Μετά την έκθεση οικονομικών του τριμήνου, ο πρόεδρος της Nintendo έδωσε μια ομιλία στους επενδυτές. Τι ενδιαφέρον είπε;
Πρέπει να διευκρινίσουμε πως δε θα βρείτε την πλήρη ομιλία του Shuntaro Furukawa παρακάτω. Αυτό συμβαίνει γιατί ένα μεγάλο μέρος της είχε να κάνει με θέματα που έχουμε ξανακούσει πάρα πολλές φορές και δεν έχουν κανένα ουσιαστικό περιεχόμενο.
Για παράδειγμα, δε νομίζουμε να αποτελεί είδηση πως η Nintendo θα συνεχίσει τις προσπάθειές της στον τομέα του κινηματογράφου μετά το Detective Pikachu. Ούτε και ενδιαφέρει κανέναν η δημιουργία θεματικών πάρκων στην άλλη μεριά του πλανήτη μέχρι το 2020.
Πάμε να δούμε λοιπόν κάποια στοιχεία για τις επιδόσεις της εταιρείας μέχρι του παρόντος, αλλά και που έχουν ενδιαφέρον για το μέλλον.
Ο Shuntaro Furukawa για τις επιδόσεις του Switch
Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να σας δείξω τη δική μου προοπτική για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων του Nintendo Switch. Οι πωλήσεις υλισμικού ως τώρα στο τρέχον οικ. έτος δεν είχαν το ρυθμό που απαιτείτο για να πιάσουμε το στόχο που είχαμε θέσει. Οι πωλήσεις του Switch συνεχίζουν να αναπτύσσονται με γοργό ρυθμό παγκοσμίως. Πιστεύω πως η περασμένη εορταστική περίοδος έθεσε στέρεα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρήσεων του Switch.
Η Nintendo κυκλοφόρησε νέους τίτλους μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου του 2018. Η κυκλοφορία των μεγάλων αυτών τίτλων για το Switch ήταν συγκεντρωμένη στο τρίτο τρίμηνο του οικ. έτους. Όπως σας είπαμε και στην έκθεση οικονομικών του Οκτωβρίου, ήταν σημαντικό να βελτιώσουμε την ελκυστικότητα του Switch και να παροτρύνουμε επέκταση του υλισμικού μέσα τις γιορτές.
Σύγκριση πωλήσεων σε σχέση με πέρσι
Το παραπάνω γράφημα επιδεικνύει τις πωλήσεις του υλισμικού του Nintendo Switch και του δικού μας λογισμικού από το Απρίλιο ως τα τέλη του Δεκεμβρίου 2018, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του περασμένου οικ. έτους. Οι πωλήσεις υλισμικού από Ιούλιο μέχρι Σεπτέμβριο έπεσαν σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους. Ωστόσο, το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, που περιλαμβάνει και την εορταστική περίοδο, ξεπέρασε ακόμη και τα πολύ δυνατά αντίστοιχα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους. Οι συνολικές πωλήσεις μεταξύ Απριλίου και Δεκεμβρίου ήταν στα ίδια επίπεδα με το περασμένο έτος. Οι πωλήσεις του δικού μας λογισμικού είχαν θετικό πρόσημο, με ανοδική πορεία ειδικά στην περίοδο από τον Οκτώβριο και έπειτα.
Ορίστε οι αριθμοί για την αγορά της Β. Αμερικής. Οι πωλήσεις υλισμικού ήταν εφάμιλλες με αυτές του προηγούμενου έτους από τον Απρίλιο ως το Σεπτέμβριο. Απογειώθηκαν όμως στις γιορτές, που συμπεριλαμβάνουν και τη Black Friday. Οι πωλήσεις του λογισμικού μας ήταν ιδιαίτερα ευέλικτες και αυξήθηκαν χάρη στους νέους τίτλους που πούλησαν ακόμη καλύτερα απ’ όσο περιμέναμε στις γιορτές.
Και ορίστε οι αριθμοί της ευρωπαϊκής αγοράς. Οι πωλήσεις υλισμικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του περασμένου έτους και ανέβηκαν απότομα στην εορταστική περίοδο. Το λογισμικό μας κινήθηκε με ρυθμό επίσης ταχύτερο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Όπως και στις άλλες αγορές, οι πωλήσεις μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου ξεπέρασαν κατά πολύ τις προσδοκίες, χάρη στους νέους μας τίτλους.
Συγκρίσεις με τους προκατόχους του Switch
Το παραπάνω γράφημα δείχνει τις τάσεις των συνολικών πωλήσεων από την κυκλοφορία του Switch στις μεγάλες μας αγορές. Το Switch βέβαια κυκλοφόρησε το Μάρτιο, οπότε οι πωλήσεις του δε μπορούν να συγκριθούν άμεσα με αυτές του Wii ή του Wii U, που είχαν κυκλοφορήσει κατά την περίοδο των γιορτών. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις του Switch αυξήθηκαν ραγδαία την περασμένη εορταστική περίοδο και συνεχίζει να πουλά με ρυθμό εφάμιλλο με αυτό το Wii αυτή τη στιγμή.
Οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις, ακόμη και εκτός των κύριων αγορών που είδαμε, ξεπέρασαν τα 30 εκατομμύρια κονσόλες στο τέλος του Ιανουαρίου, με το Swith να ακολουθεί τροχιά ακόμη μεγαλύτερης ανάπτυξης. Επίσης, όλοι οι νέοι τίτλοι που κυκλοφόρησαν αλλεπάλληλα στις γιορτές είχαν εξαιρετικές πωλήσεις.
Οι επιδόσεις του Smash Bros. Ultimate
Το Super Smash Bros. Ultimate πέτυχε πωλήσεις μεγαλύτερες των 10 εκατομμυρίων. Ο τίτλος συνέχισε να έχει εκρηκτική ανάπτυξη μετά την κυκλοφορία και είχε το ταχύτερο ξεκίνημα στην ιστορία των οικιακών τίτλων της Nintendo.