Επιθυμήσατε ένα καλό επιτραπέζιο φαντασίας; Τι λέτε για κάτι κλασικό; Μήπως το Warlock of Firetop Mountain είναι αυτό που ψάχνετε; Για να δούμε!
Παρασκήνιο
Εμείς που έχουμε μια κάποια ηλικία θυμόμαστε πως στα μαγαζιά κυκλοφορούσε τότε ένα επιτραπέζιο φαντασίας που λεγόταν «Ο Θρύλος του Ζαγκόρ». Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι:
Όλα αυτά πριν αρχίσουν τα κυνήγια μαγισσών ενάντια σε όλα τα «σατανικά παιχνίδια» στον ελλαδικό χώρο. Όχι, δεν κάνουμε πλάκα. Υπήρχε τόση φοβία για το σατανισμό που γονείς κατέστρεφαν επιτραπέζια και βιβλία φαντασίας. Αυτός είναι και ο λόγος που παιχνίδια όπως το Hero Quest είναι τόσο περιζήτητα και πανάκριβα στις μέρες μας.
Τι σχέση έχει όμως Ο Θρύλος του Ζαγκόρ με την περίπτωσή μας; Μα, είναι το «sequel» του Warlock of Firetop Mountain των Steve Jackson και Ian Livingstone! Κι αν σας λέει κάτι το όνομά τους, είναι γιατί οι ίδιοι ίδρυσαν τη Games Workshop.
Η διαφορά είναι πως το αρχικό Warlock δεν ήταν επιτραπέζιο, αλλά το βιβλίο που ξεκίνησε τη σειρά Fighting Fantasy. Στα βιβλία εκείνα, ο αναγνώστης επέλεγε σε κάποια σημεία το τι θα κάνει και, ανάλογα με την επιλογή του, γύριζε στην εκάστοτε σελίδα για να δει τις συνέπειες των επιλογών του.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ήταν μια μέση λύση για όσους δεν είχαν χρήματα ή παρέα να παίξουν ένα κανονικό επιτραπέζιο RPG. Ή για όσους ήθελαν μια αυτοτελή ιστορία φαντασίας που δε χρειάζεται άλλα 10 βιβλία για να ολοκληρωθεί, όπως τις νουβέλες του Dragonlance φερ’ ειπείν.
Παρ’ όλους τους περιορισμούς τους έγιναν επιτυχημένα και, κατά καιρούς, μεταφέρθηκαν και στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών. Το Deathtrap Dungeon π.χ. (που υπάρχει και στο PSX) είναι μετατροπή από βιβλίο της ίδιας σειράς. Ακόμη και το Warlock of Firetop Mountain το είδαμε σε μορφή first-person dungeon crawler στο Nintendo DS!
Χάρη στην Tin Man Games, το βιβλίο που τα ξεκίνησε όλα έγινε ένα διαδραστικό βιντεοπαιχνίδι που μπορείτε να πάρετε μαζί σας όπου κι αν βρίσκεστε!
Σενάριο
Είναι που λέτε ένα βουνό με φωτιά στην κορφή και μέσα ζει ένας κακός μάγος…
Αστειευόμαστε λίγο, καθώς η πραγματική ιστορία του μάγου και του κόσμου είναι αρκετά εκτενής, αλλά η βασική πλοκή έχει ως εξής:
Στη γη της Allansia δεσπόζει το επιβλητικό Firetop Mountain. Στα βάθη του κάποτε ζούσαν οι νάνοι. Έκτοτε όμως, την οικία τους σφετερίστηκε ένας μοχθηρός μάγος. Γύρω του έχει μαζέψει κάθε λογής σατανικά πλάσματα, από βρωμερά Orc, σιχαμένα καλικαντζάρια, μέχρι υπερμεγέθεις αράχνες και ζωντανές χλαπάτσες. Κι όλα αυτά πριν φτάσουμε καν στο τι σας περιμένει μέσα στα έγκατα της κυριαρχίας του. Ο πύργος του μάγου είναι γεμάτος ανοσιουργήματα και τρομερές παγίδες.
Όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά έχουν κάνει τη ζωή των κατοίκων του κοντινού χωριού Anvil ιδιαίτερα επικίνδυνη.
