Χθες, η βρετανική ιστοσελίδα του Guardian δημοσίευσε μια συνέντευξη με τον Shinya Takahashi.
Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Nintendo μίλησε για διάφορες πτυχές της εταιρείας.
Έχουμε μεταφράσει μερικά αποσπάσματα από τη συνέντευξη παρακάτω, ενώ το πλήρες δημοσίευμα (στα αγγλικά) βρίσκεται εδώ.
Τα ρίσκα που αναλαμβάνει η Nintendo
Πάντα μας ρωτούν αν ρισκάρουμε επίτηδες, εμείς όμως δεν το βλέπουμε έτσι. Απλά δοκιμάζουμε καινούρια πράγματα. Η νοοτροπία που μας καθοδηγεί είναι η εξής: Τι μπορούμε να κάνουμε για να εκπλήξουμε ευχάριστα τους παίκτες; Δεν προσπαθούμε συνειδητά να καινοτομήσουμε, απλά ψάχνουμε να βρούμε τρόπους να κάνουμε το κοινό ευτυχισμένο. Το αποτέλεσμα είναι πως προκύπτουν ιδέες που δεν έχει δοκιμάσει κανείς.
Η προσέγγιση της Nintendo όσον αφορά την ανάπτυξη τίτλων
Σε πολλές περιπτώσεις ξεκινάμε με μια μικρή ομάδα που δουλεύει πάνω σε κάτι. Όχι απαραίτητα υψηλόβαθμα στελέχη, αλλά προγραμματιστές, για να προκύψουν ιδέες. Αυτές οδηγούν στο τελικό προϊόν. Το Mario Odyssey είναι καλό παράδειγμα: Είχαμε πολλές μικρές ομάδες που οδήγησαν σε πολλές και διαφορετικές ιδέες, τι οποίες μετά συνδυάσαμε σε ένα και μόνο προϊόν.
Φυσικά, κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, βρίσκουμε την κατάλληλη αποστολή για το κάθε παιχνίδι. Πιστεύουμε πως το καθένα έχει διαφορετική αποστολή. Το 1-2-Switch, για παράδειγμα, είχε ως αποστολή να γίνει ένα part game που δε θα χρειαζόταν να κοιτούν την οθόνη οι παίκτες, αλλά ο ένας τον άλλο.
Οι διαδικασίες πρόσληψης της Nintendo
Το σύστημα προσλήψεων στην Ιαπωνία διαφέρει από αυτό των δυτικών χωρών. Τυπικά στην Ιαπωνία προσλαμβάνουμε άτομα που μόλις έχουν αποφοιτήσει από το κολέγιο. Έχουμε πολλούς υποψηφίους και, πολλές φορές, αυτοί που προσλαμβάνουμε είναι όσοι καταλαβαίνουν τι έχουν πετύχει στις σπουδές τους. Αν δούμε ένα καλλιτέχνη που ήταν προσηλωμένος και αποφασισμένος να κάνει ένα έργο μεγάλης κλίμακας, που το κατάφερε μετά από χρόνια ή κάποιον που εργάστηκε σε μία και μόνο ταινία από την αρχή ως το τέλος των σπουδών του… Τέτοιοι άνθρωποι έχουν πολλή αποφασιστικότητα και γνώση για να καταφέρουν κάτι τέτοιο. Αυτό ψάχνουμε.
Σε τελική ανάλυση, η ποιότητα του προϊόντος που δημιούργησαν δεν έχει σημασία για μένα. Το πώς διατήρησαν τη συγκέντρωσή τους, το τι σκέφτονταν όλα αυτά τα χρόνια… Αυτό είναι που έχει σημασία. Θέλουμε το προσωπικό μας να είναι όσο δημιουργικό γίνεται και οι δημιουργικοί άνθρωπο δεν πρέπει απλά να ακούνε και να λένε «ναι». Θέλω να αναρωτιούνται «είναι σωστή αυτή η προσέγγιση;»
Η ένωση των ομάδων υλισμικού και λογισμικού
Έχουμε βάλει τις ομάδες λογισμικού να συνεργάζονται πολύ στενά με τις ομάδες του υλισμικού. Από άποψη υλισμικού, οι ομάδες προσεγγίζουν αυτές του λογισμικού και λένε «έχουμε αυτό το chipset που σκεφτόμαστε να βάλουμε στο επόμενο σύστημα, μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε;» Μερικές φορές όμως γίνεται το αντίστροφο και η ομάδες λογισμικού λένε «Εργαζόμαστε μ’ αυτή τη θεματολογία. Μπορείτε να κοιτάξετε τις τεχνικές δυνατότητες για να δούμε αν μπορούμε να βρούμε λειτουργίες υλισμικού που θα μας βολέψουν;»
Αυτό είναι το πλεονέκτημα της Nintendo ως οργάνωση συνδυασμού υλισμικού/λογισμικού. Όταν ερευνούμε τα νέα μας συστήματα, οι προγραμματιστές, οι καλλιτέχνες και οι μηχανικοί μας συνεργάζονται για να βρουν το στόχο. Αυτό γίνεται εδώ και πολλά χρόνια.
Νέα και εκπληκτικά πράγματα
Θέλουμε να κάνουμε νέα και εκπληκτικά πράγματα, οπότε πάντα έχουμε το νου μας στις νέες τεχνολογίες. Παρόλα αυτά, για να δημιουργήσουμε εκπλήξεις, κοιτάμε τις παλαιότερες τεχνολογίες για να δούμε αν μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε με νέους τρόπους. Οι νέες τεχνολογίες τείνουν να είναι υπερβολικά εξελιγμένες, ψάχνουμε τρόπους να τις κάνουμε πιο προσβάσιμες.