Την περασμένη εβδομάδα το ιαπωνικό περιοδικό Famitsu δημοσίευσε μια συνέντευξη με δύο εκ των επικεφαλής του Fire Emblem: Three Houses. Για να δούμε τι είπαν:
Οι δύο διευθυντές Toshiyuki Kusakihara και Genki Yokota μίλησαν για τις αντιδράσεις του κοινού, τη δυσκολία του παιχνιδιού, το Cindered Shadows DLC, και για πολλά ακόμη.
Ας μην καθυστερούμε λοιπόν, πάμε στο «ζουμί» χάρη στην αρχική μετάφραση από τα Ιαπωνικά που βρήκαμε στη σελίδα Nintendo Everything.
Το Lunatic Mode was δυσκόλεψε και τους δημιουργούς!?
Πέρασε σχεδόν ένα εξάμηνο από την κυκλοφορία του Three Houses. Τώρα που έχετε ακούσει τις απόψεις του κοινού, πώς νιώθετε;
Yokota: Το Three Houses ήταν, για μας, μια πρόκληση να κάνουμε κάτι σημαντικά διαφορετικό, οπότε είμαστε ευγνώμονες για την αποδοχή που είχε. Βλέπουμε επίσης πως πολλοί έχουν τερματίσει και πολλαπλά routes, κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα.
[…]
Εμείς εντυπωσιαστήκαμε από το πόσοι παίκτες απάντησαν, σε μια δημοσκόπηση που κάναμε, πως είχαν τερματίσει και το Maddening mode.
Kusakihara: Μετά την αρχική κυκλοφορία του παιχνιδιού, μάθαμε πως πολλοί δυσαρεστήθηκαν από τη δυσκολία. Το Maddening mode φαίνεται πως ικανοποίησε εκείνο το κομμάτι των παικτών. Παρόλα αυτά, η ρύθμιση που χρειάστηκε ήταν πολύ δύσκολη. Η δύναμη των χαρακτήρων μπορεί να έχει μεγάλες διακυμάνσεις ανάλογα με το τι κάνει ο παίκτης στο μοναστήρι. Εμείς θέλαμε να διατηρήσουμε τους πάντες ετοιμοπόλεμους, ακόμη και σε πιο προκλητικά σενάρια – ήταν αρκετά ζόρικο.
Yokota: Το Maddening mode αποκαλύφθηκε μετά την κυκλοφορία του αρχικού παιχνιδιού, κάτι που πιστεύω πως ήταν καλό. Η κυκλοφορία του μάλιστα είχε καλό timing. Όσοι είχαν τερματίσει το παιχνίδι μπορούσαν να πουν «ε, δεν το ξαναδοκιμάζω τώρα;» και να το ξεκινήσουν από την αρχή.
Το Lunatic mode είναι πλέον παράδοση της σειράς, αλλά το Maddening mode είναι ιδιαίτερα δύσκολο – ακόμα και στα αρχικά κεφάλαια – έτσι δεν είναι;
Yokota: Νομίζω οτι είναι αρκετά δύσκολο αν δεν παίζετε σε New Game+, ναι.
Το Fire Emblem έχει απήχηση σε πολλούς hardcore gamers, αλλά υπάρχουν και πολλοί casual fans που ενδιαφέρονται για τους χαρακτήρες και την ιστορία. Το γεγονός πως το παιχνίδι έχει τόση ποικιλία σε θέμα δυσκολίας είναι ενδεικτικό του εύρους του κοινού του. Κάτι που κάνει το Three Houses να ξεχωρίζει ιδιαίτερα.
Yokota: Το παιχνίδι διαθέτει πολλά «εκπαιδευτικά» στοιχεία. Έτσι, ακόμη και παίκτες που συνήθως δεν πλησιάζουν strategy games, μπορούν να το παίξουν εύκολα. Στην πραγματικότητα είμαι πολύ χαρούμενος που το παίζει πολύς κόσμος.
Θα ήθελα να αλλάξω θέμα και να πάμε στην πλοκή. Και οι τέσσερις πορείες του παιχνιδιού καταλήγουν σε μια ειρηνική Fódlan. Παρόλα αυτά υπάρχει η αίσθηση της θλίψης. Στο Fire Emblem Fates, το Revelation ήταν η πλήρης πορεία-κατακλείδα της πλοκής. Υπήρχε λόγος που δεν κάνατε κάτι παρόμοιο;
Kusakihara: Αν κάναμε και στο Three Houses κάτι σαν το Revelation του Fates, τότε όλοι θα θεωρούσαν εκείνη την πορεία ως τη «σωστή». Στο Three Houses, η κάθε πορεία έχει τη δική της ιστορία και θέλαμε οι παίκτες να κρίνουν το τέλος. Σ’ αυτό το παιχνίδι, οι ηγέτες κάθε οίκου έχουν τις δικές τους ακλόνητες πεποιθήσεις και απόψεις που είναι μοναδικές για τον καθένα. Θέλαμε να διαμορφώσουμε την πλοκή και τη θεματολογία γύρω από ένα δίλημμα που να άπτεται της πραγματικότητας. Εξαρχής λοιπόν δεν υπήρχαν σχέδια για κάτι σαν το Revelation.
Yokota: Εγώ προσωπικά λατρεύω τα μεγάλα, ολοκληρωμένα τέλη, αλλά ο Kusakihara είχε παθιαστεί τόσο πολύ με το να μην κάνουμε κάτι τέτοιο που αποφασίσαμε να γίνει έτσι. Ένιωσα κι εγώ οτι διαφορετικά υπήρχε η περίπτωση να κάνουμε τα ίδια που κάναμε και στο Fates… Ανησυχούσα πολύ, οπότε από την αρχή αποφάσισα να ακολουθήσω την απόφαση του Kusakihara.
Οι Ashen Wolves είναι βασισμένοι σε ένα Shōnen Manga!;
Συνεχίζοντας, μπορείτε να μας πείτε λίγα παραπάνω για το side story που θα είναι μέρος του Expansion Pass;
Yokota: Όταν σχεδιάζαμε το περιεχόμενο του expansion pass, είχαμε εξαρχής καταλήξει οτι το κυρίως πιάτο θα είναι ένα side story που θα έχει να κάνει με τους σπουδσατες ενός «τέταρτου οίκου».
Τι μπορείτε να μας πείτε για τη θεματολογία;
Kusakihara: Θα είναι σαν τη σειρά “Sakigake!! Otokojuku.” Σκέφτηκα, δε θα ήταν ενδιαφέρον να εισάγουμε ένα νέο οίκο που προκαλεί τον τρόμο και μόνο στο άκουσμα του ονόματός του; Ο παίκτης θα έπρεπε να τα βάλει με ένα τσούρμο απροσάρμοστους που στο τέλος θα γίνουν στενοί συνεργάτες του.
Yokota: ΟKusakihara-san μου μίλησε για την ιδέα του και θεώρησα οτι ήταν ενδιάφερουσα. Ανησύχησα για το πόσο κουραστικό θα είναι, αλλά ήμουν πεπεισμένος πως αν τα καταφέρναμε θα ήταν κάτι πολύ ενδιαφέρον.
Αυτή τη νέα τοποθεσία… Η Abyss. Τι μέρος είναι ακριβώς;
Kusakihara: Αρχικά, το Garreg Mach ήταν ένα μοναστήρι που επεκτάθηκε με το πέρασμα του χρόνου. Από κάτω όμως υπάρχει ένα εκτενές δίκτυο από σπήλαια. Εκεί συνεχίζουν να ζουν κάποιοι που – για διάφορους λόγους – δε μπορούν να επιστρέψουν στην επιφάνεια. Αυτή είναι η Άβυσσος.
Υπάρχουν τέσσερις νέοι χαρακτήρες που έρχονται μαζί με το side story, σωστά; Τι άνθρωπος είναι ο Yuri?
Kusakihara: Είναι… σαν τον Ήρωα του Κάτω Κόσμου. Είναι ανακατεμένος με επικίνδυνα πράγματα – αυτή είναι η ουσία του.
Yokota: Δεν το λέει ευθέως, αλλά είναι ο επικεφαλής των Ashen Wolves, οπότε είναι ο μόνος που έχει διαφορετική στολή.
Η Hapi μοιάζει με χαρακτήρα που κρύβει πολλά μυστικά.
Kusakihara: Η ιδέα πίσω από τη Hapi ήτα «ένα κορίτσι με ένα πρόβλημα». Εξαιτίας ενός χαρακτηριστικού της που απέκτησα εξαιτίας κάποιων περιστάσεων, έχει φυλακιστεί στην Άβυσσο. Είναι απαθής και παραδομένη, αλλά γενικά ζει με το δικό της ρυθμό. Το πλήρες όνομά της είναι άγνωστο αλλά η αλήθεια είναι πως έχει σχέση με τον τόπο που γεννήθηκε.
Yokota: Καθένας από τους τέσσερις έχει και νέα στολή για το δεύτερο μέρος της ιστορίας, οπότε θα ήθελα να δω του παίκτες να του χρησιμοποιούν ως συμμάχους.