Loading the player...
More  
   

Το Typoman είναι ένα αλλιώτικο παιχνίδι. Θα μπορούσε κανείς να το πει και μοναδικό. Σαν σύλληψη, θυμίζει λίγο τα παιχνίδια Scribblenauts, αλλά μόνο επιφανειακά: ακόμα και από τα trailers καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για αρκετά διαφορετικά παιχνίδια. Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον παιχνίδι με αργό ρυθμό και αυξημένο βαθμό δυσκολίας, ειδικά αν τα Αγγλικά δεν είναι το φόρτε σας. Ευτυχώς, η ύπαρξη συμβουλών (hints) σώζει την κατάσταση στον τομέα της δυσκολίας. Ας συνεχίσουμε παρακάτω για ολόκληρη την κριτική.

Σενάριο

Η πλοκή εξελίσσεται χωρίς διαλόγους. Μετά από τα πρώτα 2 λεπτά, θα πάρετε τον έλεγχο του HERO (όνομα και πράμα), ο οποίος, όπως όλα τα πράγματα στον κόσμο του παιχνιδιού, διέπεται από την ιδιότητα της λέξης από την οποία αποτελείται. Αρχίζοντας την εξερεύνησή σας, θα βρεθείτε αντιμέτωποι με γρίφους αλλά και απόκοσμα τέρατα, γεννημένα από κακό, μίσος (EVIL, HATE) και άλλες λέξεις.

Gameplay

Οι λέξεις παίζουν κυρίαρχο ρόλο στο Typoman. Όλα τα πράγματα με τα οποία αλληλεπιδρά ο Hero, είναι στην ουσία, λέξεις. Άλλες μπορείτε να τις αλλάξετε, άλλες όχι, άλλες μπορείτε να τις κάνετε αντίθετες, άλλες να προσθέσετε ένα γράμμα και να αλλάξουν άρδην… Η ευρηματικότητα των δημιουργών είναι διάχυτη σε όλο το παιχνίδι και έχει ως αποτέλεσμα πανέξυπνα λογοπαίγνια και γρίφους. Ενδεικτικά, θα σας δώσω δύο παραδείγματα από πολύ νωρίς στο παιχνίδι. Θα συναντήσετε πάρα πολλούς μικρούς, στρογγυλούς, κόκκινους αισθητήρες. Ο αισθητήρας, στα Αγγλικά, είναι SENSOR. Αν κοιτάξετε προσεκτικά, όμως, γράφει CENSOR πάνω στο κόκκινο φωτάκι, το οποίο ακούγεται ολόιδιο, αλλά σημαίνει «λογοκρίνω». Συνεπώς, αν προσπαθήσετε να περάσετε κάποιο διαθέσιμο γράμμα, το CENSOR θα το λογοκρίνει, δηλαδή στην ουσία θα το καταστρέψει. Αυτός είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος για να οριοθετηθούν οι γρίφοι και να αναγκαστεί ο παίκτης να χρησιμοποιήσει μόνο τα γράμματα που θέλει το παιχνίδι να του δώσει.

Άλλο ένα παράδειγμα που θα παρατηρήσετε όλοι, είναι οι πλατφόρμες RUSH. Προφανώς, πρέπει να περάσετε από πάνω τους βιαστικά, αλλά γιατί; Πάνω από τις συγκεκριμένες πλατφόρμες, υπάρχουν πιστόνια που μπορούν να σας συνθλίψουν. Κάθε φορά που ένα πιστόνι προσκρούει στην επιφάνεια του RUSH, φέρνει μαζί του ένα γράμμα C στα αριστερά, και έτσι, στιγμιαία, το RUSH μετατρέπεται σε CRUSH. Ακριβώς για να ξέρετε τι θα συμβεί… if you don’t RUSH!

Με αυτόν τον τρόπο, τα γράμματα και οι λέξεις που αυτά σχηματίζουν είναι υψίστης σημασίας στον τίτλο. Θα υπάρξουν αρκετές περιπτώσεις που θα χρειαστεί να στύψετε το μυαλό σας για να βρείτε τη λέξη που απαιτείται σε κάθε περίπτωση. Ευτυχώς, υπάρχει σύστημα υποβοήθησης. Με ένα άγγιγμα στην οθόνη του Wii U Gamepad, στο εικονίδιο με το ερωτηματικό, το παιχνίδι θα προβάλλει βοηθητικό κείμενο για τον παίκτη. Μέσα σε αυτό το κείμενο είναι κρυμμένη η λέξη (ή λέξεις) που χρειάζεστε. Αν πάλι δεν τα καταφέρνετε πολύ με τα Αγγλικά, ένα δεύτερο άγγιγμα θα απομονώσει ακριβώς τις λέξεις για να λύσετε το γρίφο, κάνοντάς το παιχνίδι πανεύκολο. Εμείς πάντως θέλουμε να παροτρύνουμε τους παίκτες να προσπαθήσουν αρκετά πριν καταφύγουν στις βοήθειες, αλλά και πάλι, μπορεί να μην πήγαινε καθόλου το μυαλό σας στη λέξη που χρειαζόταν.

Κάτι που θεωρώ αρνητικό είναι η έλλειψη πολλαπλών λύσεων στους γρίφους. Σε ένα τέτοιου είδους παιχνίδι, η δημιουργικότητα των προγραμματιστών θα πρέπει να αφήνει χώρο και για τη δημιουργική φαντασία των παικτών. Δυστυχώς, σε μερικά σημεία, τα γράμματα που έχετε στη διάθεσή σας μπορούν να σχηματίσουν δύο ή περισσότερες λέξεις οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να επιλύουν τους γρίφους. Αυτή η δυνατότητα δεν έχει αξιοποιηθεί πάντως. Σε ένα συγκεκριμένο σημείο, μετά από πολλή ώρα σκέψης, αναφώνησα, καθώς σκέφτηκα μια λέξη που ήμουν σίγουρος ότι θα ταίριαζε, καθώς το νόημά της ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν. Ήταν και τεράστια λέξη, αλλά το παιχνίδι δεν τη δέχτηκε ως πιθανή λύση. Αυτό το σύστημα θα μπορούσε να έχει φτιαχτεί καλύτερα.

Οπτικός τομέας

Τα γραφικά δεν εντυπωσιάζουν, αλλά δεν είναι άσχημα. Το art direction βρίσκεται σε καλά επίπεδα, καθώς υπηρετεί τη γενικότερη λογική του παιχνιδιού: οι λέξεις αλλάζουν σχήμα και συμπεριφέρονται όπως θα έπρεπε, σύμφωνα με αυτό που σημαίνουν. Τα περιβάλλοντα έχουν αρκετή ποικιλία και έχουν ένα γενικότερα βιομηχανικό μοτίβο, με τα ανάλογα χρώματα, χωρίς να είναι μουντά.

Το frame rate είναι φυσικά σταθερό σε γενικές γραμμές, υπάρχει μία στιγμιαία παύση σε στιγμές loading, αλλά αυτό είναι λογικό. Οι οθόνες loading δε διαρκούν πολλή ώρα.

Ήχος

Ήπιες μελωδίες ντύνουν την περιπέτειά σας, οι οποίες σας επιτρέπουν να σκεφτείτε με την ησυχία σας. Η μουσική δεν είναι συνταρακτική, αλλά συνοδεύει πολύ ευχάριστα τα δρώμενα επί της οθόνης. Όπως θα έπρεπε, σε στιγμές που αντιμετωπίζετε εχθρούς, η μουσική αλλάζει δραματικά, αποκτώντας ένταση, κάτι που πηγαίνει την εμπειρία σε άλλα επίπεδα! Θα σας έχει σε εγρήγορση και θα διατηρεί ένα γενικότερο κλίμα πανικού, μέχρι να καταφέρετε να μείνετε ζωντανοί.

Οι ήχοι είναι απλά καλοί. Δεν υπάρχει πληθώρα ηχητικών εφέ, για παράδειγμα, υπάρχει μόνο ένα εφέ για το θάνατο του HERO. Φυσικά, υπάρχουν περιπτώσεις που θα το ακούσετε πολλές φορές συνεχόμενα… ειδικά σε κάτι δύσκολα άλματα που δε θα περιμένετε από τέτοιου είδους παιχνίδι.

Wii U Gamepad

Στο Wii U Gamepad εμφανίζονται οι προαιρετικές συμβουλές. Επίσης, εμφανίζεται το πληκτρολόγιο παραγωγής γραμμάτων (όπου διατίθεται) και το scrambler, που σας επιτρέπει να αναγραμματίσετε τις λέξεις, όταν είστε δίπλα τους. Αν και αυτές οι πράξεις διακόπτουν το gameplay, δεν υπάρχει off-TV play, πράγμα το οποίο είναι περίεργο, αν το καλοσκεφτούμε.

Τελικό Συμπέρασμα

Αξίζει, τελικά, η αγορά του Typoman; Αξίζει, αλλά μόνο αν σας αρέσουν αυτού του είδους τα παιχνίδια. Επίσης, να έχετε υπόψιν ότι δεν είναι και πολύ μεγάλο σε διάρκεια, άρα θα μπορούσε να είναι και λίγο φθηνότερο.

Σίγουρα δεν είναι άσχημο παιχνίδι. Είναι μία εξαιρετική ιδέα, αλλά υπάρχουν σημεία στην υλοποίηση που θα μπορούσαν να έχουν λάβει περισσότερη προσοχή. Αν θέλετε κάτι να γεμίσει το χρόνο σας με ευφάνταστους γρίφους, σκεφτείτε το.

  • Κονσόλα: Wii U
  • Εκδότης: Headup Games
  • Εταιρεία Ανάπτυξης: Brainseed Factory
  • Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop 
  • Παίχτες: 1
  • Online στοιχεία: Όχι

Review: Typoman

| eShop, indies, Reviews, Wii U | 2 Σχόλια
About The Author
-

Παναγιώτης Βελώνιας, a.k.a. FoM (και FoMPerama). Ξεκίνησε με ένα Gameboy και λάτρεψε το κατά πολλούς απαίσιο Super Mario Land. Αλλά ήταν το πρώτο που είχε παίξει! Πήρε Nintendo 64, Gamecube, Wii, DS, 3DS, Wii U και new 3DS Majora’s Mask Edition. Αμετανόητος Νιντεντάς. Στον ελεύθερο χρόνο του (από τα games) μπορεί να διδάσκει Αγγλικά. Αγαπάει όλα τα Nintendo Franchises εξίσου, αλλά αν του είχαν πιστόλι στο κεφάλι για να διαλέξει μόνο ένα παιχνίδι ως το αμέσως επόμενο από τη Nintendo, θα ήταν το F-Zero. It’s been too damn long.

Επίσης, έχει αγοράσει και μαθαίνει Ocarina. Αλήθεια.

  • Βρήκα το game πολύ καλο.Θέλει μια βελτίωση για να φύγουν τα framedrop και loading lag.

    Αξίζει,να δούμε και το TypoMan 2

  • Καλή ιδέα, μέτρια εκτέλεση, εξαιρετικό review!

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων