Dark Half, ή αλλιώς: Πώς θα ήταν ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών αν ο Σάουρον αποκτούσε το Δαχτυλίδι; Το τέλος του κόσμου πλησιάζει…
Αυτή είναι η γενική ιδέα πίσω από το Dark Half, ένα RPG που κυκλοφόρησε για το Super Famicom (το SNES δηλαδή) αποκλειστικά στην Ιαπωνία από την Enix το 1996. Παρόλο που μπορεί να φαίνεται απλοϊκό στην περιγραφή του, ίσως και στο παρουσιαστικο του, πρόκειται για ένα από τα πιο μακάβρια, ασυνήθιστα και ενδιαφέροντα RPG όχι μόνο της κονσόλας, αλλά και του είδους του.
Η ανατολή του σκότους
Το παιχνίδι ξεκινά με μια εισαγωγή στον κόσμο που θα ταξιδέψουμε και συγκεκριμένα με το μύθο της δημουργίας του. Μόνο που, σε αυτή την περίπτωση, σύντομα θα καταλάβετε πως δεν πρόκειται για μύθο.
Ο παντοδύναμος Rukyu ήταν αυτός που προϋπήρχε της δημιουργίας των Ουρανών και της Γης. Δημιούργησε τον κόσμο από το απόλυτο Σκότος που διαφέντευε και όλα τα ζωντανά πλάσματα ζούσαν υποταγμένα στον ίδιο. Ωστόσο κάποτε η ανθρωπότητα σήκωσε κεφάλι. Έξι γενναίοι Paladins, με την Αγία Rhoda επικεφαλής, αντιμετώπισαν τον φοβερό Rukyu και κατάφεραν να τον σφραγίσουν μακριά.
Ο Rukyu, που πλέον ονομάστηκε Έκπτωτος (The Fallen One), δε δυνάστευε πλέον τον κόσμο και η ανθρωπότητα γνώρισε την ευημερία και την ελευθερία…
…Πολλά χρόνια αργότερα, ο νεαρός ιππότης Falco οδεύει προς τη φυλακή του Έκπτωτου γιατί οι οιωνοί λένε πως τα πράγματα δεν πάνε καλά και δυστυχώς έτσι είναι. Ο Falco καταφθάνει στη φυλακή του Έκπτωτου τη στιγμή που ξυπνά από τον πολυετή του ύπνο. Και από την πρώτη στιγμή, το παιχνίδι ανατρέπει τις προσδοκίες με τον καλύτερο τρόπο. Ο Έκπτωτος αναγγέλλει το δεύτερο ερχομό του στον κόσμο των θνητών και αυτή τη φορά έρχεται για να κρίνει την ανθρωπότητα σε έξι ημέρες, βροντοφωνάζοντας το όνομά του και επιβεβαιώνοντας μάλιστα πως ο ίδιος είναι η Αλήθεια.
Κι έτσι, ξεκινά το πρώτο κεφάλαιο με πρωταγωνιστή τον ίδιο τον Έκπτωτο, ο οποίος από το ιπτάμενο κάστρο του ξεκινά το ταξίδι του πάνω στον κόσμο των ανθρώπων.
Dark Half – Το έτερόν σας ήμισυ
Δε θα αναπτύξουμε ιδιαίτερα τα του σεναρίου, αφενός γιατί η αφήγηση είναι από τα πιο δυνατά κομμάτια του Dark Half και θα ήταν κρίμα να μετριάζαμε τον αντίκτυπό της περιγράφοντας τα πάντα. Το παιχνίδι διαθέτει ένα εξαιρετικά καλογραμμένο σενάριο. Τόσο καλογραμμένο που σίγουρα δεν περιμέναμε να δούμε σε παιχνίδι, πόσο μάλλον σε παιχνίδι του SNES. Αφετέρου, η αφήγηση του παιχνιδιού εξαρτάται από τις δικές σας ενέργειες ως παίκτη. Και δεν εννοούμε ψευδοηθικιστικές επιλογές διαλόγων ή τη συναισθηματική εκμετάλλευση που βλέπουμε σε πολλά σύγχρονα βιντεοπαιχνίδια.
