνίδι της σειράς. Το πρόβλημα όμως είναι ότι είναι απλοί και δε χρειάζονται σχεδόν καθόλου σκέψη, επιπλέον οι NPCs σου δίνουν συμβουλές οι οποίες λύνουν στην ουσία το γρίφο κάνοντας όλη τη διαδικασία άχρηστη.

Σύστημα μάχης

Το Dream Team ακολουθεί τη φόρμα των προκατόχων του έχοντας το κλασσικό Turn-based σύστημα όπως τα κλασσικά RPG για αυτό θα πρότεινα στους βετεράνους του είδους να παραλείψετε τα tutorials.

Το μόνο που ξεχωρίζει σε αντίθεση με τα κλασσικά RPGs είναι το “Action Commands” . Αυτή η εντολή  βοηθάει να μεγαλώσεις την επίδραση της επίθεσης σου. Για παράδειγμα αν πηδήξεις πάνω στον εχθρό σου, μπορείς να κάνεις ένα δεύτερο άλμα πάνω στον εχθρό σου πατώντας το Α τη κατάλληλη στιγμή για να κάνεις το διπλάσιο damage.

Special Attacks

Μια παράδοση στο Mario & Luigi είναι τα φαντασμαγορικά και δυνατά Bros Attacks. Η γενική ιδέα είναι ότι ο Mario και ο Luigi συνεργάζονται για να κάνουν μια ομαδική επίθεση. Εφαρμόζεται ως η μαγεία του παιχνιδιού, οι οποίες τεχνικές για να εφαρμοστούν θα πρέπει να έχουμε Bros Points.  Μερικές από αυτές τις επιθέσεις τις παίρνουμε μέσα από την ιστορία ενώ άλλες τις βρίσκουμε διασκορπισμένες σε διάφορες περιοχές.

Τα Bros Attacks  για να γίνουν με απόλυτη επιτυχία χρειάζεται καλό timing και ικανότητα όπως να πετάμε βόμβες σε εχθρούς ή να πηδάμε από ψηλά. Μερικά Bros Attacks χρησιμοποιούν το γυροσκόπιο του 3DS. Ένα καλό παράδειγμα είναι το Luiginary Ball, όπου κουνάς αριστερά και δεξιά το 3DS για να  κατευθύνεις το Luigi στο σωστό μονοπάτι.

To Σύστημα των Badges

Τα badges (εμβλήματα) είναι ένα κομμάτι του εξοπλισμού το οποίο δίνει μια διαφορετική νότα στο παιχνίδι. Τα badges χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθούν διάφορες επιδράσεις. Για παράδειγμα , ένα δυνατό έμβλημα  μπορεί να έχει την ικανότητα να γεμίσει το 80% του health των χαρακτήρων ή ένα αδύναμο έμβλημα να έχει επιθετικές ικανότητες και να βαρέσει τον αντίπαλο. Υπάρχουν 6 είδη εμβλημάτων για τον κάθε αδερφό. Φυσικά δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε όποτε θέλουμε αλλά θα πρέπει να περιμένουμε να γεμίσει το “Badge Meter”.

Οπτικός Τομέας

Σε κάποιο βαθμό τα γραφικά έχουν κάποια ποικιλία. Υπάρχουν 16 μοναδικές περιοχές όπου στο καθένα χρησιμοποιούν τα ίδια χρώματα κάτι που το κάνει κουραστικό όταν ξοδεύεις σε κάθε περιοχή 5 ώρες. Η παρουσίαση της κάθε περιοχής ταιριάζει γάντι με τη πρόοδο της ιστορίας. Ειδικά προς το τέλος της ιστορίας όπου γίνεται σκοτεινή , η περιοχή αρχίζει να ευνοεί ένα σκούρο γκρι  χρώμα αναμειγμένο με λάβα. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις πρώτες περιοχές οι οποίες ήταν γεμάτες χρώματα αφού ήμασταν αθώοι και δεν ξέραμε τι πρόκειται να γίνει.

Δυστυχώς το  3D δεν είναι ικανοποιητικό στο τίτλο. Η Alpha Team έχασε μία εκπληκτική ευκαιρία να αξιοποιήσει το 3D για να δημιουργήσει γρίφους στους οποίους θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε σωστά το 3D για να τους λύσουμε. To κύριο πρόβλημα όμως είναι ότι δημιουργούσε μια περίεργη  ενοχλητική διπλή εικόνα. Έτσι οι εικόνες δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένες  και δεν εφαρμόζεται καλά η σωστή αίσθηση του βάθους.

Ήχος

Μπορώ να ακούω τα κομμάτια του παιχνιδιού για ώρες. Ορισμένα κομμάτια είναι από παλιότερα παιχνίδια ειδικά από τα Mario & Luigi τα οποία έχουν υποστεί διάφορες διασκευές ακόμη και αν τα έχετε παίξει στο παρελθόν όμως, θα τα απολαύσετε. Κάθε περιοχή έχει και το δικό του θέμα τα οποία γίνονται κουραστικά γιατί μπορεί να ακούτε το ίδιο κομμάτι για 10 ώρες χωρίς να υπάρχει κάποια εναλλαγή. Αυτό που σώζει όμως τη μουσική είναι τα κομμάτια που παίζονται στη διάρκεια της μάχης αφού εκεί υπάρχει μεγάλη ποικιλία.

Τελικό Συμπέρασμα

Eν τέλη, το Mario & Luigi Dream Team είναι ένα καλό RPG για το 3DS. Παρέχει ένα δυναμικό και μεταβαλλόμενο σύστημα gameplay που είναι ικανό να σας κρατήσει σε εγρήγορση μέχρι το τέλος και παρέχει κάποιες αλλαγές σε μια ήδη επιτυχημένη φόρμουλα. Ήταν λίγο εύκολο αλλά σε σωστά σημεία προσφέρει πρόκληση, αν σας φαίνεται εύκολο όμως το παιχνίδι προσφέρει Hard Mode.

4 / 5

  • Κονσόλα: Nintendo 3DS
  • Εκδότης: Nintendo
  • Εταιρεία Ανάπτυξης: AlphaDream, Good-Feel
  • Διάθεση: Καταστήματα πώλησης video games
  • Παίχτες: 1
  • Online στοιχεία: Όχι

Review: Mario & Luigi Dream Team

| 3DS, Reviews | 0 Comments
About The Author
-

Άγγελος Ζωχιός a.k.a AkiraGr eAthlete στα παιχνίδια Super Smash Bros. Wii U/3DS/Melee, Pokken Tournament, Splatoon και MarioKart.

Ιδιοκτήτης και αρχισυντάκτης του Nintendo Next. Με σιδηρά πυγμή παλεύει μαζί με το ηρωικό party του για την σωστή σας ενημέρωση.

Δημιουργός του ελληνικού τμήματος των Nintendo eSport στην χώρας μας αναγνωρισμένο από την Nintendo of Europe.

Ακολουθείστε με στο twitter, facebook, google+

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων