Το γνωμικό μπορεί να λέει «κρύο, καιρός για δύο» αλλά με το It Takes Two η ανάγκη αυτή είναι… παντός καιρού! Αξίζει να κάνουμε αγκαλίτσες ή είναι μια σχέση τοξική; Πάμε να δούμε:
Εισαγωγικά
Ζούμε στην εποχή του αλγόριθμου και της φούσκας μέσα στην οποία μας περιορίζει. Από τις ειδήσεις που βλέπουμε στο internet και τα video που μας προτείνει το YouTube, μέχρι τα παιχνίδια που μας προτείνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τις αλληλεπιδράσεις μας στα social media. Τι γίνεται όμως όταν σπάει ο διάολος το ποδάρι του και, αίφνης, ανακαλύπτουμε από μόνοι μας ένα παιχνίδι που ταιριάζει στα γούστα μας;
Ε αυτό συνέβη με την περίπτωση του It Takes Two, που ανέκυψε αναζητώντας για ένα καλό συνεργατικό παιχνίδι που να παίζεται με δύο παίκτες, σε μία οθόνη κι έναν καναπέ χωρίς να είναι ένα στεγνό puzzle game, roguelite, action-RPG ή να απαιτεί κάποιου είδους online συνδρομή (και να αγοράσουμε δύο φορές το ίδιο παιχνίδι).
Μπορεί το παιχνίδι να δέχθηκε πολλαπλές βραβεύσεις και εύσημα από τη βιομηχανία του gaming αλλά, για τον υποφαινόμενο, όλα αυτά πέρασαν και δεν ακούμπησαν αφού ήξερε, και είναι πλέον γνωστό τοις πάσι, ότι κάθε είδους Game Awards αποτελούν ένα ατελείωτο φεστιβάλ όπου τα στελέχη της βιομηχανίας μαζεύονται για να δώσουν συγχαρητήρια στους εαυτούς τους.
Ως εκ τούτου έπρεπε να περάσουν χρόνια και στο μεσοδιάστημα να αγαπήσουμε το, εξίσου καλοφτιαγμένο κι επίσης από την Electronic Arts, Lost in Random για να αντιληφθούμε την ύπαρξη του It Takes Two.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως, αφού είναι παιχνίδι-διαμάντι και, παρακάτω, θα καταλάβετε κι εσείς το γιατί!
Μια γνώριμη ιστορία
Η πλοκή του παιχνιδιού είναι μια κλασική περίπτωση γονιών που είναι στα χωρίσματα (συχνό φαινόμενο εδώ και πολύ καιρό, οπότε αρκετοί μπορούν να ταυτιστούν) και το μοναχοπαίδι τους το τρώει η στεναχώρια αφού νομίζει για όλα ότι φταίει εκείνο.
Η ανατροπή έρχεται όταν κάνει μια ευχή σε ένα «μαγικό» βιβλίο και οι αυτοσχέδιες κούκλες της ζωντανεύουν… αφού οι ψυχές των γονιών της παγιδεύονται μέσα τους! Όχι, δεν πρόκειται για μαύρη μαγεία ή βουντού, αλλά για τη μαγεία του Δρ. Χακίμ, συγγραφέα του βιβλίου «Πώς να συμφιλιωθούν οι γονείς σας» που θα βάλει το ζευγάρι να τα βρει…
Αυτό που ακολουθεί είναι μια θεοπάλαβη περιπέτεια που θα σας ταξιδέψει σε όλο το (πραγματικά τεράστιο) σπίτι τους σε ένα μοτίβο που θα λέγαμε πρωτότυπο… αν δεν είχαμε μια x ηλικία.
Βλέπετε, τυχαίνει να έχουμε δει την ταινία «Αγάπη μου, συρρίκνωσα τα παιδιά» (και όλα τα sequels) όταν ήμασταν παιδιά, οπότε λίγο-πολύ… το έχουμε ξαναδεί το έργο.
Όλη η ιστορία είναι, στην ουσία μια σειρά από «συνεδρίες» με έναν παλαβό σύμβουλο γάμου που θα κάνει το ζευγάρι να αντιμετωπίσει τα λάθη του, να παραδεχθεί τα ατοπήματά του και να έρθει αντιμέτωπο με τον αντίκτυπο της συμπεριφοράς τους όχι μόνο στη σχέση τους, αλλά και στον ψυχισμό του παιδιού τους.
Μάλιστα, μπορούμε να πούμε ότι τα νοήματα που θέλει να περάσει το παιχνίδι είναι πολύ wholesome αφού σταδιακά, από εκεί που οι δυο γονείς είναι πανέτοιμοι να πάρουν διαζύγιο και περιμένουν ότι το παιδί απλά θα καταλάβει, αντιλαμβάνονται πολλά για τον εαυτό τους, τον άνθρωπό τους, τη σημασία της σχέσης τους αλλά της κόρης τους.
Στην πορεία, θα πρέπει να μάθουν να συνεννοούνται, να συνεργάζονται και τέλος να μην λησμονούν τους ίδιους τους εαυτούς τους. Μέχρι να φτάσουν στο αποκορύφωμα της ιστορίας, δεν λείπουν τα ευχάριστα, τα δυσάρεστα και τα ευτράπελα σε ένα ταξίδι που συνυφαίνει άψογα την αφήγηση με το…
Gameplay
Το It Takes Two μπορούμε να το περιγράψουμε, με όσο λιγότερα λόγια γίνεται, σαν ένα συνοθύλευμα από τις καλύτερες ιδέες της χρυσής εποχής του gaming, συμπυκνωμένες σε ένα πακέτο που τα έχει όλα!
Από κλασικό 3D platforming, με τη γνωστή και μη εξαιρετέα κάμερα που δεν κάνει τη δουλειά της σωστά, μέχρι ισομετρικό action/adventure, το παιχνίδι φτιάχτηκε όπως πρέπει: Σα να μην υπάρχει αύριο.
Αυτό σημαίνει ότι η διασκεδαστική προσέγγιση της πλοκής με τις σταδιακές συνεδρίες είναι η αφορμή για μια αλληλουχία από άκρως διασκεδαστικές εξορμήσεις. Κάθε στάδιο φέρνει όχι μόνο νέες τοποθεσίες, ολοκαίνουριες ιδέες και φρέσκα game mechanics αλλά νέες δυνάμεις στους δύο πρωταγωνιστές. Διαφορετικές για τον καθένα, πάντα ταιριαστές με τη δράση και πάντα μα πάντα αλληλοεξαρτώμενες και αλληλοσυμπληρούμενες.
Variety is the Spice of Life…
Η πληθώρα των διαφορετικών σεναρίων είναι τόσο ευρεία που θα μπορούσε να γραφτεί ολόκληρο δωδεκασέλιδο review για το παιχνίδι σε κάποιο περιοδικό, εκθειάζοντας κάθε πτυχή του και κάθε ευφάνταστη ιδέα. Επειδή όμως οι καιροί έχουν αλλάξει, θα πούμε μερικά παραδείγματα για να σας κρατήσουμε απασχολημένους μέχρι να κατεβεί το παιχνίδι στην κονσόλα σας:
Θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τη βρωμιά που έχει κατακλύσει το υπόγειο, μαζί με τη χαλασμένη σκούπα που ο Cody και η May παραμέλησαν να επισκευάσουν. Θα χρειαστεί να «καθαρίσετε» τις σφήκες από το δέντρο του κήπου, οπλισμένοι με εύφλεκτη κόλλα κι ένα φλογοβόλο. Θα κάνετε μια τολμηρή απόδραση καβάλα σε αυτοσχέδιο ανεμόπτερο όσο σας καταδιώκουν.
Θα παρασυρθείτε από υπόγεια ρεύματα πάνω σε ένα καπάκι. Θα ταξιδέψετε στις τρυφερές αναμνήσεις ενός χιονοδρομικού κέντρου, πριν οι υποχρεώσεις φάνε το ζευγάρι, και στον έβδομο ουρανό της ημέρας που παντρεύτηκαν.
Θα αντιμετωπίσετε την αμείλικτη ροή του χρόνου…
…και θα περιπλανηθείτε σε όλες τις γωνιές του δωματίου της μικρής Rose – από το κάστρο της αγάπης που έχτισε με τον πατέρα της ως το διαστημικό κέντρο που έφτιαξε η μαμά της. Θα αναβιώσετε το χαμένο πάθος του Cody με την κηπουρική διορθώνοντας τον κήπο που έχει παραμελήσει και θα…
…την αγάπη της May για μουσική.
Κι όλα αυτά μέσα σε κόσμους που βρίθουν φαντασίας και δημιουργικότητας, γεμάτους μυστικά, αμέτρητες αναφορές σε ταινίες και βιντεοπαιχνίδια, προκλήσεις και κρυμμένα ανταγωνιστικά minigames που μπορείτε μετά να απολαύσετε με την ησυχία σας!
Κάθε βήμα γεφυρώνει σιγά-σιγά το χάσμα και διορθώνει το ραγισμένο γυαλί της σχέσης των δύο πρωταγωνιστών, επηρεάζοντας ταυτόχρονα την πραγματική ζωή σε ένα παιχνίδι που είναι συνάμα μια διαδραστική ταινία που διαρκεί 10-15 ώρες!
Πανδαισία
Έντονα χρώματα και συνδυασμοί, μοναδικά μοτίβα. Πολλή φαντασία, αποδοσμένη κατάλληλα για το κάθε θέμα. Και μιλάμε για πολλή φαντασία, αφού το παιχνίδι δε χάνει λεπτό να παρουσιάσει ολόφρεσκες ιδέες όχι μόνο στο gameplay αλλά και από άποψη αισθητικής σχεδόν με ρυθμούς εντυπωσιακούς!
Κάθε τοπίο ζωντανεύει επί της οθόνης χάρη στα εκτενή περιβάλλοντα, που είναι γεμάτα λεπτομέρεια και ολοζώντανα animations για κάθε χαρακτήρα, εχθρό και στοιχείο της κάθε πίστας. Κι όταν έχουμε την ποικιλία που είναι εμφανής σε κάθε στάδιο του It Takes Two, μπορείτε να καταλάβετε ότι έχει πέσει πολλή δουλειά…
Ειδικά εφέ όπως material shaders, real-time ατμοσφαιρικός φωτισμός, οι σκιάσεις ή το ολοζώντανο νερό είναι απλά μερικά παραδείγματα της προσπάθειας που έχει γίνει να μη χαθεί η μαγεία των γραφικών στο Switch
Ακουστικά, δεν υπάρχει κάτι αξιομνημόνευτο αφού όλα δουλεύουν όπως πρέπει χωρίς να ξεχωρίζουν. Παρόλα αυτά η μουσική, όποτε έδινε το παρών, ήταν ευχάριστη και ταιριαστή το θέμα της κάθε πίστας. Φανταστείτε το Flight of the Bumblebee στην πίστα με τις μέλισσες, ή «φουτουριστικά» μπιτακια στη πίστα με το διάστημα. Ιδίως στον επίλογο, που είδαμε το πάθος της May, η μουσική ήταν to the point.
Το voice acting είναι γενικά σε πολύ υψηλό επίπεδο, ωστόσο το πρόβλημα εντοπίζεται με τη γραφή των πρωταγωνιστών αφού συχνά-πυκνά γίνονται εκνευριστικοί με την ακατάπαυστη γκρίνια τους (ούτε παντρεμένοι να ήτανε δηλαδή), ενώ ο Δρ. Χακίμ παίρνει ομόφωνα το βραβείο του πιο εκνευριστικού βοηθού που έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό.
Ο τεχνικός τομέας της τέχνης
Τεχνικά, το παιχνίδι τρέχει περίφημα στο Switch με το split-screen να δουλεύει ομαλότατα, πιο ρευστά κι απ’ τις πιο τρελές μας προσδοκίες δηλαδή!
Φυσικά, όπως υποψιάζεστε, υπάρχουν οι απαραίτητες τεχνικές υποχωρήσεις όσον αφορά τον τεχνικό τομέα. Για αρχή το framerate είναι περιορισμένο στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο και η ανάλυση της οθόνης δεν είναι η μέγιστη που μπορεί να αποδώσει η κονσόλα.
Τα γραφικά μπορεί να είναι εντυπωσιακά αλλά, όπως και στην περίπτωση του Darksiders III, δε μπορούν να συγκριθούν πλάι-πλάι με τις εκδόσεις σε άλλες πλατφόρμες ενώ το FXAA συνεισφέρει στη γνώριμη «θαμπάδα» που παρουσιάζουν αρκετά παιχνίδια στο Switch.
Συγκεκριμένα, μιλάμε για την ανθρώπινη μορφή των χαρακτήρων που φαντάζει ψεύτικη και «επίπεδη» τόσο όσον αφορά το δέρμα όσο και τα μαλλιά τους.
It Takes Two – Στη μπανιέρα δυο-δυο ή μετά από μένα το χάος;
Όπως και να το κάνουμε, είναι ένα παιχνίδι που πραγματικά τα άξιζε όλα όσα βραβεία κέρδισε. Κάθε κομμάτι προκαλεί αίσθηση, από τα γραφικά, τη δράση, ως τις θαυμάσιες ιδέες, που μάλιστα έχουν τόσο άψογη υλοποίηση – και δη σε ένα παιχνίδι 100% συνεργατικό.
Τα διάφορα σενάρια που θα αντιμετωπίσετε παρουσιάζουν τόση ποικιλία, τόσο σε θεματολογία όσο και σε ιδέες, που πραγματικά νιώσαμε σα να γυρίσαμε είκοσι χρόνια πίσω. Τότε που το gaming μπορούσε ακόμα να είναι πειραματικό και να δοκιμάζει κάτι καινούριο, τότε που κάθε παιχνίδι ήταν όχι μόνο διασκεδαστικό αλλά υπερπλήρες περιεχομένου.
Όχι βέβαια. Τι είναι άλλωστε;
Πέρα από την προβληματική κάμερα (απενεργοποιήστε το smart tracking στα options), υπάρχει η διάχυτη αίσθηση ότι συνολικά το παιχνίδι ίσως παρατράβηξε περισσότερο απ’ όσο έπρεπε.
Μια περιπέτεια που είχε μεν πολλά μηνύματα, αλλά δεν χρειαζόταν επεξήγηση για όλα. Δηλαδή δεν είναι χαζός ο θεατής, ακόμη και παιδί να παίζει, άσε λίγο να πιάσει τι προσπαθεί να πει ο ποιητής και μην τα απομυθοποιείς όλα.
Όμως ακόμη και τους δικούς μας ανθρώπους τους αγαπάμε παρόλες τις ατέλειές τους. Και, σε τελική ανάλυση, αυτές οι ατέλειες και οι προσπάθειες να ξεπεραστούν είναι που μας κάνουν να τους αγαπήσουμε. Το ίδιο συμβαίνει και με το It Takes Two, που είναι γεμάτο αλληγορίες τόσο στην ιστορία όσο και στα εργαλεία που σας δίνονται κάθε φορά και που απαιτούν να συνεργαστείτε.
Κι επειδή το παιχνίδι απαιτεί δύο παίκτες υπάρχει λύση ακόμη κι αν δεν έχετε ένα σύντροφο για τον καναπέ σας. Αν ο ένας από τους δύο έχει αγοράσει το παιχνίδι, τότε ο άλλος αρκεί να κατεβάσει το Friend’s Pass (στοιχίζει 0,00 ολόκληρα €) στο Nintendo eShop και voilà.
Στην ουσία λοιπόν, το τελευταίο μήνυμα είναι where there’s will there’s a way. Κι όταν ο προορισμός είναι τόσο ελκυστικός τότε καλά θα κάνετε να βρείτε κι εσείς έναν τρόπο να το απολαύσετε!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: 3D Action / Platform
- Εκδότης: Electronic Arts
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Hazelight
- Διάθεση: Φυσική από τα καταστήματα, ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: Αποκλειστικά 2 (Τοπικά ή Online)
- Online στοιχεία: Cloud Saves, Multiplayer μέσω Friend’s Pass
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας