Το Darksiders III κυκλοφόρησε καιρό πριν και δεν άφησε θετικές εντυπώσεις. Ήταν δικαιολογημένες οι αντιδράσεις ή μήπως αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία;
Εισαγωγικά
Το πρώτο παιχνίδι ήταν μια εντυπωσιακή απόπειρα για ένα 3D Zelda game στην HD εποχή, από την ομάδα της Vigil Games. Με βάση την Αποκάλυψη του Ιωάννη, βιβλικές αναφορές και την τέχνη του Αμερικάνου κομίστα Joe Madureira – ο οποίος ήταν και δημιουργικός διευθυντής της σειράς.
Στην πράξη, αποδείχθηκε ένα όμορφο, αλλά ρηχό, παιχνίδι που απέκτησε ένα κοινό που το αγάπησε (το Starfox Adventures των PS3/X360 δηλαδή) χάρη στο μοναδικό του στυλ, που συνδύασε στοιχεία από Zelda με ένα σύστημα μάχης που έφερνε λίγο σε God of War και λίγο σε Devil May Cry.
Η επιτυχία του ώθησε την THQ να χρηματοδοτήσει τη Vigil για να εξελίξει το επόμενο παιχνίδι. Ίσως τα σχέδια ήταν πολύ φιλόδοξα αφού το Darksiders II, από τη μέση και μετά, φάνταζε ημιτελές. Εν τέλει, οι μεγάλες αλλαγές, το υπέρογκο κόστος ανάπτυξης και το γεγονός ότι στην ουσία ήταν prequel βούλιαξε την εταιρεία, γιατί οι επιδόσεις του Darksiders II στην αγορά ήταν απογοητευτικές.
Λίγο καιρό μετά Vigil διαλύθηκε, η THQ χρεοκόπησε και οι fans έμειναν με την υπόσχεση μια σειράς που έμεινε μισή. Όλα άλλαξαν όταν η Nordic αγόρασε την THQ και τα μέλη της παλιάς Vigil έφτιαξαν το στούντιο Gunfire Games, που με τη σειρά του έφερε τα Darksiders Warmastered και Darksiders II Deathinitive στη νέα γενιά κονσολών.
Το 2018 λοιπόν, έξι χρόνια μετά το Darksiders II, το τρίτο παιχνίδι επιτέλους κυκλοφόρησε αλλά οι εμφανείς επιρροές της σειράς Dark Souls άφησαν άπαντες δυσαρεστημένους. Όταν ήρθε στο Switch το 2021 έπασχε από τα, γνωστά για τη σειρά, προβλήματα με τις επιδόσεις που σύντομα διορθώθηκαν.
Ένα αποκαλυπτικό σενάριο
Η πλοκή του Darksiders III θέτει το παιχνίδι, για άλλη μια φορά, στη θέση του interquel μεταξύ του προλόγου και της «κανονικής» αρχής του πρώτου Darksiders.
Ο War κατηγορείται ότι έσπασε πρόωρα τις σφραγίδες της Αποκαλύψεως οπότε ο πόλεμος μεταξύ Κόλασης και Παραδείσου ξέσπασε πρόωρα με πεδίο μάχης τη Γη.
Η ανθρωπότητα αφανίστηκε και ο War βρίσκεται δέσμιος ενώπιον του Charred Council, πανίσχυρων όντων που διαφυλάττουν την Ισορροπία του Σύμπαντος πάνω από όλα, και αναμένει την τελική του κρίση.
Στο μεταξύ, πανίσχυροι Δαίμονες κάθε λογής αλωνίζουν όπως γουστάρουν στην καμένη Γη – ανάμεσά τους οι φοβεροί και τρομεροί Seven Deadly Sins…
…κι αυτό δε γίνεται να περάσει έτσι. Με τον War προφυλακισμένο, τον Death να έχει αναλάβει άλλη δουλειά και τον Strife να έχει δηλώσει απών, ο κλήρος πέφτει στη Fury να βγάλει το φίδι (get it?) από την τρύπα παρέα με έναν Watcher για άλλη μια φορά.
Η μόνη γυναίκα Καβαλάρης της σειράς, ξεκινά ιδιαίτερα αντιπαθής γιατί είναι η στερεοτυπική strong independent woman που ανεχόμαστε εδώ και πάνω από μια δεκαετία σε κάθε είδους αμερικανόφερτη μορφή ψυχαγωγίας. Είναι αλαζόνας, καυχησιάρα και μεγαλόστομη, ενώ είναι εμφανές ότι έχει πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό της.
Η αναστροφή του κλισέ είναι από τις μεγαλύτερες και πιο ευχάριστες εκπλήξεις της πλοκής. Η Fury έχει πολλά ελαττώματα (που προσπαθούν να πουλήσουν ως προτερήματα κάποιοι) αλλά αυτό σημαίνει ότι, χάρη σε μερικές αριστουργηματικές συγγραφικές πινελιές, καλείται να νικήσει όχι μόνο τρομερούς αντιπάλους και δύσκολες καταστάσεις αλλά, πρωτίστως…
Συνολικά λοιπόν έχουμε μια αρκετά καλογραμμένη ιστορία, με cameos γνωστών και αγαπημένων χαρακτήρων, που συμπληρώνει ένα παζλ το οποίο η σειρά ακόμη συνεχίζει να χτίζει μέχρι και σήμερα.
Περιδιαβαίνοντας ένα κόσμο μετά την καταστροφή
Το Darksiders III παρεκκλίνει λίγο από την πεπατημένη της σειράς. Αντί να ακολουθεί τα χνάρια του Zelda: Ocarina of Time και των «απογόνων» του, αυτή τη φορά το παιχνίδι χρησιμοποιεί ως αρχέτυπο το σχεδιασμό του Soul Reaver και του Shadowman (ή του Metroid Prime αν έχετε γεννηθεί μετά το 2000).
Αυτό σημαίνει ότι θα επιστρέψετε στη μετα-αποκαλυπτική Γη που, όπως στο πρώτο Darksiders, κατά κύριο λόγο σημαίνει ερείπια του σύγχρονου πολιτισμού διαβρωμένα από την αρρωστημένη παρουσία των αμέτρητων δαιμόνων που πλέον κατοικούν εκεί.
Ετοιμαστείτε για έναν απέραντο και διασυνδεδεμένο κόσμο γεμάτο μυστικά, που θα σας ταξιδέψει από τα ερείπια μιας έρημης μητρόπολης, στο τελευταίο κρησφύγετο της ανθρωπότητας κι έναν υπόγειο σιδηρόδρομο που έχει καταληφθεί από κάθε είδους σιχαμερές υπάρξεις, μέχρι ένα μισοβυθισμένο λιμάνι αλλά και το απέραντο δαιμονικό εργοτάξιο…
Η Fury έχει μερικές γνώριμες κινήσεις που θα τη βοηθήσουν στην εξερεύνηση ενώ το κύριο όπλο της, ένα αλυσιδωτό μαστίγιο σαν της Ivy Valentine, μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως το αντίστοιχο του Dark Prince στο Prince of Persia: The Two Thrones…
Μετά την πρώτη σας νίκη ενάντια στα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα, ο αινιγματικός Lord of Hollows θα σας μεταφέρει στο υπόγειο βασίλειό του, για να χαρίσει την πρώτη σας δύναμη – το Flame Hollow.
Συνολικά θα αποκτήσετε τέσσερις επιπλέον δυνάμεις που όχι μόνο αλλάζουν τη μορφή σας και σας δίνουν ολοκαίνουρια δευτερεύοντα όπλα, αλλά προσφέρουν μερικές εντυπωσιακές (και πρωτότυπες) επιπλέον ικανότητες!
Οι επιρροές, που αναφέραμε πιο πάνω, σημαίνουν ότι οι δυνάμεις αυτές είναι όχι μόνο χρήσιμες στη μάχη, αλλά θα σας ανοίξουν νέες διόδους για εξερεύνηση ενώ ο Vulgrim ξαναδίνει το παρών για να προσφέρει υπηρεσίες τηλεμεταφοράς.
Λυσσαλέα μάχη
Το σύστημα μάχης ήταν από τα πιο αντιφατικά στοιχεία του Darksiders III όταν πρωτοκυκλοφόρησε . Ο λόγος ήταν πρωτίστως γιατί οι δημιουργοί επέλεξαν να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής και να το κάνουν σαν τα Soulsborne, κάτι που δεν άφησε ευχαριστημένο κανέναν.
Ευτυχώς, πολύ σοφά, με ένα update προστέθηκε η επιλογή για το κλασικό Darksiders σύστημα μάχης, κάτι που προσφέρει και η Switch version. Το review αυτό βασίζεται στο κλασικό combat system της σειράς γιατί, τι έκπληξη…
Στη μάχη, η Fury έχει στη διάθεσή της μια σειρά από combos που συνδυάζουν αλληλουχίες επιθέσεων με διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το timing, το πώς πατάτε το πλήκτρο Y ή αν είστε στον αέρα. Κάθε Hollow form δίνει πρόσβαση σε ένα επιπλέον όπλο που χρησιμοποιείτε με το X. Συνδυάζοντας τα δύο όπλα, μαζί με τα elemental abilities που προσφέρουν, είναι το κλειδί για την επιτυχία αφού κάθε είδος εχθρού συνήθως έχει αδυναμία σε κάποιο.
