Η Koei Tecmo είναι μία εταιρία που απαρτίζεται από μία συγχώνευση 2 εταιριών οι οποίες ξεκίνησαν να βγάζουν παιχνίδια από την δεκαετία του 60.
Η μία είναι η Tecmo, που ξέρει πως να φτιάχνει RPGs και παιχνίδια δράσης με δυναμικά και εντυπωσιακά γραφικά. Η άλλη είναι η Koei, γνωστή για τα ιστορικά παιχνίδια δράσης που βγάζει.
Ένα από τα πιο γνωστά της παιχνίδια είναι το Dynasty Warriors, που βασίζετε στο γνωστό βιβλίο “Romance of the Three Kingdoms” που εξιστορεί την μεγάλη ιστορία της Κίνας. Έχει αρκετά παιχνίδια από αυτήν την σειρά, τα οποία είναι εξαιρετικά παιχνίδια δράσης, ή one-man-army, όπως τα αποκαλώ εγώ. Αυτό το λέω, καθώς η βασική ιδέα τους είναι το χειρίζεσαι έναν από τους μεγάλους αξιωματικούς ή στρατηγούς από διάφορους κινέζικους στρατούς, να τριγυρνάς σε μεγάλους χάρτες και να ρίχνεις ξύλο σε όσους δεν είναι σύμμαχοι σου.
Σήμερα όμως, δεν θα μιλήσουμε για το Dynasty Warriors, αλλά για το “αδερφικό” του παιχνίδι, το Samurai Warriors. Το ονομάζω έτσι, καθώς ενώ είναι ένα σχεδόν αντίγραφο του Dynasty Warriors σε θέμα παιχνιδιού, η ιστορία του βασίζετε στην Ιαπωνική ιστορία και συγκεκριμένα στην ιστορία της περίοδος Sengoku. Ας μιλήσουμε λοιπόν για την τρίτη έκδοση του παιχνιδιού που βγαίνει για το 3DS: Το Samurai Warriors Chronicles 3 κι ας δούμε αν μπορούμε να βοηθήσουμε τον Nobunaga Oda να κατακτήσει την Ιαπωνία.
Το σενάριο του Samurai Warriors Chronicles 3
Όπως προανέφερα, το παιχνίδι βασίζεται στην περίοδο Sengoku, που είναι ένα μέρος της Ιαπωνικής ιστορίας γεμάτο με μάχες, προδοσίες και τεράστιες ιστορικές φιγούρες. Οπότε περιμένετε να δείτε στρατηγούς όπως τον Nobunaga Oda, τον Tokugawa Ieyasu, τον Toyotomi Hideyoshi και πολλούς ακόμα. Το Samurai Warriors δείχνει μία πληθώρα από χαρακτήρες, που ο καθένας έχει τις δικές τους προσδοκίες, τα πράγματα για τα οποία παλεύει και τους δικούς τους λόγους που ρίχνετε στην μάχη. Άλλοι για την δόξα, άλλοι για να προστατεύσουν αυτούς που αγαπάνε, άλλοι για τα χρήματα και για πολλούς ακόμα λόγους.
Όλο το παιχνίδι προσπαθεί να είναι όσο πιο ακριβές γίνεται με την ιστορία, οπότε μπορείτε να μάθετε αρκετά πράγματα για αυτούς τους χαρακτήρες. Κάτι το οποίο, για ένα παιχνίδι, είναι σπάνιο, αλλά η Koei Tecmo ξέρει να γράφει και να προσαρμόζει πραγματικά ιστορικά γεγονότα στα παιχνίδια τους.
Όμως, εδώ αρχίζουν τα προβλήματα. Όταν ξεκινήσετε, θα μπορείτε να δημιουργήσετε έναν χαρακτήρα, ο οποίος θα ακολουθεί όλη την εξέλιξη των πραγμάτων. Πριν και μετά από κάθε μάχη, θα μπορείτε να συζητάτε με κάποιους χαρακτήρες και θα μπορείτε να έχετε και μία μικρή επιλογή διαλόγου, που ανεβάζει λίγο το Favor με εκείνο τον χαρακτήρα αν επιλέξετε την σωστή (Θα μιλήσουμε σε λίγο για το τι είναι και το τι κάνει το Favor). Δυστυχώς, αυτό γίνεται γρήγορα κουραστικό και αν το συνδυάζετε με το ότι η ιστορία παρουσιάζεται ωμά, χωρίς να προσπαθεί να γίνει ενδιαφέρουσα, το καθιστά βαρετό.
Ένα κομμάτι του όμως είναι εξαιρετικό και αυτό είναι οι “υποθετικές” ιστορίες που περιέχει. Θα ξεκλειδώσετε αρκετά σενάρια, που τα γεγονότα εξελίσσονται διαφορετικά από το κατεστημένο. Δηλαδή, με μεγάλες διαφοροποιήσεις σε συμμαχίες και προδοσίες, αλλά και μία καλογραμμένη εξέλιξη με τρομερές εκπλήξεις. Προσωπικά, αυτά τα κομμάτια τα βρήκα πιο ενδιαφέροντα καθώς παρουσιάζουν κάτι νέο.
Δηλαδή, το παιχνίδι έχει πράγματα και για νέους παίκτες, που μπορούν να μάθουν ένα κομμάτι από την ιστορία της Ιαπωνίας, αλλά και για παίκτες που την γνωρίζουν ήδη, με τις άριστες “υποθετικές” ιστορίες που διαθέτει.
Gameplay
Υπάρχουν αρκετά πράγματα εδώ, οπότε ας τα πάρουμε ένα ένα. Θα ξεκινήσουμε με τον εκπληκτικό χειρισμό. Τον λέω εκπληκτικό, γιατί τα κουμπιά ανταποκρίνονται άμεσα και νιώθετε ότι έχετε τον απόλυτο έλεγχο του χαρακτήρα σας.
Έχετε δύο τρόπους επίθεσης, με ελαφρά και δυνατά χτυπήματα τα οποία θα μπορείτε να τα συνδυάζετε, δημιουργώντας combos. Ξεκινάτε με λίγες κινήσεις στην αρχή, αλλά όσο νικάτε εχθρούς και παίρνετε εμπειρία, θα ανεβαίνετε επίπεδα και θα ξεκλειδώνετε νέες κινήσεις.
Θα μπορέσετε να ελέγξετε έναν τεράστιο αριθμό χαρακτήρων με τον καθένα να έχει το ιδιαίτερο του όπλο, άλλοι με πιστόλια, άλλοι με δρεπάνια, κατάνα, μαχαίρια, διπλά σπαθιά αλλά και ακόμα με μαγεία και βόμβες. Τα κουμπιά είναι τα ίδια για όλους, αλλά όλοι έχουν το δικό τους στυλ μάχης, οπότε για άλλους θα πρέπει να είστε πιο επιθετικοί και να πηγαίνετε μέσα στους εχθρούς, ενώ άλλοι θα πρέπει να είστε πιο στρατηγικοί, προσέχοντας τα βήματα σας.
Όταν χτυπάτε αντιπάλους, ή όταν σας χτυπάνε, φορτίζουν δύο μπάρες. Όταν γεμίζουν, θα μπορείτε να κάνετε δύο διαφορετικές τεχνικές. Η πρώτη είναι οι Musou επιθέσεις, που είναι ειδικά χτυπήματα, με μεγάλες εκρήξεις και εντυπωσιακές τεχνικές που θα μπορείτε να εξοντώσετε γρήγορα έναν μεγάλο αριθμό αντιπάλων. Η δεύτερη είναι το Rage Mode, που όταν το ενεργοποιήσετε, γίνεστε άτρωτος για λίγη ώρα, παγώνετε όλους τους αντιπάλους σας και μπορείτε να κάνετε τις κανονικές κινήσεις αλλά με αρκετά μεγαλύτερο damage και με δευτερεύων εφέ, ανάλογα το element του όπλου σας. Τέλος, ο κάθε χαρακτήρας, έχει ένα διαφορετικό War Art, το οποίο είναι μία δύναμη, που φορτίζει από μόνη της και όταν γεμίσει, θα μπορείτε να την ενεργοποιήσετε για μία μεγάλη βοήθεια. Άλλοι χαρακτήρες θα σας θεραπεύουν, άλλοι θα ανεβάσουν την επίθεση ή την άμυνα σας, να γεμίσουν τις μπάρες για τις ειδικές τεχνικές σας και πολλά ακόμα υπερβολικά χρήσιμα πράγματα.
Θα μπορείτε, πριν από κάθε μάχη, να διαλέξετε μία από τις 5 διαφορετικές εκδοχές του όπλου του κάθε χαρακτήρα, που έχει ένα διαφορετικό element. Ανάλογα την επιλογή σας, το όπλο θα επιδράει διαφορετικά όταν κάνετε ειδικές τεχνικές, για παράδειγμα με τον πάγο θα μπορείτε να παγώνετε τους αντιπάλους σας, με τον κεραυνό θα χτυπάτε περισσότερους αντιπάλους μαζί, με τον αέρα θα χτυπάτε πιο δυνατά αντιπάλους που είναι στο αέρα και ούτω καθεξής. Μετά την κάθε μάχη, θα βρίσκετε ειδικά orbs, που θα κάνουν upgrade το επίπεδο του όπλου σας, κάνοντας το πιο δυνατό και ανάλογα το orb θα μπορείτε να του δίνετε και ένα ειδικό effect.
Ένας ακόμα μεγάλος τομέας του παιχνιδιού είναι το Favor. Αυτό είναι ένας μετρητής που δείχνει πόσο ένας χαρακτήρας συμπαθεί τον δικό σας. Μπορείτε να κάνετε να σας συμπαθήσουν περισσότερο όταν τους χρησιμοποιείτε σαν συμμάχους στις μάχες, επιλέγοντας τον πιο καλό διάλογο όταν μιλάτε στα διάφορα cutscens ή πηγαίνοντας στην πόλη και να πιείτε μαζί τσάι. Όσο ανεβαίνει το Favor, θα ξεκλειδώσετε τον εκάστοτε χαρακτήρα, για να μπορείτε να τον επιλέξετε στις διάφορες μάχες και αν το φτάσετε στο μέγιστο, θα μπορείτε να επιλέξετε το όπλο του σαν το όπλο του δικού σας χαρακτήρα και την στολή του για να την φορέσετε εσείς.
Η κάθε μάχη είναι αρκετά απλή γιατί στην τελική, λίγο-πολύ, θα πρέπει να νικήσετε όλους τους αντιπάλους που θα δείτε. Υπάρχουν αρκετά objectives, που θα πρέπει να νικήσετε κάποιον συγκεκριμένο αντίπαλο, ή να προστατέψετε κάποιον και γενικά ένας σχετικά μεγάλος διαφορετικός αριθμός διαφοροποιήσεων. Το καλό με αυτό είναι ότι το 3DS, χάρις στις δύο οθόνες που έχει, καταφέρνει να καθαρίσει τις οθόνες και να τις κατηγοριοποιήσει τελείως.
Στην πάνω οθόνη θα έχετε τον χαρακτήρα σας, με το Life του με τις μπάρες για το Musou και το Rage καθώς και τα διάφορα objectives που θα πετάγονται συνέχεια. Στην κάτω οθόνη, θα έχετε ένα μεγάλο χάρτη που θα μπορείτε να δείτε που είναι οι στόχοι σας, που βρίσκονται οι σύμμαχοι σας, καθώς και αν κάποιος έχει έτοιμο ένα War art. Ένα αρκετά καλό feature, είναι ότι μπορείτε να προγραμματίζετε τους συμμάχους σας να πηγαίνουν σε κάποιον στόχο, οπότε θα μπορείτε να κάνετε ένα objective με τον έναν χαρακτήρα, ενώ ο άλλος θα πηγαίνει στον επόμενο στόχο σας και όταν φτάσει εκεί, παίρνετε τον έλεγχο του και ολοκληρώνετε ένα δεύτερο οbjective. Δηλαδή, υπάρχει ένα αρκετά καλό micro-management το οποίο προσθέτει μία στρατηγική σκέψη στο παιχνίδι.
Όπως μπορείτε να καταλάβετε, το παιχνίδι έχει αρκετά πράγματα να μαζέψεις και να κάνεις, με αρκετά όπλα, challenges, Favor και κάμποσες μάχες. Όμως, επειδή θα κάνετε το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά, γίνεται γρήγορα κουραστικό. Αν και το παιχνίδι είναι στο 3DS, που μπορείτε να κάνετε παύση και να κάνετε άλλες δουλειές, όταν παίζετε για ώρες καταντάει τρομερά μονότονο.
Οπτικός Τομέας
Εδώ είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα του Samurai Warriors Chronicles 3. Καθώς, τα μοντέλα των σημαντικών χαρακτήρων είναι καλοφτιαγμένα, με εξαιρετικές λεπτομέρειες και εντυπωσιακά κουστούμια, όλα τα υπόλοιπα προδίδουν προχειροδουλειά.
Οι απλοί αντίπαλοι έχουν μόνο ένα μοντέλο ανάλογα το είδος τους και δεν έχουν λεπτομέρειες. Αυτό έγινε γιατί το παιχνίδι θα πρέπει να δείχνει έναν μεγάλο αριθμό αντιπάλων σχεδόν όλη την ώρα. Όμως, αν και η Koei Tecmo έκανε έτσι τα μοντέλα, το 3DS πάλι έχει πρόβλημα στο να τα δείξει όλα στην οθόνη και καταλήγει να εξαφανίζει πολλά από αυτά. Αυτό καταλήγει να είναι υπερβολικά εκνευριστικό. Όταν εξαφανίζονται οι αντίπαλοι, δεν μπορείτε να τους τραυματίσετε. Αυτό μπορεί να συμβεί την ώρα που τους χτυπάτε και τους έχετε σε κάποιο combo. Επίσης, εξαφανίζονται και από το minimap που έχετε. Έτσι, μπορεί να νομίζετε ότι καθαρίσατε μία περιοχή από εχθρούς και ξαφνικά να εμφανίζονται γύρω σας ακόμα 20-30 άτομα. Βέβαια αν έχετε το New 3DS, τότε τα μοντέλα δείχνουν λίγο καλύτερα και εμφανίζονται περισσότερα στην οθόνη. Αλλά και πάλι τα ίδια προβλήματα υπάρχουν, αν και σε μικρότερο βαθμό.
Το παιχνίδι μπορεί να τρέξει σε 60fps, αλλά μόνο όταν ξεκινάει κάποια μάχη, που δείχνει μία από τις αρκετά καλοστημένες πίστες, που έχουν μία μεγάλη ποικιλία όσον αφορά το layout, το μέγεθος και το τι περιέχουν. Όμως, όταν υπάρχει ακόμα και ένας χαρακτήρας στην οθόνη, το παιχνίδι κατεβαίνει κατευθείαν στα 30fps. Και αν υπάρχουν αρκετά πράγματα επί της οθόνης, μπορεί να πέσει και στα μισά από αυτό.
Υπάρχουν CGI cutscenes, τα οποία είναι αρκετά όμορφα και εντυπωσιακά, αλλά είναι σπάνια και κρατάνε για λίγα δευτερόλεπτα κάθε φόρα. Επίσης, τα αρκετά in-game cutscenes, έχουν ένα πολύ θολό 3D background που δεν έχει λεπτομέρειες και φαίνεται αρκετά χάλια, ειδικά όταν το συγκρίνετε με τα μοντέλα των χαρακτήρων. Τέλος, αν και οι χαρακτήρες έχουν πολύ καλά animations όταν παλεύουν, σε αυτά τα cutscenes, έχουν ένα-δύο συγκεκριμένα animations και ένα περίεργο lip-synching, που αν και τα χείλια τους κουνιούνται σωστά όταν λένε κάτι, θα πρέπει να το παρατηρήσετε για να το διαπιστώσετε αυτό, καθώς από μακρυά φαίνεται ότι είναι τρομερά λανθασμένο.
Ήχος
Εδώ είναι ο καλύτερος τομέας του παιχνιδιού, καθώς όλος ο τομέας του ήχου είναι εξαιρετικός. Το soundtrack απαρτίζεται από εκπληκτικά κομμάτια, που ταιριάζουν στο στυλ του και στην Ιαπωνική κουλτούρα που διαθέτει. Χρησιμοποιούν αρκετά παραδοσιακά όργανα, μαζί με έναν συνδυασμό από απαλό beat, κάνοντας το κάθε κομμάτι ταυτόχρονα παραδοσιακό και μοντέρνο αλλά και μοναδικό. Καταφέρνουν και παραμένουν φρέσκα, κάθε στιγμή, ακόμα και μετά από πάρα πολλές ώρες.
Το ίδιο μπορούμε να το πούμε για τα ηχητικά εφέ. Από τα άλογα που μπορείτε να καβαλήσετε για να πάτε πιο γρήγορα από το ένα σημείο στο άλλο, από τα όπλα που χτυπάτε όλη την ώρα και μέχρι τις εκπληκτικές επιθέσεις σας, τα εφέ έχουν βάθος και ακούγονται απολαυστικά, ειδικά όταν χτυπάτε πολλούς αντιπάλους μαζί.
Τέλος, θα πρέπει να δώσω συγχαρητήρια στο εκπληκτικό cast που έχουν πάρει για να δώσει τις φωνές του στους χαρακτήρες. Ειδικά για άτομα που γνωρίζουν από anime ή παίζουν ιαπωνικά παιχνίδια, θα αναγνωρίσουν πολλούς voice-actors. Η σκηνοθεσία είναι άριστη, πετυχαίνοντας τέλεια το συναίσθημα του κάθε χαρακτήρα, κάθε σκηνή.
Τελικό Συμπέρασμα
Το Samurai Warriors Chronicles 3 είναι ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για το 3DS. Αν και έχει αρκετά προβλήματα με τον αριθμό των εχθρών στην οθόνη και τα slow-downs όταν γίνονται πολλά πράγματα. Το ότι είναι στο 3DS, το βοηθάει αρκετά, επειδή μπορείς να παίζεις σε διάφορες στιγμές της ημέρας, κάνοντας το χαλαρό και απολαυστικό. Υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνεις και για το κόστος του, μπορείς να βγάλεις δεκάδες ώρες, για να μην πω εκατοντάδες ώρες παιχνιδιού. Αν δεν σας άρεσε τώρα, θα σας πρότεινα να το αγοράσετε όταν το βρείτε σε κάποια έκπτωση.
- Κονσόλα: 3DS
- Είδος: Hack ‘n’ slash
- Εκδότης: Koei
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Omega Force
- Διάθεση: –
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Ναι (Leaderboards)
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας