Χθες έγινε η ενημέρωση οικονομικών της Nintendo. Είχαμε μερικά σχόλια από τον πρόεδρο, σήμερα όμως δημοσιεύτηκε και η επίσημη ενημέρωση για την πολιτική της εταιρείας.Πάμε να δούμε τι μας περιμένει!
Mario Kart Tour για τα κινητά
Πριν συνεχίσουμε με την ανάλυση των οικονομικών, να μιλήσουμε για τη βόμβα που έσκασε ξαφνικά από το πουθενά.
Η Nintendo θα κυκλοφορήσει το Mario Kart Tour για τα smartphones. Το παιχνίδι αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο οικονομικό έτος που θα λήξει το Μάρτιο του 2019.
Η ανακοίνωση έγινε και μέσα από το Twitter:
The checkered flag has been raised and the finish line is near. A new mobile application is now in development: Mario Kart Tour! #MarioKartTour Releasing in the fiscal year ending in March 2019. pic.twitter.com/8GIyR7ZM4z
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) February 1, 2018
Συνεχίζουμε τώρα με τα σχόλια του Tatsumi Kimishima κατά την ενημέρωση εταιρικής πολιτικής της Nintendo για τους μετόχους:
Πωλήσεις του Switch παγκοσμίως
Στην ενημέρωση του περασμένου Οκτωβρίου, σημείωσα πως μια μεγάλη πρόκληση για το Switch κατά την πρώτη του εορταστική περίοδο, ήταν να αποκησει μεγάλο εύρος καταναλωτών. Σημείωσα επίσης πως θα αυξάναμε την παραγωγή για να μπορούμε να προσφέρουμε το προϊόν σσε σταθερές ποσότητες στις γιορτές. Αποτέλεσμα:
Μπαίνοντας στην εορταστική περίοδο, η βάση χρηστών του Nintendo Switch άρχισαν να επιταχύνουν παγκοσμίως. Ας δούμε τις κύριες αγορές μας.
Το παραπάνω γράφημα δείχνει τις αλλαγές στις συνολικές πωλήσεις στην αγορά της Β. Αμερικής μετά την κυκλοφορία του Switch. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για Wii και Wii U τα πρώτα τους χρόνια είναι επίσης εμφανείς. Να έχετε υπόψιν πως τα Wii και Wii U κυκλοφόρησαν κατά τη διάρκεια εορταστικών περιόδων, ενώ το Switch το Μάρτιο.
Όπως βλέπετε, ο ρυθμός των πωλήσεων του Switch, που απεικονίζεται με την κόκκινη γραμμή, αυξήθηκε σημαντικά στις γιορτές. Το Switch σημειώνει ρυθμούς-ρεκόρ, με τους 10 πρώτους μήνες του στη Β. Αμερική να ξεπερνούν αυτούς του Wii, κάτοχο του ρεκόρ πωλήσεων για κονσόλα μας μέχρι τώρα.
Όπως βλέπετε παραπάνω, στην Ευρωπαϊκή αγορά, οι πωλήσεις του Nintendo Switch αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια των εορτών, επιδεικνύοντας ρυθμούς αντίστοιχους με αυτούς του Wii.
Και παραπάνω, βλέπετε τους αριθμούς πωλήσεων στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας. Στη χώρα μας, καταφέραμε να διαθέσουμε αρκετές ποσότητες για τις γιορτές και οι πωλήσεις αυξήθηκαν δραματικά.
Το Nintendo Switch κυκλοφόρησε τον περασμένο Μάρτιο και ξεπέρασε το ορόσημο των 10 εκ/μυρίων πωλήσεων παγκοσμίως στις αρχές του Δεκεμβρίου. Αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις του ξεπερνούν τα 13 εκ/μύρια. Τα αποτελέσματα της πρώτης εορταστικής περιόδου της κονσόλας ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας.
Πωλήσεις παιχνιδιών
Το Switch είναι μια κονσόλα που προσφέρει νέες εμπειρίες. Συνοπτικά, είναι ένα σύστημα που μπορεί να παιχτεί οποτεδήποτε, οπουδήποτε και με οποιονδήποτε. Η επιτυχία μιας καμπάνιας μας μέσω Twitter στηρίζει το επιχείρημα πως, πίσω από την ορμή της κονσόλας κρύβεται το γεγονός πως το Switch είναι μοναδικό. Και τα μοναδικά χαρακτηριστικά του τα εκτιμά όλος ο κόσμος.
Τώρα, πάμε στα παιχνίδια. Στον πρώτο του χρόνο, οι πωλήσεις τριών παιχνιδιών ξεπέρασαν τα 6 εκ/μύρια και συνεχίζουν να αυξάνονται.
Οι πωλήσεις του Breath of the Wild, έφτασαν τα 6 εκ/μρια μόνο στο Switch. Αν προσθέσουμε και τις πωλήσεις του στο Wii U, φτάνει τα 7,5 εκ/μύρια. Το παιχνίδι έχει δεχθεί τα εύσημα από gaming media και καταναλωτές παγκοσμίως και κέρδισε πολλά βραβεία το 2017.
Το Mario Kart 8 Deluxe πούλησε 6,5 εκ/μύρια. Είναι ο καλύτερος τρόπος να δοκιμάσουν οι χρήστες το Joy-Con sharing, κάτι μοναδικό στο Switch. Μπορείτε να δείτε από τα social media πόσο διασκεδάζει ο κόσμος όταν μαζεύεται σε παρέες και μοιράζεται τα Joy-Con για να παίξει Mario Kart 8 Deluxe.
Το Super Mario Odyssey πούλησε 7,5 εκ/μύρια. Ο τίτλος είχε εκρηκτική άνοδο μαζί με το Switch από την ημέρα που κυκλοφόρησε και είναι ο πρώτος τίτλος σε πωλήσεις για το Nintendo Switch.
Επιπλέον, υπάρχει το Splatoon 2, που πούλησε 4,5 εκ/μύρια και ήδη ξεπέρασε τον προκάτοχό του για το Wii U. Ο τίτλος βοήθησε στις πωλήσεις του Switch, ειδικά στην ιαπωνική αγορά, όπου έχει ρυθμό προσκόλλησης περίπου στο 60% των πωλήσεων της κονσόλας.
Σημείωση: Ο ρυθμός προσκόλλησης υπολογίζεται διαιρώντας τις συνολικές πωλήσεις λογισμικού με τις συνολικές πωλήσεις υλισμικού.
Nintendo Switch, ο δρόμος που διανύθηκε και ο δρόμος μπροστά
Το Nintendo Switch βρίσκεται τώρα στη φάση της επέκτασης. Η επιχειρηματική μας πολιτική για το μέλλον πρέπει να λάβει υπόψιν προσεγγίσεις που να ανταποκρίνονται σε όσους ήδη έχουν ένα Nintendo Switch, αλλά και σε όσους ακόμη το σκέφτονται.
Κύριος στόχος είναι να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον όσων ήδη έχουν αγοράσει το Switch, για να τους ενθαρρύνουμε να συνεχίσουν να παίζουν. Και για να επεκτείνουμε περισσότερο τη βάση χρηστών μας, είναι κρίσιμο να δούμε μεγαλύτερο εύρος καταναλωτών να αγοράζει το Nintendo Switch.
Καταφέραμε να προσφέρουμε πολλούς επιτυχημένους τίτλους νωρίς στο Switch, που οδήγησαν τις δυνατές πωλήσεις του υλισμικού. Αυτοί οι τίτλοι μπορούν να διευρύνουν τη βάση χρηστών και να διατηρήσουν τις πωλήσεις του υλισμικού. Ανέφερα αριθμούς πωλήσεων για επιμέρους τίτλους, αλλά η κυκλοφορία πολλών επιτυχημένων τίτλων κοντά στην κυκλοφορία της κονσόλας έχει μεγαλύτερη σημασία από τον αριθμό πωλήσεων.
