Όσοι έχετε παίξει το Super Mario 64 στην πρωτότυπη εκδοχή του, σίγουρα έχετε βάλει φωτιά στα πισινά του Mario. Να που ο καπνός που βγαίνει ήταν ένα λάθος!
Φωτιά στα μπατζάκια του Super Mario 64
Το παιχνίδι κυκλοφορεί από το 1996, κι όμως μετά από τόσες δεκαετίες ακόμη οι fans ανακαλύπτουν καινούρια πράγματα στο πρώτο 3D Mario! Φαίνεται λοιπόν πως το εφέ του καπνού ήταν αποτέλεσμα εσφαλμένου κώδικα.
Μέσα στα αρχεία του παιχνιδιού υπάρχει το κανονικό «εφέ» που θα έρπεπε να απεικονίζεται όταν ο Mario παίρνει φωτιά και το μόνο που αρκούσε για να εμφανιστεί σωστά ήταν να αλλάξει μία και μόνο γραμμή κώδικα:
Το “G_IM_FMT_RGBA” άλλαξε σε “G_IM_FMT_IA” και όλα εμφανίζονται αλλιώς!
Ο Hacker zoinknoise, που ήταν μέρος της ομάδας που έκανε την ανακάλυψη, είπε τα εξής:
Μάθαμε τώρα πως το texture που απεικονίζεται στο παιχνίδι είναι στο λάθος format κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα μαύρα garbage pixels.
Επειδή ο καπνός στα video games της εποχής συχνά είχε παρόμοια απεικόνιση, το σφάλμα πέρασε απαρατήρητο για παραπάνω από δύο δεκαετίες.
Αυτό το patch διορθώνει το σφάλμα και απεικονίζει το texture σωστά με κανονικό διαφανή καπνό. Δεν προσθέτει κάτι καινούριο, το texture υπήρχε μέσα στο ROM από την αρχή.
Άγνωστο βέβαια παραμένει το αν το σφάλμα αυτό ήταν εσκεμμένο ή μια απλή παράβλεψη που δε μπορούσε να διορθωθεί εγκαίρως.