Ο παραγωγός του Paper Mario: The Origami King είπε σε μια συνέντευξη πως είναι πλέον αδύνατον να παραλλάξει χαρακτήρες ή να δημιουργήσει πρωτότυπους χαρακτήρες.
Συνεχίζει ο κατήφορος των Paper Mario
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που δυσαρεστήθηκαν από την πορεία που ακολουθεί η σειρά εδώ και καιρό. Από το Sticker Star, η σειρά άρχισε να επιδεικνύει μερικές ανησυχητικές τάσεις.
Οι παλιότεροι ίσως θυμάστε πως το πρώτο παιχνίδι της σειράς στο N64, το Thousand Year Door αλλά ακόμη και το Super Paper Mario υπήρχε μια μεγάλη ποικιλία στους κατοίκους του Μανιταροβασιλείου. Από κλασικά πλάσματα με ποικιλία από κοστούμια μέχρι και ολοκαίουριες φυλές που πρόσθεταν επιπλέον βάθος στο σύμπαν του Super Mario.
Από το Sticker Star όμως, η ποικιλία αυτή εξαφανίστηκε και ο «γενόσημος Toad» κατέληξε να είναι το σύμβολο των προβλημάτων που έχουν οι fans με τα σύγχρονα Paper Mario.
Υπεραπλουστευμένη πλοκή, υπεραπλουστευμένο gameplay και μια σταδιακή απομάκρυνση από τις RPG ρίζες των πολυαγαπημένων πρώτων τίτλων της σειράς.
Ο Tanabe, μιλώντας με το Video Games Chronicle σχολίασε την αλλαγή στη φιλοσοφία των τίτλων, με τη Risa Tabata, βοηθό παραγωγής του Nintendo EPD, να λέει το εξής:
Η φιλοσοφία της δημιουργίας που διδάχθηκε από τον κ. Miyamoto ο κ. Tanabe, την οποία με τη σειρά του μετέδωσε σε μένα, είναι να θέτεις στόχους για τη δημιουργία καινοτόμου gameplay. Τα παιχνίδια είναι ψυχαγωγία, οπότε θέλω που παίκτες να λένε «Ουάου!». Απ’ όσο έχω καταλάβει, αν θέλουμε να προκαλέσουμε έκπληξη στους παίκτες, δε μπορούμε να κάνουμε κάτι που έχει ξαναγίνει.
Ο ίδιος ο Tanabe είπε:
Κατ’ αρχάς, η φιλοσοφια της Nintendo είναι να μην αγνοούμε τους casual players. Αυτό ισχύει ακόμη και για παιχνίδια όπως τη σειρά Metroid Prime, παιχνίδια που εκ πρώτης όψεως φαίνεται να στοχεύουν μόνο στους core gamers. Με αυτό κατά νου, στη σειρά Paper Mario πέφτει πολλή δουλειά ειδικά στα puzzle-solving στοιχεία, για να μπορούν να τα απολαύσουν οι core users.
Για παράδειγμα, στο Paper Mario: The Origami King, θα πρέπει οι παίκτες να μαντέψουν τα αδύναμα σημεία των αρχηγών με βάση τα χαρακτηριστικά τους και να βρουν τη λύση, γιατί δε θα μπορέσουν να κερδίσουν τις μάχες αυτές.
Πρόκειται άλλωστε για μια περιπέτεις, οπότε δε θα είχε λογική να απουσιάζει κάποιου είδους puzzle-solving! Υπάρχει φυσικά κι ένα σύστημα για casual players, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν νομίσματα στις μάχες για να τους βοηθήσουν οι θεατές Toads.
Πιστεύω όμως πως είναι δύσκολο να ικανοποιήσουμε συγκεκριμένους fans με αυτή την κατεύθυνση, γιατί μπορεί να θεωρούν οτι τα Paper Mario είναι απλά RPGs. Ελπίζω να το προσεγγίσουν όλοι με ανοιχτό μυαλό.
Το σημαντικότερο όλων όσων είπε όμως ο Tanabe είναι η απάντηση στην εξής ερώτηση:
VGC: Ο Mario είναι διάσημος για το εικονικό καστ των κακών. Μπορείτε να μας μιλήσετε για τον νέο κακό του παιχνιδιού και πώς σχεδιάζετε ένα χαρακτήρα που μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε κλασικές προσωπικότητες όπως το Bowser ή τον Kamek;
Tanabe: Από τον καιρο του Paper Mario: Sticker Star, δεν είναι πλέον δυνατόν να προσαρμόσουμε χαρακτήρες του κόσμου του Mario ή να δημιουργήσουμε πρωτότυπους χαρακτήρες που να έχουν θέση στο σύμπαν του Mario. Αυτό σημαίνει πως αν δε χρησιμοποιούμε κλασικούς αρχηγούς του Mario, θα πρέπει να δημιουργήσουμε καινούριους χαρακτήρες που δεν έχουν σχέση με το σύμπαν του Mario. Αυτό κάναμε με τον Olly και τους άλλους αρχηγούς – γραφική ύλη.
Το αν θα γίνει κάποιος δημοφιλής δεν έχει σχέση με την ανάπτυξη. Πιστεύω πως πρέπει να τους αποδεχθεί οργανικά το κοινό. Ελπίζω πως τα αδέλφια origami του Paper Mario: The Origami King θα παραμείνουν στη μνήμη των παικτών, ακόμη κι αν η μοναδικη τους εμφάνιση είναι σ’ αυτό τον τίτλο.
Φυσικά, δεν υπήρξε συνέχεια στο ερώτημα γιατί, εφόσον παιχνίδια όπως το Super Mario Odyssey έχουν ένα σωρό νέες προσθήκες χαρακτήρων στον κόσμο του Mario, κάτι παρόμοιο να είναι αδύνατον για το Paper Mario, αλλά νομίζουμε οτι όλοι γνωρίζουμε την απάντηση.