Ρυθμός προσκόλλησης τίτλων και γιατί έχει σημασία
Δείτε το παραπάνω γράφημα. Καταγράφει το ρυθμό προσκόλλησης των τεσσάρων κορυφαίων τίτλων της Nintendo για το Switch. Χάριν σύγκρισης, έχουμε και το αντίστοιχο γράφημα για το Wii. Το Wii Sports ήταν αυτό που έκανε το Wii να εκραγεί σε πωλήσεις. Το Wii Sports προσφέρθηκε μαζί με την κονσόλα στις αμερικάνικες και ευρωπαϊκές αγορές.
Αν γκριζάρουμς τις πωλήσεις του πακέτου του Wii Sports, έχουμε το παρακάτω. Το μπλε υποδεικνύει τις ξεχωριστές πωλήσεις του Wii Sports σε Ιαπωνία, Η.Π.Α. και Ευρώπη.
Βλέπετε πως είχαμε πολλούς τίτλους της Nintendo από νωρίς για το Switch, με υψηλούς ρυθμούς προσκόλλησης. Αναμένουμε πως οι τίτλι αυτοί θα συνεχίσουν να σπρώχνουν τις πωλήσεις της κονσόλας μακροπρόθεσμα. Οι πωλήσεις πολλών δημοφιλών τίτλων από νωρίς, επηρέασε την απόφαση πολλών για να αγοράσουν το Switch. Και οι καταναλωτές που ήδη έχουν ένα Switch μπορούν να αποκτήσουν ένα από αυτούς τους τίτλους μετά την αρχική αγορά. Έτσι, ελπίζουμε να αυξηθεί η αγορά του Switch μεσοπρόθεσμα.
Έχουμε και άλλους τίτλους όμως που ήδη δείχνουν τη μοναδικότητα του Switch. Στις γιορτές, ο κόσμος διασκέδασε με το 1-2-Switch, ακόμη κι αυτοί που δεν έπαιζαν παραδοσιακά video games. To ARMS, ένα fighting game όυ κρατάτε ενα Joy-Con σε κάθε χέρι, είναι κάτι τόσο διασθητικό που μπορεί να παίξει ακόμη κι ένα μικρό παιδί. Έχει όμως αρκετό βάθος για να ικανοποιήσει και έμπειρους gamers. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές λογισμικού, για να υπάρχει ενδιαφέρον για το Switch ανάμεσα σε αυτούς που ακόμη το σκέφτονται.
Για να συνεχίσουν να παίζονται οι επιμέρους τίτλοι, σκοπεύουμε να ενσωματώσουμε ακόμη περισσότερο DLC και events που θα προκαλούν το ενδιαφέρον.
Nintendo Switch Online
Πάμε στο Nintendo Switch Online, τη συνδρομητική υπηρεσία που επεκτείνει τις online λειτουργίες του Switch. Σας έχουμε πει πως η υπηρεσία θα ξεκινήσει το 2018. Σας επιβεβαιώνουμε επίσημα πως θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2018. Οι εργασίες προχωρούν για να βρούμε τρόπους να εμπλουτίσουμε την gaming εμπειρία των καταναλωτών. Περισσότερες λεπτομέρειες όταν είμαστε έτοιμοι.
Το επόμενο βήμα: Nintendo Labo
Κοιτώντας για το επόμενο στάδιο της Nintendo kαι του Switch, πιστεύουμε πως πρέπει να προσφέρουμε πολύ Nintendo-ειδείς “νέους τρόπους παιχνιδιού”. Μια από αυτές τις προσπάθεις είναι τα Nintendo Labo.
Οι καταναλωτές που παρακολούθησαν το βίντεο είχαν γενικά θετικές αντιδράσεις. Μεταξύ άλλων, κάποιοι που εξεπλάγησαν ευχάριστα που η Nintendo για άλλη μια φορά έκανε κάτι αναπάντεχο. Η κυκλοφορία τους είναι τον Απρίλιο και θα πούμε περισσότερα για τα Labo στις εβδομάδες που έρχονται, μέσα από events και άλλες προωθητικές ενέργειες.
Οι αντιδράσεις των οικογενειών στα Nintendo Labo Studio hands-on events ήταν τρομερές. Σε μόλις τέσσερις μέρες μετά τη δημοσίευση του βίντεο, οι αιτήσεις είναι 50 φορές περισσότερες από τις διαθέσιμες θέσεις στις Η.Π.Α. Η αναλογία ήταν εξίσου υψηλή και στις άλλες αγορές. Ευχαριστούμε τις οικογένειες σε όλο τον κόσμο για αυτή την ανταπόκριση. Ανυπομονούμε να δούμε τις αντιδράσεις των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των events.
To Nintendo Labo είναι ένα προϊόν που σκοπεύει να επεκτείνει τις δυνατότητες του Switch. Ελπίζουμε να αναπτυχθεί το Labo σε ένα προϊόν που δε δεσμεύεται από τα παραδοσιακά όρια των video games και να προσελκύσει μεγάλο εύρος καταναλωτών.
Οι μελλοντικοί τίτλοι
Νέοι τίτλοι έρχονται στο Switch που θα ικανοποιήσουν τους πάντες, από game fans, μέχρι τους οικογενειάρχες.
Όπως βλέπετε, από το Φεβρουάριο και μετά θα κυκλοφορήσουμε μια ποικιλία από τίτλους τον ένα μετά τον άλλο.
Ήδη, πάνω από 300 τίτλοι είναι διαθέσιμοι για το Nintendo Switch από τρίτους εκδότες. Η συμμετοχή τους από νωρίς οδήγησε στην κυκλοφορία μας ποικιλίας από τίτλους σε πολλά είδη παιχνιδιών.
Επιπλέον, πολλοί μοναδικοί τίτλοι υπάρχουν αποκλειστικά στο Nintendo eShop, παρέχοντας έτσι μια μεγάλη γκάμα από λογισμικό στους καταναλωτές.
Πιστεύουμε πως η διαθεσιμότητα τίτλων θα συνεχίσει να επιταχύνει ως αποτέλεσμα της ευρείας αποδοχής του Switch από τους εκδότες.
Το 3DS ως “βίος παράλληλος” του Switch
To παρακάτω γράφημα δείχνει τις αλλαγές στις πωλήσεις του 3DS συνολικά για τις ιαπωνικές, αμερικάνικες και ευρωπαϊκές αγορές. Παρόλο που οι πωλήσεις είναι χαμηλότερες από πέρσι, τα αποτελέσματα των γιορτών διατηρήθηκαν σε σταθερό επίπεδο, ακόμη και μετά την κυκλοφορία του Switch.
To επόμενο γράφημα δείχνει τις πωλήσεις του 3DS το 2017 σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα έτη. Τα σύνολα του 2017 ήταν πεσμένα σε σχέση με αυτά του 2016, όταν τα Pokémon Sun και Moon είχαν δυνατές πωλήσεις. Παρόλα αυτά, ξεπέρασαν τα αντίστοιχα του 2015 σε Η.Π.Α. και Ευρώπη.
Ας δούμε το μέλλον του 3DS.
Τα χαρακτηριστικά, η τιμή και το τρόπος παιχνιδιού στο 3DS διαφέρουν από αυτά του Switch. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε με το 3DS ξεχωριστά και παράλληλα. Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε τη βάση χρηστών και την πλούσια βιβλιοθήκη τίτλων του στις επιχειρήσεις μας.
Παραπάνω βλέπετε τα σύνολα που έχουν διατεθεί παγκοσμίως για σημαντικούς τίτλους στο 3DS. Οι αριθμοί στα κόκκινα πλαίσια υποδηλώνουν μονάδες που διατέθηκαν στο Ο.Ε. που λήγει το Μάρτιο 2018. Ο όγκος έχει αυξηθεί φέτος ακόμη και για παλαιότερους τίτλους.
Παραπάνω βλέπουμε τα ποσοστά πωλήσεων του 2017, από λογισμικό που κυκλοφόρησε μέσα ή πριν το 2016, ανά περιοχή. Καταλαβαίνετ έτσι πόσο ευέλικτη είναι η βιβλιοθήκη μας.
Μια πληθώρα τίτλων υπάρχει ήδη για το 3DS, δίνοντάς του μια από τις δυνατότερες βιβλιοθήκες όλων των εποχών. Φυσικά, συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε νέο λογισμικό, αλλά σημαντικό είναι να αξιοποιήσουμε τη βιβλιοθήκη αυτή του 3DS για να αυξήσουμε τις πωλήσεις στους κατόχους 3DS.
Η προσιτότητα του 3DS το θέτει σε μια κρίσιμη θέση, ως την πρώτη πλατφόρμα για παιδιά που δεν είχαν πρότερη επαφή με video games. Είναι μια καλή πρόταση και για καταναλωτές που δε θέλουν να ξοδέψουν πολλά χρήματα.
NES και SNES Classic Edition
Το περασμένο φθινόπωτο, επαναφέραμε το νοσταλγικό SNES, σε μέγεθος που χωράει στην παλάμη σας. Το Super NES Classic Edition κατάφερε να πιάσει τα 4 εκ/μύρια σε πωλήσεις.
Ανακοινώσαμε επίσης πως θα ξαναρχίσει η παραγωγή του NES Classic Edition φέτος. Σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε να πουλάμε τα NES και Super NES Classic Edition φέτος. Τα βλέπουμε ως μια ευκαιρία να τραβήξουμε το ενδιαφέρον όσων έχουν πολύ καιρό να ασχοληθούν με video games (ακόμη και όσων ποτέ δεν ασχολήθηκαν) για να το κατευθύνουμε στο Switch.
Nintendo και Smartphones
Τρεις είναι οι στόχοι των επιχειρήσεών μας στις smart-devices. Να τις αξιοποιήσουμε για να αγγίξουν τα ΙΡ μας το μέγιστο αριθμό καταναλωτών . Ελπίζουμε να τις καταστήσουμε ως στύλο εσόδων για τη Nintendo. Επιπλέον, θέλουμε να υπάρξει συνέργεια με τις κονσόλες μας για να μεγιστοποιήσουμε τη δυναμική της στρατηγικής μας. Δε στοχεύουμε να πετύχουμε όλους τους στόχους με μία μόνο εφαρμογή, αλλά να έχουμε πολλές εφαρμογές για να πετύχουμε τους στόχους αυτούς στο σύνολο.
Το Σεπτέμβριο, το Super Mario Run ενημερώθηκε στη version 3.0. Στην ενημέρωση οικονομικών μας τον Οκτώβριο, είπαμε πως το Super Mario Run είχε πετύχει 200 εκ/μύρια downloads, με τον αριθμό να αυξάνεται από τότε. Συντηρούμε μια σταθερή βάση 20 εκ/μυρίων ενεργών χρηστών. Το παιχνίδι επίσης μεγιστοποιεί τον αριθμό των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση στα Nintendo IP με ένα Mario game που μπορεί να απολαύσει μια μεγάλη ποικιλία χρηστών σε όλο τον κόσμο.
Το Animal Crossing: Pocket Camp κυκλοφόρησε το Οκτώβριοκαι οι γυναίκες αποτελούν μεγάλο ποσοστό των χρηστών του, με το μεγαλύτερο μέρος τους να είναι ενήλικες. Ο τίτλος κίνησε το ενδιαφέρον πολλών γυναικών και με συνεχή updates που προσθέτουν περιεχόμενο και εβδομαδιαία events, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία που θα παίζεται καθημερινά από τους χρήστες, ενώ θα συνεισφέρει και στα οικονομικά μας.
Το Νοέμβριο είχαμε ένα μεγάλο update για το Fire Emblem Heroes, τη version 2.0. Μπορέσαμε έτσι να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε τους ενεργούς χρήστες μας. Βλέπουμε επίσης συνεχή ανάπτυξη στις καθαρές πωλήσεις. Αύριο, 2 Φεβρουαρίου, είναι ο επέτειος της κυκλοφορίας του. Έχουμε και μια ποικιλία από μελλοντικές πρωτοβουλίες για να απολαύσουν οι παίκτες μας. Ανάμεσά τους, ένα special campaign για την επέτειο της εφαρμογής.
Όπως βλέπετε, θα συνεχίσουμε να παρέχουμε συνεχή στήριξη για τις υπάρχουσες εφαρμογές μας. Επιπλέον, αναπτύσσουμε και νέες εφαρμογές.
Nintendo IP και το νέο Mario animated film
Ως μέρος της αξιοποίησης των Nintendo IP, ελπίζουμε να αυξήσουμε την ορατότητα των χαρακτήρων μας στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Συνδυάζοντας πολλές πρωτοβουλίες, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε μια μηχανή ανταγωνισμού για τις κονσόλες και όλες τις επιχειρήσεις μας.
Μέσα στο 2017 είχαμε τα εξής παραδείγματα: Τους νικητές του διαγωνισμού UTGP T-shirt σε συνεργασία με τη Uniqlo, με τα σχέδια των νικητών να είναι διαθέσιμα σε καταστήματα Uniqlo σε όλο τον κόσμο.
Η Kellogg στις Η.Π.Α. έχει δημητριακά Super Mario. Στο κουτί υπάρχει και μια νέα πρωτοβουλία, ένα amiibo tag με NFC Chip.
Πέρσι πιλοτικά κυκλοφορήσαμε τα main theme songs των παιχνιδιών μας σε υπηρεσίες διανομής μουσικής, ενόψει της κυκλοφορίας του κάθε τίτλου.
Επιπλέον, έχουμε κι άλλες πρωτοβουλίες για να αυξηθούν οι ευκαιρίες οι καταναλωτές να αλληλεπιδράσουν με χαρακτήρες της Nintendo. Με περισσότερες συνεργασίες παγκοσμίως, θέλουμε να αυξήσουμε την αξία του Nintendo IP και τη δυναμική των επιχειρήσεών μας.
Τέλος, θέλουμε να πούμε για μια νέα πρωτοβουλία μας για τα Nintendo IP. Ξεκινήσαμε την ανάπτυξη μιας animated ταινίας για το “Super Mario” με την Illumination, το studio που μας έδωσε τα “Despicable Me” και “Minions.” Στο έργο αυτό, ο Chris Meledandri, ιδρυτής και Δ.Σ. της Illumination και Shigeru Miyamoto, Αντιπροσωπευτικός Διευθυντής της Nintendo θα κάνουν τη συμπαραγωγή της ταινίας. Η ταινία θα συγχρηματοδοτηθεί από τη Universal Pictures και τη Nintendo, ενώ τη διανομή της παγκοσμίως θα αναλάβει η Universal Pictures.
Περεταίρω ανακοινώσεις σχετικά με λεπτομέρειες, όπως ημερομηνίες κυκλοφορίας θα γίνουν αργότερα. Ανυπομονούμε να σας δώσουμε περισσότερες πληροφορίες για την κυκλοφορία της ταινίας που ελπίζουμε να απολαύσετε όλοι σας.
Μέρος της προσπάθειας για επέκταση των Nintendo IP πέρα από τα video games, είναι να φέρουμε χαμόγελα σε όλο τον κόσμο μέσα από αυτή την ταινία.