Τις τελευταίες ημέρες άρχισαν να εμφανίζονται online sprites από παλαιότερα παιχνίδια Pokemon. Τελικά ήταν μόνο ενδείξεις μιας μεγάλης διαρροής πληροφοριών της Nintendo.
Το προέκυψε από τη μεγάλη διαρροή των πληροφοριών της Nintendo;
Για να είμαστε σαφείς, αυτό που διέρρευσε κατά κύριο λόγο είναι πηγαίος κώδικας για παλαιότερα συστήματα, demo που εμφανίστηκαν στην έκθεση Spaceworld ’99 και άλλα παρόμοια.
Αυτή τη στιγμή, πολλοί εικάζουν πως η διαρροή προέρχεται από τη BroadON, μια εταιρεία με την οποία συνεργάστηκε η Nintendo για την ανάπτυξη του υλισμικού και λογισμικού για το Wii.
Σύμφωνα με τα όσα είδαμε, για το Wii διέρρευσαν τα εξής:
- Ο πηγαίος κώδικας για τις λειτουργίες boot0/1/2
- Block diagram αλλά και datasheets για το κάθε κομμάτι του συστήματος, αλλά και τα αρχεία Verilog (μια γλώσσα προγραμματισμού που έχει να κάνει με το υλισμικό, συνήθως περιγράφει με κώδικα τα κυκλώματα) για το κάθε κομμάτι του Wii
- Έγγραφα της BroadOn που περιγράφουν σχέδια και ενσωμάτωση API αλλά και έγγραφα λογισμικού για την κονσόλα.
- Το πλήρες SDK, αλλά και ο πηγαίος κώδικας του IOS (το λειτουργικό σύστημα του Wii), μαζί με έγγραφα για σχεδιασμό και ενσωμάτωσή από το 2004 ως το 2006
- Μέρος του πηγαίου κώδικα από το Wii SDK (DVD, EXI)
- Πηγαίος κώδικας και πληροφορίες για την παραγωγή και κυκλοφορία των συστημάτων
- Άλλο περιεχόμενο που έχει να κάνει με τη Nintendo (όπως το WPAD SDK του 2005, αλλά και η περιγραφή του Wii από το RVL_SDK 1.0)
- sdboot, το οποίο είναι μια ειδική έκδοση του boot2 κατά την οποία φορτώνονται δεδομένα από μια SD card
- Περιεχόμενο για GameCube και iQue, που περιλαμβάνουν έγγραφα που έχουν να κάνουν με τη δομή των φυσικών δίσκων του GC, αλλά και ένα τεράστιο όγκο δεδομένων για το iQue (η έκδοση του Ν64 που κυκλοφόρησε στην Κίνα)
Φυσικά δε χρειάζεται καν να αναφέρουμε πως επ’ ουδενί δεν πρόκειται να δημοσιευθούν ευαίσθητες πληροφορίες στη σελίδα μας, πέρα από τα όσα έχουν ίσως ιστορικό ενδιαφέρον, όπως τα παρακάτω:
Γιατί είχαμε τη μέθοδο των Friend Codes και όχι usernames στο Wii;
Μία από τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες που διέρρευσαν έχουν να κάνουν με την ενσωμάτωση του ηλίθιου συστήματος των Friend Codes και την οπισθοδρομική σχέση της Nintendo με οτιδήποτε έχει να κάνει με το κομμάτι του online:
Σύμφωνα με τα όσα καταγράφονται σε ένα από τα έγγραφα που διέρρευσαν, η Nintendo αναφέρει πως «υπήρχαν απόψεις οτι αντί ενός 12-ψήφιου αριθμού, θα είναι καλύτερα να υπάρχει ένα όνομα της επιλογής του χρήστη». Δύο δυνητικά προβλήματα όμως έκαναν τη Nintendo να απορρίψει τη λογική των usernames:
Πρώτον, οι πιθανότητες που υπήρχαν για διπλότυπα ονόματα, θα ανάγκαζαν τους παίκτες να βάζουν και να ξαναβάζουν ονόματα μέχρι να βρουν κάτι ελεύθερο. Αυτό ερχόταν σε αντίθεση με τη λογική της απλοϊκότητας.
Το δεύτερο πρόβλημα ήταν οτι μερικά ονόματα θα ήταν εύκολο να τα μαντέψει κανείς, κάτι που αντίκειται στην λογική της «βολικότητας» που ήταν και ο στόχος. Εμείς υποθέτουμε πως αυτό υπονοεί οτι αν κάποιος έβαζε ως username κάτι σαν “Metroid” θα έπαιρνε συνεχώς friend requests γιατί είναι κάτι εύκολο να μαντέψει κάποιος που δε γνωρίζει το συγκεκριμένο παίκτη.
Φυσικά, όσοι ζήσαμε τις εποχές του Wii μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως το σύστημα των Friend Codes ούτε απλο στη χρήση ήταν, αλλά ούτε και βολικό.
Τα πρώιμα demo που διέρρευσαν για το N64
Ίσως το Ν64 να είναι ένα ερείπιο του παρελθόντος για πολλούς, αλλά για κάποιους σαν εμάς τα παρακάτω demo, όσο πρωτόγονα κι αν φαντάζουν, είναι μια συναρπαστική ματιά στο παρελθόν.
Πάμε να τα δούμε!