Τα Resident Evil 0, 1 και 4 ήταν ίσως οι πιο μεγάλες ψηφιακές κυκλοφορίες της περασμένης εβδομάδας για το Switch. Πώς είναι η απόδοσή τους όμως;
Όπως με κάθε μεγάλη κυκλοφορία, το Digital Foundry δεν έχασε καιρό για να κάνει μια τεχνική ανάλυση στις Switch versions τριών από τους καλύτερους survival horror τίτλους όλων των εποχών.
Τα Resident Evil 4, 0 και το remaster του 1 είναι πλέον γεγονός για το Switch και ήρθε η ώρα να μάθουμε αν διατηρούν το επίπεδό τους ψηλά όπως όταν τα πρωτοείδαμε στο GameCube τόσα χρόνια πριν.
Κάτι που πρέπει να σημειώσουμε είναι ως και τα τρία παιχνίδια αποτελόυν μεταφορές των «βελτιωμένων» εκδόσεων που κυκλοφόρησαν λίγα χρόνια πριν σε κονσόλες και pc. Πώς είναι όμως στο Switch;
Πάμε να δούμε με λίγα λόγια τι έχει να πει το Digital Foundry, με το βίντεο να σας περιμένει στο τέλος:
Resident Evil 4
Ένα παιχνίδι με σημαντική ιστορία. Από τους κορυφαίους (αν όχι ξεκάθαρα ο κορυφαίος) τίτλους του GameCube, το RE4 είναι ένα παιχνίδι που άφησε μια μεγάλη κληρονομιά όχι μόνο στο είδος του, αλλά και στο gaming γενικότερα.
Στο τεχνικό κομμάτι του, το RE4 τρέχει σε ανάλυση 1600×900 σε docked mode και σε 1066×600 σε portable. Είναι άξιον απορίας το γιατί δεν τρέχει στην πλήρη ανάλυση που μπορεί να αποδώσει το Switch, δεδομένης της ηλικίας του παιχνιδιού. Πέρα από την ανάλυση, το παιχνίδι είναι σχεδόν πανομοιότυπο με την έκδοση που θυμάστε. Οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως σε δύο σημεία.
Πρώτο είναι το framerate που, ενώ στοχεύει στα 60 καρέ/δευτερόλεπτο, σε σκηνές με έντονη δράση έχει κάποιες πτώσεις. Οι πτώσεις αυτές είναι πιο αραιές όταν παίζετε σε portable mode όμως.
Το δεύτερο είναι πως το παιχνίδι για πρώτη φορά χρησιμοποιεί MIPmaps που σημαίνει πως τα γραφικά παρουσιάζουν λιγότερο aliasing όταν κοιτάτε επιφάνειες σε απόσταση και υπό γωνία.
Ένα σημείο που πρέπει να υπογραμμίσουμε όμως είναι πως το analogue control δεν έχει την ακρίβεια του GameCube. Αυτό είναι κάτι που έχουμε παρατηρήσει όλοι όσοι έχουμε παίξει το παιχνίδι σε άλλες πλατφόρμες. Δεν υπάρχει έκδοση, πέραν της Wii edition, που να προσφέρει την ακρίβεια στη στόχευση που υπήρχε με το GC controller.
REmaster
Η επανακυκλοφορία της επανέκδοσης του remake του προπάτορα της σειράς, που αναγέννησε ένα ολόκληρο genre! Η Switch έκδοση αποδίδει σε ανάλυση 1080p σε docked modeκαι στοχεύει στα 30 καρέ/δευτερόλεπτο.
Το παιχνίδι ωστόσο εμφανίζει κάποια θεματάκια με το frame pacing, με μερικά cinematics να έχουν πτωτική τάση. Πέρα από αυτό, είναι πανομοιότυπη με την έκδοση που βγήκε λίγα χρόνια πριν σε PC και PS4. Αυτό σημαίνει πως ο βελτιωμένος φωτισμός και οι σκιές υπάρχουν και στη Switch version, ωστόσο δεν είναι κάτι που θα παρατηρήσετε εύκολα αν δεν έχετε παίξει πρόσφατα την αρχική GC version.
Το πρόβλημα του παιχνιδιού εντοπίζεται στο loading. Το Resident Evil πάντα έκρυβε το loading πίσω από τις κλασικές «πόρτες». Όσοι έχετε παίξει ένα παλαιότερο παιχνίδι της σειράς, ξέρετε τι εννοούμε. Στη Switch version υπάρχουν όμως περιπτώσεις όπου η πόρτα έχει ανοίξει και θα περιμένετε σε ένα μαύρο φόντο μερικά ακόμη δευτερόλεπτα για να τελειώσει το παχνίδι το loading.
Σίγουρα είναι κάτι ενοχλητικό, που ευτυχώς δε συμβαίνει συχνά.
Resident Evil 0
Άλλη μια επανακυκλοφορία, η οποία στα θέματα τεχνικής φύσεως είναι πανομοιότυπη με το Resident Evil 1 παραπάνω. Η διαφορά είναι πως το παιχνίδι ήταν πάντα πιο περίπλοκο μηχανικά και τεχνικά από το REmake. Δυστυχώς, αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στη διάρκεια του loading της Switch version, το οποίο καταντάει κουραστικό.
Στο REmake υπήρχαν κάποια δωμάτια που καθυστερούσαν να φορτώσουν, το πρόβλημα όμως είναι παρόν σχεδόν παντού στο RE0. Αυτό κάνει την εξερεύνηση και τις αλεπάλληλες διαδρομές μέσα στο παιχνίδι σχεδόν ανυπόφορα. Πέρα όμως από λειτουργικό, το πρόβλημα είναι και αισθητικό. Το REmake φορτώνει σιωπηλά σε μια μαύρη οθόνη. Το RE0 «παγώνει» την εικόνα με ένα αντιαισθητικό εικονίδιο να περιστρέφεται στην κάτω δεξιά γωνία της οθόνης όποτε χρειάζεται επιπλέον loading.
Επειδή όμως μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, ορίστε η πλήρης ανάλυση των παιχνιδιών από το Digital Foundry: