Η σειρά Pokemon μετρά αισίως 800 περίπου τερατάκια στη μεγάλη διαδρομή της. Πώς όμως έρχονται οι ιδέες για όλα αυτά τα πλασματάκια;
Πώς σχεδιάζονται τα νέα Pokemon
Στο τελευταίο τεύχος του αμερικάνικου περιοδικού Game Informer, γίνεται η αποκάλυψη πως η διαδικασία ξεκινά με έναν καλλιτέχνη και μια «ιδέα ενός Pokemon για ένα συγκεκριμένο σενάριο» ή «μια συγκεκριμένη κατεύθυνση για ένα ήδη υπάρχον πλάσμα». Ο καλλιτέχνης στη συνέχεια «κάνει γρήγορα σκίτσα με λίγες λεπτομέρειες που τις βλέπει η ομάδα για να δει αν οδεύει προς τη σωστή κατεύθυνση». Το αρχικό σχέδιο περνά από πολλές μεταλλάξεις στην πορεία της διαδικασίας «με τα κενά ανάμεσα στις παραλλαγές να μεγαλώνουν όλο και περισσότερο καθώς ο καλλιτέχνης προσθέτει όλο και πιο πολλές λεπτομέρειες».
Όσον αφορά τις προκλήσεις της δημιουργίας ενός νέου Pokemon, ο καλλιτεχνικός διευθυντής James Turner είπε στο Game Informer:
Υπάρχουν πολλά Pokemon. Για μένα είναι σα να προσπαθείς να παρκάρεις σε ένα γεμάτο πάρκινγκ. Πας από δω, έχει αυτοκίνητα. Πας από κει, πάλι αυτοκίνητα. Ψάχνεις να βρεις κάτι που να μην υπάρχει. Αυτός ο χρωματικός συνδυασμός έχει ήδη χρησιμοποιηθεί, αυτό το ζώο το έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει. Ψάχνεις να βρεις κάτι μοναδικό. Είναι σημαντικό αυτό.
Δε μπορείς να επινοήσεις ένα ωραίο ή ένα γλυκούλι σχέδιο που δεν έχει λογική από πίσω. Αυτό το Pokemon έχει αυτά τα ωραία μεγάλα κέρατα και μοιάζει άγριο και σκληρό, αλλά γιατί έχει κέρατα; Πώς ζει; Πώς υπάρχει μέσα στο περιβάλλον του; Είναι πολύ σημαντικά όλα αυτά. Αν δεν υπάρχει νόημα πίσω από τα διακοσμητικά του, τότε δεν είναι απαραίτητα. Πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε το πώς υπάρχει αυτό το πλάσμα και πώς ζει μέσα στον κόσμο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, περίπου δύο με τρία από κάθε δέκα Pokemon που σχεδιάζονται μπαίνουν τελικά στα παιχνίδια. Αυτά που απορρίπτονται συχνά εμφανίζονται σε μεταγενέστερους τίτλους. Η εξήγηση που δίνει ο Turner είναι πως κάποια Pokemon μπορεί να μην ταιριάζουν με την τάδε περιοχή, ή η ιδέα πίσω από το σχεδιασμό τους μπορεί να μην έχει ωριμάσει ακόμα. Σχολίασε μάλιστα: «Συχνά απορρίπτουν ένα σχέδιο, αλλά με μια νέα περιοχή σε ένα νέο παιχνίδι μπορεί να το επαναφέρουν, μπορεί να το πειράξουν λίγο ή μπορεί να ταιριάζει καλύτερα με τα άλλα νέα τερατάκια, οπότε προχωράει».