Ποιά η θέση του Xbox στο χώρο του gaming; Ο Phil Spancer δίνει την απάντηση, σχολιάζοντας τη Nintendo και τη Sony από τη δική του προοπτική.
Η λογική πίσω από την πλατφόρμα Xbox
Πολλές φορές στους κύκλους του gaming κατακρίνεται η στάση της Microsoft με το Xbox One ως «αναιμική» στο γενικότερο πλαίσιο των console wars. Είναι έτσι όμως;
Αν συχνάζετε στο server μας στο Discord, έχει επισημανθεί πολλάκις πως η Microsoft δεν ακολουθεί πλέον την «πεπατημένη» των console wars.
Δια στόματος Phil Spencer λοιπόν:
Όσον αφορά τη Nintendo και τη Sony, τις σεβόμαστε απεριόριστα, αλλά για το μέλλον θεωρούμε τη Google και την Amazon ως τους κύριους ανταγωνιστές μας. Αυτό δεν είναι ασέβεια προς τη Nintendo και τη Sony, αλλά οι παραδοσιακές εταιρείες gaming βρίσκονται λίγο εκτός θέσης. Υποθέτω πως θα μπορούσαν να επιχειρήσουν να αναπαράγουν κάτι σαν το Azure, αλλά εμείς έχουμε επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια στην τεχνολογία cloud τα τελευταία χρόνια.
Τα λεγόμενα του Phil Spencer αποκαλύπτουν τη φιλοσοφία της Microsoft για όσους δε μπορούσαν αν τη διακρίνουν τόσα χρόνια.
Το endgame της Microsoft και του Xbox
Από την αρχή η Microsoft με το Xbox δεν ενδιαφερόταν να μπει για να μείνει στο χώρο του console gaming. Τελικός στόχος δεν ήταν ποτέ το console gaming καθεαυτό.
Οι κονσόλες όπως το «έτρωγαν» τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά το gaming. Αρκεί μια ματιά στα παιχνίδια που είχαν τις καλύτερες πωλήσεις τα τελευταία είκοσι χρόνια για να πειστεί κάποιος.
Αυτό προφανώς δεν ήταν και πολύ ευχάριστο στα μάτια της Microsoft που ήδη προσπαθούσε να «πασάρει» το οικοσύστημα των Windows ως gaming πλατφόρμα.
Όταν μάλιστα μια εταιρεία όπως η Sony μπήκε στο στίβο των video game με το gaming division να φέρει την ονομασία Sony Computer Entertainment και άρχισε να κλέβει την παράσταση, η κατάσταση ήταν προφανής.
Το gaming γίνεται κατά κόρον στις κονσόλες.
Μπορεί τα PC πάντα να είχαν μεγάλες δυνατότητες, αλλά το τίμημα για την είσοδο στον κόσμο του PC gaming τότε ήταν απαγορευτικό, χωρίς να λάβουμε υπόψιν τα επιπρόσθετα προβλήματα που υπήρχαν (να χαίρεστε όσοι δεν χρειάστηκε να παίζετε με τα jumperάκια). Αν η Microsoft ήθελε να τραβήξει την προσοχή στον χώρο του gaming, έπρεπε να «λερώσει τα χέρια της» με μια κονσόλα.
Έτσι και έγινε.
Ένα Xbox που μέσω παιχνιδιών όπως το Halo έφερε στον κόσμο της κονσόλας το online με τρόπο που ως τότε δεν είχε ξαναγίνει. Απόπειρες υπήρχαν από τη Nintendo, τη Sony αλλά και τη Sega, αλλά δεν πέτυχαν ποτέ στο βαθμό που πέτυχε το Xbox Live και η συνδρομή που απαιτούσε.
Τα χρόνια πέρασαν και πλέον το PC gaming έγινε πιο προσβάσιμο από ποτέ. Η Microsoft έπαιζε και παίζει ακόμα το παιχνίδι της κονσόλας γιατί έχει αποκτήσει κοινό. Ωστόσο πλέον πολύ συχνά ακούγεται το «consoles are just dumbed-down PCs», ένα απόφθεγμα που ξεκίνησε από το X360/PS3 με τα απαραίτητα installations και τα ατελείωτα patches των παιχνιδιών.
Πλέον το PC gaming είναι μια πάρα πολύ μεγάλη αγορά. Και όποιος θέλει να παίξει παιχνίδια σε PC (μέσω Steam, GOG ή οτιδήποτε άλλο) κατά 99% θα παίζει σε… Microsoft Windows.
Η Microsoft πέτυχε το στόχο της. Τα Windows είναι πλέον λειτουργικό σύστημα και gaming πλατφόρμα και όλοι οι σύγχρονοι gamers είναι OK με τις συνδρομητικές υπηρεσίες στο gaming. Γι’ αυτό και δεν έχει πρόβλημα να κυκλοφορεί παιχνίδια της σε «ανταγωνιστικές» πλατφόρμες. Γιατί η definitive edition είναι πάντα στα PC που τρέχουν Microsoft Windows.