Αν μας διαβάζετε τακτικά, γνωρίζετε πως παρακολουθούμε το WitchSpring3 με ενδιαφέρον καιρό τώρα. Μιας που κυκλοφόρησε, ήρθε η ώρα να μάθουμε αν άξιζε η αναμονή!
Η ιστορία της Eirudy
Αυτός είναι και ο υπότιτλος του παιχνιδιού και ταιριάζει γάντι με τη θεματολογία του τίτλου. Μας κάνει όμως και ως επικεφαλίδα!
Στο WitchSpring3 [Re:Fine] – The Story of Eirudy, για να χρησιμοποιήσουμε τον πλήρη και επίσημο τίτλο του, παρακολουθούμε την ιστορία της ομώνυμης μαγισσούλας. Οι πρώτες ενδείξεις που είχαμε για το παιχνίδι, μας προϊδέασαν για μια πιο οικονομική/εναλλακτική πρόταση στη σειρά Atelier. Περιμέναμε κάτι γλυκούλι και καλούλι, ειδικά κρίνοντας από τα χρώματα και το artwork, αλλά εν τέλει η πλοκή αποδείχθηκε ιδιαίτερα καταθλιπτική και «βαριά».
Η μάγισσα Eirudy μεγάλωσε και ζει ολομόναχη μέσα σε ένα μαγικό, ομιχλιασμένο δάσος. Δεν έχει φίλους ούτε επικοινωνία με κανέναν πέρα από την ανήμπορη γιαγιά της. Το μόνο πράγμα που έχει για να της κάνει παρέα είναι οι μαριονέτες της. Όλη η ζωή της όμως έρχεται τούμπα όταν γνωρίζει ένα νεαρό αγόρι που τριγυρνά στο μαγεμένο δάσος.
Όλη η ιστορία είναι γεμάτη με προσωπικότητες που αντιμετωπίζουν τα δικά τους δυσβάσταχτα προβλήματα. Σε όλο το παιχνίδι υπάρχει μια διάχυτη μελαγχολική διάθεση και μπορούμε να πούμε πως ο τίτλος σε γενικές γραμμές διαχειρίζεται αξιέπαινα τη θεματολογία. Μην περιμένετε γραφή βαρέων-βαρών αλλά τηρουμένων των αναλογιών και δεδομένου οτι μιλάμε για ένα ανάλαφρο RPG, κρίνεται ικανοποιητικό.
Να σημειώσουμε οτι δεν απαιτείται καμία γνώση των δύο προηγούμενων τίτλων της σειράς για να απολαύσετε το παιχνίδι αυτό. Η σειρά έχει σχεδιαστεί έτσι εξαρχής – μπορείτε να ξεκινήσετε άφοβα να παίζετε χωρίς να ανησυχείτε μήπως χάσετε κρυμμένα νοήματα.
Re:Fined Gameplay
Εκ πρώτης όψεως, το παιχνίδι μας θύμισε κλασικά RPG σε παλιότερες κονσόλες. Αναζητώντας λίγο, ανακαλύψαμε πως πρόκειται για μια βελτιωμένη και ανανεωμένη μεταφορά ενός τίτλου από τα κινητά.
Δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς μιλάμε για ένα κορεάτικο indie RPG και όλοι γνωρίζουμε το πόση πέραση έχει το mobile gaming στις χώρες της Άπω Ανατολής. Το ευτύχημα είναι πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο και πολύ προσεγμένο παιχνίδι, που δε θυμίζει σε τίποτα τις καταβολές του.
Οι επιρροές που έχει από τη σειρά Atelier αλλά και το Chrono Trigger είναι άμεσα εμφανείς στους γνώστες των εν λόγω τίτλων. Τους μηχανισμούς του θα μπορούσαμε να τους περιγράψουμε ως μια απλοποιημένη και απλουστευμένη μίξη των παραπάνω.
Όπως βλέπετε και παρακάτω, η μαγισσούλα μας έχει ένα μεγάλο καζάνι στο σπίτι της, όπου μπορεί να αναμίξει διάφορα συστατικά για να δημιουργήσει μαγικά αντικείμενα, όπλα αλλά και μαγικούς κύκλους! Τα συστατικά για όλα αυτά θα χρειαστεί να τα μαζέψει εξερευνώντας (εμφανίζονται ως μπλε φωτάκια στο έδαφος) ή μαζεύοντάς τα από εχθρούς και πλασματάκια. Και δε χρειάζεται να ανησυχείτε για drop rates καθώς, με μόνη αξιοσημείωτη εξαίρεση το καταραμένο Basalt Golem, όλοι οι εχθροί πάντα ρίχνουν το ένα και μοναδικό material τους όταν τους νικάτε.
Το σύστημα μαγείας είναι αρκετά έξυπνο, αλλά δίχως ιδιαίτερο βάθος. Έχετε επιθετικά ξόρκια τριών στοιχείων: Φωτιάς, Πάγου και Ηλεκτρισμού. Καθένα έχει διαφορετικά αποτελέσματα και συνέργεια με άλλες κινήσεις που μπορείτε να κάνετε. Επιπλέον, έχετε στη διάθεσή σας θεραπευτική μαγεία. Κάθε ξόρκι απαιτεί το συνδυασμό του κεντρικού μαγικού κύκλου, που ορίζει το στοιχείο της μαγείας, με βοηθητικούς κύκλους.
Πώς αποκτάτε πρόσβαση σε όλα αυτά;
Κάνουμε push-ups
Κι εδώ περνάμε στο πιο ενδιαφέρον μέρος των μηχανισμών – το leveling system. Εδώ δεν υπάρχουν EXP points. Αντίθετα όσο παίζετε, γεμίζει μια μπαρίτσα που δίπλα έχει ένα ημερολόγιο. Όταν γεμίσει πλήρως, μπορείτε να επιστρέψετε σπίτι σας για να κάνετε ένα πρόγραμμα άσκησης πέντε ημερών.
Και ναι, μπορείτε να στοκάρετε τις προπονήσεις, δε χρειάζεται να τις κάνετε αμέσως μόλις γεμίσει η μπάρα!
Θέλετε να εστιάσετε στη μαγεία; Μήπως προτιμάτε τις επιθέσεις σώμα με σώμα; Ή μήπως θέλετε να τα συνδυάσετε και να γίνετε μαγικοί ξιφομάχοι; Μπορείτε να κάνετε οτιδήποτε θέλετε και όλοι οι συνδυασμοί είναι εφικτοί. Τα μενού σας παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το ποιες ικανότητες ξεκλειδώνονται αν εστιάσετε σε κάποια από τις παραμέτρους.
Τέλος, μπορείτε να «ξυπνήσετε» τις μαριονέτες που έχει η Eirudy στο σπίτι της.
Οι μαριονέτες αυτές έχουν διαφορετικές δυνάμεις και ικανότητες, οπότε οι επιλογές που έχετε είναι θα λέγαμε πολυάριθμες. Έτσι, με πειραματισμό και μελέτη, μπορείτε να κάνετε την Eirudy τη μάγισσα των ονείρων σας!
Όλα αυτά βέβαια τα κάνετε για να είστε πιο αποτελεσματικοί όταν έρθει η…
…Ώρα για μάχη!
Εδώ είναι που οι επιρροές του Chrono Trigger είναι εμφανείς. Οι εχθροί πάντα φαίνονται στο χάρτη, οπότε γλιτώνουμε από τα random encounters. Αν θέλετε να ξεκινήσετε τη μάχη, μπορείτε να μπείτε στο δακτύλιο που διαθέτουν γύρω τους οι εχθροί. Τότε, θα δείτε τα δικά τους στατιστικά και μπορείτε να αποφασίσετε αν θέλετε να πέσει ξύλο ή αν προτιμάτε να την κάνετε με ελαφρά πηδηματάκια.
Στη μάχη, μπορείτε να αξιοποιήσετε όλες τις δυνάμεις που έχει στη διάθεσή της η Eirudy. Μπορείτε επίσης να καλέσετε κούκλες στο πλευρό σας, μία ανά γύρο με μέγιστο τρεις κούκλες ενεργές ανά πάσα στιγμή. Τις δυνάμεις τους μπορείτε να τις συνδυάσετε κατάλληλα για πραγματικά καταστροφικές επιθέσεις και όχι μόνο!
Το σύστημα μάχης χρησιμοποιεί τη λογική του ATB των παιχνιδιών της Square Enix. Όσο πιο υψηλό είναι το Agility, τόσο πιο γρήγορα γεμίζει η action bar (η δική σας αλλά και του εχθρού). Όταν γεμίσει πλήρως, επιλέγετε την κίνησή σας από το μενού και πάει λέγοντας. Ανάλογα με τις επιλογές που έχετε κάνει στην ανάπτυξη της Eirudy, τότε οι κινήσεις αυτές γίνονται ολοένα και περισσότερες.
Όπως και το υπόλοιπο παιχνίδι, η μάχη είναι εξορθολογισμένη, χωρίς πολλές φανφάρες. Φερ’ ειπείν, δε χρειάζεται να ανησυχείτε για status effects, καθώς οι εχθροί ποτέ δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες. Η μάχη κάνει τη δουλειά της περίφημα, κρατά το ενδιαφέρον μας και δεν κουράζει, πράγμα απαραίτητο για όσους κυνηγούν υλικά για αλχημείες!
Βέβαια εδώ πρέπει να μπει ένας αστερίσκος. Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να παραλείψετε τα spell animations. Αυτό μπορεί να ακούγεται κάτι μικρό, αλλά σε βάθος χρόνου μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητικό. Ειδικά αν έχετε δώσει βάση στο spellcasting και δε θέλετε να χάσετε το spell aptitude, αυτό σημαίνει οτι πρέπει να αποφεύγετε melee attacks.
Μαγικές εικόνες
Οπτικά το παιχνίδι είναι στο ίδιο επίπεδο με τα αντίστοιχα παιχνίδια χαμηλού budget από το Tokyo RPG Factory της Square Enix. Αν έχετε υπόψιν σας τα I am Setsuna ή Lost Sphear τότε ξέρετε τι να περιμένετε οπτικά.
Παρόλο λοιπόν που τεχνικά τα 3D γραφικά μοιάζουν να ξεπήδησαν από το PSP, ο κόσμος και τα τέρατα έχουν αρκετά καλό σχεδιασμό χωρίς να είναι εκτυφλωτικά. Κάνουν όμως τη δουλειά τους, είναι πεντακάθαρα, όμορφα και γεμάτα λεπτομέρειες. Έτσι μπορούμε να παραβλέψουμε τις πτώσεις του framerate σε ορισμένα σημεία.
Το πιο όμορφο κομμάτι των γραφικών βέβαια είναι σίγουρα το υπέροχο artwork που είναι πάντα σε πολύ υψηλό επίπεδο. Βέβαια, παρατηρήσαμε πως οι καλλιτέχνες είχαν ένα θέμα με τη δημιουργία ενηλίκων χαρακτήρων, οι οποίοι θα λέγαμε πως δε διαφέρουν και πολύ από τους νέους.
Παρόλα αυτά, το αποτέλεσμα είναι επί συνόλου ευχάριστο και δεν έχουμε παράπονο.
Ήχος
Πιασάρικες μελωδίες και πολύ καλά ηχητικά εφέ πλαισιώνουν τη δράση και την εξερεύνηση σε κάθε σας βήμα! Άλλος ένας τομέας όπου το παιχνίδι ανταποκρίνεται περίφημα στα στάνταρ που έχουν θέσει οι πρωτοπόροι του είδους.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε στην ηθοποιία (voice acting), των χαρακτήρων καθώς μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε μεταξύ Ιαπωνικής και Κορεάτικης γλώσσας. Οι λάτρεις της Αγγλικής δυστυχώς ατύχησαν!
Αξίζει εν τέλει να ασχοληθούμε με το WitchSpring3 Re:Fine;
Θα λέγαμε ναι, καθώς είναι αρκετά διασκεδαστικό RPG και απολαύσαμε τις ώρες που περάσαμε μαζί του. Δε μπορούμε να πούμε ότι του λείπει κάτι, παρόλο που δεν είναι και για βραβεία. Είναι όμορφο και συμπαθητικό και μας συγκίνησε το άτιμο. Διαθέτει επίσης αρκετό post-game περιεχόμενο μαζί με διακλαδούμενα μονοπάτια και πολλαπλά τέλη. Αν θέλετε κάτι σε Atelier-lite τότε μπορείτε να το σκεφτείτε.
Υπάρχουν όμως και μερικά σοβαρά αρνητικά που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν πριν προχωρήσετε στην αγορά του.
Πρώτο και καλύτερο είναι η τιμολόγηση του τίτλου, που κοστολογείται στα 39,99€. Τιμή που είναι αντίστοιχη με του I am Setsuna, αλλά που σίγουρα δεν ανταποκρίνεται σε όσα προσφέρει το παιχνίδι (ούτε το ένα ούτε το άλλο).
Πρωτίστως γιατί η δουλειά που έχει γίνει πάνω στην απόδοση του κειμένου είναι προχειρότατη. Είναι εμφανές πως πρόκειται για ένα πρώιμο προσχέδιο από τη μεταφραστική ομάδα, που όμως δεν έλαβε τις απαραίτητες διορθώσεις και επεξεργασίες αλλά μπήκε ως είχε στο τελικό προϊόν. Το αποτέλεσμα είναι κείμενο γεμάτο ορθογραφικά και γραμματικά λάθη που πολλές φορές βγάζουν μάτι.
Έχουμε πει επανειλημμένως οτι κανένα παιχνίδι δεν υφίσταται στο κενό. Θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε τα παραπάνω ατοπήματα αν ο τίτλος δε βρισκόταν σ’ αυτό το εύρος τιμών. Θέτοντάς το σε αντιπαραβολή με παιχνίδια όπως το Witcher III: Wild Hunt, το Hades, το Collection of Mana ή τα κλασικά Final Fantasy που στοιχίζουν το ίδιο ή και λιγότερο στο eShop τότε αντιλαμβάνεστε πως μας είναι δύσκολο να το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: RPG
- Εκδότης: ININ Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Kiwiwalks / Ikinagames
- Διάθεση: Φυσική από τη Limited Run Games / Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της ININ Games