Δύσκολη η ζωή ενός σεφ, δε νομίζετε; Για σκεφτείτε να είστε και ένας πεθαμένος νεκρομάντης! Όταν όμως η αγάπη για τη μαγειρική ξεπερνά τέτοιες δυσκολίες ξεκινά το Dungeon Munchies.
Hors d’oeuvres σε ένα παράξενο μπουντρούμι
Κάπως έτσι ξεκινά το παιχνίδι, με την επίδοξη (και απέθαντη) σεφ Simmer να σηκώνει εσάς από τον τάφο.
Ναι, στο παιχνίδι αναλαμβάνετε το ρόλο ενός ζόμπι στις υπηρεσίες μιας νεκρής νεκρομάντισσας (οξύμωρο κι όμως αληθινό) που σκοπό έχει να εξελίξει τη χαμένη τέχνη της μαγειρικής.
Με αυτή την παράξενη βασική ιδέα ξεκινά ένα 2D action / platformer με μερικά metroidvania στοιχεία σε έναν κόσμο αλλόκοτο όσο και γνώριμο. Βλέπετε, πολύ σύντομα θα καταλάβετε ότι το «dungeon» δεν είναι αυτό που φαντάζεστε και πως η πραγματικότητα του τι συνέβη στ’ αλήθεια είναι πολύ πιο περίπλοκη.
Στην πορεία της περιπέτειας θα συναντήσετε τα πάντα, από μεταλλαγμένες μορφές ζωής, αντίπαλους μάγους και ρομπότ, μέχρι νοήμονα ζαρζαβατικά και μυθικά πλάσματα! Το καλύτερο είναι πως, με κάποιον παράξενο τρόπο, το παιχνίδι ακροβατεί αριστοτεχνικά μεταξύ σοβαρού και αστείου.
Θα έρθετε αντιμέτωποι με φρικιαστικά μυστικά που αφορούν το παρελθόν του κόσμου αλλά σας περιμένουν και μερικοί από τους πιο σπαρταριστούς διαλόγους που έχετε δει ποτέ!
Το καλύτερο είναι ότι οι συγγραφείς φαίνεται ότι είναι όχι μόνο ταλαντούχοι αλλά και μεγάλοι geeks…
Η αλήθεια είναι πως σίγουρα δεν το περιμέναμε, αλλά το σενάριο ήταν ένα από τα στοιχεία που κάνουν το παιχνίδι να λάμπει και όσο περισσότερο προχωρούσαμε, τόσο περισσότερο θέλαμε να μάθουμε για το τι θα συμβεί στη συνέχεια!
Στο ψητό
Όπως είπαμε και παραπάνω, φανταστείτε ένα 2D side-scrolling action platformer με λίγες δόσεις metroidvania και μια πρέζα RPG.
Από στενούς διαδρόμους, καρφιά που θα σας κάνουν τη ζωή δύσκολη, νερό που περιορίζει την ευκινησία σας αλλά και κάθε είδους περιβαλλοντικούς κινδύνους, οι χάρτες και οι περιοχές έχουν πάντα κάτι καινούριο και ενδιαφέρον που θα δοκιμάσει τις ολοένα και περισσότερες ικανότητες που θα αποκτήσετε!
Από διπλό (και τριπλό) άλμα, wall slides…
…που θα σας προσφέρουν ολοένα και περισσότερες δυνατότητες στη μάχη, αλλά θα σας ανοίξουν ολοένα και περισσότερες διόδους για εξερεύνηση.
Φυσικά δε μπορούν να λείπουν και οι απαραίτητες ευκολίες όπως τηλεμεταφορείς…
Μιας και το αναφέραμε, το νου σας γιατί σε κάθε γωνίτσα και άκρη του χάρτη υπάρχουν κρυμμένα μυστικά που περιμένουν να τα ανακαλύψετε! Μη φανταστείτε βέβαια ότι θα χρειαστεί να δοκιμάζετε κάθε ντουβάρι να δείτε μήπως σπάει (όπως στα Castlevania ή το Bloodstained) αλλά…
…θα παρατηρήσετε μονοπάτια που θα σας οδηγήσουν σε επιπλέον δωράκια όπως καινούριες συνταγές και όχι μόνο.
Οι συνταγές αυτές είναι πολύ σημαντικές στον τομέα όχι μόνο της εξερεύνησης αλλά κυρίως της μάχης. Και για να σας προλάβουμε, μη φανταστείτε ότι θα χρειαστείτε άπειρο farming για υλικά από εχθρούς, αφού στη διάρκεια της περιπέτειάς μας μαζεύαμε τα απαραίτητα απλά πολεμώντας – πράγμα πολύ θετικό!
Πώς δένει η συνταγή;
Αν έχετε στη διάθεσή σας μια συνταγή και τα απαραίτητα συστατικά, τότε αρκεί να βρείτε έναν από τους διάσπαρτους πάγκους, όπου θα μπορέσετε να μαγειρέψετε πεντανόστιμα φαγητά!
Παρόλο που δε μπορείτε να εκτιμήσετε τη γεύση τους ή να τα χωνέψετε (πεθαμένοι γαρ), το απέθαντο στομάχι σας απορροφά τις ιδιότητες που σας προσφέρουν. Ιδιότητες που μπορεί να είναι από επιπλέον κινήσεις με ορισμένα όπλα, buffs για σας ή debuff για τους εχθρούς μέχρι επιπλέον skills που μπορούν να αλλάξουν άρδην όλο το playstyle σας.
Φυσικά, το στομάχι σας έχει περιορισμένη χωρητικότητα οπότε θα πρέπει να κάνετε ένα μικρό mix & match των φαγητών που σας βολεύουν ή που προσφέρουν τον συνδυασμό που προτιμάτε! Το καλύτερο; Αρκεί να μαγειρέψετε κάτι μία φορά αφού, όταν επιλέξετε να αφαιρέσετε ένα φαγητό από τον «οργανισμό» σας, απλά θα το ξεράσετε και θα παραμείνει στη διάθεσή σας.
Το ίδιο σύστημα ισχύει και για τον οπλισμό σας, που σημαίνει ότι μπορείτε να φτιάξετε κάθε λογής όπλα (από σπαθιά, μαχαίρια και ασπίδες μέχρι μαγικά ραβδιά και πιστόλια λέιζερ). Αυτά χωρίζονται σε primary και secondary και μπορείτε να οπλιστείτε με ένα όπλο κάθε είδους σε κάθε χέρι…
Με κάθε όπλο να έχει τις δικές του ιδιότητες και χαρακτηριστικά, καταλαβαίνετε ότι μπορείτε να τα συνδυάσετε με τα κατάλληλα φαγητά για να πολεμάτε όπως ακριβώς σας αρέσει!
Το παράξενο, και αυτό ήταν κάτι που μας μπέρδεψε λίγο στην αρχή, είναι το σύστημα ελέγχου. Βλέπετε, μπορείτε να κινηθείτε όχι μόνο με το d-pad αλλά και με το control stick. Το d-pad όμως απλά σας κινεί αριστερά και δεξιά χωρίς να σας επιτρέπει να γυρίσετε. Ο πραγματικός έλεγχος γίνεται με το stick, το οποίο ταυτόχρονα ελέγχει το σκόπευτρο και, κατ’ επέκτασιν, την κατεύθυνση των επιθέσεών σας οπότε προσοχή!
Η παρουσίαση ενός πιάτου…
Το Dungeon Munchies έχει ένα δικό του ύφος, ταυτόχρονα εκκεντρικό αλλά συνάμα πολύ συμπαθητικό. Το artwork είναι γενικότερα φανταστικό, με τα πορτρέτα των χαρακτήρων στους διαλόγους να μοιάζουν σα να βγήκαν από manga. Είναι όχι μόνο πολύ όμορφα σχεδιασμένα, αλλά έχουν χίλιες δυο εκφράσεις που καταφέρνουν να αποδώσουν τα συναισθήματα που αδυνατεί να παρουσιάσει το pixel art.
Όσο γι’ αυτό (το pixel art δηλαδή) θα λέγαμε πως ισχύουν τα ίδια: Ξεχωριστό και γεμάτο προσωπικότητα. Τα περιβάλλοντα καταφέρνουν να είναι ενδιαφέροντα και διαφορετικά σε κάθε τοποθεσία, παρόλο το θεωρητικό περιορισμό στη θεματολογία (dungeon δηλαδή). Το ίδιο ισχύει και για τη λεπτομέρεια στα sprites και το animation των χαρακτήρων, των εχθρών αλλά και του ζόμπι που ελέγχετε.
Αυτό το τελευταίο στην αρχή μας προβλημάτισε γιατί φαινομενικά δεν έχει πολύ πλούσιο animation αλλά σύντομα αντιληφθήκαμε πως πρόκειται για στιλιστική επιλογή, αφού είστε ένα jiangshi (όσοι έχετε παίξει Castlevania: Order of Ecclessia ίσως έχετε μια ιδέα).
Μόνο μελανό σημείο στον τομέα των γραφικών είναι το framerate το οποίο τηρεί τις παραδόσεις των τίτλων του Switch που βασίζονται στη Unity engine. Ήτοι συχνά-πυκνά χωλαίνει όταν η οθόνη γεμίζει sprites όσο πολεμάτε μεγάλες ομάδες εχθρών…
Δε φτάνει σε σημείο να γίνεται ενοχλητικό, αλλά σίγουρα είναι κάτι που όσοι απαιτούν ρευστό και ομαλό gameplay θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους.
Όσον αφορά τον ήχο, θα λέγαμε πως το παιχνίδι είναι αρκετά δυνατό. Από τα πετυχημένα ηχητικά εφέ που συνοδεύουν την κάθε επίθεση, μέχρι τη μουσική που κυμαίνεται από ατμοσφαιρική έως καταιγιστική ανάλογα με την περίσταση.
Δυστυχώς, για κάποιο λόγο το balancing του ήχου κάνει τη μουσική να ακούγεται πολύ βαθιά, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να δυναμώσουμε την ένταση του ήχου στην τηλεόραση για να την ακούσουμε καλύτερα.
Dungeon Munchies – Ένα πιάτο γκουρμέ ή μήπως άλλη μια αποτυχημένη συνταγή;
Η μικρή ομάδα maJaJa (αποτελείται από τρεις μόλις ανθρώπους) κατάφερε να φτιάξει ένα παιχνίδι όχι μόνο καλοσχεδιασμένο και ξεχωριστό, αλλά που μας κράτησε κολλημένους για πάρα πολλές ώρες μέχρι να δούμε το τέλος του.
Η πληθώρα από πιθανές προσεγγίσεις που προσφέρει, η «τραγανιστή» αίσθηση της μάχης, η πλοκή που συνδυάζει μπόλικο χιούμορ με βαριά θεματολογία, οι προκλήσεις αλλά και οι θεαματικές μάχες ενάντια στα bosses συνδυάζονται σε ένα σύνολο που δεν περιμέναμε να μας αρέσει τόσο πολύ.
Θα λέγαμε πως είναι ο ορισμός του hidden gem, παρόλο που στα αρχικά του στάδια μας προβλημάτισε λίγο. Είναι τέλειο; Φυσικά και όχι. Λίγο τα floaty physics, λίγο ο ασταθής τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται το άλμα σε κεκλιμένα επίπεδα, λίγο το γεγονός πως θα μπορούσε κανείς να το πει και μονότονο, είναι παράγοντες που αφαιρούν από τη συνολική εικόνα – αλλά όχι σε σημαντικό βαθμό.
Να αναφέρουμε, κλείνοντας, πως το παιχνίδι απέκτησε πρόσφατα ένα μεγάλο update που πρόσθεσε ακόμη περισσότερο περιεχόμενο και έκανε το παιχνίδι ακαταμάχητο!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action / Platform / Metroidvania
- Εκδότης: Chorus Worldwide
- Εταιρεία Ανάπτυξης: maJaJa
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop, Φυσική (από τις 28 Οκτωβρίου)
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Chorus Worldwide