Πρόσφατα λοιπόν ο πρόεδρος της Nintendo, Shuntaro Furukawa, μίλησε στην ιαπωνική εφημερίδα Nikkei για όλους και για όλα. Πάμε να δούμε:
Χάρη στη μετάφραση από τα ιαπωνικά που βρήκαμε στο Nintendo Everything, μπορούμε να δούμε τι ενδιαφέρον είπε ο πρόεδρος.
Διαχείριση χαρακτήρων και IP
Πρέπει πάντα να θυμόμαστε οτι οι απαρχές των χαρακτήρων είναι στα παιχνίδια. Πρόκειται για χαρακτήρες που το κοινό έχει αγαπήσει μετά από αμέτρητες ώρες παιχνιδιού. Πρέπει να αναπτύσσουμε τους χαρακτήρες με τρόπο τέτοιο που δε θα καταστρέψει τις αναμνήσεις που έχουν οι θαυμαστές μας από τους χαρακτήρες αυτούς και τους κόσμους τους. Πάντα προχωρούμε με προσοχή για να μη βλάψουμε την αξία του ονόματός μας.
Αν θέλουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας βραχυπρόθεσμα, υπάρχουν άλλοι τρόποι να το κάνουμε. Πιο πολύ έχει να κάνει με τι μπορεί να γίνει για να παραμείνει η Nintendo μια αγαπημένη εταιρεία σε βάθος χρόνου. Αυτή είναι η κουβέντα που κάνουμε εσωτερικά και είναι κάτι που προσέχω πάρα πολύ όταν παίρνω αποφάσεις. Πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να καταστραφεί η αξία του ονόματος της Nintendo, που χτίζουμε πάντω από 30 χρόνια.
Επιρροές που έχει ο Furukawa από τους τέως προέδρους της εταιρείας
Δυστυχώς δε συνομίλησα ποτέ άμεσα με τον κ. Yamauchi. Ωστόσο έχω ακούσει για τη φιλοσοφία του από τον Iwata και το διάδοχό του, τον κ. Kimishima. Στις ενημερώσεις πολιτικής της διαχείρισης, λέω «Η ψυχαγωγία έχει αξία γιατί διαφέρει από όλα τα άλλα που κάνουμε [στη ζωή]» αλλά είναι λόγια του Yamauchi. Εκείνος έθεσε το συνολικό τρόπο σκέψης που βρίσκεται στα θεμέλια της τωρινής Nintendo.
Ο κ. Iwata ανέλαβε στη συνέχεια και άφησε ανθρώπους στην εταιρεία να πάρουν πρωτοβουλίες και να σκεφτούν μόνοι τους. Είχα πολλές ευκαιρίες να εργαστώ με τον κ. Iwata όταν βρισκόμουν στο εξωτερικό και έμαθα πολλά με τις συνομιλίες και την καθοδήγηση που μου έδινε.
Τι μάθατε από τον κ. Iwata;
Έμαθα πολλά και διάφορα, αλλά καλύτερα να μην αναφερθώ κάπου συγκεκριμένα. Δεν του άρεσε που πολλοί στη Nintendo έλεγαν «αυτό το έμαθα από τον κ. Iwata». Είμαστε σίγουροι πως κι ο ίδιος δε θα ενέκρινε κάτι τέτοιο, οπότε θα κρατήσω την απάντηση μυστική.
Στοχεύετε σε μια μέθοδο διαχείρισης που διαφέρει από του Iwata;
Ναι, δε μπορεί να αντιγράψει κανένας τη δική του μέθοδο. Είναι καλύτερα να κάνεις ό,τι μπορείς με το δικό σου τρόπο.
Πώς θα ηγηθείτε της Nintendo;
Ο διάδοχος του κ. Iwata, ο κ. Kimishima, ανέλαβε πρόεδρος στην κατάσταση ανάγκης μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Iwata. Εργάστηκε για να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύει η εταιρεία για να μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς τη χαρισματική προσωπικότητα του κ. Iwata. Το δικό μου σχέδιο είναι να ακολουθήσω αυτή την πορεία.
Ακόμη έχουμε την ομαδική ηγεσία που ξεκίνησε μετά την αποχώρηση του κ. Yamauchi. Υπάρχουν δημιουργοί υλισμικού και λογισμικού στην ομάδα διοίκησης, οπότε εγώ δεν ασχολούμαι με την ανάπτυξη τίτλων. Απλά απολαμβάνω τα παιχνίδια και αφήνω τους επικεφαλής να κρίνουν αν είναι καλά ή όχι.
Η κεντρική αρχή πίσω από τα οικονομικά μας είναι να φροντίσουμε να έχει συνέχεια η εταιρεία. Εγώ είμαι πάνω απο 30 χρόνια στις επιχειρήσεις της κονσόλας και με τους καλούς καιρούς υπάρχουν και οι άσχημοι. Όσο αλλάζουν οι καιροί, η διοίκηση θα πάρει νηφάλιες αποφάσεις και θα αλλάξει οτιδήποτε κριθεί απαραίτητο στην εταιρεία.
Κονσόλες και smartphones
Υπάρχει η άποψη πως η αξία των κονσολών έχει ελαττωθεί λόγω της δημοφιλίας των smartphones.
Με τη αύξηση στη δημοτικότητα των smartphones, δική μας στρατηγική είναι να αυξήσουμε τον πληθυσμό που παίζει βιντεοπαιχνίδια. Άνθρωποι από όλο τον κόσμο απολαμβάνουν τα παιχνίδια με τις λειτουργίες των smartphones, των υπολογιστών και των κονσολών.
Είμαι σίγουρος πως νέες ιδέες όπως το cloud gaming και το streaming θα προκύψουν και στο μέλλον, αλλά δε θα είναι η πρώτη επιλογή για το τι θα παίξεις. Νομίζω πως το σημαντικότερο είναι το περιεχόμενο του παιχνιδιού, αλλά και το τι είδους παιχνίδια μπορείς να παίξεις.
Από την άλλη, οι εξελίξεις της τεχνολογίας μπορούν να αλλάξουν την ίδια την εμπειρία του gaming. Αυτό μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή και πάντα αναζητούμε ενεργά νέες τεχνολογίες που μπορεί να αποδειχθούν εφαλτήριο για κάτι διασκεδαστικό.
Ο κ. (Hiroshi) Yamauchi είπε πως «δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ του πόσο διασκεδαστικό είναι ένα παιχνίδι με το πόσο καλό είναι το υλισμικό».
Αυτό είναι κάτι που πάντα έχω στο μυαλό μου. Φυσικά, όσο αλλάζουν οι καιροί πρέπει να αλλάζουν και κομμάτια της φιλοσοφίας μας.