Αντίθετα, η κάθε σας κίνηση μέσα στο παιχνίδι και ο τρόπος που αλληλεπιδράτε μέσω του gameplay με τους ανθρώπους τα τέρατα και τον κόσμο γύρω σας είναι αυτά που έχουν πραγματικό και αισθητό αντίκτυπο όχι μόνο στην πορεία των δύο αντιμαχόμενων πρωταγωνιστών, αλλά και στην έκβαση της της ιστορίας.
Ως θεός που βαδίζει στον κόσμο, ο Rukyu δεν έχει ανάγκη τη βοήθεια συντρόφων για να τον βοηθήσουν. Άλλωστε ένας θεός δεν έχει αντάξιούς του για να τους αποκαλέσει συντρόφους, αλλά μονάχα υπηρέτες που θα κάνουν το θέλημά του. Επίσης αρνείται να αγγίξει τα σεντούκια θησαυρών που μπορεί να περιέχουν «άχρηστα μπιχλιμπίδια» και αρνείται να μπει στον κόπο να επιτεθεί εκ του σύνεγγυς σε όσους βρεθούν στο διάβα του. Αντίθετα, μπορεί να αξιοποιήσει τα αποθέματα της ψυχής του για να εξαπολύσει καταστροφική μαγεία σε οτιδήποτε αντιτίθεται στη βούλησή του.
Όπως όμως αναφέρει και ο τίτλος, το μονοπάτι του Rukyu είναι μόνο το σκοτεινό μισό της ιστορίας. Το άλλο μισό είναι το μονοπάτι του γενναίου ιππότη Falco, ο οποίος τρέχει να προλάβει τα χειρότερα και το τέλος του κόσμου
Σκοτεινές εικόνες
Το ενδιαφέρον είναι το πώς λειτουργούν όλα αυτά μέσα στο παιχνίδι. Κατ’αρχάς όλη η δράση παρουσιάζεται από μία ισομετρική προοπτική ¾. Αυτό σημαίνει οτι βλέπετε τον κόσμο από ψηλά και υπό γωνία, κάτι που μπορείτε να αντιληφθείτε και μόνοι σας βλέποντας τα στιγμιότυπα.
Η εικόνα πλαισιώνεται από ξεκάθαρα και προσεγμένα γραφικά που, παρά το απλοϊκό τους παρουσιαστικό, διαθέτουν εξαιρετικές λεπτομέρειες για όσους τα παρατηρήσουν. Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι γήινα και είναι προφανές πως οι δημιουργοί στόχευαν στο ρεαλισμό. Αυτό είναι εμφανές από το artwork στην αρχή κάθε κεφαλαίου, στο σχεδιασμό του περιβάλλοντος, αλλά και των sprites. Τα sprites των χαρακτήρων και των τεράτων, αν και μικρά, είναι ευδιάκριτα και έχουν ικανοποιητική λεπτομέρεια. Τα animations και τα εφέ της μαγείας είναι στα ίδια επίπεδα. Ξεκάθαρα και ικανοποιητικά, αλλά απλά λειτουργικά. Το αντίβαρο βέβαια σ’ αυτό είναι οτι οι μάχες είναι σύντομες και δε σπαταλούν το χρόνο σας. Το άλλο θετικό της φειδωλής αξιοποίησης των δυνατοτήτων της κονσόλας είναι και η παντελής έλλειψη επιβράδυνσης, που είναι συχνό φαινόμενο στα παιχνίδια του SNES.
