Το Animal Crossing: New Horizons (και το gaming γενικότερα) έχει μπει για τα καλά στο προσκήνιο λόγω πανδημίας. Ακόμη και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης τα μελετά!
Κορόνα, πανδημία και Animal Crossing!
Δεν είναι μυστικό οτι το Animal Crossing έχει καταφέρει πωλήσεις ρεκόρ στην περίοδο που διανύουμε. Όσο περισσότερο ο κόσμος έχει λιγότερες επιλογές για ψυχαγωγία, τόσο στρέφεται σε όσα μπορεί να κάνει στο σπίτι. Το καλό είναι οτι, σύμφωνα με τη νέα μελέτη που έγινε σε δείγμα 3000 ανθρώπων και δημοσίευσε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, «ο χρόνος που δαπανάται παίζοντας παιχνίδια έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία».
Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα της βιομηχανίας του gaming σχετικά με το χρόνο που παίζονται παιχνίδια όπως το Animal Crossing: New Horizons και το Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Παιχνίδια δηλαδή που έχουν αρκετά ισομερή κατανομή στα δύο φύλα, συγκριτικά με άλλους τίτλους. Τα ευρήματα υποδεικνύουν οτι «εμπειρίες ικανότητας και κοινωνικής επαφής μας τρίτους μπορούν να συνεισφέρουν στην υγεία των ανθρώπων» και «όσοι απόλαυσαν το παιχνίδι ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν θετική κατάσταση υγείας».
Ο καθηγητής Andrew Przybylski, διευθυντής ερευνών τουΙνστιτούτου Internet της Οξφόρδης, του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, και επικεφαλής της έρευνας είπε σχετικά:
Οι προγενέστερες μελέτες βασίζονταν κυρίως σε δημοσκοπήσεις αυτοαναφοράς για να μελετήσουν τη σχέση μεταξύ παιχνιδιού και υγείας. Δίχως αντικειμενικά δεδομένα από τις εταιρείες παιχνδιών, αυτοί που κάνουν συστάσεις για αλλαγές πολιτικής πράττουν ελλείψει τεκμηριωμένης βάσης.
Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν πως τα video games δεν είναι απαραίτητα κακά για την υγεία. Υπάρχουν άλλοι ψυχολογικοί παράγοντες που έχουν σημαντική επίδραση στην κατάσταση ενός ανθρώπου. Η αλήθεια είναι πως το παιχνίδι μπορεί να είναι μια δραστηριότητα που σχετίζεται θετικά με την πνευματική υγεία των ανθρώπων – και οι νομοθετικοί περιορισμοί γύρω από τα video games θα μπορούσαν να αφαιρέσουν αυτά τα προνόμια από τους παίκτες.
Σε συνεργασία με την Electronic Arts και τη Nintendo of America καταφέραμε να συνδυάσουμε την ειδίκευση των ακαδημαϊκών με αυτή της βιομηχανίας. Με πρόσβαση στα δεδομένα πάνω στο χρόνο παιχνιδιού, για πρώτη φορά μπορέσαμε να διερευνήσουμε τη σχέση μεταξύ πραγματικών συμπεριφορών στο παιχνίδι και υποκειμενικής κατάστασης της υγείας. Καταφέραμε έτσι να παραδώσουμε ένα θεμέλιο για τη δόμηση τεκμηρίων υψηλής ποιότητας για να στηρίξουμε τις πολιτικές υγείας.
Μερικά ευρήματα-κλειδιά ήταν τα εξής:
Ο πραγματικός χρόνος παιχνιδιού είχε μια μικρή αλλά σημαντική θετική επίδραση στην κατάσταση της υγείας των ανθρώπων.
Και:
Οι υποκειμενικές εμπειρίες ενός παίκτη κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ίσως έχουν μεγαλύτερη επίδραση από τον χρόνο παιχνιδιού καθεαυτόν.
Επιπλέον:
Οι παίκτες που ένιωσαν αληθινή απόλαυση από τα παιχνίδια ένιωσαν περισσότερο θετικά…
Ενώ
… τα ευρήματα συνάδουν με παρελθόντες έρευνες που υπεδείκνυαν οτι άνθρωποι με ψυχολογικές ανάγκες που δεν εκπληρώνονταν στην πραγματική ζωή μπορεί να ανέφεραν αρνητικά συναισθήματα μετά το παιχνίδι.