Το Little Nightmares II δημιουργήθηκε με σκοπό να σου δώσει την απάντηση στο ερώτημα αν είσαι αρκετά θαρραλέος να αντιμετωπίσεις την πιο σκοτεινή πλευρά των παιδικών σου φόβων που κρύβεις στο υποσυνείδητό σου.
Θα καταφέρεις να κάνεις το ταξίδι ώστε να την ανακαλύψεις;
Little Nighmares II στο δρόμο προς την Pale City
Σενάριο
Πως θα σας φαίνονταν να είστε παγιδευμένοι σε ένα επαναλαμβανόμενο εφιάλτη σε μία σκοτεινή πόλη; Μόνοι, χωρίς να γνωρίζετε τίποτα για το περιβάλλον που σας περιτριγυρίζει; Πού θα βρίσκατε το στήριγμα που χρειάζεστε σε ένα κόσμο όπου οι μονές μορφές ζωής που θα αναγνωρίζατε έχουν τον καταχθόνιο σκοπό να πάρουν την δική σας; Ο μοναδικός χαρακτήρας του Little Nightmares II που καλείται να αντιμετωπίσει την μυστηριώδη Pale City ονομάζεται Mono.
Ο Mono καλείται στην αρχή του τίτλου να βρει το δρόμο προς την ασφάλεια μέσα σε ένα σκοτεινό δάσος. Δεν γνωρίζει πώς και γιατί ξύπνησε εκεί. Αυτό που νοιώθει και κάνει το κορμί του να κινηθεί είναι η επιτακτική ανάγκη για επιβίωση. Καθώς τρέχει προς στο βάθος του ελώδους δάσους βλέπει μία αχτίδα φωτός… Είναι η ελπίδα της ασφάλειας που έψαχνε ή ακόμα μία παγίδα θανάτου; Μέχρι στιγμής ο τόπος που έχει ξυπνήσει ο Mono δείχνει να έχει μοναδικό σκοπό να εξαφανίσει κάθε μορφή ζωής. Οπλίζεται όμως με θάρρος και συνεχίζει την πορεία του προς το μονοπάτι όπου μεγαλώνει η πηγή της φωτεινής ελπίδας μέσα στο έρεβος της νύχτας.
Η ανακάλυψη ενός μοναδικού σπιτιού μέσα στην καταχνιά του δάσους ανασκουμπώνει με ελπίδες το μικρό αγόρι. Προσπαθεί να βρει τρόπο ώστε να μπει στο σπίτι, τα παραθυρόφυλλα είναι ανοιχτά! Ανασηκώνεται στα αδύνατα χεράκια του στην βάση του παραθύρου προσπαθώντας να δώσει ώθηση στο σκελετωμένο κορμάκι του. Ναι, τα κατάφερε, είναι μέσα στο σπίτι! Επιτέλους ασφάλεια θα σκέφτηκε, αλλά η εικόνα της εγκαταλειμμένης κουζίνας τον γέμισε πάλι ανησυχία. Βγάζει μία πνιγμένη από τον φόβο φωνή. Σαν από ένστικτο το σώμα του να τον εμπόδιζε. Μήπως τελικά αυτός που τον ακούσει δεν θα έχει την ίδια φιλική διάθεση με το παιδί;
Η μελωδία της σιωπής
-Έϊ είναι κανείς εδώ;
-…
Απόλυτη σιωπή. Δεν απάντησε κανείς. Ο μόνος ήχος που ακουγόταν από το σπίτι ήταν μία απαλή μελωδία. Από που προέρχονταν; Η περιέργεια του Mono υπερνίκησε τον φόβο του και άρχισε να ψάχνει απεγνωσμένα την πηγή της μουσικής, σαν να ήταν το σωσίβιο της μοναξιάς του σε αυτό τον αφιλόξενο κόσμο. Περνάει την κουζίνα και ανακαλύπτει την σκάλα που οδηγεί στο υπόγειο. Η μουσική αρχίζει και δυναμώνει. Πλέον ο φόβος έχει δώσει την θέση του στην αδημονία. Αρχίζει να κατεβαίνει τα σκαλιά με γοργό ρυθμό. Η μουσική γεμίζει το σκοτεινό δωμάτιο…
– Έϊ είναι κανείς εδώ;
– (Μελωδία πλημυρίζει την ατμόσφαιρα)…
Πάλι καμία απάντηση… Το δωμάτιο φωτίζεται από τα διάκενα μίας ετοιμόρροπης πόρτας που επιτρέπει στο φεγγαρόφως να περάσει. Μαζί με το φως περνάει και ο γλυκός ήχος της μελωδίας που τράβηξε το μικρό αγόρι σε αυτό το ημιφωτισμένο δωμάτιο. Ο Mono πλησιάζει την πόρτα… Αργά… Βήματα σίγουρα αλλά συνάμα αθόρυβα. Προσπαθεί να δει από τις χαραμάδες της φθαρμένης από την πολυκαιρία πόρτας.
Το μόνο που μπορούσε να διακρίνει ήταν δύο χέρια όπου γυρνούσαν τον μοχλό ενός μουσικού κουτιού. Αυτά τα χέρια αναρωτιέται… Κάπου τα έχω ξαναδεί… Συναισθήματα αγωνίας και αδημονίας τον κάνουν ενστικτωδώς να ψάξει τρόπο ώστε να ανοίξει την πόρτα. Προσπαθεί να την σπρώξει αλλά το μικροκαμωμένο του σώμα δεν έχει την δύναμη. Τα μάτια του ψάχνουν το δωμάτιο, βλέπει ένα καρφωμένο μπαλντά στο κεντρικό τραπέζι του δωματίου. Προσπαθεί με όλο του το βάρος να τον απελευθερώσει από την σφιχτή μέγγενη που είχε δημιουργήσει το ξύλο αγκαλιάζοντας το μέταλλο. Από την αδημονία του και την αίσθηση πανικού ο Mono σπάει την λαβή του εργαλείου… «Άχρηστο κατασκεύασμα» ψιθυρίζει στον εαυτό του. Συνεχίζει να ψάχνει στο βάθος του διπλανού δωματίου… Μία αποθήκη…
Φτου ξελευθερία…
-Είμαι τυχερός!
Αναφωνεί με ανακούφιση βλέποντας το πελώριο τσεκούρι που στέκονταν στην άκρη του κομοδίνου. Είναι αρκετά σταθερό και με αρκετό βάρος ώστε να σπάσει την πόρτα. Ο Mono πλησιάζει την άκρη της σάπιας πόρτας και με φόρα έριξε το πρώτο χτύπημα. Η μουσική σταμάτησε απότομα. Δεν πτοήθηκε όμως ο Mono και έριξε το δεύτερο χτύπημα, τώρα μπορούσε να δει λίγο καλύτερα πίσω από τα χαλάσματα του κατεστραμμένου ξύλου. Το τρίτο χτύπημα του άνοιξε το δρόμο.
Με λένε Six
Ο Mono καταφέρνει να μπει στο δωμάτιο. Βλέπει το μουσικό κουτί μπροστά του. Αλλά δεν βλέπει καθαρά στο σκοτάδι. Πού ήταν το άτομο όπου τα χέρια του γύριζαν το μοχλό του μουσικού κουτιού; Με πιο προσεκτική ματιά βλέπει κάτω από το τραπέζι μία μορφή που ξεπρόβαλε από τις σκιές…
– Έί μην φοβάσαι… Είμαι εδώ για να σε βοηθήσω…
– Το ξέρω.
– Το ξέρεις; Τι εννοείς; Γνωριζόμαστε;
– Με λένε Six.
Απάντησε η φωνή και πριν προλάβει ο Mono να συνειδητοποιήσει ποιον είχε απέναντί του η Six άρχισε να τρέχει προς την έξοδο…
Ο εφιάλτης είναι ακόμα στην αρχή του Little Nightmares II
Μόλις σας περιέγραψα τα πρώτα δέκα λεπτά του Little Nighmares II. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ιστορία του Mono και της Six σας προτρέπω να παίξετε το παιχνίδι για να μην σας χαλάσω την εμπειρία. Ο τίτλος βασίζεται πολύ στην περιβαλλοντική αφήγηση. Η παραπάνω περιγραφή ή μικρή αφήγηση που σας έκανα είναι το πώς φαντάστηκα εγώ προσωπικά αυτά τα δέκα λεπτά του Little Nightmares II. Το σενάριο του παιχνιδιού βασίζεται πολύ στις περιγραφικές εμπειρίες όπου βιώνουν τον τρόμο η Six και ο Mono σε αυτό το ταξίδι. Η επιβίωση είναι το παν στην Pale City και τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται στην επιφάνεια.
Οι ήρωές μας έχουν να αντιμετωπίσουν ανύποπτους τρόμους στο ταξίδι τους για να βγουν ζωντανοί από αυτό τον εφιάλτη. Θα τα καταφέρουν; Αυτό θα κριθεί καθαρά από τις ικανότητές σας.
Gameplay
Αφού είχαμε ένα αρκετά δυνατό εισαγωγικό για τον τίτλο, όπου φαίνεται το πού έχουν δώσει βαρύτητα οι δημιουργοί, πάμε να αναλύσουμε τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι εκ πρώτης όψεως όπου θα κάνει ακόμα και τους πιο αρχάριους να αισθανθούν οικεία με τον χειρισμό. Δεν χρειάζονται πολύπλοκοι συνδυασμοί κουμπιών ή ιδιοφυείς στρατηγικές για να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες του τίτλου.
Ο Mono μπορεί να σηκώνει και να μεταφέρει χρήσιμα αντικείμενα με το πάτημα ενός κουμπιού, να σπρώχνει και να σέρνει γραπώνοντας με ένα άλλο. Όλοι γρίφοι στο παιχνίδι λύνονται με βάση την κοινή λογική και με αυτούς τους βασικούς μηχανισμούς. Παράδειγμα: Ένας διακόπτης ανοίγει μία πόρτα αλλά βρίσκεται σε υψηλότερο επίπεδο από τον χαρακτήρα σας. Η λύση είναι απλή. Πρέπει να βρείτε ένα αντικείμενο που σας υποδεικνύει το παιχνίδι. Αρκετά εύκολα θα καταλάβετε οτι μπορείτε να το μεταφέρετε και το εκτοξεύετε στον διακόπτη ώστε να ανοίξει η πόρτα. Αναφερόμαστε για τέτοιο επίπεδο γρίφων που δεν θα εκνευρίσει όσους θέλουν να απολαύσουν το παιχνίδι για την ιστορία του. Οι πιο απαιτητικοί όμως δε θα βρουν την πρόκληση που επιθυμούν.
Τρόμος και κρύο, καιρός για δύο
Από την αρχή σχεδόν του τίτλου θα έχετε μαζί σας και την Six που θα λειτουργεί σαν σύντροφος και θα σας βοηθάει σε καταστάσεις και γρίφους όπου θα χρειαστείτε περισσότερη δύναμη ή λίγο παραπάνω ύψος για να φτάσετε κάπου. Σε ελάχιστες περιπτώσεις θα υπάρξουν συνδυαστικοί μηχανισμοί ώστε να επιτύχετε τον σκοπό σας. Ένα απλό παράδειγμα είναι να συγχρονίσετε το άλμα σας με την Six ώστε με το βάρος σας να ανοίξει μία καταπακτή.
Το παιχνίδι για να αυξήσει τεχνητά την δυσκολία κρύβει πολλές παγίδες στο περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα πολλά στοιχεία για τις πάρετε χαμπάρι. Οπότε όσοι βιάζονται σκοντάφτουν, να το έχετε υπόψιν σας όσοι θέλετε να κάνετε καλό χρόνο τερματισμού με την πρώτη προσπάθεια. Αν παίζετε με παρέα σίγουρα θα προσφέρετε άφθονο γέλιο στους γύρω σας με τις εκπλήξεις που σας κρύβει το Little Nightmares II.
Χαμηλή απόκριση και ρεαλισμός δεν κάνουν το καλύτερο μίγμα
Δυστυχώς ένα από τα αρνητικά στοιχεία που κόβουν πόντους από τον τίτλο είναι ο βαρύς έλεγχος του χαρακτήρα. Δεν έχει την καλύτερη απόκριση που χρειάζονται παιχνίδια πλατφόρμας, και το συγκεκριμένο έχει αρκετά εμπόδια σε αυτό το κλάδο. Ο χαρακτήρας έχει βάρος και πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για το κάθε άλμα που θα κάνεις εκ των προτέρων και να πατήσεις νωρίτερα το κουμπί άλματος από ότι βλέπεις στην οθόνη. Η φυσική είναι αρκετά ρεαλιστική ώστε να δίνει την αίσθηση ότι με ένα λάθος χειρισμό προσπαθώντας να προσπελάσεις ένα εμπόδιο θα τελειώσουν όλα πριν το καταλάβεις. Αυτή η επιλογή από τους κατασκευαστές, σε συνδυασμό με τη χαμηλή ανανέωση εικόνας (θα μιλήσουμε στον τεχνικό τομέα για αυτό το φαινόμενο) δημιουργεί μεγάλο εκνευρισμό στον παίχτη. Ειδικά σε σημεία που το παιχνίδι απαιτεί ακρίβεια.
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου καλείστε να ξεφύγετε από πολύ δύσκολες καταστάσεις όπου αν παίζετε για πρώτη φορά είναι σχεδόν δεδομένο πως θα χάσετε. Αυτό είναι μία τεχνική δοκιμής και πλάνης που χρησιμποιείται για να δώσει περισσότερη διάρκεια σε ένα ήδη μικρό παιχνίδι. Προσωπικά μου δημιουργεί μεγάλο εκνευρισμό όταν το παιχνίδι με οδηγεί σε καταστάσεις όπου πλέον ο έλεγχος δεν ανήκει σε μένα αλλά προσπαθώ να μαντέψω την επόμενη σωστή κίνηση, όπου όμως αν κάνω λάθος θα χάσω την ζωή μου. Έτσι θα αναγκαστώ να επαναλάβω την ίδια διαδικασία από το τελευταίο σημείο εκκίνησης. Αν αυτό δεν σας ενοχλεί, δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα με το παιχνίδι.
Ενδιαφέρουσες εναλλαγές στους μηχανισμούς του Little Nightmares II
Μεγάλη εντύπωση μου έκανε ότι το παιχνίδι συνεχίζει και παρουσιάζει νέους μηχανισμούς καθώς προχωράς τα επίπεδα. Η εισαγωγή ενός φακού και αργότερα ενός τηλεκοντρόλ δίνει μεγάλη ποικιλία σε επίλυση γρίφων και σχεδιασμό επιπέδων.
Ας πάρουμε για αρχή την χρήση του φακού. Αν και το Little Nighmares II είναι αρκετά σκοτεινό παιχνίδι, ο φακός δεν χρησιμεύει μόνο στο να βλέπεις καλύτερα στο επίπεδο που προμηθεύεσαι το αντικείμενο. Το παιχνίδι σε διδάσκει πως είναι το βασικό σου όπλο. Μόλις αρχίσουν οι εχθροί να αντιδρούν στο φως ξεκινά ένα κυνηγητό παρόμοιο για όποιον θυμάται πιτσιρικάς το παιδικό παιχνίδι «σκοτεινό δωμάτιο». Δηλαδή όταν το φως είναι δυνατό είστε ασφαλής, αλλά μόλις υπάρχει έλλειψη αυτού τότε οι γύρω «σκιές» ζωντανεύουν και εσείς με το φακό πρέπει να μείνετε ζωντανοί μέχρι να βρείτε την λύση για να δραπετεύσετε από αυτή την δύσκολή κατάσταση. Είναι αρκετά διασκεδαστικό χαρακτηριστικό που δίνει μία ξεχωριστή νότα σε σχέση με το υπόλοιπο παιχνίδι.
Το ίδιο θα συμβεί αρκετά αργότερα όταν θα βρείτε το τηλεκοντρόλ. Αλλά εδώ το παιχνίδι αλλάζει πάλι τους κανόνες καθώς, αντί να το χρησιμοποιείτε σαν όπλο, είναι περισσότερο εργαλείο για να περνάτε εμπόδια. Δεν θα ήθελα να αναφερθώ περισσότερο σε αυτό το κομμάτι για να μην χαλάσω την διασκέδαση σε όσους παίξουν το παιχνίδι.
Οπτικός Τομέας
Το Little Nightmares II είναι κατασκευασμένο με την Unreal Engine 4. Πλέον είμαστε στον τέταρτο χρόνο του Nintendo Switch και έχουμε δει αρκετά παιχνίδια που εκμεταλλεύονται αρκετά καλά την συγκεκριμένη μηχανή. Αν κρίνουμε το πρώτο παιχνίδι, το Little Nightmares Complete Edition, το συγκεκριμένο στούντιο Tarsier μαζί με την Engine Software και τη Supermassive Games είχαν κάνει καταπληκτική δουλειά. Δεν θα λέγαμε το ίδιο για το Little Nightmares II.
Δυστυχώς η ανάλυση του τίτλου μένει σταθερή στα 1280Χ720 progressive είτε είναι σε φορητή έκδοση ή στο dock. Παρατηρήθηκε επίσης πως δεν είναι σταθερή διότι σε κάποια σημεία όπου το παιχνίδι αρχίζει και έχει αρκετή «κίνηση» η εικόνα θολώνει δηλώνοντας την «δυναμική» ανάλυση του τίτλου. Αυτό είναι περίεργο όταν το συγκρίνεις με την Complete Edition του προηγούμενου τίτλου στο Nintendo Switch που είναι στα 1920Χ1080 με σταθερή σχεδόν ανανέωση εικόνας στα 30 καρέ, που σε κάνει να ξύνεις το κεφάλι σου με απορία στο τι μπορεί να πήγε στραβά με την συνέχεια.
Definitive Edition δεν είναι το Little Nightmares II
Επίσης η χαμηλή ανανέωση εικόνας δημιουργεί πρόβλημα στο έλεγχο όπως είπαμε και πιο πάνω. Δηλαδή ο τεχνικός τομέας επηρεάζει αρνητικά τους μηχανισμούς πλατφόρμας του τίτλου. «Είναι κάτι που ενοχλεί τόσο στην γενική διασκέδαση;» θα αναρωτηθείτε. Κατά την άποψη του γράφοντα όχι τόσο. Αλλά δεν παύει να είναι παρατηρήσιμο και να δείχνει προχειροδουλειά σε ένα κατά τα άλλα αξιόλογο τίτλο. Κυρίως κόβει πόντους από την παρουσίαση του παιχνιδιού όπου θα μπορούσε να τρέχει άψογα στο Nintendo Switch προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία σε οικιακό ή φορητό τρόπο παιχνιδιού.
Ευτυχώς όμως υπάρχει αισθητή βελτίωση στην φόρτωση του παιχνιδιού. Αυτό ήταν πολύ ενοχλητικό στον προηγούμενο τίτλο όπου περίμενες μετά από κάθε θάνατο περίπου τριάντα δευτερόλεπτα ώστε να ξεκινήσεις πάλι από το σημείο επανεκκίνησης. Πλέον ο χρόνος δεν υπερβαίνει τα δέκα δεύτερα πριν προσπαθήσεις να αποφύγεις τον θάνατο ξανά. Οπότε το Little Nightmares II κερδίζει σοβαρούς πόντους στην ποιότητα παιξίματος σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι.
Αισθητική Παρασκευή και δεκατρείς
Αυτό που καταφέρνει με απόλυτη επιτυχία το Little Nighmares II είναι η απόκοσμη ατμόσφαιρά του. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί σε συνδυασμό με την θεματολογία του σε κάνει να αναρωτιέσαι τι σκέφτονταν οι δημιουργοί του παιχνιδιού. Είναι η πραγματικά στοιχειωμένη απεικόνιση μίας αποκάλυψης που δεν μπορούσες να την φανταστείς τόσο μεταφυσικά.
Η εναλλαγή που γίνεται στα επίπεδα είναι τόσο οργανική αλλά ταυτόχρονα αλλάζει ριζικά το περιβάλλον της κάθε πίστας που επισκέπτεστε. Από ένα ελώδες στοιχειωμένο δάσος μεταφέρεστε ακούσια σε ένα αστικό τοπίο τόσο φυσικά και ταυτόχρονα παραμένει τόσο ανατριχιαστική η ατμόσφαιρα που δεν χάνεται η αίσθηση της συνεχείς ανασφάλειας.
Επίσης τα μηνύματα που περνάει ο τίτλος για την σύγχρονη κοινωνία είναι μία ακόμη νίκη στον τεχνικό τομέα. Είναι ένα ανάθεμα στον σύγχρονο τρόπο ζωής και πόσο κοντά είμαστε σε ένα παρόμοιο ζοφερό μέλλον για όλη την ανθρωπότητα. Καταπληκτική δουλειά σε αυτό το κομμάτι από τους δημιουργούς.
Δαίμονες ή καταραμένες ψυχές οι κάτοικοι του Little Nightmares II;
Οι εχθροί είναι τόσο καλοσχεδιασμένοι που η αίσθηση της απειλής δεν σταματά πότε. Ακόμα όταν είστε κρυμμένοι εκτός του οπτικού τους πεδίου θα παρακολουθείτε με κομμένη την ανάσα τις διεστραμμένες «εργασίες» τους πάνω στα άτυχα θύματά τους. Η ένταση και το άγχος είναι έντονα ειδικά την πρώτη φορά που θα παίξετε το παιχνίδι.
Η μεγαλύτερη επιτυχία του τίτλου είναι η κινησιολογία των μεγάλων εχθρών του παιχνιδιού. Από την αρρωστημένη «δασκάλα» με τον ερπετοειδή λαιμό μέχρι τον Τζεϊσον «κυνηγό» Βούρχις του ελώδους δάσους, οι εχθροί θα σας παγώσουν κυριολεκτικά το αίμα.
Ανατριχιαστικά καλή δουλειά στον αισθητικό τομέα από την Tarsier Studios.
Ήχος
Μαθήματα τρόμου παραδίδει το Little Nighmares II στον τομέα του ήχου. Ο σχεδιασμός των ήχων στο κάθε επίπεδο που επισκεφτήκαμε στο παιχνίδι μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. Το καλύτερο σημείο στο παιχνίδι μακράν. Τα βήματα ανάμεσα στα φύλλα του δάσους του Mono και της Six σε συνδυασμό με την απόκοσμη μουσική μας έκαναν να ανατριχιάσουμε. Ένας απότομος ήχος από ένα δόκανο που σήμαινε και το τέλος της ζωής του ήρωά μας έκανε να τιναχτούμε από την θέση μας. Δεν αναφερόμαστε απλά για φτηνά κόλπα τρόμου της στιγμής.
Ουσιαστικά το κάθε σημείο απότομης εναλλαγής του ήχου ήταν έτσι προσχεδιασμένο ώστε να έχει αρχή μέση και τέλος. Δηλαδή ακούς την χαμηλή υπόκρουση της μουσικής στην αρχή, όσο προχωράς στην πίστα και πλησιάζεις στην μέση αλλάζει το μοτίβο και γίνεται πιο έντονή, μέχρι που φτάνεις στο τέλος σε ένα πλούσιο κρεσέντο μελωδιών και φωνητικών. Ειδικά στα σημεία όπου αντιμετωπίζεις τους σχετικούς εχθρούς οι ήχοι και η μουσική δημιουργούν μία απίστευτη χαρά στα ώτα.