Ποιος θα μπορέσει να κάνει κάτι γι’ αυτό;
Gameplay ή τι συμβαίνει όταν εισβάλλουμε στο λημέρι ενός μάγου
Πριν ξεκινήσετε να παίζετε, θα πρέπει να επιλέξετε ποιον από τους 4 διαθέσιμους αρχικά χαρακτήρες θα στείλετε στον τάφ… εεε στο βουνό! Καθένας τους έχει τη δική του ιστορία για το πώς καταφθάνει στο Anvil, αλλά και τους δικούς του λόγους να μπει μέσα στο βουνό. Από τη ξακουστή Alexandra of Blacksand μέχρι τον 23, το Ρινοκεράνθρωπο (ναι, καλά διαβάσατε) έχετε μεγάλη ποικιλία στις επιλογές.
Πέρα από τους στόχους και τα κίνητρα των χαρακτήρων, το σημαντικότερο είναι οι ικανότητες, τα στατιστικά και οι επιθέσεις που μπορεί να κάνει καθένας τους. Ας το εξηγήσουμε λίγο αυτό.
- Οι στόχοι και τα κίνητρα των χαρακτήρων θα ορίσουν το ποια πορεία θα είναι καλό να ακολουθήσετε μέσα στο βουνό. Μέσω δοκιμής και πλάνης, ή εξυπνάδας ή και τύχης μπορεί να αποφύγετε τις κακοτοπιές. Καλό όμως είναι να έχετε κατά νου τις…
- …Ικανότητες (Abilities). Κάποιος χαρακτήρας μπορεί να είναι Τρομακτικός, που σημαίνει ότι μπορεί να επιβληθεί με τη βία σε ορισμένους χαρακτήρες για να κερδίσει κάτι. Άλλος μπορεί να είναι Διαβασμένος και να αναγνωρίζει μυστικιστικές γραφές ή να ξέρει να διαβάζει ξόρκια. Μπορεί όμως να σας βγει και κανένας Αγράμματος. Ένας τέτοιος ακόμη και να βρει γραμμένη κάπου μια προειδοποίηση, δε θα μπορεί να καταλάβει τι λέει!
- Τα στατιστικά είναι τρία. Αντοχή (stamina), επιδεξιότητα (skill) και τύχη (luck). Αυτά θα σας χρειαστούν στη μάχη αλλά και την επιβίωση. Θα τα πιάσουμε αναλυτικά παρακάτω.
- Οι επιθέσεις ορίζουν σε ποια τετραγωνάκια θα μπορείτε να επιτεθείτε αν τυχόν μπλέξετε σε μάχες.
Όποιο χαρακτήρα και να διαλέξετε πάντως, να ξέρετε πως, μπαίνοντας στο βουνό υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να αφήσετε τα κοκκαλάκια σας εκεί μέσα!
Warlock of Firetop Mountain – Ένα visual novel που είναι και παιχνίδι!
Στην οθόνη σας βλέπετε τη μινιατούρα του χαρακτήρα σας, όσο αυτός περιδιαβαίνει τα επικίνδυνα περάσματα του Firetop Mountain. Όσο κινείστε, θα δείτε το περιβάλλον να «στήνεται» σαν ταμπλό για επιτραπέζιο φαντασίας. Το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού όμως θα το περάσετε διαβάζοντας.
Μόλις έρθει η ώρα να πάρετε κάποια απόφαση, θα εμφανιστεί ιδιαίτερα καλογραμμένο κείμενο που δίνει ζωή στην περιπέτειά σας. Να δίνετε σημασία στα όσα γράφονται, γιατί πολλές φορές σας δίνονται έμμεσες συμβουλές για το τι σας περιμένει. Μην αντιμετωπίσετε το παιχνίδι σα video game γιατί ο χαρακτήρας σας δεν είναι άτρωτος και μπορεί πολύ εύκολα να την πατήσει και να το πληρώσει!
Αφότου κάνετε την επιλογή σας, θα δείτε και τις συνέπειες. Ένα παράδειγμα, που θα δείτε πολύ νωρίς, είναι ένας σκοπός Orc που κοιμάται όρθιος. Μπορείτε να τον πιάσετε εξαπίνης ή να τον ξυπνήσετε για να τον πολεμήσετε τίμια ή απλά να τον αποφύγετε. Η επιλογή είναι δική σας.
