Μέτα από ένα κυκεώνα από φήμες και ένα πανικό από παραπληροφόρηση στα social media είπα επιτέλους να δώσω μερικές πληροφορίες για το NX από την προσωπική μου έρευνα πάνω στην νέα πλατφόρμα της Nintendo.

Τελικά τι ακριβώς είναι το NX;

Αυτό το ερώτημα έχει ταλανίσει την κοινότητα των Nintendo οπαδών και όχι μόνο. Είναι άλλη μια συμβατική κονσόλα σαν το GameCube και το Wii U ή ένα καινούργιο φορητό; Είναι υβρίδιο ή κάποια καινούργια τεχνολογία που βασίζεται στο cloud computing; Όλα τα παραπάνω ερωτήματα θα απαντηθούν σε παρακάτω αναλυτικά. Οπότε πάρτε pop corn και ότι ρόφημα προτιμάτε και ετοιμαστείτε για αποκαλύψεις που δεν θα βρείτε σε κανένα άλλο ελληνικό site.

Η αρχή της αλλαγής

Nintendo-Co.-Ltd.-Development-Center

Τα καινούργια γραφεία της Nintendo που στεγάζουν την καινούργια ομάδα R&D

Τον Ιανουάριο του 2013 η Nintendo δια στόματος του συχωρεμένου Satoru Iwata ανακοίνωσε την ενοποίηση των ερευνητικών ομάδων για τις φορητές και οικιακές κονσόλες.

«As you might already know from some newspaper reports, we will reorganize our development divisions next month for the first time in nine years. Two divisions which have independently developed handheld devices and home consoles will be united to form the Integrated Research & Development Division, which will be headed by Genyo Takeda, Senior Managing Director.»

«¨Όπως γνωρίζεται από τις αναφορές στις εφημερίδες, ξανά οργανώνουμε τις ομάδες ανάπτυξης τον επόμενο μήνα για πρώτη φορά μετά από εννέα χρόνια. Τα δύο τμήματα που έφτιαχναν ξεχωριστά φορητά και οικιακά συστήματα θα ενοποιηθούν σε ένα τμήμα ανάπτυξης και έρευνας, στην κεφαλή θα βρίσκεται ο Genyo Takeda ως ανώτατος γενικός διευθυντής.»

Satoru Iwata

Την ίδια περίοδο υπήρχε έντονη δυσφορία προς την εμπορική πορεία του Wii U και του 3DS στην παγκόσμια αγορά. Η συγκεκριμένη ενημέρωση ξεκίνησε στο συμβούλιο των μετόχων για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2013. Στο συγκεκριμένο συμβούλιο ο Satoru Iwata ανακοίνωσε πως ήδη υπάρχει σχεδιασμός για το καινούργιο πλάνο της Nintendo για τις μελλοντικές πλατφόρμες που θα κυκλοφορήσει.

«Last year we also started a project to integrate the architecture for our future platforms. What we mean by integrating platforms is not integrating handhelds devices and home consoles to make only one machine. What we are aiming at is to integrate the architecture to form a common basis for software development so that we can make software assets more transferrable, and operating systems and their build-in applications more portable, regardless of form factor or performance of each platform. They will also work to avoid software lineup shortages or software development delays which tend to happen just after the launch of new hardware.
Some time ago it was technologically impossible to have the same architecture for handheld devices and home consoles and what we did was therefore reasonable. Although it has not been long since we began to integrate the architecture and this will have no short-term result, we believe that it will provide a great benefit to our platform business in the long run. I am covering this topic as today is our Corporate Management Policy Briefing.»

«Την προηγούμενη χρονιά ξεκινήσαμε ένα καινούργιο σχέδιο που θα ενσωματώσει τις μελλοντικές μας πλατφόρμες. Όταν αναφερόμαστε στην ενσωμάτωση δεν εννοούμε την ενοποίηση των οικιακών και φορητών συστημάτων σε ένα μηχάνημα. Σε αυτό που στοχεύουμε είναι η ενσωμάτωση σε βασικό λογισμικό και εργαλεία όπου θα είναι εύκολο να μεταφερθούν, και λειτουργικά όπου οι ενσωματωμένες λειτουργίες τους θα μπορούν να γίνουν πιο φορητές, ανεξαρτήτως την μορφή και την δύναμη κάθε μηχανήματος. Αυτό θα δουλέψει ώστε να αποφευχθεί η απουσία και η έλλειψη παιχνιδιών στο λανσάρισμα κάθε συστήματος που συμβαίνει κάθε φορά στην αρχή της κυκλοφορίας. Παλιότερα ήταν τεχνολογικά αδύνατο να έχεις την ίδια αρχιτεκτονική σε μια φορητή και στην οικιακή συσκευή οπότε αυτό που κάναμε μέχρι σήμερα είχε λογική. Όμως δεν είναι αρκετός καιρός όπου ξεκινήσαμε να ενσωματώνουμε την αρχιτεκτονική όποτε δεν θα έχει σύντομο αποτέλεσμα αλλά θα μας επωφελήσει μακροπρόθεσμα. Καλύπτω το συγκεκριμένο θέμα επειδή είναι η πολιτική της εταιρίας η ενημέρωση των μετόχων.»

Satoru Iwata

Οπότε η αρθρογραφία που ξεκίνησε μερικές μέρες πριν για ένα υβριδικό σύστημα, δεν ήταν στα αρχικά πλάνα του R&D της Nintendo. Η φημολογία βέβαια δεν βασίζεται σε στοιχεία. Ας αναλύσουμε λοιπόν περισσότερα στοιχεία όπου μπορεί να φέρουν μια καλύτερη εικόνα στο τοπίο του NX. O Satoru Iwata δεν σταμάτησε εκεί δίνοντας περισσότερες πληροφορίες πάνω στην γενική ιδέα της πλατφόρμας του NX.

«For example, currently it requires a huge amount of effort to port Wii software to Nintendo 3DS because not only their resolutions but also the methods of software development are entirely different. The same thing happens when we try to port Nintendo 3DS software to Wii U. If the transition of software from platform to platform can be made simpler, this will help solve the problem of game shortages in the launch periods of new platforms. Also, as technological advances took place at such a dramatic rate, and we were forced to choose the best technologies for video games under cost restrictions, each time we developed a new platform, we always ended up developing a system that was completely different from its predecessor. The only exception was when we went from Nintendo GameCube to Wii. Though the controller changed completely, the actual computer and graphics chips were developed very smoothly as they were very similar to those of Nintendo GameCube, but all the other systems required ground-up effort. However, I think that we no longer need this kind of effort under the current circumstances. In this perspective, while we are only going to be able to start this with the next system, it will become important for us to accurately take advantage of what we have done with the Wii U architecture. It of course does not mean that we are going to use exactly the same architecture as Wii U, but we are going to create a system that can absorb the Wii U architecture adequately. When this happens, home consoles and handheld devices will no longer be completely different, and they will become like brothers in a family of systems.»

«Για παράδειγμα, χρειάζεται τεράστια προσπάθεια για να γίνει μια μεταφορά παιχνιδιού από το Wii στο 3DS όχι μόνο λόγο διαφορά στην ανάλυση αλλά και στην μέθοδο παραγωγής είναι τελείως διαφορετική. Το ίδιο συμβαίνει όταν προσπαθείς να μεταφέρεις παιχνίδια από το 3DS στο Wii U. Αν η μεταφορά μεταξύ συστημάτων θα μπορούσε να ήταν απλούστερη αυτό θα έλυνε το πρόβλημα από έλλειψη παιχνιδιών για την περίοδο του λανσαρίσματος καινούργιων μηχανημάτων. Επίσης όσο περνάει ο καιρός οι τεχνολογικές εξελίξεις επιτυγχάνονται σε δραματικό ρυθμό, οπότε αναγκαζόμαστε να διαλέξουμε τις καλύτερες τεχνολογίες για κατασκευή βιντεοπαιχνιδιών με περιορισμένο προϋπολογισμό, όποτε κατασκευάζουμε καινούργια κονσόλα, έτσι το μηχάνημα καταλήγει να είναι το ένα εντελώς διαφορετικό από το άλλο. Η μόνη εξαίρεση ήταν η εξέλιξη από το GameCube στο Wii. Ενώ το χειριστήριο άλλαξε δραματικά η εσωτερική αρχιτεκτονική βασίστηκε πάνω στην τεχνολογία του GameCube και η μεταφορά ήταν πολύ ομαλή, όλα τα άλλα μηχανήματα χρειάζονταν προσπάθεια από την αρχή. Αλλά πλέον δεν χρειάζεται τόσος κόπος κάτω από τις τωρινές συνθήκες. Με αυτή την οπτική θα ξεκινήσουμε την ανάπτυξη του νέου μηχανήματος. Θα είναι βασικό για εμάς να είμαστε ακριβείς και να λάβουμε σοβαρά το τι κάναμε με την αρχιτεκτονική του Wii U. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα χρησιμοποιήσουμε την ίδια τεχνολογική αρχιτεκτονική με το Wii U, αλλά θα δημιουργήσουμε ένα σύστημα όπου θα απορροφήσει την αρχιτεκτονική του Wii U ομαλά. Όταν αυτό γίνει οι οικιακές κονσόλες και τα φορητά δεν θα είναι διαφορετικά, αλλά θα γίνουν σαν «αδέρφια» στην ίδια «οικογένεια» συστημάτων.

Satoru Iwata

Όπως διαβάζουμε την αναφορά του πρώην προέδρου της Nintendo στο συμβούλιο των μετόχων η λογική στην ανάπτυξή του NX είναι να αποφύγουν προβλήματα που δημιουργούσαν η νέες κυκλοφορίες μηχανημάτων. Ελλείψεις τίτλων και διαφορετικές αρχιτεκτονικές όπου απέτρεπαν την εύκολη μεταφορά παιχνιδιών από φορητό σε οικιακό σύστημα. Ταυτόχρονα η βάση για το νέο οικοσύστημα του NX θα είναι το Wii U. Εφαρμογές όπως το Miiverse και ότι άλλο έχει κατασκευαστεί στο Wii U σαν εφαρμογή λειτουργικού, βλέπε Netflix, Chrunchyroll, Amazon Prime θέλουν να μεταφερθούν αυτούσιες στο NX.

Το Nintendo eShop είναι επίσης ένας βασικός παράγοντας που το NX χρειάζεται να έχει συμβατότητα με το λειτουργικό του Wii U. Μιλάμε για μια πληθώρα τίτλων μοναδικών στο eShop. Θα είναι βασικό περιεχόμενο που θα εμπλουτίσει την βιβλιοθήκη του NX άμεσα και εγγυάται ότι το ψηφιακό περιεχόμενο όπου ψωνίζει ο πελάτης της Nintendo δεν θα κλειδώνεται πίσω από κονσόλες. Όπως ακριβώς έγινε στην περίπτωση του Xbox One και του Playstation 4 όπου οι χρήστες των προηγούμενων μηχανημάτων δεν μπορούσαν να μεταφέρουν το ψηφιακό περιεχόμενο στις νέες κονσόλες λόγω ασυμβατότητας της αρχιτεκτονικής των συστημάτων.

Το κεφάλαιο της Virtual Console είναι επίσης σημαντικό για την Nintendo αν κρίνουμε την υποστήριξη που δίνει στο Wii U και 3DS. Αν καθόλου ιδανικό και σε καμία περίπτωση δεν ακουμπά την Virtual Console του Wii. Τα παιχνίδια που εκδίδονται στο eShop από παλιότερα συστήματα δεν τρέχουν σε κάποιο emulator αλλά φτιάχνονται ώστε να τρέχουν αυτούσια στο Wii U. Όποτε οι χρήστες που τα αγόρασαν αν κρίνουμε από το παρελθόν της μεταφοράς των Virtual Console τίτλων από το Wii στο Wii U δεν ήταν ιδανικός, πρέπει η Nintendo να επανορθώσει και να δημιουργήσει μια εύκολη μεταφορά των ψηφιακών τίτλων στο NX.

Σε αυτό το σημείο οι φήμες περί συνεργασίας της Nintendo με την NVidia μοιάζουν να είναι απίθανες. Η αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματος έτσι όπως το παρουσίασε το Eurogamer δεν έχει καμία σοβαρή βάση. Μήπως κρύβεται κάτι άλλο ή πληροφορίες που έχουν δεν είναι σωστές.

Το Tegra X1 δεν είναι ότι ιδανικό για τα σημερινά δεδομένα ούτε καλύπτει στο ελάχιστο τα προαπαιτούμενα που είχε θέσει ο Satοru Iwata περί απορρόφησης της αρχιτεκτονικής του Wii U από το NX. Ούτε συνάδει με τα λεγόμενα του δημοσιογράφου της WSJ .

Οπότε πως γίνεται να υπάρχουν τόσες πολλές αντικρουόμενες πληροφορίες για το NX; Αυτό θα το αναλύσουμε στο δεύτερο μέρος όπου θα αποκαλύψουμε και τις σχετικές πληροφορίες που έχουμε για το NX.

Πηγή

Τελικά τι είναι το NX (Μέρος Πρώτο)

| Editorial, Nintendo NX | 0 Comments
About The Author
- Άγγελος Ζωχιός a.k.a AkiraGr eAthlete στα παιχνίδια Super Smash Bros. Wii U/3DS/Melee, Pokken Tournament, Splatoon και MarioKart. Ιδιοκτήτης και αρχισυντάκτης του Nintendo Next. Με σιδηρά πυγμή παλεύει μαζί με το ηρωικό party του για την σωστή σας ενημέρωση. Δημιουργός του ελληνικού τμήματος των Nintendo eSport στην χώρας μας αναγνωρισμένο από την Nintendo of Europe. Ακολουθείστε με στο twitter, facebook, google+