Η διαδικασία της δημιουργίας
Wakai: Είχαμε πολλές προτάσεις από το προσωπικό όσο δημιουργούσαμε τη μουσική, όπως το να δώσουμε στο Kakariko ένα παραδοσιακό ιαπωνικό στιλ ήχου. Η αλήθεια είναι πως αρχικά είχαμε μια εντελώς διαφορετική μουσική για το Kakariko Village, όμως την αλλάξαμε για να ταιριάζει καλύτερα με τη γενικότερη ατμόσφαιρα. Θυμάμαι πως ήταν μεγάλος μπελάς η προσπάθεια για την έκφραση της κάθε ξεχωριστής εικόνας μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού.
Kataoka: Παρεμπιπτόντως, όσον αφορά το ζήτημα της ορχήστρας: Από την αρχή συζητήσαμε πως όταν υπάρχει μια πληθώρα από μεγαλόπρεπα ορχηστρικά κομμάτια, καταλήγουν να ηχούν παρόμοια στο τέλος, καθώς όλα τους παίζονται από μια ορχήστρα.
Wakai: Θέλαμε μεν να δημιουργήσουμε ατμόσφαιρα, αλλά επίσης θέλαμε να έχει το παιχνίδι μια ξεχωριστή αίσθηση.
Kataoka: Για παράδειγμα, στο κεντρικό ηχητικό θέμα έχουμε μουσικά όργανα που σπάνια χρησιμοποιούνται, όπως το Shakuhachi, ή το Erhu. Για τα κρουστά, προσθέσαμε τύμπανα Taiko και βουδιστικές καμπάνες. Με τη χρήση ασυνήθιστων μουσικών οργάνων, πιστεύω πως καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια μοναδική αίσθηση. Στην πραγματικότητα όμως, το κεντρικό μουσικό θέμα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο στη δημιουργία του και έκανα πολλές συζητήσεις με το Wakai σχετικά με τη σύνθεσή του.
Wakai: Το συνθέταμε μέσα στο 2015 με στόχο να το παρουσιάσουμε στην Ε3. Στο τέλος όμως, η ανακοίνωση κατέληξε να γίνει ένα χρόνο αργότερα.
Iwata: Το είχαμε αφήσει αδρανές τόσο καιρό και μετά το συνθέσαμε με τη μία, αλλά τελικά ήταν ωραία που είχε μέσα του τόσες διαφορετικές μουσικές εκφράσεις. Όλοι θέλαμε να ακούγεται η έκφραση που συνθέσαμε πιο συχνά στο παιχνίδι.
Wakai: Κι επειδή μπορέσαμε να δημιουργήσουμε από πριν τα μουσικά θέματα των Champions, μπορέσαμε να το δέσουμε όλο μαζί πιο εύκολα. Και μιας και ανέφερα τους Champions, ακόμη και σήμερα παίζω με τη μίξη της μουσικής του Πρίγκιπα Sidon και της Mipha από το δεύτερο DLC, εναλλάσοντας μερικές νότες.
Iwata: Ακόμη και τώρα!
(Γέλια)
Wakai: Μόλις μου ήρθε μια σκέψη. Αρχικά το θέμα του Sidon είχε φτιαζτεί σε συνδυασμό κλίμακας Σι και Ντο (σ.σ: Σι+Ντο = Shido = το όνομα του Sidon στην Ιαπωνία), ενώ της Mipha ήταν συνδυασμός Μι και Φα. Μετά όμως για το τραγούδι ‘Mipha and Sidon’ έκανα το θέμα του Sidon σε κλίμακα Μι και Φα, γιατί σκέφτηκα πως στα μάτια του Sidon, η Mipha είναι ο πραγματικός ήρωας.
Iwata: Αρχικά λέγαμε: Τη λένε Mipha, άρα θα το πάμε σε Μι και Φα!
(γέλια)
Κι επειδή χρειάστηκε να κάνουμε και το θέμα του Sidon, σκεφτήκαμε να το κάνουμε σε Σι και Ντο. Στη συνέχεια τα θέματά τους αναμίχθηκαν στη μουσική της μάχης για το μυθικό κτήνος Vah Ruta, γιατί αρχικά ο Link είναι στην πλάτη του Sidon. Στο DLC όμως, είναι η Mipha στη ράχη του Sidon, οπότε αλλάξαμε τις κλίμακες Σι και Ντο για τις Μι και Φα.
Kataoka: Και όσο συνεχίζει το κομμάτι, μερικές από αυτές τις εναλλαγές αντιστρέφονται.
Iwata: Είχαμε πάθει ψύχωση με τη σύνδεση των ονομάτων και των τραγουδιών. Οπότε, παρόλο που στο DLC demo η μουσική μοιράζεται ανάμεσα στους τέσσερις Champions, επέμενα να πάρει τα πρωτεία το θέμα της Mipha!
(γέλια)
Μιας και πιάσαμε τα θέματα των υπόλοιπων Champions, πιστεύω πως το δυσκολότερο ήταν του Revali. Kυρίως γιατί ήταν ένας χαρακτήρας που πραγματικά δε χώνευα, οπότε βγήκε η αντιπάθειά μου στο τραγούδι του. Τότε ο Wakai μου ζήτησε να τον κάνω πιο συμπαθητικό μέσα από τη μουσική, αλλά εγώ σκεφτόμουν: «Λέγε οτι θες, έναν τόσο σπαστικό χαρακτήρα δε γίνεται να τον κάνεις συμπαθητικό με τη μουσική»
(γέλια)
Νομίζω πως κάτι κατάφερα τελικά, αλλά ήθελε πολλή δουλειά!
Wakai: Σίγουρα, αν δεν αγαπάς το χαρακτήρα, τότε σου βγαίνει δύσκολα.
Iwata: Ναι, αλλά έμαθα να τον αγαπάω.
(γέλια)
Wakai: Αυτό ισχύει γενικότερα. Και πιστεύω πως αν υπάρχει αγάπη από εμάς, τότε η δουλειά μας θα γίνει και πιο εύκολα αποδεκτή.
Kataoka: Αντίθετα, θα έλεγα πως το θέμα της Urbosa ήταν το ευκολότερο.
Iwata: Όντως. Το δημιουργήσαμε με την ιδέα πως είναι κάτι κομψό αλλά με την αίσθηση κάποιας που προσέχει τους άλλους. Όσο για του Daruk, είχε λιγότερο να κάνει με τη μελωδία και περισσότερο να κάνει με την ανάπτυξη. Χρησιμοποιήσαμε πολλά από τα όργανα του θέματος των Goron, όπως τα τρομπόνια και τα τύμπανα, για να δώσουμε την ιδέα της οικογένειας των Goron. Και παρόλο που ο Daruk είναι ξεχωριστός, όντας Champion, είναι μέλος αυτής της οικογένειας. Θέλαμε λοιπόν να φροντίσουμε να υπάρχει το στοιχείο της γαλήνης και της ψυχραιμίας. Κι ύστερα χρησιμοποιήσαμε μερικά έγχορδα που κανονικά δε σχετίζονται με τους Goron για να ξεχωρίζει. Δημιουργήσαμε το θέμα, κι ύστερα κάναμε αναφορές σ’ αυτό σε διάφορες σκηνές.
Wakai: Προσέχαμε όμως να μην κάνουμε τις αναφορές όπου να ‘ναι, χωρίς λόγο. Όταν γίνεται η αναφορά, πιστεύω πως ο παίκτης καταλαβαίνει γιατί συμβαίνει.
Iwata: Σωστά. Η έκθεση της ένωσης των Champions – το ‘Let’s go! Power of the Champions’ – χρησιμοποιείται και στο θέμα με τίτλο ‘What Happened a Hundred Years Ago’. Κι ύστερα το συμπεριλάβαμε και στο τραγούδι του DLC 2 με τίτλο ‘The Holy Princess and the Five Champions’. Υπάρχουν φορές που αναπολείς και βλέπεις πως, άσχετα με το τι ήθελε ο επικεφαλής, τέτοιες μουσικές εκθέσεις τρύπωσαν και σε άλλα τραγούδια.
(γέλια)
Στο Champion’s DLC φέραμε τον Abe για να παίξει τη δεύτερη κιθάρα. Πώς σου φάνηκε που πήρες μέρος;
Abe: Εγώ μπήκα στο χορό αρκετά αργότερα (αφότου είχε ολοκλρωθεί το παιχνίδι), οπότε μάλλον έχω την άποψη ενός παίκτη περισσότερο από τους υπόλοιπους. Εκεί όμως που ο παίκτης μπορεί να ακούσει ένα τραγούδι και απλά να πει «ουάου, ωραίο τραγούδι», εγώ συνεχώς ανησυχούσα για την ανάπτυξη και την αλληλεπίδραση των τραγουδιών.
Wakai: Είχαν μείνει αρκετά έγγραφα από τον καιρό που έγινε η αλλαγή για να αναμίξουμε καλύτερα τη μουσική της μάχης στον κόσμο με αυτή των πόλεων. Και πριν καλά-καλά το καταλάβω, ο Abe τα είχε διαβάσει όλα. Σκεφτόμουν «μα πού τα ξέρει όλα αυτά;» Υπήρξαν δυσκολίες στη δημιουργία της μουσικής;
Abe: Το παιχνίδι είχε ήδη ολοκληρωθεί, οπότε αυτό που σκεφτόμουν ήταν: «Πώς μπορώ να προσθέσω στο ήδη πλήρες προϊόν»; Αρχικά λοιπόν δημιούργησα το θέμα για το Champions’ Temple, που ήταν πολύ δύσκολο. Μου είπαν οτι προστέθηκαν νέα shrines σε όλο τον κόσμο, οπότε συνδύασα πολλά διαφορετικά τραγούδια και δημιούργησα ένα νέο. Ήθελα ένα θεμα που να είναι ισότιμο με όσα υπήρχαν ήδη, αλλά δεν ήθελα να είναι ολόιδιο, αλλιώς ποιος ο λόγος να μπω στον κόπο; Ό,τι και να έκανα όμως, το μόνο που μου έλεγαν ο Wakai και οι άλλοι ήταν «χμμμμ…»
(Γέλια από όλους)
Abe: Κι από πάνω, μου ζήτησαν να κάνω το μοτίβο για το τραγούδι ‘Champion’s Ballad’, οπότε κατέληξα να παίρνω στοιχεία από αυτό για να κάνω το θέμα του ‘Champion’s Temple’. Νομίζω τελικά πως ήταν καλή εμπειρία που με φέρατε για το DLC.