Ευχαριστώ για την υπομονή και αναμονή του δεύτερου μέρους του άρθρου που πέρασα σαράντα κύματα για να βρω χρόνο ώστε να το ολοκληρώσω. Πραγματικά η προηγούμενη εβδομάδα ήταν γεμάτη εκπλήξεις για το Nintendo Next και ελπίζω να μείνετε κοντά μας ώστε να τις μοιραστούμε μαζί σας.
Αναφερθήκαμε στο τελευταίο κομμάτι την προηγούμενη φορά στην καλύτερη γενιά της Nintendo από άποψη πωλήσεων και εμπορικής επιτυχίας με το Wii και το DS. Επίσης μείναμε με την απορία τι ήταν αυτό πως τράβηξε πίσω τον κόσμο μικρούς και μεγάλους σε αυτές τις κονσόλες της Nintendo; Πως όλος αυτός ο κόσμος έκανε τα βίντεο παιχνίδια να είναι στην μόδα ξανά;
Η αρχή έγινε με το Nintendo DS, όταν αποκαλύφθηκε στην Ε3 του 2004. Για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια η Nintendo άλλαξε τον τρόπο που αλληλεπιδράς με τα παιχνίδια σε φορητό επίπεδο. Δύο οθόνες, η μια αφής, μικρόφωνο για ομιλία, ασύρματη συνδεσιμότητα τοπικά και με το internet. Το κυριότερο απ’ όλα όμως ήταν πως είχε αναπτύξει η Nintendo τα πρώτα παιχνίδια που εκμεταλλεύονταν τις δυνατότητες της κονσόλας από την αρχή. Παιχνίδια όπως Metroid Prime Hunters, το Wario Ware Touch και το Super Mario 64 DS που είχε προσαρμοστεί σε φορητό επίπεδο με πολύ περισσότερο περιεχόμενο που εκμεταλλεύονταν τις δυνατότητες της κονσόλας.
Ήταν όμως πραγματικά το DS μια νέα ιδέα ή απλά μια σύγχρονη εκδοχή κάτι παλιού. Να σας συστήσω λοιπόν την σειρά Game & Watch.
Η κεντρική ιδέα για το DS ήταν από τον πρώην και πλέον εκλιπόντα πρόεδρο της Nintendo Hiroshi Yamauchi. Βασίζονταν επίσης στην απλή λογική του Gunpei Yokoi για την χρήση των φορητών παιχνιδομηχανών σαν μια ασχολία κατά την μεταφορά στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ιαπωνία λόγω του τρόπου ζωής που έχουν εκεί.
Τελικά το DS ήταν η εξέλιξη της συγκεκριμένης ιδέας πάνω στο βασικό στοιχείο της απλή διασκέδασης που πρόσφερε το Game & Watch με τα τότε δεδομένα της εποχής, φέρνοντας τον πυρήνα των βιντεοπαιχνιδιών στο σήμερα. Δηλαδή τον τρόπο αλληλεπίδρασης του χρήστη με το παιχνίδι με την τεχνολογία του σήμερα που θα κάνει ένα παιχνίδι πιο διασκεδαστικό.
Ο βασικός πυρήνας πάντα στα παιχνίδια της Nintendo ήταν και είναι η άμεση διασκέδαση. Το DS έδινε ακριβώς αυτό, αμεσότητα και παιχνίδια που ήταν άμεσα προσβάσιμα και εύκολα στην κατανόηση στο ευρύ κοινό. Χωρίς μακροσκελής εισαγωγές, χωρίς δήθεν καλλιτεχνικές ανησυχίες ή έμφαση στα γραφικά. Απλή καθαρή διυλισμένη διασκέδαση από έξυπνο σχεδιασμό παιχνιδιών με μηχανισμούς που θα μείνουν κλασικοί στο πέρασμα του χρόνου.
Βεβαίως υπήρχαν τα μεγάλα παιχνίδια με τις πλούσιες ιστορίες και τους πολύπλοκους μηχανισμούς για τους έμπειρους παίχτες αλλά δεν ήταν βασισμένη η επιτυχία του φορητού σε αυτούς τους τίτλους. Τα παιχνίδια αυτά ήρθαν πολύ αργότερα για να καλύψουν ένα πιο απαιτητικό κοινό.
Αυτή η νοοτροπία πέρασε στο σχεδιασμό της επόμενης οικιακής κονσόλας της Nintendo, που μέχρι την αποκάλυψή του στην Ε3 του 2005 ήταν ένα μυστήριο.
Μέχρι να αποκαλυφθεί το όνομα της κονσόλας τότε κωδική ονομασία της ήταν “revolution” ελληνιστί “επανάσταση”. Τυχαία η επιλογή της λέξης διερωτώμαι; Καθόλου διότι για άλλη μια φορά η Nintendo άλλαξε ριζικά το τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τα παιχνίδια. Για πρώτη φορά στην ιστορία μια οικιακή κονσόλα θα πρόσφερε ένα χειριστήριο που αλληλεπιδράς με την κίνηση.
Ακόμη από τις παρουσιάσει τότε δεν έδειχναν τίποτε άλλο πέρα από το ΠΩΣ θα αλληλεπιδράς με το παιχνίδι από να βαυκαλίζονται για τεχνικά χαρακτηριστικά ή πόσα πίξελ θα απεικονίζονται στην οθόνη σου καθώς παίζεις ένα παιχνίδι.
Η ουσία λοιπόν που κάνει τα παιχνίδια διασκεδαστικά και κάνει εμάς σαν ανθρώπους να στρέφουμε το ενδιαφέρον μας σε αυτά είναι η ικανοποίηση της φυσικής μας περιέργειας με έξυπνους τρόπους αλληλεπίδρασης με αυτά.
Οι ικανοποίηση όλων των αισθήσεων που έχουμε σαν άνθρωποι μπορεί να γίνουν αφορμές για δημιουργικά παιχνίδια, είτε είναι με τη μορφή φυσικού τρόπου αλληλεπίδρασης με την μορφή κάποιου αθλήματος, είτε με κάποιο επιτραπέζιο με κάρτες ή πιόνια και πούλια.
Τα βιντεοπαιχνίδια είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα αλλά σε νέα σύγχρονη μορφή που μας επιτρέπει η αναβάθμιση της τεχνολογίας.
Αυτή είναι η διαφορά της Nintendo. Η λογική και φιλοσοφία της εταιρίας είναι να δημιουργήσει ψηφιακά παιχνίδια. Στην ουσία εκλογικεύει την διασκέδαση με κανόνες μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον. Από εκεί πηγάζει το γνωμικό που αναφέρουν συνεχώς τα στελέχη της πως η δημιουργία μιας κονσόλας είναι συνυφασμένη με τα παιχνίδια που θέλουν να δημιουργήσουν.
Επιστρέφοντας στο Wii λοιπόν και το Wii Remote δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν σαν ιδέα και υλοποίηση να δεν υπήρχε το παιχνίδι φαινόμενο. To Wii Sports.
Σε αυτό τον τίτλο συμπυκνώνεται όλη η ουσία των βιντεοπαιχνιδιών. H Nintendo κατάφερε να μεταφέρει την ουσία του όρου παιχνίδι στον ψηφιακό κόσμο.
Παιχνίδια που παίζουμε από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, όπως είναι τα αθλήματα μεταφέρθηκαν χωρίς να χάνουν την ουσία τους στο ψηφιακό περιβάλλον, σπάζοντας το φράγμα των ηλικιών και της πολυπλοκότητας της αλληλεπίδρασης που είχαν μέχρι τότε τα βιντεοπαιχνίδια.
Πλέον η φυσική αλληλεπίδραση σε ένα ψηφιακό περιβάλλον είναι γεγονός πριν από την εικονική πραγματικότητα! Μαζί με αυτό ακολούθησε η τεράστια εμπορική επιτυχία της Nintendo σε πωλήσεις οικιακών μηχανημάτων.
Η Nintendo κατάφερε να σπάσει τον κώδικα της ουσίας για το τι κάνει ένα παιχνίδι διασκεδαστικό και να τον μεταφέρει ψηφιακά στις οθόνες μας ώστε να τον απολαύσουμε παλιοί και νέοι παίχτες αλλά και άτομα που δεν είχαν ασχοληθεί πότε ξανά με το αγαπημένο μας χόμπι.
Θα κλείσω με αυτό σαν συμπέρασμα για τις δύσκολες εποχές που βιώνουμε, η διασκέδαση δεν βρίσκεται στην πολυπλοκότητα όσων προσπαθούμε να αποκτήσουμε αλλά με την απλότητα και γλυκύτητα όσων υπάρχουν.
Καλή συνέχεια και Play On Nintendo.
Play it Loud