Εφιαλτικές μελωδίες σε μονοδιάστατη συχνότητα
Η μουσική υπόκρουση του τίτλου είναι από τις καλύτερες εκπλήξεις που έχουμε ακούσει φέτος. Όλα τα μουσικά θέματα είναι διαλεχτά ένα και ένα. Ταιριάζουν απόλυτα με την φρίκη που απεικονίζεται στην οθόνη και η κάθε νότα «ακουμπά» την ψυχοσύνθεση σας σαν την Μόρα όταν ξυπνάτε από έναν εφιάλτη. Για όσους προμηθευτείτε το παιχνίδι προτείνουμε να αγοράσετε και την μουσική επένδυση. Φοβερή δουλειά από την μουσική ορχήστρα του Little Nightmares II.
Τελικό Συμπέρασμα
Ήρθε η ώρα της κρίσης λοιπόν. Αξίζει ή όχι το Little Nightmares II; Κατά την ταπεινή μου άποψή αν και η διάρκεια του τίτλου είναι κοντά στις οκτώ με δέκα ώρες για κάποιον που το παίζει πρώτη φορά αξίζει και με το παραπάνω. Είναι από τις εμπειρίες που αξίζει κάποιος να απολαύσει έστω και μία φορά. Η καταπληκτική του περιβαλλοντική αφήγηση, η μουσική και ο απόκοσμος τρόμος θα ικανοποιήσει στον υπερθετικό βαθμό τους οπαδούς του είδους.
Τα αρνητικά στοιχεία που ανέφερα δεν επηρεάζουν τόσο την συνολική εμπειρία και διαθέτει επιπρόσθετα μυστικά και καλούδια που επιτρέπει την επανάληψη σε ευχάριστο βαθμό. Προσωπικά το έπαιξα νεράκι πάνω από 4 φορές μέχρι να βρω όλα τα μυστικά και σε κάθε επανάληψη παρατηρούσα κάτι νέο.
Ευκαιρία λοιπόν να απολαύσω και το πρώτο μέρος της σειράς Little Nightmare Definite Edition στο Nintendo Switch όπου το έχω αφήσει στην μέση. Για όσους έχουν παίξει το πρώτο παιχνίδι, το δεύτερο μέρος είναι μια άξια συνέχεια.
Χαμένη ευκαιρία για το Little Nightmares II
Κάτι τελευταίο πριν κλείσω την κριτική μου πάνω στο Little Nightmares II. Οι συντελεστές έχασαν μια τεράστια ευκαιρία να κάνουν τον τίτλο να παίζει πολλαπλό σε συνεργασία μεταξύ του Mono και της Six. Θα κέρδισε επιπλέον πόντους να μπορούν να παίξουν μαζί φίλοι ή και ζευγάρια κατανοώντας τον κόσμο των ηρώων καλύτερα. Θα ταίριαζε ακόμα περισσότερο στην λογική του Nintendo Switch με τα δύο μονά Joy Cons. Θα έδινε περισσότερη έμφαση στο ταξίδι όπου ο Mono και η Six κρατιούνται χεράκι, χεράκι με το κουμπί του πιασίματος κάνοντας τον τερματισμό περισσότερο συναισθηματικό, χωρίς να θέλω να το χαλάσω με αποκαλύψεις.
Όσοι το έχετε τερματίσει ήδη θα με καταλάβετε, όσοι δεν το έχετε πάρει ή τερματίσει ακόμα επιστρέψτε στην κριτική μου και ξαναδιαβάστε την συγκεκριμένη παράγραφο, θα με θυμηθείτε.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action, platform, puzzle, horror
- Εκδότης: Bandai Namco
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Tarsier Studios, Supermassive Games
- Διάθεση: Υλική από τα καταστήματα και Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Bandai Namco