Μιας και αναφέραμε τους εχθρούς, να πούμε πως όλοι τους χτυπάνε σαν τρένα…
…οπότε μάθετε να αναγνωρίζετε τα attack patterns και να αντιδράτε σωστά στα οπτικοακουστικά cues κάνοντας dodge. Ένα perfect dodge σημαίνει δυνατότητα για μια καταστροφική αντεπίθεση αλλά, σε περίπτωση που «τις φάτε», έχετε στη διάθεσή σας μετρήσιμα αντικείμενα (θεραπευτικά και μη), που όμως διαθέτουν ένα κοινό cooldown.
Εξαίρεση αποτελεί το Estus Fla…. Εεε… το Nephilim’s Respite που θεραπεύει δίχως cooldown αλλά δεν είναι σε αφθονία ενώ η μέγιστη ποσότητά του αυξάνεται μετά από κάθε boss battle.
Όσο κοπανάτε εχθρούς και κάνετε perfect dodge, θα γεμίσετε τη Wrath bar που σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε μια ειδική επίθεση με το Hollow Weapon που έχετε ενεργό. Τέλος, έχετε στη διάθεσή σας και το Devil Trigg… εεεε… Havoc Form που μπορεί να σας ξελασπώσει στα δύσκολα.
Αναβαθμίσεις
Για αρχή, όπως είπαμε παραπάνω, όσο σκοτώνετε εχθρούς θα δείτε να απελευθερώνουν ψυχές, που έρχονται σε τρία χρώματα. Τα κίτρινα γεμίζουν της Wrath bar, τα πράσινα γεμίζουν μία χρήση του Nephilim’s Respite ενώ τα μπλε είναι το κύριο «νόμισμα» στο παιχνίδι.
Ο δαίμονας Vulgrim βλέπετε, πέρα από υπηρεσίες τηλεμεταφοράς, κάνει και εμπόριο αντικειμένων στον πλίνθο του. Καθετί στοιχίζει ψυχές ενώ μπορείτε να τον ταΐσετε για να σας δώσει level up tokens.
Με κάθε level up μπορείτε να αυξήσετε τη μέγιστη υγεία, το physical damage ή το arcane damage. Ποια η διαφορά μεταξύ των δύο; Οι κανονικές επιθέσεις σας κάνουν physical damage. Arcane damage κάνετε με ειδικές επιθέσεις, wrath moves, counterattacks (που λέγονται arcane counters για αυτό το λόγο) αλλά και με κάθε σας χτύπημα σε Havoc Form.
Ύστερα, όσο ψάχνετε, θα βρείτε runes που μπορείτε να βάλετε σε κάθε σας όπλο. Αυτά προσφέρουν κάποια επιπλέον bonuses, από τα απλά (περισσότερο physical ή arcane damage) μέχρι τα πιο εξειδικευμένα (περισσότερο wrath per hit ή πιο πολλές πιθανότητες για πράσινες ψυχές κλπ.).
Τα runes, όπως και όλα τα όπλα σας, μπορείτε να τα αναβαθμίσετε χάρη στον Ulthane…
Θα σας ζητήσει διαφορετικά υλικά για κάθε εξέλιξη, με τα runes να έχουν μάλιστα δύο πιθανά upgrade paths το καθένα. Αξίζει τον κόπο να επενδύσετε στα όπλα σας γιατί είναι μια διαδικασία που θα κάνει τη ζωή σας πολύ πιο εύκολη!
Εικόνες ερήμωσης και κραυγές αγωνίας
Αν το έχετε δει σε άλλη κονσόλα ή σε PC εννοείται πως δεν πρέπει να περιμένετε την ίδια οπτική ποιότητα, ενώ να πούμε πως οι εικόνες στο Nintendo eShop είναι παραπλανητικές.
Παρόλα αυτά, το παιχνίδι αποδίδει εξαιρετικά στο Switch χάρη στο δυνατό art direction αλλά και τις βελτιώσεις που έγιναν από την κυκλοφορία του. Χρώματα, φωτισμός και περιβάλλον είναι πολύ δυνατά σημεία. Τα ειδικά εφέ δίνουν και παίρνουν, με διαθλάσεις φωτός, φωτιές, κεραυνούς και εκρήξεις να γεμίζουν την οθόνη στις πιο έντονες μάχες.
Οι περιοχές είναι πάντα ευρώχωρες και παρουσιάζουν εντυπωσιακές λεπτομέρειες με πολλά αντικείμενα που μπορείτε να διαλύσετε. Παρόλο το μέγεθός τους μάλιστα, σπάνια θα παρατηρήσετε pop-in στα γραφικά, πράγμα αξιέπαινο. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και των εχθρών είναι επίσης εντυπωσιακός και πολύ λεπτομερής παρόλο που, σε μερικά close-up της κάμερας σε πρόσωπα, γίνονται εμφανείς οι ατέλειες.
Κάποια στοιχεία απουσιάζουν, όπως οι αντανακλάσεις φερ’ ειπείν, ενώ σκιές και ambient occlusion είναι χαμηλότερης ποιότητας. Η ανάλυση δεν είναι πολύ υψηλή και, σε συνδυασμό με το FXAA, το αποτέλεσμα είναι έλλειψη καθαρότητας στην εικόνα. Από την άλλη, το framerate είναι σταθερό ενώ το παιχνίδι συνήθως δε φορτώνει για πάνω από 10 δευτερόλεπτα.
Όσον αφορά τον ήχο, κάνει περίφημα τη δουλειά του. Κάθε χτύπημα, άλμα και στοιχείο του περβάλλοντος αποδίδεται ολοζώντανα. Οι ηθοποιοί κάνουν περίφημη δουλειά σε γενικές γραμμές, αν και οι απόψεις για τη Fury διίστανται.
Μόνο ψεγάδι είναι η μουσική… μάλλον η έλλειψη αυτής. Ίσως ήταν μια επιλογή που έγινε για να δημιουργηθεί ambience αλλά μας έλειψε το μοναδικό και απόκοσμο soundtrack του Darksiders II. Μάλιστα, τις λίγες φορές που ακούσαμε κάποια μελωδία δεν μας συγκίνησε ιδιαίτερα ενώ δε θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε ούτε το theme του παιχνιδιού αν το ακούγαμε εκτός gameplay.
Darksiders III – Τρίτη και καλύτερη ή μήπως φαρμακερή;
Πρόκειται για ένα καταπληκτικό παιχνίδι που μας πόρωσε και μας ήταν δυσκολο να αφήσουμε το χειριστήριο. Έχει όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε όσοι είμαστε fans είτε της ίδιας της σειράς Darksiders, είτε κάποιας από αυτές που την ενέπνευσαν.
Σημαίνει αυτό ότι είναι άψογο;
Πέρα από τους τεχνικούς περιορισμούς του Switch, πρέπει να πούμε πως το παιχνίδι αξιοποιεί πάρα πολλούς συνδυασμούς πλήκτρων που απαιτούν συνήθεια. Η κάμερα δε βοηθάει πάντα και, σε συνδυασμό με τους αδυσώπητους εχθρούς, είναι πολύ εύκολο να πεθάνετε από επιθέσεις εκτός οθόνης.
Η έλλειψη επιλογής retry μετά από αποτυχία σε μάχη με κάποιον αρχηγό, η επακόλουθη αναμονή για loading και το τρέξιμο μέχρι την αρένα θα δοκιμάσει τα όρια της υπομονής σας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν όσοι δεν έχουν καλό προσανατολισμό βέβαια είναι η παντελής έλλειψη χάρτη.
Καλά διαβάσατε.
Όπως ακριβώς στο Shadowman αλλά και το Soul Reaver, ο αχανής κόσμος του παιχνιδιού απαιτεί οξυδέρκεια, προσοχή στα διάφορα landmarks και καλή αντίληψη του περιβάλλοντος για να μη χαθείτε όταν επιστρέφετε σε κάποια περιοχή.
Τα ψεγάδια αυτά έχουν σαν αντίβαρο την συμπερίληψη των δύο DLC που πρέπει να αγοράσετε ξεχωριστά στις άλλες εκδόσεις. Αυτά είναι το Crucible, που είναι το αντίστοιχο του Pit of 100 Trials στο Wind Waker ή το Twilight Princess, και το Keepers of the Void. Σ’ αυτό θα πρέπει να αντιμετωπίσετε μια σειρά από dungeons βασισμένα σε κάθε element με μια φανταστική ανταμοιβή στο τέλος! Επιπλέον, το New Game+ και τα ανώτερα επίπεδα δυσκολίες προσφέρουν ακόμη περισσότερο replayability.
Σε τελική ανάλυση λοιπόν, θα λέγαμε πως το Darksiders III ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες. Μια φανταστική και χορταστική περιπέτεια, φτιαγμένη σαν τον παλιό καλό καιρό. Είναι μακράν καλύτερο του αρχικού παιχνιδιού αν και, στα μάτια του υποφαινόμενου, δεν κατάφερε να ξεπεράσει το Darksiders 2.
Προσφέρει πρόκληση, μυστικά, εξερεύνηση, δράση και μας επέστρεψε για τρίτη φορά σε ένα σύμπαν άκρως ενδιαφέρον που, δυστυχώς, ακόμη περιμένει επίλογο ούτε όμως έχει εκπληρώσει πλήρως τις δυνατότητές του.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: 3D Action / Adventure
- Εκδότης: THQ Nordic
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Gunfire Games
- Διάθεση: Φυσική από καταστήματα, ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας