Το The Land Beneath Us είναι ένα αρκετά ιδιαίτερο roguelite, καθώς, σε αντίθεση με άλλα games του είδους, είναι turn-based! Συνδυάζει οπότε, τη βασική φόρμουλα ενος grid-based RPG, με την τυχαιότητα που χαρακτηρίζει κάτι όπως το Dead Cells! Πάμε όμως να δούμε και πρακτικά τι σημαίνει αυτο:
Ένας γύρος (χωρίς πατάτες) με απ’ όλα (τα όπλα)
Και θα ρωτήσετε πολύ εύλογα, “καλα ρε Jace, πως συνδυάζονται turn-based με grid και roguelike”;
Η απάντηση είναι… όχι τόσο απλή όσο θα περιμέναμε, αλλα κατατοπιστική.
Το παιχνίδι έχει ενα αρχικό hub, από το οποίο μπορείτε να επιλέξετε κάποια τοποθεσία για να ξεκινήσετε το run σας απο την αρχή, μαζί με όσα μικρα upgrades έχετε ξεκλειδώσει ανάμεσα στα runs (κυριως μικροαυξήσεις σε ζωή/πανοπλία ή αύξηση των stock στους vendors). Απο εκεί, αρχικά έχετε μόνο μια περιοχή διαθέσιμη σε μια ήπειρο, ενώ προχωρώντας το παιχνίδι ξεκλειδώνετε περισσότερες περιοχές και ηπείρους.
Μόλις ξεκινήσετε το run σας, το παιχνίδι σας προμηθεύει μέ ενα τυχαίο όπλο απο το διαθέσιμο pool (το οποίο αυξάνετε καθώς κερδίζετε achievements και ξεκλειδώνετε ηπείρους), και ένα διαθέσιμο amulet, το οποίο σας δίνει μια βοηθητική passive ή active ικανότητα.
Έχετε στη διάθεση σας 5 θέσεις για amulets (που μπορείτε να αυξήσετε ως upgrade ανάμεσα στα runs) και 4 θέσεις για όπλα, οι οποίες αντιστοιχούν στις 4 κατευθύνσεις του movement, επάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά.
Κατα την κίνηση σας σε μια κατεύθυνση, χρησιμοποιείτε αυτόματα και το όπλο που έχετε equipped εκεί. Τα melee όπλα χτυπάνε τον εχθρό που βρίσκεται ακριβώς δίπλα σας ή εως 2 τετράγωνα πιο πέρα, ενώ τα ranged όπλα χτυπάνε συνήθως σε απόσταση 2 ή 3 τετραγώνων.
Και, προφανώς, αν είστε περικυκλωμένοι και απ τις 4 μεριές, δε μπορείτε να αλλάξετε θέση αν δεν εξοντώσετε κάποιον απ τους 4 εχθρούς ή τον κουνήσετε με κάποιο τρόπο, ή… τηλεμεταφερθείτε!
Μια πληθώρα απο επιλογές
Καλα καταλάβατε, δεν είναι η μόνη σας επιλογή η απλή κίνηση και χρήση όπλου ταυτόχρονα. Έχετε επίσης την επιλογή να περπατήσετε απλώς, χωρίς να χρησιμοποιήσετε όπλο (χρήσιμο διότι κάποια όπλα σας μετακινούν περαιτέρω με τη χρήση τους, κάτι που μπορεί να θέλετε να αποφύγετε), ή να τηλεμεταφερθείτε (έχει ενα cooldown γυρω στους 12 γύρους μετά απο κάθε χρήση).
Επίσης, κατα την εκτέλεση ορισμένων συνδυασμών κινήσεων, ενεργοποιείτε αυτόματα και κάποιες άλλες βοηθητικές κίνησεις, όπως extra healing, shockwave, fireballs και άλλα!
Οπότε δεν είναι και τόσο απλό, ουτε ισχύει το “θα επιλέγω πάντα να μετακινούμαι προς την κατεύθυνση που κάνω την περισσότερη ζημιά”. Αυτό το μόνο που θα σας χαρίσει είναι πολλούς θανάτους στα χέρια bosses/mini-bosses.
Τέλος, να τονίσουμε κάπου εδώ ότι μετά απο κάθε δωμάτιο έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε 2 ή 3 πιθανές εξόδους, οι οποίες καθορίζουν και το τι βραβείο θα κερδίσετε στο επόμενο δωμάτιο, ή αν πρόκειται για δωμάτιο με καποιον έμπορο.
Builds, builds παντού!
Εννοείται ότι όπως και σε κάθε παιχνίδι με RPG στοιχεία, έτσι και εδώ, οι διαφορετικοί συνδυασμοί σε όπλα και amulets θα σας οδηγήσουν σε διαφορετική λογική παιχνιδιού, με τα ακόντια να παίζουν διαφορετικά απο τα πιστόλια και τα σπαθιά.
Κατά την εμπειρία μας με το παιχνίδι διαπιστώσαμε ότι τα αντικείμενα είναι, γενικά, καλα ισορροπημένα μεταξύ τους και είναι περισσότερο θέμα προτίμησης το τι θα επιλέξει κάποιος (πάντα με βάση και την τυχαιότητα του πράγματος). Έχουν υπάρξει runs στα οποία φτάσαμε στο πρώτο boss σχεδόν αλώβητοι, και έχουν υπάρξει άλλα στα οποία πεθάναμε στο 3ο δωμάτιο!
Συνήθως προτιμούσαμε builds τα οποια ειχαν συνδυασμούς όπλων και θεράπευαν κατα το χτύπημα, αφού έτσι μπορούσαμε να μείνουμε ζωντανοί για περισσότερη ώρα… Κάτι που μας οδήγησε και σε αρκετές τραγελαφικές στιγμές ενάντια σε κάποια bosses, καθως κυριολεκτικά η στρατηγική πετάχτηκε απ το παράθυρο!
Λίγα λόγια για την υπόθεση
Η πλοκή του παιχνιδιού είναι αρκετά απλή σε γενικές γραμμές:
Σας ξυπνάει ένα AI σε ενα κρυφό futuristic εργαστήριο, και αφότου σας βάλει να δείτε ένα μικρό βιντεάκι, σας δίνει μια πολύ απλή αποστολή: “Σώστε την Δημιουργό!”.
“Μα, ποια είναι η Δημιουργός;”, θα μου πείτε. Δε θα σας ακούσω, αλλα θα απαντήσω παρόλα αυτα!
Η Δημιουργός, όπως αποκαλύπτεται μέσα απ το βιντεάκι και απ τις κουβέντες του ΑΙ, είναι ένας άνθρωπος με τρομερές γνώσεις για την τεχνητή νοημοσύνη, η οποία έφτιαξε εσάς, το ΑΙ το οποίο σας μιλάει, και πολλά άλλα τα οποία γενικά βοηθούσαν την ανθρωπότητα.
Δε γνωρίζετε γιατί την απήγαγαν, αλλα είστε σίγουροι ότι η απουσία της θα είναι καταστροφική για εσάς και όλα τα ΑΙ όλου του κοσμου!
Αισθητική και Ατμόσφαιρα
Δεν έχουμε πολλά να πούμε για αυτές τις πτυχές του παιχνιδιού, εκτός απο ότι ξεχειλίζουν μεράκι!
Το art style των γραφικών ταιριάζει πάρα πολύ με το όλο futuristic/cyberpunk theme του και τα επίπεδα και οι εχθροί αποτυπώνονται με πολύ όμορφο, καλαίσθητο τρόπο, χωρίς να μοιάζουν ομοιόμορφα.
Οι διαφορετικές περιοχές μπορεί να μοιάζουν από μηχανικής άποψης (στο κάτω-κάτω, πόσο διαφορετικά μπορείς να σχεδιάσεις ταμπλό με τετραγωνάκια), αλλά σίγουρα βγάζουν μια ατμόσφαιρα η οποία σε κάνει να καταλαβαίνεις που βρίσκεσαι.
Η μουσική επίσης πλαισιώνει πολύ καλά και τις μάχες, αλλά και το downtime ανάμεσα στα runs, χωρίς να γίνεται ποτέ ενοχλητική. Είναι γενικότερα υποβλητική όταν χρειάζεται, και έντονη σε στιγμές που καλό είναι ν’ ανεβαίνουν οι παλμοί, όπως στα boss fights!
Συνοψίζοντας
Γενικότερα, μπορούμε να πούμε ότι το The Land Beneath Us είναι μια πολύ ωραία προσθήκη στη μεγάλη γκάμα των pixel-art indies που υπάρχουν στο Switch, ενώ οι ιδιαίτεροι μηχανισμοί του το κάνουν άκρως εθιστικό και διασκεδαστικό.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Roguelike / Turn-based RPG
- Εκδότης: Dear Villagers
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Fairplay Studios
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του review ήταν μια ευγενική προσφορά της Dear Villagers.