Χθες είδαμε την ανάλυση των οικονομικών της Nintendo για το τελευταίο τρίμηνο και τώρα πάμε να δούμε τι άκουσαν οι επενδυτές από τον πρόεδρο Furukawa:
Παρακάτω λοιπόν θα βρείτε μερικά σημαντικά αποσπάσματα από την παρουσίαση που έκανε ο πρόεδρος της Nintendo στους επενδυτές στα πλαίσια της έκθεσης οικονομικών της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους.
Χωρίς νέο μοντέλο για το Switch το 2020
Απλά και ξεκάθαρα, ο Shuntaro Furukawa είπε τα εξής:
Σχετικά με το Nintendo Switch, πιστεύουμε πως είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να μεταδίδουμε το πόσο ελκυστικά είναι και τα δύο συστήματα Nintendo Switch και να επεκτείνουμε τη βάση χρηστών μας. Σημειώστε παρακαλώ πως δεν έχουμε σχέδια για νέο μοντέλο του Nintendo Switch μέσα στο 2020.
Τρελές πωλήσεις το 2019 με 2 εκατομμύρια Switch μέσα σε ένα Δεκέμβρη στις Η.Π.Α.
Ο Furukawa σχολιάζοντας τα νούμερα που παρουσιάσαμε και σε εσάς χθες σημείωσε πως και στις 3 περιοχές που δραστηριοποιείται η εταιρεία (Ιαπωνία, Η.Π.Α. και Ευρώπη) η κυκλοφορία του Switch Lite το Σεπτέμβριο γενικά αλλά και η περίοδος της Black Friday σε Αμερική και Ευρώπη εκτόξευσαν τις πωλήσεις των δύο μοντέλων της κονσόλας, οι οποίες υπολογίζονται αθροιστικά.
Στην Ιαπωνία,από τον Απρίλιο μέχρι το Δεκέμβριο η κονσόλα ξεπέρασε τις πωλήσεις της ίδιας περσινής περιόδου κατά 23%.
Στην Αμερική την εβδομάδα της Black Friday η κονσόλα πούλησε 800.000 κομμάτια με τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου να αγγίζουν τα 2 εκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός ήταν ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων για τη Nintendo που είχε να δει τέτοια νούμερα από την εποχή του Wii. Όπως και στην περίπτωση της Ιαπωνίας, για την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίου οι πωλήσεις σε σχέση με το περασμένο έτος ήταν αυξημένες κατά 16%.
Και στην Ευρώπη η εβδομάδα της Black Friday «έσπρωξε» τις πωλήσεις της κονσόλας κατά 600.000 κομμάτια, ενώ για την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίουοι πωλήσεις της κονσόλας αυξήθηκαν κατά 15% σε σχέση με πέρσι.
Τα Pokemon Sword/Shield έσπασαν τα ρεκόρ των Sun/Moon
Σύμφωνα με το Furukawa (και όπως φαίνεται κι από το γράφημα) αν συγκρίνουμε τις αθροιστικές πωλήσεις των 9 εβδομάδων από την κυκλοφορία των παιχνιδιών για Ιαπωνία, Αμερική και Ευρώπη, οι Sword/Shield πούλησαν 12,28 εκατομμύρια αντίτυπα. Ο αριθμός αυτός έσπασε τα ρεκόρ των Sun/Moon που ως τώρα κρατούσαν τα σκήπτρα των καλύτερων πωλήσεων της σειράς, με το Furukawa να λέει πως αναμένεται να γίνουν «αειθαλείς» τίτλοι για το Switch.
Οι επιδόσεις των first-party και third-party τίτλων στο Switch
Όπως δείχνει και το παραπάνω γράφημα, οι πωλήσεις των πωλήσεων των τίτλων της Nintendo για το Switch σε όλες τις μεγάλες αγορές για την περίοδο Απριλίου-Δεκεβρίου αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με την ίδια περσινή περίοδο και έπιασαν στο σύνολό τους τα 56, 59 εκατομμύρια αντίτυπα.
Οι πωλήσεις των άλλων εκδοτών στην κονσόλα ακόμη πιο ανοδικές τάσεις, επιδεικνύοντας αύξηση κατά 50% σε σχέση με πέρσι.
Νέα παιχνίδια στα σκαριά για το Switch
Πέρα από το κλασικό corporate speak για τους τίτλους που έχουν ήδη κυκλοφορήσει για το Switch o Furukawa δήλωσε κάτι ενδιαφέρον:
Αναπτύσσουμε πολλούς τίτλους για το Nintendo Switch πέρα από όσους έχουμε ήδη ανακοινώσει. Οι νέοι τίτλοι θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν όσο προχωρούμεκαι όχι μόνο από τη Nintendo, αλλά και τίτλοι σε μια μεγάλη ποικιλία από genres που συμπεριλαμβάνουν indie τίτλους αλλά και παιχνίδια άλλων εκδοτών.
Τα σχέδια της Nintendo για το μέλλον
Με τη δεδομένα βάση χρηστών του Switch, είναι επόμενο να αναρωτιόμαστε ποιά θα είναι τα επόμενα βήματα. Ο Furukawa ξεκαθαρίζει πως η στρατηγική της Nintendo βασίζεται σε δύο πυλώνες:
Ο πρώτος είναι τα δύο μοντέλα του Switch, για να μπορούν οι καταναλωτές να αγοράσουν αυτό που τους ταιριάζει. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, όπως και με όλα τα φορητά της, συμπεριλαμβανομένων των DS και 3DS έτσι και το Switch έχει τη Lite version με χαμηλότερη τιμή και διαφορετικές δυνατότητες που μπορεί να κάνει και ήδη υπάρχοντες κατόχους του αρχικού Switch να θέλουν να το αποκτήσουν.
Στο παραπάνω γράφημα βλέπουμε πως η μεγάλη διαφορά στις πωλήσεις μεταξύ 2018 και 2019 έγινε χάρη στο Switch Lite. Για να μπορέσει όμως το Switch Lite να αποδώσει τα μέγιστα, ο Furukawa πιστεύει πως η Nintendo πρέπει να προσπαθήσει να περισσότερο για να δείξει στον κόσμο τις ιδιαίτερες δυνατότητες και την ελκυστικότητα του Switch Lite.
Ο δεύτερος πυλώνας είναι η δημιουργία σε μία μόνο πλατφόρμα, κάτι που διευκολύνει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη λογισμικού.
Σύμφωνα με το Furukawa, στο παρελθόν η Nintendo είχε δύο πλατφόρμες στην αγορά: Μια οικιακή και μία φορητή. Οι καταναλωτές επέλεγαν ανάλογα με τους διαθέσιμους τίτλους και τις μοναδικές εμπειρίες που προσέφεραν.
Τώρα όμως το Switch προσφέρει μόνο που πολλές δυνατότητες πέρα από το TV mode μιας οικιακής κονσόλας, όπως tabletop mode και handheld mode που μέχρι πρότινος ήταν χαρακτηριστικά ενός φορητού. Αυτό οδηγεί σε ποικιλία σε gameplay, ευκαιρίες για παιχνίδι αλλά και σε ένα μεγαλύτερο εύρος ξεχωριστών παιχνιδιών που κάνουν την κονσόλα να διαφέρει από το περιβάλλον της που επέβαλε η ιδέα της «κονσόλας» στο παρελθόν.