Πολλές φορές θα βρείτε στο δρόμο σας αντικείμενα, τρόφιμα και διάφορα παραφερνάλια που μπορεί να μη βγάζουν νόημα εκ πρώτης όψεως, αλλά μπορεί να σας φανούν χρήσιμα αργότερα. Ποτέ δε ξέρετε! Είστε αρκετά τολμηροί για να πιάσετε εκείνο το κόκκινο πετράδι που άφησε πίσω το Fire Golem ή μήπως καλύτερα να το αφήσετε γιατί μπορεί να είναι επικίνδυνο;
Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα ρε ζωή!
Πολλές φορές, όταν κινδυνεύει η ζωή σας θα χρειαστεί να γίνει ένα check. Αυτό σημαίνει οτι θα ρίξετε μια ζαριά με δύο εξάεδρα ζάρια (2d6), με το αποτέλεσμα να ελέγχεται (εξ ου και check) ενάντια στον απαιτούμενο αριθμό. Τα checks αυτά είναι δύο ειδών:
- Skill Checks: Σε περίπτωση που χρειάζεται να κάνετε κάτι που απαιτεί επιδεξιότητα (να περπατήσετε πάνω σε τεντωμένο σχοινί για παράδειγμα) θα γίνει ένα skill check. Θα ρίξετε 2d6 και το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι μικρότερο ή ίσο με το Skill του χαρακτήρα σας.
- Luck Checks: Αν αρχίσει και γκρεμίζεται ένα ολόκληρο σπήλαιο στο κεφάλι σας, είναι θέμα τύχης αν θα βγείτε αλώβητοι. Τότε γίνεται ένα Luck check με την ίδια λογική όπως και πριν. Η διαφορά είναι ότι η τύχη σας τελειώνει κάθε φορά που γλιτώνετε από «κωλοφαρδία» για να το πούμε κομψά. Που σημαίνει ότι σταδιακά θα είναι όλο και πιο δύσκολο να βγείτε ζωντανοί «στην τύχη».
Η επιτυχία σημαίνει οτι βγαίνετε σώοι και αβλαβείς. Μπορεί μάλιστα να κερδίσετε και κάτι! Η αποτυχία μπορεί να έχει… πολλά αποτελέσματα, ανάλογα με την περίπτωση. Πάντα όμως δυσάρεστα.
Ετοιμαστείτε για μάχη!
Η μάχη είναι κάτι καινούριο, που δεν υπήρχε στα βιβλία. Όταν η διπλωματία αποτύχει κι έρθει η ώρα να μιλήσουν τα όπλα, τότε θα μεταφερθείτε σε ένα πεδίο μάχης χωρισμένο σε τετραγωνάκια. Ανάλογα με το πού πολεμάτε, μπορεί να υπάρχουν εμπόδια (όπως έπιπλα) στο πεδίο της μάχης.
Η μάχη είναι turn based. Κάθε γύρο μπορείτε να επιτεθείτε ή να κινηθείτε σε ένα τετραγωνάκι. Οι εχθροί σας δίνουν προειδοποιήσεις για το τι θα κάνουν. Αν τους δείτε να δονούνται, σημαίνει οτι θα επιτεθούν. Εκεί έχετε δύο επιλογές: Να κάνετε στην άκρη ή… να επιτεθείτε κι εσείς.
Το ποια τετραγωνάκια μπορείτε να χτυπήσετε εξαρτάται από τις διαθέσιμες επιθέσεις που έχει ο χαρακτήρας που επιλέξατε. Κάποιος οπλισμένος με μια βαλλίστρα, για παράδειγμα, μπορεί να χτυπήσει πιο μακρινά τετραγωνάκια από κάποιον που κρατά μόνο σπαθιά.
Συγκρούσεις στα βάθη του Firetop Mountain
Αργά ή γρήγορα θα συγκρουστείτε μετωπικά με τα τέρατα…
Αν επιχειρήσετε λοιπόν να χτυπήσετε έναν εχθρό που ετοιμάζεται να σας χτυπήσει κι αυτός, τότε έρχεται η ώρα για ένα opposed skill check. Εσείς κι ο εχθρός θα ρίξετε 2d6. Στη ζαριά θα προστεθεί το Skill. Όποιος έχει το μεγαλύτερο αποτέλεσμα κερδίζει. Ο νικητής αποφεύγει τη ζημιά και χτυπά τον αντίπαλο.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως, παρά την επιφανειακή απλοϊκότητά της, η μάχη έχει πολλούς παράγοντες που μπαίνουν στην εξίσωση και το αποτέλεσμα είναι πάντα συναρπαστικό. Κάθε πλήγμα σημαίνει πως η επιβίωσή σας παρακάτω θα είναι πιο δύσκολη, οπότε κάθε σύγκρουση με τέρατα καταλήγει… χορός θανάτου!
Το ευτύχημα είναι πως υπάρχουν διάσπαρτα παγκάκια όπου μπορείτε να ξαποστάσετε για να γεμίσετε 5 πόντους stamina. Αν επιλέξετε να φάτε και μέρος από τις προμήθειές σας, θα γεμίσετε 5 επιπλέον πόντους ζωής. Αν τυχόν ξεψυχήσετε, έχετε τρεις ευκαιρίες να ξαναδοκιμάσετε την τύχη σας, με το παιχνίδι να συνεχίζει από το τελευταίο παγκάκι που καθίσατε.
Οπτικός τομέας
Οπτικά το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα περιποιημένο, γι’ αυτό που επιχειρεί να επιτύχει: Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι επί της οθόνης σας. Το σκηνικό, όπως είπαμε, στήνεται όσο η μινιατούρα σας περιδιαβαίνει στις κατακόμβες. Για επιπλέον αυθεντικότητα, οι δημιουργοί έχουν αξιοποιήσει 3D scanners σε πραγματικές, επίσημες μινιατούρες. Το ευτύχημα είναι πως και το περιβάλλον είναι αρκετά καλοφτιαγμένο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι αποδεικνύεται αρκετά ευχάριστο, καθώς ακροβατεί μεταξύ λεπτομέρειας και παραστατικότητας.
Το κείμενο εμφανίζεται σε περγαμηνές για περισότερη ατμόσφαιρα, ενώ το κλασικό artwork δίνει κι εκείνο το παρών. Όσο περισσότερο παίζετε, θα δείτε το artwork να παίρνει χρώμα και μπορείτε να το απολαύσετε ανά πάσα στιγμή από τα extras του κεντρικού μενού.
Κάτι σημαντικό, που πρέπει να επισημάνουμε, είναι οτι μπορείτε να αλλάξετε το μέγεθος της γραμματοσειράς. Υπάρχει επίσης η επιλογή να αλλάξετε τη γραμματοσειρά σε κάτι πιο ευανάγνωστο για όσους έχουν δυσλεξία. Πολύ σημαντικές προσθήκες, καθώς μεγάλο μέρος του παιχνιδιού έχει να κάνει με ανάγνωση κειμένου!
Ήχος
Αναπάντεχα καλή μουσική υπόκρουση που καταφέρνει να δώσει την κατάλληλη χροιά στα τεκταινόμενα. Ίσως δε θα έπρεπε να μας εκπλήσσει καθώς προέρχεται από τους BattleBards. Άλλοτε είναι ηρωική, άλλοτε μυστηριακή, άλλοτε υποβλητική. Δεν είναι κάτι που θα ακούγαμε εκτός παιχνιδιού, αλλά στη δεδομένη συνάφεια κάνει τη δουλειά της περίφημα.
Το επιπλέον περιεχόμενο του Warlock of Firetop Mountain
Το παιχνίδι διαθέτει πολλούς επιπλέον χαρακτήρες. Μπορείτε να τους ξεκλειδώσετε με τις ψυχές που μαζεύετε κάθε φορά που ξεπαστρεύετε εχθρούς. Ευτυχώς οι ψυχές υπολογίζονται αθροιστικά, οπότε δε χρειάζεται να μαζέψετε 500-600 ψυχές με τη μία. Τόσο στοιχίζει ο πιο ακριβός ήρωας, που τον προτείνουμε γιατί είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρων (hint hint). Συνήθως οι χαρακτήρες στοιχίζουν 100 με 200 ψυχές, οπότε αν θέλετε μπορείτε να προσανατολιστείτε σε κάτι πιο φθηνό.
Κάθε φορά που θα παίξετε, θα χρειαστείτε περίπου ένα τρίωρο για να δείτε το τέλος (αν δεν σας φάνε ζωντανούς νωρίτερα). Το dungeon παραμένει πάντα το ίδιο αλλά οι επιλογές που έχετε στη διάθεσή σας, ειδικά αν αναλογιστούμε τις διαφορετικές ικανότητες και ιστορίες των χαρακτήρων, είναι τόσες πολλές που δε θα κουραστείτε γρήγορα! Όσο παίζετε και ξαναπαίζετε το παιχνίδι, οι γνώσεις που θα συσσωρεύετε θα σας βοηθούν να παίρνετε πιο σωστές αποφάσεις και να βρίσκετε νέες διεξόδους. Ή να την πατάτε με νέους, πιο θεαματικούς τρόπους!
Στα Extras του παιχνιδιού, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, μπορείτε να απολαύσετε το καταπληκτικό artwork που έχετε ξεκλειδώσει. Μπορείτε επίσης να διαβάσετε την ιστορία και τις περιπέτειες που πέρασαν οι δημιουργοί για την έκδοση των αρχικών βιβλίων Fighting Fantasy.
Τεχνικά προβλήματα
Δυστυχώς, πριν κλείσουμε, πρέπει να υπογραμμίσουμε οτι το παιχνίδι δεν είναι καθόλου optimized για το Switch. Το framerate στο μαγικό λαβύρινθο (θα καταλάβετε όταν φτάσετε εκεί) μπορεί να πέσει ιδιαίτερα χαμηλά. Όταν, μετά από θάνατο χαρακτήρα, το παιχνίδι έπρεπε να φορτώσει πολλές φορές νομίσαμε οτι κρέμασε. Το εικονίδιο φόρτωσης σταμάτησε να κινείται. Η μουσική άρχισε να σπάει. Το κείμενο μεταφράστηκε σε… «ακαταλαβίστικα».
Τελικά ήταν απλά το Switch που αγκομαχούσε να τρέξει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Για να μην αναφέρουμε το γεγονός πως απουσιάζουν εντελώς τα πιο «εξεζητημένα» εφέ της PC έκδοσης.
Από τη μία, είναι εμφανές πως οι δημιουργοί απλά πέταξαν τον κώδικα του PC στο Switch. Κατέβασαν τα γραφικά, είδαν ότι τρέχει και είπαν «όλα κομπλέ». Αν αμφιβάλλετε, θα αναφέρουμε ότι στα credits μόνο μία ήταν η tester για την έκδοση του Switch. Από την άλλη, πρόκειται για ένα παιχνίδι που δεν επηρεάζεται στο ελάχιστο από προβληματικές επιδόσεις και γραφικά. Όλα αυτά λοιπόν μπορείτε να τα αγνοήσετε τελείως.
Αξίζει τελικά να αντιμετωπίσουμε τον Warlock of Firetop Mountain;
Ανάλογα. Η απάντηση είναι ναι αν:
- Είστε θαυμαστές των visual novels και θέλετε κάτι σε πιο παραδοσιακό fantasy.
- Γνωρίζετε τα κλασικά Choose-you-own-adventure gamebooks
- Θέλετε να διαβάσετε μια καλή περιπέτεια φαντασίας που να μπορείτε να παίξετε κιόλας.
- Σας αρέσουν τα turn-based RPG που δε διαρκούν 100 ώρες
Το εμπόδιο για την αγορά του είναι ίσως η τιμή του τίτλου, καθώς είναι αρκετά τσιμπημένη.
Σε τελική ανάλυση όμως προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης για μικρούς και μεγάλους. Συστήνεται ακόμη κι αν ψάχνετε κάτι να παίξετε με παιδιά ή κάποιον οικείο! Προσωπικά, κάναμε ουκ ολίγες περιπέτειες με το έτερόν μας ήμισυ παίζοντας ξανά και ξανά με διαφορετικούς χαρακτήρες. Ο συνδυασμός των διαφορετικών σεναρίων με τον παράγοντα τύχη μας κράτησαν κολλημένους στην οθόνη μας. Βέβαια η απόλαυσή σας εξαρτάται από το τι ψάχνει και τι περιμένει ο καθένας σας από ένα τέτοιο παιχνίδι.
Θα καταφέρετε τελικά να περάσετε ζωντανοί από όλες τις παγίδες και τα τέρατα του Firetop Mountain; Θα επιβιώσετε από τη συνάντηση με το μοχθηρό μάγο Ζαγκόρ; Η επιλογή είναι στα χέρια σας!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Adventure/ Board Game/ RPG
- Εκδότης: Tin Man Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Tin Man Games
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Όχι