Όπως γνωρίζουμε όλοι, πριν πολλά χρόνια είχαμε μια συνεργασία μεταξύ Sony και Nintendo. Ο λόγος;
Μα, φυσικά, το SNES Playstation!
Πριν λίγες μέρες λοιπόν, το Polygon μίλησε με τον Shigeo Maruyama. Ο κ. Maruyama είναι ο πάλαι ποτέ επικεφαλής της Sony Computer Entertainment και Δ.Σ. της Sony Music Entertainment. Ήταν παρών τον καιρό που γίνονταν οι διαπραγματεύσεις με τη Nintendo για μια συνεργασία και τη δημιουργία ενός gaming system.
SNES Playstation: To ξεκίνημα
Όλοι ξέρουμε βέβαια πως το εγχείρημα ναυάγησε και η Nintendo δημιούργησε το χειρότερο εφιάλτη της. Ο Maruyama μίλησε για αυτές τις αρχικές συνομιλίες με τη Nintendo.
Όταν αρχίσαμε να μιλάμε με τη Nintendo για τη συνεργασία, το αρχικό Famicom ήταν ήδη στην αγορά. Μας έδειξαν μια πρώιμη έκδοση του Super Famicom… αλλά το Super Famicom δεν ήταν παρά ένα παιχνίδι. Υπήρχε τρομερή δυναμική στο προϊόν, προφανώς, αλλά ήταν απλά ένα παιχνίδι. Ως μια μεγάλη εταιρεία ηλεκτρονικών συσκευών, η σκοπιά της Sony ήταν “Γιατί να κάνουμε ένα παιχνίδι”;
Όταν η Nintendo εργαζόταν στο Super Famicom, ο Kutaragi πήγε στη Nintendo για να ρωτήσει αν ηθα μπορούσε η Sony να συνεργαστεί με τη Nintendo. Η πρόταση του Kutaragi ήταν να απομακρυνθεί η Nintendo από την παραγωγή παιχνιδιών σε cartridges και να προσανατολιστεί στα CD-ROMs. Η απάντηση της Nintendo ήταν πως με τα cartridges, τα παιχνίδια ξεκινούσαν πιο γρήγορα. Τα CD-ROMs, όταν έγινε η επίδειξη στη Νintendo τότε, δε γνωρίζω συγκεκριμένα, χρειάζονταν 20 με 30 δευτερόλεπτα να φορτώσουν το παιχνίδι. Αλλά ένα cartridge δεν είχε καθυστέρηση για να φορτώσει ένα παιχνίδι. Η Nintendo είπε πως τα παιδιά δε μπορούν να περιμένουν τόσην ώρα να φορτώσει ένα παιχνίδι.
Οπότε λοιπόν, ο Kutaragi έκανε μια αντιπρόταση. Ένα σύστημα που έπαιρνε carts από πάνω, με ένα CD-ROM drive από κάτω. Η Nintendo συμφώνησε και σε κάποια φάση αποφάσισε να προχωρήσει με την ιδέα.
Ο Kutaragi είπε οτι το είχε φανταστεί σαν κονσόλα – υβρίδιο. Πρόσθεσε επίσης πως αν η Nintendo είχε προχωρήσει με το αρχικό σχέδιο “θα τον είχε διευκολύνει πάρα πολύ”. Γιατί; Γιατί “θα μπορούσα να εστιάσω στην καριέρα μου πάνω στη μουσική, αντί να σπαταλήσω 10 χρόνια αναπτύσσοντας τον gaming κλάδο της εταιρείας μου”.