Ο πρόεδρος της Nintendo, Shuntato Furukawa, πρόσφατα έδωσε μια συνέντευξη στη Nikkei. Εκεί σχολίασε κάποια ενδιαφέροντα πράγματα όταν κλήθηκε να μιλήσει για το ρίσκο του να βρίσκεται κανείς στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, την προσέγγισή του όσον αφορά την ηγεσία της εταιρίας, καθώς και για την πρόκληση της καινοτομίας και τις διακυμάνσεις των επιδόσεων μιας επιχείρησης.
Ακολουθεί η συνέντευξη:
Nikkei: Έχετε φέρει στην αγορά αρκετές κονσόλες και λογισμικό, αλλά πάντα αυτά συνοδεύονται από μεγάλο ρίσκο.
Furukawa: Βρισκόμαστε στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας. Δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά για το ρίσκο αυτό. Για εμάς, βασική αρχή που οδηγεί τα βήματά μας και με την οποία λειτουργούμε, είναι το να προσφέρουμε στους πελάτες μας σε όλον τον κόσμο καινοτόμους και μοναδικούς τρόπους να παίζουν παιχνίδια.
Δε θα ήθελα οι δημιουργοί μας να παρεμποδίζονται από τη σκέψη “Και τι κάνω αν αποτύχουμε;” Ο πιο σημαντικός μου ρόλος είναι το να κάνω λειτουργικό ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορούν οι ίδιοι να επιδείξουν τις δικές τους ικανότητες. Δεν είμαι εγώ ο ίδιος επαγγελματίας και δημιουργός, οπότε αφήνω την ανάπτυξη παιχνιδιών σε υπεύθυνους αρχηγούς, οι οποίοι μπορούν να διακρίνουν ποιο παιχνίδι είναι καλό και ποιο όχι.
Nikkei: Δεν περνάει δηλαδή τίποτα από το χέρι σας;
Furukawa: Το να αφήσω τα πάντα πάνω στους άλλους θα ήταν ανεύθυνο. Ξοδεύω πολύ χρόνο στο να βεβαιωθώ πως υπάρχει κατανόηση μεταξύ εμού και των ανθρώπων τους οποίους αφήνω ως υπεύθυνους. Λαμβάνοντας υπόψη το πώς θα πρέπει να βελτιώσουμε την τεχνολογία μας και την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να προχωρήσει η Nintendo, στηρίζω τις τελικές μου αποφάσεις στον τρόπο σκέψεις των αρχηγών υπεύθυνων για την ανάπτυξη παιχνιδιών.
Δε νομίζω πως το να παραχωρήσω απόλυτη ελευθερία είναι καλή ιδέα. Θέλω να υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ ελευθερίας και πειθαρχίας.
Nikkei: Έχετε βρεθεί ποτέ σε “δίλημμα καινοτομίας” – όπου κάποια επιτυχία του παρελθόντος για την εταιρία ήταν πολύ μεγάλη, καθιστώντας αδύνατη κάποια καινοτομία;
Furukawa: Δεν έχουμε εμμονή με τις κονσόλες μας. Αυτήν τη στιγμή προσφέρουμε το μοναδικό ως προς την ανάπτυξή του Nintendo Switch και το λογισμικό του – και έτσι βασίζουμε εκεί το πώς να προσφέρουμε τη “Nintendo εμπειρία”. Έχοντας πει αυτά, η τεχνολογία αλλάζει. Θα συνεχίσουμε να σκεφτόμαστε ευέλικτα για το πώς μπορούμε να προσφέρουμε την εμπειρία αυτή με το πέρασμα του χρόνου.
Έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε κονσόλες. Η ιστορία της Nintendo πάει ακόμη πιο πίσω, πολύ μακριά από αυτό. Μέσα απ’ όλες τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν, η μόνη σκέψη που κυριαρχούσε ήταν το τι να φτιάξει μετά. Στο μακρινό μέλλον, ίσως να το ενδιαφέρον μας σαν εταιρία να μεταφερθεί μακριά από την κατασκευή οικιακών κονσόλων. Η ευελιξία είναι εξίσου σημαντική με την ευφυΐα.
Nikkei: Περιμένετε οι διακυμάνσεις στην εταιρία να συνεχιστούν από δω και μπρος;
Furukawa: Μπορώ να σκεφτώ πολύ λίγους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε αυτού του είδους την αστάθεια. Θα ήθελα να αυξήσω τον αριθμό των παιχνιδιών σε smartphones, τα οποία έχουν μια σταθερή ροή εσόδων. Κάνουμε επίσης ένα μικρό άνοιγμα σε θεματικά πάρκα και ταινίες – διαφορετικούς τρόπους να καθιερώσουμε τους χαρακτήρες μας ως κομμάτι της καθημερινότητας. Προσδοκώ μια δυνατή συνεργία σαν αυτήν.
Αναμένουμε τα σχόλιά σας μετά τη σύντομη αυτήν συνέντευξη του προέδρου της Nintendo.