Το γοτθικό και καταπιεστικό presentation συνοδεύεται από μια υποβλητική μουσική υπόκρουση που σας βάζει για τα καλά στο αποκαλυπτικό κλίμα του Dark Half. Δεν πρόκειται για τραγούδια που θα βάζατε να ακούσετε στον ελεύθερο χρόνο σας, ωστόσο το SNES παράγει εξαιρετικές μελωδίες που θα σας συντροφεύσουν στο λυκοφωτισμένο κόσμο του παιχνιδιού. Το σημαντικότερο; Θα σας βυθίσουν στον κόσμο χωρίς να γίνονται κουραστικά, κάτι που συμβαίνει συχνά με παιχνίδια του είδους.
Περιδιαβαίνοντας ένα κόσμο στο χείλος της καταστροφής
Το gameplay χωρίζεται, χοντρικά, σε τρία κομμάτια. Την εξερεύνηση, τις πόλεις και τη μάχη. Η εξερεύνηση γίνεται κατά κύριο λόγο στον overworld αλλά και στα διάφορα σπήλαια (και όχι μόνο), που έχουν το ρόλο των «dungeons» του τίτλου.
Στον overworld θα πρέπει να ακολουθήσετε την πορεία προς το στόχο σας, που συνήθως αναφέρεται στους διαλόγους που γίνονται στο ξεκίνημα κάθε κεφαλαίου. Να δίνετε λοιπόν βάση στα όσα λέγονται μεταξύ των χαρακτήρων, γιατί το παιχνίδι δε διαθέτει χάρτη και δε θέλετε να τριγυρνάτε άσκοπα. Από την άλλη βέβαια, όσοι είστε πρόθυμοι να εξερευνήσετε μπορεί να βρείτε κρυμμένους θησαυρούς σε απομακρυσμένες περιοχές. Εκεί που περπατάτε δηλαδή μπορεί να «πέσετε» πάνω σε ένα τετραγωνάκι του χάρτη που κρύβει ένα μυστικό!
Τα dungeons του παιχνιδιού είναι συνήθως λαβύρινθοι σχετικά χαμηλής περιπλοκότητας, με μερικούς γρίφους και παγίδες που έχουν ολοένα και αυξανόμενη δυσκολία. Δυσκολία που προς το τέλος του παιχνιδιού γίνεται ιδιαίτερα αυξημένη, έως διαβολική. Μερικές φορές θα χρειαστείτε, πέρα από οξυδέρκεια και ικανότητες πλήγησης, κοφτερό μάτι καθώς μονοπάτια κρύβονται χάρη στην προοπτική της κάμερας. Ευτυχώς, όντας ένα καθαρόαιμο RPG, το παιχνίδι δε θα σας αναγκάσει να κάνετε άλματα σ’ αυτή την προοπτική. Κι αν σας φαίνεται προφανές κάτι τέτοιο, να πούμε οτι τα Landstalker (Mega Drive/Saturn) έκαναν αυτό ακριβώς το πράγμα. Όπως είναι αναμενόμενο βέβαια, ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα αντιμετωπίσετε τα αναπόφευκτα random encounters με διάφορα πλάσματα που θέλουν το κεφάλι σας.
Η μάχη λαμβάνει χώρα σε ένα ξεχωριστό πεδίο, όπως συνηθίζεται στα JRPGs, με εσάς να ξεκινάτε απέναντι σε μια σειρά από αντιπάλους. Το πεδίο της μάχης είναι χωρισμένο σε τετραγωνάκια. Εσείς και οι εχθροί κινείστε, καθένας με τη σειρά του, μέχρις ότου η μία πλευρά να εξοντωθεί. Αν έχετε παίξει κάποιο από τα Final Fantasy Tactics τότε ήδη θα έχετε μια ιδέα για το πώς λειτουργεί το σύστημα μάχης.
Οι πόλεις από την άλλη είναι ασφαλείς τοποθεσίες. Εκεί μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με τους κατοίκους, να ξαποστάσετε, να αναζητήσετε κρυμμένα αντικείμενα και όχι μόνο. Στις πόλεις επίσης θα συναντήσετε ένα μυστηριώδη γραφέα που θα καταγράψει την πρόοδό σας.
Στα σκοτάδια της ψυχής σας
Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του Dark Half, και αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει, πέρα από τη σκοτεινή και μακάβρια θεματολογία του, είναι σίγουρα οι διαφορές μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών. Οι διαφορές δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον τρόπο που εξελίσσεται ο καθένας όσο προχωρά η πλοκή, αλλά και με την εξερεύνηση.
Θα ξεκινήσουμε με το Rukyu, καθώς το πρώτο κεφάλαιο μετά την εισαγωγή έχει να κάνει με τον ίδιο.
Όπως είπαμε λοιπόν, στόχος του Rukyu είναι η καταστροφή του κόσμου. Μπορεί να ακούγεται τετριμμένο, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις πως τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν από την πρώτη κιόλας στιγμή. Ο ίδιος ο Rukyu, όπως είπαμε και παραπάνω, διαλαλεί πως είναι «η Αλήθεια». Αυτό όμως δεν είναι απλά η αλαζονική δήλωση μιας επηρμένης θεότητας, αλλά κάτι που ισχύει. Και όταν ο Rukyu ωρύεται περί προδοσίας και αναζητά τις ευθύνες από κάποια Rhoda, τότε αντιλαμβάνεστε πως υπάρχει κάποιο παρασκήνιο που θα γίνει αντιληπτό όσο προχωρά το παιχνίδι.
Ο Rukyu, αποδυναμωμένος από τον αιώνιο ύπνο του και δίχως το μαγικό του περικάρπιο ξεκινά το παιχνίδι «γυμνός». Παρόλα αυτά, οι πιστοί του υπηρέτες, που ανέμεναν υπομονετικά τον ερχομό του, τον περιμένουν στο ιπτάμενο παλάτι του για να τον ενημερώσουν σχετικά με το τι συμβαίνει στον κόσμο. Κάθε κεφάλαιο είναι μια νέα ημέρα που προχωρά το ρολόι πιο κοντά στην καταστροφή και ξεκινά με το Rukyu και τους «αυλικούς» του, πριν κατέβει στη γη για να φέρει το τέλος που ανήγγειλε.
Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε στο πάνω μέρος της οθόνης όταν ξεκινήσετε την εξερεύνηση, είναι ο μετρητής του Ψυχικού Σθένους (Soul Power), που αδειάζει κάθε φορά που κινείστε. Πρόκειται για μια εξαιρετική προσθήκη που βάζει στα πλαίσια του gameplay την «αδυναμία» του αντι-ήρωα. Όπως καταλαβαίνετε όμως, αυτό σημαίνει οτι δε μπορείτε να εξερευνείτε αδιάκοπα γιατί κάθε σας κίνηση έχει αντίτιμο.
Πώς πολεμά ένας άρχοντας
Στη μάχη ο Rukyu δε φέρει εξοπλισμό, αλλά μπορεί να κάνει μάγια. Το πρόβλημα λοιπόν είναι διττό: Δε μπορείτε να κάνετε επιθέσεις σώμα με σώμα, αλλά και ο πρωταγωνιστής μας έχει χάσει σχεδόν όλα του τα μάγια. Ποιά είναι η λύσης; Να σκλαβώσετε τέρατα που θα κάνουν το θέλημά σας. Ναι, μπορείτε να έχετε τα δικά σας φρικαλέα «Πόκεμον» που θα κάνουν τη βρώμικη δουλειά για σας! Συνολικά έχετε τέσσερις επιπλέον θέσεις για υπηρέτες, με μερικά τέρατα να καταλαμβάνουν δύο θέσεις λόγω μεγέθους. Δυστυχώς, δε μπορείτε να ελέγξετε άμεσα τις ενέργειες των τεράτων που σας υπηρετούν. Το AI όμως πάντα βάζει τα δυνατά του και τα αποτελέσματα πάντα είναι ικανοποιητικά.
Εσείς, ως Rukyu, κάθε φορά που παγιδεύετε κάποιο πλάσμα, μαθαίνετε αυτόματα και τη μαγεία που γνωρίζει. Έτσι μπορείτε να επεκτείνετε το καταστροφικό σας ρεπερτόριο και να εξαπολύσετε το χαμό στη μάχη. Μπορείτε επίσης να ελέγξετε το area-of-effect των μαγικών σας για να επηρέασετε όσο περισσότερα ή λιγότερα πλάσματα θέλετε… Ακόμη και τα δικά σας. Ο ίδιος ο Rukyu βέβαια δεν επηρεάζεται από τα μαγικά. Ούτε τα δικά του, αλλά ούτε και των εχθρών.
Εδώ φαίνεται η ιδιοφυής προσέγγιση του Dark Half όσον αφορά το σχεδιασμό του. Ο Rukyu πρέπει να δαπανά μέρος της ψυχής του κάθε φορά που θέλει να χρησιμοποιήσει μαγεία. Επίσης, κάθε πλάσμα έχει τις δικές του ανοχές και αδυναμίες σε συγκεκριμένα είδη στοιχειακής μαγείας (elemental magic). Πρέπει λοιπόν να είστε αμείλικτος και να εκμεταλλεύστε τις αδυναμίες των εχθρών σας ώστε να τους καταστρέφετε με τις μικρότερες δυνατές απώλειες στα ψυχικά σας αποθέματα.
Κι αν φοβάστε μήπως το όλο σύστημα του Ψυχικού Σθένους είναι πρόβλημα που θα σας αγχώσει, μην ανησυχείτε. Όπως και στο Majora’s Mask, έτσι και εδώ υπάρχουν τρόποι να αναπληρώσετε τη χαμένη σας δύναμη. Κάθε φορά που εξοντώνετε ένα πλάσμα, τότε απορροφάτε την ψυχή του. Και δεν εννούμε μόνο τα τέρατα. Κάθε μάνα, γιαγιά, παιδάκι, φρουρός, ακόμη κι ο μπεκρής του χωριού μπορεί να απελευθερωθεί από τα δεσμά του τρόμου και να συναντήσει το τέλος λίγο νωρίτερα από τους υπόλοιπους. Μια μικρή θυσία στο βωμό της δικής σας δόξας. Συμφωνείτε; Η επιλογή είναι στα χέρια σας!
Αχτίδες φωτός
Απέναντι στην καταστροφική μανία του Rukyu βρίσκεται ο έτερος πρωταγωνιστής μας, ο Falco. Με το παλικάρι μας τα πράγματα είναι πιο… ας πούμε γνώριμα. Ο νεαρός ιππότης θα κάνει ό,τι μπορεί για να καταφέρει να σταματήσει το φοβερό και τρομερό Rukyu. Είναι όμως απλά ένας άνθρωπος σε ένα κόσμο που αργοπεθαίνει. Και το δικό του Ψυχικό Σθένος εξαντλείται με κάθε του βήμα στον κόσμο… Με τη διαφορά οτι τα δικά του αποθέματα είναι πολύ λιγότερα καθώς είναι απλός θνητός.
Πολλές φορές ο Falco θα περάσει από οικισμούς που έχει ήδη «επισκεφθεί» ο Rukyu και θα βρει μόνο τα οστά των νεκρών να τον περιμένουν. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η αίσθηση που αφήνει το παιχνίδι είναι η απόγνωση και το καταφέρνει εξαιρετικά καλά.
Ευτυχώς για το Falco δεν είναι μόνος του στην προσπάθειά του. Οι θησαυροί που απορρίπτει επιδεικτικά ο Rukyu είναι πολύτιμοι για τον ιππότη και θα αποδειχθούν απαραίτητοι για την επιβίωσή του. Πολύ σύντομα μάλιστα θα βρεθούν κι άλλοι άνθρωποι που θα συντροφεύσουν το Falco, καθένας για τους δικούς του λόγους. Αρχίζει να ακούγεται σαν ένα κλασικό RPG, έτσι δεν είναι;
Οι διαφορές όμως είναι που έχουν σημασία.
Οι γενναίοι ρίχνονται στη μάχη
Όπως συμβαίνει και με το Rukyu, έχετε κενές θέσεις στην ομάδα σας. Οι σύντροφοι που θα βρείτε θα γεμίσουν μερικές, αλλά όχι όλες τους. Τις κενές θέσεις της ομάδας σας μπορείτε να τις συμπληρώσετε με μισθοφόρους που θα βρείτε να συχνάζουν(πού αλλού) σε ταβέρνες. Φυσικά όπως είπαμε και πριν, ένας από τους στόχους του Dark Half είναι ο ρεαλισμός. Γι’ αυτό δε μπορείτε να γνωρίζετε τις δυνάμεις και τις ικανότητες του καθενός μέχρι να τους βάλετε στην ομάδα σας. Θα πρέπει να πάρετε λοιπόν το ρίσκο και να εμπιστευθείτε το ένστικτό σας.
Ενώ όμως τους χαρακτήρες σας μπορείτε να τους ελέγξετε άμεσα στη μάχη, οι μισθοφόροι λειτουργούν όπως τα τέρατα-υπηρέτες του Rukyu. Κάνουν δηλαδή ό,τι καλύτερο μπορούν και ποτέ δεν έτυχε να κάνουν ανοησίες. Είναι βέβαια πρόθυμοι να θυσιαστούν για το δικό σας καλό και θα πρέπει να αποφασίσετε αν θα δαπανήσετε τα πολύτιμα μαγικά σας για να τους προστατεύσετε. Κι αν αναρωτιέστε γιατί ειναι πολύτιμα τα μαγικά, θα καταλάβετε αμέσως.
Ο Falco και οι σύντροφοί του, αντίθετα με το Rukyu, είναι θνητοί. Δε μπορούν να δημιουργήσουν καταστροφικές φλόγες ή θύελλες με τη δύναμή τους, γιατί δεν έχουν τέτοια δύναμη. Για να εκτελέσουν μαγικά, οι θνητοί είναι αναγκασμένοι να τα διαβάσουν από παπύρους. Παπύρους που είναι πεπερασμένοι το πλήθος. Υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά αντιλαμβάνεστε οτι η μαγεία δεν είναι τόσο προσβάσιμη. Ο Falco θα πρέπει λοιπόν να λερώσει το ατσάλι του με μπόλικο αίμα τεράτων μέχρι το τέλος.
Δύσβατος ο δρόμος της αρετής στο Dark Half
Κάπου εδώ ίσως αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε πως ο δρόμος του Falco έχει πολλές δυσκολίες. Δυσκολίες που φαντάζουν σχεδόν ανυπέρβλητες. Και δε θα πέσετε πολύ έξω. Μην ξεχνάτε πως είναι ένα θνητός που προσπαθεί να σταματήσει τον ίδιο το δημιουργό του κόσμου! Παρόλα αυτά ο δρόμος σας προς το Γολγοθά δεν είναι προδιαγεγραμμένος. Σε ένα αρκετά πρώιμο σημείο, η Rhoda θα ευλογήσει το γενναίο ιππότη με ένα μαγικό καθρέπτη. Ο καθρέφτης αυτός μαζεύει το Φως της Ελπίδας (Light of Hope) των νεκρών που αφήνει στο διάβα του ο Ruyku. Το Φως της Ελπίδας είναι ζωτικής σημασίας και θα κρίνει το τέλος της ιστορίας σας.
Στους ναούς των πόλεων οι κληρικοί μπορούν να ενισχύσουν τα άρματα των πολεμιστών σας και να ετοιμάσουν μαγικούς παπύρους για εσάς. Το αντίτιμο βέβαια είναι πολύτιμο: Μέρος του Ψυχικού σας Σθένους. Θα σας δοθεί επίσης η δυνατότητα να διαλύσετε μαγικά αντικείμενα και όπλα σε αποθέματα Ψυχικού Σθένους. Γενικότερα όμως θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το πώς ξοδεύετε το Ψυχικό Σθένος εξερευνώντας και δημιουργώντας οπλισμό. Οι ισορροπίες είναι λεπτές και με τη μοίρα του κόσμου στους ώμους σας, θα ακροβατείτε σε τεντωμένο σχοινί.
Dark Half – Δύση του κόσμου ή ανατολή μιας νέας εποχής;
Κρίνοντας από τα παραπάνω, θα πρέπει να πούμε πως το Dark Half ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Είναι κρίμα που το παιχνίδι ποτέ δεν κυκλοφόρησε εκτός Ιαπωνίας. Κατανοητό μεν, λόγω των θρησκευτικών συμβολισμών, της ωμότητας που επιδεικνύεται μέσα στο παιχνίδι αλλά και της θεματολογίας του. Είναι όμως ένα από τα πιο ξεχωριστά RPG που έχουμε παίξει σε οποιοδήποτε σύστημα.
Η σκοτεινή, καταπιεστική ατμόσφαιρα, η προσοχή στη λεπτομέρεια (παρατηρήστε το κερί στο κεντρικό μενού να λιώνει όσο προχωράτε στο παιχνίδι) και ο σεβασμός προς τον παίκτη αφήνουν θετικότατες εντυπώσεις. Δε θα χαραμίσετε το χρόνο σας με άσκοπες περιπλανήσεις, ούτε και θα βρείτε περιττό λίπος. Η θεματολογία και το σενάριο απαιτούν ωριμότητα, αλλά με ωριμότητα αντιμετωπίζονται από τον εξαιρετικό τρόπο που είναι γραμμένο το παιχνίδι. Δεν υπάρχουν επιλογές που είναι ξεκάθαρα σωστές και λάθος. Όλο το ταξίδι ως το τέλος θα είναι αντιπροσωπευτικό της θυσίας που θα κάνετε εσείς ως παίκτες.
Πρόκειται για ένα υπόδειγμα του είδους του. Θα λέγαμε πως είναι ο προσγειωμένος, βλοσυρός αντι-ήρωας στον κόσμο των λαμπερών και κοσμοπολίτικων RPG που έχουν μείνει στη θύμηση και τη συνείδηση των απανταχού gamers. Dark Half όνομα και πράγμα δηλαδή!
Το Dark Half συστήνεται ανεπιφύλακτα σε όσους θέλουν να δοκιμάσουν ένα παιχνίδι που κατά ένα μεγάλο μέρος καταφέρνει να ξεπεράσει τους στενούς περιορισμούς του SNES και να σταθεί υπερήφανο. Όπως είπαμε πριν, ο τίτλος κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία πάνω από 20 χρόνια πριν και δεν υπάρχει επίσημη μετάφραση. Χάρη στην ομάδα Aeon Genesis όμως, αυτό διορθώνεται.
Αν ψάχνετε για ένα 16-bit RPG που ξεχωρίζει από τα άλλα, ακόμη κι αν δε διαθέτει τα επιπλέον «προσόντα» των παιχνιδιών όπως new game+ και άλλα πράγματα που να αυξάνουν το replayability, τότε δοκιμάστε το. Αν μη τι άλλο, θα αποδειχθεί αξέχαστο ταξίδι!
- Κονσόλα: SNES (Super Famicom)
- Είδος: JRPG
- Εκδότης: Enix
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Westone
- Διάθεση: –
- Παίκτες: 1
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας