Το Pokemon Sword and Shield έφτασε! Για πολλά χρόνια οι φίλοι των Pokemon περίμεναν να δουν τα αγαπημένα τους τερατάκια στη μεγάλη οθόνη… του σπιτιού τους.
Οι Pokemon Colosseum και Pokemon XD: Gale of Darkness ήταν οι πρώτες περιπέτειες που έφτασαν σε οικιακή κονσόλα, μέχρι που τις διαδέχτηκαν οι Let’s Go: Eevee/Pikachu στο Switch. Ωστόσο, τον περασμένο μόλις Νοέμβριο είδαμε ένα παιχνίδι της κύριας σειράς να ακολουθεί το μονοπάτι αυτό. Οι Pokemon Sword and Shield, λοιπόν, υπόσχονται μια ολοκαίνουρια περιπέτεια, με πολλά νέα πλασματάκια, Όλα αυτά για πρώτη φορά σε υψηλή ανάλυση, είτε στην τηλεόραση του σπιτιού σας, είτε στα χέρια σας, όπου κι αν πάτε. Ας πετάξουμε την Pokeball για να δούμε παρακάτω στο review τι έχουν να μας αποκαλύψουν τα παιχνίδια αυτά!
Αξίζει να αναφέρουμε πως ακόμη και σήμερα, οι δύο αυτές εκδόσεις αποτελούν σημείο αμφιλεγόμενο μεταξύ των οπαδών της σειράς. Πολλοί τις θεωρούν ίσως μία από τις καλύτερες Pokemon εμπειρίες. Παράλληλα, άλλοι δηλώνουν απογοητευμένοι από την επιλογή της Game Freak να μη συμπεριλάβει όλα τα Pokemon που κυκλοφόρησαν ως τώρα (τουλάχιστον στην αρχική έκδοση του παιχνιδιού, μέχρι νεωτέρας), αφήνοντας έξω αδικαιολόγητα κάποια από τα αγαπημένα τους. Οι οπαδοί της σειράς όμως έχουν παράπονα και από τον τεχνικό τομέα. Όλα αυτά, παρά τη συντριπτική υπεροχή σε δύναμη του Switch έναντι του 3DS, όπου είχαμε την τελευταία κυκλοφορία με τις Ultra Sun & Ultra Moon.
Είναι, λοιπόν, το αποτέλεσμα αυτό που λυτρώνει την πολυετή αναμονή για την έλευση μιας έκδοσης σε οικιακή κονσόλα και τις επιλογές των δημιουργών; Ή μήπως οι “περικοπές” κοστίζουν, εν τέλη, ακριβότερα; Πριν εκθειάσουμε την προσπάθεια ή σηκώσουμε τα φτυάρια, ας τα δούμε όλα ένα ένα παρακάτω.
Σενάριο
Αν περιμένατε κάποιο φρέσκο σενάριο για την εισαγωγή μας στην 8η γενιά… Μάλλον θα περιμένετε λίγο ακόμη. Η κλασική συνταγή ακολουθείται και σε αυτόν τον τίτλο. Εσείς, ένα μικρό παιδί, ξεκινάτε για τη δική σας Pokemon περιπέτεια. Αυτήν τη φορά, βρίσκεστε στην πανέμορφη Galar Region. Μια περιοχή εμπνευσμένη αρκετά από το Ηνωμένο Βασίλειο. Εκεί, μαζί με τον κολλητό σας και ανερχόμενο ανταγωνιστή, το Hop, βάζετε πλώρη για το Gym Challenge και την κατάκτηση του τίτλου του Champion. Τυχαίνει, όμως, τον τίτλο αυτό να τον κατέχει ο αδερφός του φίλου σας, ο Leon. Ο ίδιος, μάλιστα, σας δίνει τη συστατική επιστολή για τη συμμετοχή σας στην πρόκληση αυτήν, μαζί με το πρώτο σας Pokemon.
Αφού, κλασικά, διαλέξετε το αγαπημένο σας από τα τρία που σας δίνονται, ο ανταγωνιστής σας διαλέγει τον τύπο που είναι αδύναμο στο δικό σας, αλλά… αυτό το τελευταίο Pokemon το κρατάει ο Leon. Έτσι, μην εκπλαγείτε αν κάποια στιγμή χρειαστεί να αντιμετωπίσετε το αρχικό Pokemon που κερδί-ζει το δικό σας.
Όσον αφορά την πλοκή, δεν υπάρχουν πολλά να πούμε. Το παιχνίδι περισσότερο εστιάζει στο Gym Challenge και το “χτίσιμο” κάποιων χαρα-κτήρων, χωρίς τίποτα αξιοσημείωτο και χωρίς ιδιαίτερο βάθος. Παράλληλα, μαθαίνετε συνεχώς για τη μυθολογία της περιοχής και των θρυλικών της Pokemon, που, δε θα το πιστεύετε, αλλά “ίσως” είστε ο εκλεκτός να συναντήσετε. Αυτό που ξενίζει, είναι η παντελής έλλειψη κάποιας εγκληματικής οργάνωσης, όπως είχαμε συνηθίσει, να μας ενοχλεί κατά τη διάρκεια της περιπέτειας. Η όποια πλοκή εκτυλίσσεται κάπου πολύ αργά στο παιχνίδι και λίγο ακόμη στο μετά τον τερματισμό του παιχνιδιού. Μέχρι τότε, θα λέγαμε ότι είναι οριακά ανύπαρκτη, με μεμονωμένα γεγονότα να σπάνε τη μονοτονία.
Gameplay
Το gameplay είναι το δυνατό σημείο του παιχνιδιού. Από πλευράς δυσκολί-ας, για ακόμη μια φορά να κρατάτε μικρό καλάθι. Όμως, πολλές νέες προ-σθήκες, αλλαγές και καινοτομίες δίνουν φρεσκάδα στο παιχνίδι και το κά-νουν ίσως από τα πιο διασκεδαστικά ως τώρα.
Ξεκινώντας από τα tutorials, κάτι εφιαλτικό για όσους παίζουν χρόνια Pokemon παιχνίδια, ή για όσους έπαιξαν 5 λεπτά παραπάνω και μπήκαν στα γρασίδια του Route 1… Μπορείτε επιτέλους να τα προσπεράσετε! Οι χαρακτήρες που επρόκειτο να σας δείξουν ή να σας εξηγήσουν κάτι, σας ρωτάνε (επιτέλους) αν θέλετε να παρακολουθήσετε το tutorial! Κάτι το οποίο εκτιμήθηκε αρκετά, καθώς οι πιο πρόσφατοι τίτλοι μας κρατούσαν διαρκώς από το χεράκι. Παρά το γεγονός αυτό, όμως, οι πολλοί και μεγάλοι διάλογοι θα κρατήσουν πολύ συχνά τον αντίχειρά σας πάνω στο πλήκτρο Α ή το Β.
Οι συναντήσεις Pokemon στο περιβάλλον τους σταμάτησαν να είναι τυχαίες, ακολουθώντας αρκετά πιστά τη συνταγή των Pokemon Let’s GO. Έτσι, οι εκδόσεις αυτές θα κάνουν πανευτυχείς όσους δεν είχαν repels και έβρισκαν ορδές από Zubat σε κάθε σπηλιά παλιότερα. Πλέον, μπορείτε να δείτε τα Pokemon να κινούνται στο φυσικό τους περιβάλλον, να σας κυνηγούν ή να σας αποφεύγουν. Επιτέλους η φόρμουλα δείχνει να αλλάζει προς μια σύγχρονη συνταγή RPG, κάτι που μας χαροποιεί αρκετά.
Νέοι μηχανισμοί
Όσον αφορά τη νέα ιδιαιτερότητα που προστέθηκε σε αυτήν τη γενιά, είναι το Dynamaxing. Αυτό κατήργησε τα πανέμορφα Mega Evolutions και τα περίεργα Z-moves, κάνοντάς τα ουσιαστικά ένα, με δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν από όλα τα Pokemon. Έτσι, μόνο ένα οποιοδήποτε από τα Pokemon σας σε κάθε μάχη, μπορεί να γίνει τεράστιο για τρεις γύρους. Παράλληλα, οι κινήσεις του μετατρέπονται σε “max” moves, στις οποίες η δύναμη προσαρμόζεται ανάλογα με την αρχική κίνηση, και κάθε τύπος αυτών έχει μια συγκεκριμένη ιδιότητα. Σίγουρα αυτό δεν υποκαθιστά πλήρως τις Z-moves, καθώς κάθε status move οδηγεί σε μια… “max ασπίδα”.
Βέβαια, δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι σχεδόν μόνιμα ευνοημένοι της παρέας. (Pikachu *γκουχ* Charizard). Έτσι, κάποια συγκεκριμένα Pokemon, από συγκεκριμένα είδη, πάνε το Dynamax ένα επίπεδο πάνω, στο Gigantamax. Η ειδοποιός διαφορά είναι κυρίως στην αλλαγή της εμφάνισής τους και στην απόκτηση μιας G-MAX κίνησης, που έχει συνήθως χρήσιμες επιπλέον ιδιότητες.
Το Dynamax όμως δεν παίρνει εφαρμογή σε όλες τις μάχες. Υπάρχουν συ-γκεκριμένα μέρη με την κατάλληλη… Ενέργεια. Όπως τα Gyms και τα Pokemon Dens της Wild Area.
Breath of the Wild… Area
Με αφορμή το παραπάνω σχόλιο, ας μιλήσουμε για τη Wild Area. Πρόκειται για από τις πιο πολλά υποσχόμενες, καινοτόμες και ευχάριστες προσθήκες στον τίτλο. Είναι μια πολύ μεγάλη περιοχή, στην οποία έχετε πρόσβαση από πολύ νωρίς και σας δίνει τη δυνατότητα.. κρατηθείτε…! Να χειρίζεστε την κάμερα! Εκεί θα βρείτε πολλά Pokemon για να ενισχύσετε την ομάδα σας, αλλά και κάποια πολύ ισχυρά για να τα πιάσετε ακόμη. Τα Pokemon της περιοχής αλλάζουν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε κομμάτι της.
Η παρακαταθήκη του Pokemon GO μας προσέφερε τις Max Raid Battles, στα Pokemon Dens. Σε αυτές, πολεμάτε ένα άγριο Pokemon σε μόνιμο Dynamaxing, υπό ειδικές συνθήκες, μαζί με άλλους εκπαιδευτές. Αυτό μπορεί να συμβεί με φίλους από κοντά, ή με τυχαία άτομα και φίλους από το ίντερνετ. (Αν φυσικά δώσετε κάτι παραπάνω για να χρησιμοποιείτε την υπηρεσία Nintendo Switch Online). Αφού τα κερδίσετε, θα λάβετε αμοιβές και τη δυνατότητα να τα πιάσετε!
Η Wild Area, ωστόσο, δεν είναι τέλεια. Αφού τη γυρίσετε ολόκληρη μερικές φορές, θα δείτε ότι δεν είναι και τόσο… Wild. Πολλά Pokemon, ακόμη και “κρυμμένα” αντικείμενα βρίσκονται στις ίδιες θέσεις. Η εξερεύνηση κάπου στις λίγες ώρες σταματάει, ενώ ξεκινάει η στοχευμένη εκμετάλλευση της κάθε υποπεριοχής και το ενδιαφέρον περιορίζεται στα Max Raid Battles. Βέβαια, ανά περιόδους αλλάζουν οι συνθήκες σε ορισμένες περιοχές της, κάνοντας μια προσπάθεια να διατηρήσει το ενδιαφέρον των πραγμάτων. Σίγουρα όσοι θέλουν να ασχοληθούν με την ολοκλήρωση του Pokedex και τη σύνθεση μιας δυνατής ομάδας θα πρέπει να περάσουν δεκάδες ώρες εκεί, μιας και η ποικιλία των Pokemon είναι πολύ μεγάλη.
Η… “εξέλιξη” ενός RPG
Για τους Breeders και με αυτούς που θέλουν να είναι ανταγωνιστικοί, έχουμε καλά νέα. Το EV training γίνεται πιο εύκολα από ποτέ, στέλνοντας για… δουλειές τα Pokemon σας, μετά από ένα σημείο. Παράλληλα, μπορείτε να αλλάξετε πλέον τη συμπεριφορά των nature τους ως προς τα stats. Τα 100 level έρχονται με εύκολο τρόπο, με ένα σωρό “γλυκίσματα” που προστέθηκαν. Στα 100 level, επίσης, μπορείτε να αλλάξετε και τα IVs των Pokemon σας. Τέλος στα αλλεπάλληλα soft resets και τα αμέτρητα αυγά, λοιπόν!
Κάποιες μικρές, αλλά πολύ σημαντικές αλλαγές, κάνουν την εμπειρία μας ακόμη πιο ευχάριστα. Τα HMs φαίνεται ότι καταργήθηκαν για τα καλά, και χαιρόμαστε πολύ για αυτό! Επίσης, έχετε πρόσβαση στο Pokemon Storage σχεδόν ανά πάσα στιγμή, χωρίς να βρίσκεστε σε Pokemon Center. Όσο για την περίθαλψη της ομάδας σας, μπορείτε απλά να πάτε για… Camping! Έτσι, μπορείτε να παίξετε με τα Pokemon σας και να τους μαγειρέψετε. Το Zelda Breath of the Wild φαίνεται πως έδωσε μεγάλη έμπνευση για τις Pokemon Sword και Shield, πέρα από το Wild Area. Έτσι, ανάλογα με τη συνταγή, έχετε και διάφορα side effects στα Pokemon σας.
Αυτό το “κάτι” που… θέλουμε
Όλα έρχονται με ένα κόστος. Η έλλειψη των HMs και η χρήση τους εκτός μάχης, όπως και των “κακών” σημαίνει και μηδενικά παζλ για να λύσετε. Η συμπαθητική Team Yell απλώς χρησιμοποιείται κυρίως για να σας καθοδηγήσει στη σωστή πορεία προς την επόμενη πόλη. Από τη μία, δε θα βρείτε κρησφύγετα με άπειρες μάχες και χαοτικό layout να σας καθυστερούν από το στόχο σας. Από την άλλη, όλα κυλούν υπερβολικά ομαλά, σε σημείο που, όπως προαναφέρθηκε, δεν υπάρχει ουσιαστική πλοκή ή ενδιαφέρον πέραν του να κερδίζετε Gym Badges. Ακόμη και οι σπηλιές είναι λίγες και φτωχές, χωρίς να θυμίζουν σε τίποτα όσα είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Αυτό είναι κάτι που πραγματικά λείπει από το παιχνίδι, αφήνοντας όλο το βάρος της εξερεύνησης στο Wild Area, το οποίο πέραν του μεγέθους του, της πληθώρας Pokemon και των Max Raid Battles, δεν έχει πολλά να προσφέρει.
Αυτό που θεωρείται ως και απαράδεκτο, είναι η αφαίρεση σχεδόν των μισών πλασμάτων που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Σήμερα τα “χαμένα” Pokemon εισέρχονται στην Galar λίγο λίγο μέσω του Pokemon Home, μιας ακόμη επί πληρωμή υπηρεσίας. Ωστόσο η κριτική αφορά την αρχική έκδοση του παιχνιδιού.
Πανέμορφη η Galar, αλλά… λίγη
Για να μη μακρυγορήσω περαιτέρω, θα σταθώ στη διαρκή μείωση του περιεχομένου των Pokemon παιχνιδιών μετά την ένδειξη του τερματισμού τους. Όχι τόσο σε περιεχόμενο ιστορίας και γεγονότων, που μετά τις X και Y βλέπουμε μια κάποια βελτίωση, αλλά στην έλλειψη δραστηριοτήτων και εξερεύνησης. Το Battle Frontier λείπει αρκετά, όπως και δραστηριότητες σαν το Pokeathlon ή τα Pokemon Contests. Επιπλέον, θα μπορούσαν σίγουρα να υπάρξουν γρίφοι, έστω για να βρείτε επιπλέον θρυλικά Pokemon, αλλά δυστυχώς ούτε αυτά υπάρχουν σκορπισμένα στον κόσμο.
Πολλές γενιές, μάλιστα, μας είχαν συνηθίσει στην εξερεύνηση νέων περιοχών όταν θα είμαστε “αρκετά δυνατοί”. Δυστυχώς ούτε αυτό συμβαίνει εδώ, πλην της Wild Area. Το παιχνίδι μπορεί να έγινε αρκετά πλούσιο σε ό,τι αφορά το multiplayer στοιχείο, (στο οποίο και εστιάζει η σειρά), αλλά έχει γίνει φτωχότερο στο να δώσει στον παίχτη περιεχόμενο για να δεθεί με τα Pokemon του και την περιοχή.
Οπτικός τομέας
Εδώ τα συναισθήματα είναι ανάμικτα. Μπορεί οι Pokemon Sword & Shield να έρχονται σε υψηλή ανάλυση, επιτέλους, αλλά υπάρχουν και πολλά “αγκάθια”, που σίγουρα δε μας άφησαν ικανοποιημένους. Μερικά από αυτά πιθανό να σχετίζονται με τη δύναμη της κονσόλας, αλλά σίγουρα αρκετά είναι θέμα σχεδιασμού.
Αρχικά, βλέπουμε τα Pokemon μας επιτέλους σε υψηλή ανάλυση, με χαριτωμένη κίνηση, είτε στις μάχες, είτε έξω, στον κόσμο. Τα καινούρια Pokemon θα έλεγα ότι ως επί το πλείστον μοιάζουν να ήταν πάντοτε εκεί, χωρίς να ξενίζουν, πράγμα που προσωπικά έχω να δω πολλές γενιές από άποψη σχεδιασμού. Η Galar είναι πανέμορφη, με τεράστια ποικιλία σε ό,τι αφορά το περιβάλλον, δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι οι δημιουργοί δεν ξεμένουν από ιδέες και μπορούν συνεχώς να αλλάζουν το στυλ που στήνεται το σκηνικό κάθε νέας περιπέτειας, σε διάφορες κονσόλες μέχρι σήμερα. Όλα αυτά, διατηρώντας παράλληλα και στις Pokemon Sword & Shield το “Pokemon” στοιχείο που αγαπήσαμε εδώ και δεκαετίες.
Επιθέσεις και Dynamaxing εντυπωσιάζουν, δίνοντας μια επική… “διάσταση” στις μάχες. Οι αντίστοιχες Galar μορφές κάποιων παλιών Pokemon, δίνουν μια ευχάριστη συνέχεια σε αυτό που ξεκίνησε η προηγούμενη γενιά με την Alola. Αυτό όμως εξακολουθεί να μην καλύπτει το κενό που αφήνει η απλή περικοπή πολλών παλιών Pokemon.
Τα HD γραφικά δεν αρκούν
Στον αντίποδα, βλέπουμε τα Pokemon να επιτίθενται με ορισμένες στάνταρ κινήσεις σώματος. Αυτές, μάλιστα, συχνά δε συνάδουν καν με την επίθεση η οποία επιλέχθηκε. Πηγαίνουμε λοιπόν πίσω στο 2004 και 2005, όπου το ίδιο συνέβαινε και με τις εκδόσεις του GameCube που αναφέραμε αρχικά. Επίσης, αντικείμενα, δέντρα, NPCs και Pokemon ξεπηδούν με “μαγικό” τρόπο στον κόσμο όταν τα πλησιάσετε. Αντίστοιχα εξαφανίζονται κιόλας όταν περάσετε κάποια ακτίνα απόστασης από αυτά. Παράλληλα, πηγαίνοντας πολύ κοντά σε ένα δέντρο, φαίνεται σα να μπαίνει η κάμερα “μέσα” από τα γραφικά, χαλώντας το σχέδιο με ένα… μη ομαλό τρόπο για τα μάτια μας. Αυτό συμβαίνει με πολλά παιχνίδια της Nintendo στο Switch, προκειμένου να προσδοθεί διαφάνεια και να φανεί ο χαρακτήρας, αλλά εδώ φαίνεται ότι χρειάζεται λίγη δουλίτσα παραπάνω.
Φαίνεται ακόμη ότι οι σκάλες έχουν τη μαγική ιδιότητα να σταματούν το χρόνο. Ο κόσμος, λοιπόν, γύρω σας, και οι κινήσεις “παγώνουν” όταν τις ανεβαίνετε. Έχοντας δει το Breath of the Wild στην ίδια κονσόλα και μάλιστα στο ντεμπούτο της, σίγουρα θα περιμέναμε κάτι καλύτερο από αυτό στις Pokemon Sword & Shield που έφτασαν πάνω από μια διετία μετά.
Πηγαίνοντας στη Wild Area για ακόμη μια φορά, παρατηρούμε κάποια μείωση της ποιότητας των μοντέλων. Τόσο στο χαρακτήρα μας, όσο και στα Pokemon, ακόμη και με docked κονσόλα. Ίσως να συμβαίνει επειδή στα γρασίδια πολλές φορές φορτώνονται πολλά Pokemon ταυτόχρονα και πρέπει το παιχνίδι να διατηρηθεί σε σταθερά καρέ. Όταν, όμως, συνδεθείτε online, θα δείτε και άλλους παίχτες εκεί μέσα και μαζί μια δραματική, πολλές φορές, μείωση στα καρέ.
Ήχος
Ο ήχος στις Pokemon Sword και Shield πραγματικά εντυπωσιάζει. Όμορφες μελωδίες ντύνουν κάθε περιοχή και επικά κομμάτια δίνουν ένταση σε κάθε σας μάχη. Η Game Freak μας έχει κακομάθει σε τέτοια, άλλωστε. Οι θεατές στα Gym Battles δίνουν παλμό και τους ακούτε να ενθουσιάζονται στην κορύφωση της μάχης. Τα εφέ που χρησιμοποιούνται είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται για να μας δώσουν μια πλήρη και γεμάτη εμπειρία σε αυτόν τον τομέα.
Οι χαρακτήρες για άλλη μια φορά ακολουθούν την πολιτική του Μουγκοθόδωρου. Μέχρι και ο εκφωνητής σε μεγάλες, επίσημες μάχες και σε cutscenes. Ωστόσο, ως fans της Nintendo και των exclusives της, έχουμε συνηθίσει. Θα έλεγε κανείς ότι οι δημιουργοί της σειράς εμμένουν σε αυτό από άποψη. Έτσι, χωρίς να διαφέρουν σε αυτό από τους υπόλοιπους τίτλους της σειράς, οι Pokemon Sword & Shield δεν προσφέρουν voice acting για τους χαρακτήρες τους.
Χειρισμός
Εδώ δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν. Πρόκειται για τυπικό χειρισμό Pokemon παιχνιδιού, απλά με πλήθος επιλογών λόγω κονσόλας. Απλός και κλασικός, θα έλεγε κανείς, ο χειρισμός προσφέρει ακριβώς αυτό που χρειάζεται κάποιος για να απολαύσει τις Pokemon Sword & Shield χωρίς να “χάνεται” στα κουμπιά των χειριστηρίων.
Αν υπάρχει κάτι αξιοσημείωτο, αυτό είναι η πολύ καλή χρήση του HD Rumble των Joy-Cons. Η εμπειρία των μαχών και του Dynamaxing ενισχύονται σημαντικά. Έτσι, ο παίχτης νιώθει πλέον στα χέρια του τη δύναμη και τον παλμό των όσων διαδραματίζονται στη μάχη.
Τέλος, το αξεσουάρ Poke Ball Plus, που κάποιος έχει αγοράσει με τις Let’s Go εκδόσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να πάει μια… βόλτα, με το αγαπη-μένο του Pokemon.
Συμπέρασμα
Οι Pokemon Sword και Shield είναι αντικειμενικά φοβεροί τίτλοι. Ίσως, μάλιστα, η καλύτερη Pokemon εμπειρία που είχα προσωπικά ως σήμερα. Ο κόσμος και τα Pokemon αποπνέουν φρεσκάδα και ζωντάνια. Παράλληλα, οι δημιουργοί δείχνουν να πειραματίζονται με νέες προσθήκες, όπως η Wild Area. Ταυτόχρονα, όμως, διατηρούν την κλασική συνταγή ενός Pokemon παιχνιδιού.
Ο οπτικός τομέας σε πολλά σημεία δικαιώνει την αναμονή για την έλευση τίτλου στη μεγάλη μας οθόνη. Ο ηχητικός τομέας είναι άψογος, με νέες επικές μελωδίες και εφέ να ντύνουν την περιπέτεια και τις μάχες, ενώ ο χειρισμός υποστηρίζει εξαιρετικά την εμπειρία μας και μας δίνει το HD Rumble ως ένα ευχάριστο μπόνους.
Τα αρνητικά για τον τίτλο ρίχνουν και σημαντικά τη βαθμολογία του, κατά τη δική μου άποψη. Κάποια ευτράπελα, κυρίως στον οπτικό τομέα, θεωρούνται αδικαιολόγητα για το μέγεθος και το βάρος του τίτλου εν έτει 2019. Δεν πρόκειται για το ξεκίνημα ενός indie ονόματος με χαμηλό προϋπολογισμό. Πρόκειται για ένα ιστορικό όνομα – κολοσσό στη βιομη-χανία, όπως τα Pokemon. Για ένα παιχνίδι προερχόμενο από μια εταιρία η οποία επί σειρά δεκαετιών πουλάει σταθερά δεκάδες εκατομμύρια με κάθε νέο της τίτλο στην κύρια σειρά. Λογικό είναι οι οπαδοί της σειράς να έχουν και αντίστοιχες απαιτήσεις, λοιπόν. Έτσι, ενώ θα μπορούσαμε να μιλάμε για βαθμολογίες από 8.5/10 και πάνω, στα δικά μου μάτια ο τίτλος πέφτει αρκετά.
Στα προηγούμενα έρχεται να προστεθεί και η έλλειψη περιεχομένου. Ο συνολικός αριθμός Pokemon που υπάρχουν – τουλάχιστον στην αρχική έκ-δοση των Pokemon Sword & Shield – έχει ψαλιδιστεί σημαντικά. Τέλος, μετά το πέρας της ιστορίας, το παιχνίδι δεν ενισχύεται με καμία επιπλέον δρα-στηριότητα, πέραν της μιας μικρού μήκους ιστορίας ακόμη, αλλά ούτε και με νέες περιοχές να εξερευνήσετε. Το Battle Frontier έχει εκλείψει από την 4η γενιά. Όλα αυτά, με την πλήρη εμπειρία να κοστίζει κάτι παραπάνω, εν τέλει, σε πληρωμένες υπηρεσίες.
- Κονσόλα: Switch
- Είδος: RPG
- Εκδότης: The Pokemon Company
- Εταιρία ανάπτυξης: Game Freak
- Διάθεση: Φυσική από τα καταστήματα, ψηφιακή μέσω Nintendo eShop
- Παίχτες: 1-4 (ad-hoc ή online)
- Online Στοιχεία: Multiplayer, Cloud Saves, DLC / Expansion Pass
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας