Review: The Fall

06 Ιούν

To The Fall είναι ένα παιχνίδι που έπεσε από το πουθενά, ακριβώς όπως ο πρωταγωνιστής του. Έχει φτιαχτεί από την Over the Moon, μια εταιρία που ιδρύθηκε το 2013 από τον John Warner. Το παρόν παιχνίδι είναι και το πρώτο τους και μπορώ να πω ότι είναι πολλά υποσχόμενο. Φτιάχτηκε με τη βοήθεια του Kickstarter, στο οποίο συγκέντρωσε το 224% του στόχου που είχαν τεθεί για τη χρηματοδότηση. Επίσης, καλό είναι να αναφέρουμε ότι αποτελεί το πρώτο μέρος μιας επικείμενης τριλογίας. Έτσι και το τέλος είναι φτιαγμένο για να συνεχιστεί σύντομα.

Σενάριο

Έχοντας τελειώσει το The Fall, έχω να πω ότι το σενάριο είναι υποδειγματικό. Στην ουσία ελέγχεις την ARID, μια προστατευτική στολή που έχει τη δική της τεχνητή νοημοσύνη. Το παιχνίδι ξεκινά με τη συντριβή της στολής (και του πιλότου που είναι μέσα) στην επιφάνεια ενός ξένου κόσμου. Όταν η ARID λειτουργεί ξανά, δε μπορεί να εντοπίσει καθόλου τις ζωτικές ενδείξεις του πιλότου, καθώς, από ό,τι φαίνεται, έχει καταστραφεί η αντίστοιχη συσκευή. Επειδή δε μπορεί να πάρει καμία απάντηση από τον πιλότο της, η ARID φτάνει στο λογικό συμπέρασμα ότι είναι αναίσθητος και πιθανότατα σε κρίσιμη κατάσταση και αρχίζει να εξερευνεί τον κόσμο προς αναζήτηση βοήθειας.

Οι χαρακτήρες έχουν πολύ καλογραμμένο διάλογο, μέσα από τον οποίο ξετυλίγεται μια πλούσια πλοκή που μέχρι το τέλος εξελίσσεται σε έναν από τους κύριους λόγους που θα παίζετε το παιχνίδι. Επειδή, ακριβώς, το σενάριο είναι πολύ σημαντικό, θα σας απαλλάξω από κάθε spoiler.

Gameplay

Το σενάριο μου φάνηκε ενδιαφέρον εξ αρχής, παρακολουθώντας το πρώτο trailer στο κανάλι της Nintendo. Αυτό που με τράβηξε επίσης, ήταν τα στοιχεία της απομόνωσης και εξερεύνησης που θύμισαν έντονα Metroid.

To The Fall είναι μια μίξη γρίφων, εξερεύνησης και μάχης. Η εξερεύνηση και η άντληση στοιχείων από το περιβάλλον, αλά Scan Visor, δίνει και στοιχεία για την επίλυση γρίφων και παραπάνω λεπτομέρειες για τον πλοκή και άλλους χαρακτήρες. Οι γρίφοι είναι αρκετά έξυπνοι και δύσκολοι, σε μερικούς είχα κολλήσει για πολλή ώρα. Πολλές φορές χρειάζονται και τη λογική του παίκτη και δημιουργική φαντασία για να λυθούν. Ο χειρισμός είναι λίγο ασυνήθιστος, αλλά μετά από λίγη ώρα ενασχόλησης δεν υπάρχει πρόβλημα. Ίσως μέχρι ένα σημείο να είναι και επιτηδευμένα ασυνήθιστος, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ελέγχουμε μια μηχανή με τεχνητή νοημοσύνη η οποία έχει το δικό της διαδραστικό περιβάλλον και λογική.

Μιας και αναφέραμε το διαδραστικό περιβάλλον, ο σχεδιασμός ακόμα και του μενού παύσης είναι τόσο δημιουργικός που σε απορροφά μέσα στην ατμόσφαιρα του κόσμου του παιχνιδιού. Η «οθόνη κατάστασης» (status screen), όπου μπορείς να δεις τις παραμέτρους λειτουργίας της ARID, είναι φτιαγμένη για να μοιάζει με πυρήνα λειτουργικού συστήματος και κάθε φορά που επιλέγεις να τη δεις, πρέπει να κάνει boot. Επίσης, μερικές φορές, έχει και διαδικασία ενημερώσεων που δίνουν νέες δυνατότητες στην ARID!

Η μάχη έχει απρόσμενο βάθος, και παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι είναι δύο διαστάσεων, υπάρχει και σύστημα κάλυψης με το οποίο μπορείς να κρυφτείς πίσω από κολώνες και άλλα εμπόδια τα οποία νόμιζες ότι είναι μέρος του παρασκηνίου στην αρχή του παιχνιδιού. Το σύστημα κάλυψης είναι αναγκαίο, καθώς η μάχη έχει αρκετή πρόκληση και σίγουρα είναι αδύνατον να προσεγγίζεις την κάθε μάχη σε στυλ Rambo. Ακόμα και ένας εχθρός μπορεί να σε σκοτώσει αν δεν είσαι προσεκτικός.

Οπτικός τομέας

Όπως θα είδατε από το trailer, το παιχνίδι διαθέτει πολύ σκοτεινή ατμόσφαιρα απομόνωσης και εχθρικού περιβάλλοντος. Η αισθητική του τίτλου προσφέρει τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα, με σκοτεινές περιοχές που εντείνουν την αγωνία. Δεν παγιδεύεται όμως μόνο σε αυτή τη λογική, καθώς υπάρχουν και άλλες περιοχές με έντονα χρώματα που φέρνουν ένα ευχάριστο διάλειμμα και δίνουν και παραδείγματα για τον εξωγήινο κόσμο στον οποίο βρίσκεστε. Τα γραφικά είναι πολύ καλά σχεδιασμένα, αλλά δεν είναι ούτε κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα (δεν είναι αυτός ο σκοπός τους) ούτε βέβαια απογοητεύουν. Κάνουν ακριβώς τη δουλειά τους και είναι καλής ανάλυσης, άρα ακόμα κι αν έχετε μεγάλη τηλεόραση σε κοντινή απόσταση δε θα έχετε περιπτώσεις πιξελιάσματος.

Σε γενικές γραμμές, ο οπτικός τομέας είναι απόλυτα ικανοποιητικός και υπηρετεί το gameplay και το σενάριο, που είναι οι πυρήνες του παρόντος παιχνιδιού.

Ήχος

Το πλήρες voice acting δίνει ζωντάνια στον τίτλο και ενισχύει την ατμόσφαιρα. Επίσης, έχει δωθεί προσοχή ώστε οι μηχανικές φωνές να ακούγονται αντίστοιχα. Όσον αφορά τη μουσική, υπάρχουν αρκετές στιγμές που το παιχνίδι δεν έχει καθόλου μουσική, αφήνοντας μόνο τον περιβάλλοντα ήχο να υπάρχει και ενισχύοντας όλα τα συναισθήματα απομόνωσης. Βεβαίως, υπάρχουν και σημεία στον τίτλο όπου μεγαλώνει η ένταση επί της οθόνης και τότε η μουσική δίνει δυναμικά το παρόν. Το παιχνίδι έχει επίσης καλά ηχητικά εφέ και ο κρότος του όπλου σας είναι εκκωφαντικός, ακριβώς όπως αρμόζει όταν είστε σε μια άδεια σπηλιά μόνο με τους ήχους του νερού και όποιας άλλης ζωής μπορεί να περνάει ήσυχα εκεί το χρόνο της.

Wii U Gamepad

Το παιχνίδι δεν εκμεταλλεύεται τις ικανότητες του Gamepad με κανέναν τρόπο. Παίζεται παραδοσιακά με τους μοχλούς και τα κουμπιά. Υπάρχει υποστήριξη για off-TV play στην οθόνη του Gamepad και μπορείτε να παίξετε και με το Wii U Pro Controller.

Τελικό συμπέρασμα

Το The Fall είναι ένα αργό παιχνίδι με εξαιρετικό σενάριο, δύσκολους γρίφους, μεθοδική μάχη και τρομερή ατμόσφαιρα. Ο χειρισμός μόνο θέλει λίγη παραπάνω συνήθεια, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να αφαιρέσει από τη συνολική εμπειρία που προσφέρει ο τίτλος. Το μόνο που μπορεί να θεωρηθεί αρνητικό είναι η διάρκειά του. Περίπου 3 ώρες, ανάλογα και με το πόση ώρα θα χρειαστείτε για τους γρίφους του παιχνιδιού. Αν αναλογιστούμε όμως το ότι είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας και το ότι είναι το πρώτο παιχνίδι μιας νέας εταιρίας που φτιάχτηκε με $33.000 (με αρχικό στόχο $17.000), τότε αξίζει και με το παραπάνω. Αν είστε φανατικοί όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών, τότε αγοράστε το. Αν δεν είστε σίγουροι, τότε μπορείτε να το πάρετε σε μια έκπτωση, καθώς, παρά τη μικρή του διάρκεια, το παιχνίδι είναι πολύ καλής ποιότητας και αξίζει το χρόνο σας.

4 / 5

  • Κονσόλα: Wii U
  • Εκδότης: Over the Moon
  • Εταιρεία Ανάπτυξης: Over the Moon
  • Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
  • Παίχτες: 1
  • Online στοιχεία: Όχι

Review: The Fall

About The Author
-

Παναγιώτης Βελώνιας, a.k.a. FoM (και FoMPerama). Ξεκίνησε με ένα Gameboy και λάτρεψε το κατά πολλούς απαίσιο Super Mario Land. Αλλά ήταν το πρώτο που είχε παίξει! Πήρε Nintendo 64, Gamecube, Wii, DS, 3DS, Wii U και new 3DS Majora’s Mask Edition. Αμετανόητος Νιντεντάς. Στον ελεύθερο χρόνο του (από τα games) μπορεί να διδάσκει Αγγλικά. Αγαπάει όλα τα Nintendo Franchises εξίσου, αλλά αν του είχαν πιστόλι στο κεφάλι για να διαλέξει μόνο ένα παιχνίδι ως το αμέσως επόμενο από τη Nintendo, θα ήταν το F-Zero. It’s been too damn long.

Επίσης, έχει αγοράσει και μαθαίνει Ocarina. Αλήθεια.

  • AkiraGr

    Φοβερή κριτική FoM, όχι για να βλογήσουμε τα γένια μας σαν site αλλά να ξέρετε όπως οι αναγνώστες κανένας συντάκτης του site δεν διαβάζει τις κριτικές που ετοιμάζει ο καθένας πριν δημοσιευτούν.

    Οπότε απολαμβάνουμε τα γραφόμενα του κάθε συντάκτη όπως οι αναγνώστες μας. Με έψησες FoM να δοκιμάσω τον τίτλο αν και η μικρή διάρκεια του με είχε κάνει να αναθεωρήσω για να δώσω τα χρήματα που ζητούσε ο τίτλος.

    • FoM

      Αυτό είναι, ίσως, το μόνο απογοητευτικό κομμάτι. Αλλά από την άλλη, με άφησε έκπληκτο στο τέλος. Αν το δεις σε έκπτωση, πρέπει να το αρπάξεις.

  • John Kyritsis

    ευγε, ωραια κριτικη , περιεκτικοτατη!το παιχνίδι είναι διαμάντι κρυμμένο και η διαρκεια δε με χαλασε γιατι κολλησα για τα καλά σε 2 σημεία, οποτε μου πήρε ώρες να το τελειώσω

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων