Σας άφησα με την όρεξη στο προηγούμενο μέρος και είπα να επιστρέψω με το κυρίως πιάτο για την προσωπική μου θεωρία για το χαμό που έγινε με την πρώην ηθοποιό φωνής της Bayonetta.
Ποια ήταν ακριβώς τα κίνητρα της Hellena Taylor για το μποϊκοτάζ του Bayonetta 3
Η ηθοποιός ξεκίνησε με μια σειρά βίντεο που παραθέσαμε στο προηγούμενο μέρους του άρθρου. Εξηγούσε τους λόγους που δε θα αναλάβει τον ρόλο της Bayonetta στο επόμενο παιχνίδι της σειράς, με ένα μεγάλο παράπονο, διότι κατά τα λεγόμενά της είναι η δημιουργός της φωνής της ηρωίδας.
Όλη αυτή η έκρηξη συναισθήματος και αδικίας φάνηκε με πολύ δραματικό τρόπο στα τέσσερα βίντεο που ανάρτησε στο Twitter, ειδικά στο επιχείρημα του μισθού της. Με αιχμή του δόρατος την κατάφωρη αδικία, που κατά τη γνώμη της, δικαιολογεί μία ολόκληρη κοινότητα οπαδών του τίτλου να εκβιάζεται συναισθηματικά να μην αγοράσει τον τίτλο ώστε να διορθωθεί η αφόρητη δυσφορία που βιώνει η ηθοποιός.
Η λέξη κλειδί λοιπόν σε αυτή την κατάσταση είναι το συναίσθημα, δηλαδή απουσία λογικής σκέψης και άναρθρη οχλαγωγία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό να βλάψει την κυκλοφορία ενός από τους πιο αναμενόμενους τίτλους του Nintendo Switch για τις γιορτές.

Ήταν όμως αυτός ο πραγματικός λόγος;
Σε όλο αυτό το πανηγύρι που ακολούθησε κάποια πράγματα δεν έβγαζαν καθόλου νόημα για εμένα, βασικές απορίες έμεναν αναπάντητες.
Πρώτον η χρονική περίοδος που έγινε αυτή η ανακοίνωση από την πλευρά της ηθοποιού, από τη στιγμή που είχε ήδη δηλώσει η PlatinumGames την αντικατάσταση της με τη Jeniffer Hale μήνες πριν. Γιατί να δυσανασχετήσει τώρα για την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης αφού η ίδια αρνήθηκε να αναλάβει το ρόλο; Μάλιστα δεν έδωσε σημασία για έντεκα μήνες όπως αναφέρει από την τελευταία προσφορά.
Δεύτερον έσπασε ένα σοβαρό σύμφωνο εμπιστευτικότητας με τη Nintendo. Μόνο η συγκεκριμένη κίνηση πέρα από νομικές επιπτώσεις σε βάζει στη μαύρη λίστα της βιομηχανίας από την Άπω Ανατολή μέχρι τη Δύση. Ποιος λόγος να ρισκάρει την καριέρα της;
Τρίτον οι αντιδράσεις της ηθοποιού μετά την αποκάλυψη της αλήθειας από το Bloomberg, προσπάθησε να διαψεύσει τα γεγονότα αλλά με τα λεγόμενά της τα επιβεβαίωσε. Δηλαδή καλύτερα να έβαζε φωτιά στα πτυχία της αν δεν ήθελε να ξανά δουλέψει στη βιομηχανία. Πάλι δε βγάζει νόημα.
Τέταρτον οι δηλώσεις από την PlatinumGames ήταν στην καλύτερη περίπτωση χαδάκι στη Hellena Taylor για όσα τους έσυρε, και η αντίδραση της Nintendo ανύπαρκτη. Καλά με τη SEGA, απλά γελάμε, πρέπει να ήταν οι υπεύθυνοι σε μία γωνία και να παρακολουθούσαν την εξέλιξη στο Twitter τρώγοντας pop corn.
Πέμπτον και κυριότερο οι οπαδοί σταμάτησαν να επιτίθενται δεξιά και αριστερά και άρχισαν να προ παραγγέλνουν το παιχνίδι με τρελούς ρυθμούς, χωρίς να πουν δεύτερη κουβέντα, αφού εκτέθηκαν παίρνοντας το μέρος της Hellena Taylor στην αρχή.
Το αποτέλεσμα όλης αυτής της ιστορίας ήταν να πάρει τέτοια προβολή το παιχνίδι που δεν είχε λάβει μία δεκαετία ολόκληρη η σειρά από την κυκλοφορία του πρώτου τίτλου!

Fan baiting marketing ή απλά μία γκάφα που οδήγησε στο επιθυμητό αποτέλεσμα
Ερχόμαστε λοιπόν στο ζουμί της θεωρίας μου. Τα τελευταία χρόνια, συγκεκριμένα από το 2017, υπάρχει μία νέα τακτική στη θεωρία του marketing που ονομάζεται fan baiting.
Από την κυκλοφορία του remake των GHOSTBUSTERS με το πλήρες καστ των ηθοποιών να αντικαθιστώνται από γυναίκες, η παρουσίαση της ταινίας του Sonic με το άθλιο τρισδιάστατο μοντέλο και η διόρθωσή του την τελευταία στιγμή ως την αντικατάσταση λευκών ηθοποιών με έγχρωμους σε κλασικά παραμύθια όπως τη Μικρή Γοργόνα από την Disney η μόνη λέξη που μπορεί να περιγράψει την κατάσταση είναι πρόκληση.
Αυτή η τακτική κάνει τους οπαδούς όλων των ειδών διασκέδασης να ουρλιάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα προϊόντα της κάθε εταιρίας που «δημιουργούν» αυτές τις καταστάσεις για το αγαπημένο τους παιχνίδι ή ταινία φωνασκώντας πόσο το κατέστρεψαν ή το άλλαξαν για να ικανοποιήσουν τη σύγχρονη αφυπνισμένη υποκουλτούρα του διαδικτύου.
Χωρίς να το αντιλαμβάνονται οι οπαδοί παρέα και με όσους εναντιώνονται, κάνουν διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το εκάστοτε προϊόν. Υπερασπιζόμενη μέχρις έσχατου τα επιχειρήματά της η εκάστοτε πλευρά κάνει απίστευτα νούμερα viral προώθησης και διαδικτυακού θορύβου.
Στην κυριολεξία τσάμπα διαφήμιση στα στούντιο, τους ηθοποιούς, τους εκδότες των παιχνιδιών χωρίς να σηκώνουν οι προαναφερθέντες το χέρι τους να κάνουν τίποτα!
Βεβαίως, υπάρχουν ρίσκα σε μία τέτοια τακτική όπως να ξεφύγει η κατάσταση και να κάνουν περισσότερη ζημία παρά καλό αλλά όπως λέει το παλαιό Αμερικάνικο ρητό «Δεν υπάρχει πότε κακή δημοσιότητα».
Με λίγα λόγια η αγανάκτηση μας, η διαμαρτυρία μας ή δικαιολογημένη αντίδρασή μας μπορεί να χειραγωγηθεί με σκοπό την προβολή και διαφήμιση ενός προϊόντος!
Βασικό παράδειγμα στην περίπτωση της Bayonetta είναι πως με αυτό το γεγονός οι προ παραγγελίες του τίτλου ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο!
Το μεγαλύτερο σε προβολές trailer της Bayonetta στο You Tube είναι στα 3 εκατομμύρια μέσα σε ένα χρόνο.

Το βίντεο της Hellena Taylor μέσα σε δύο μόνο εβδομάδες έφτασε τα 11.1 εκατομμύρια!

Μήπως τελικά ήταν στημένο το όλο θέμα από την αρχή; Όπως είχε δηλώσει η PlatinumGames η Helena Taylor δεν μπορούσε να αναλάβει το ρόλο λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων το ίδιο είχε επιβεβαιώσει η ίδια αρκετούς μήνες πριν λέγοντας πως πρέπει να συνηθίσουμε το ρόλο της Bayonetta χωρίς τη φωνή της από το Σεπτέμβριο του 2021.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία το είχε πάρει απόφαση η ηθοποιός να μη συνεχίσει τη συνεργασία με την PlatinumGamesInc ούτε με τη σειρά Bayonetta από τότε.
Ούτως ή άλλως η καριέρα της Hellena Taylor δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο στη βιομηχανία των βίντεο παιχνιδιών έχοντας μοναδικό ρόλο την Bayonetta στο βιογραφικό της και τίποτα άλλο. Ύστερα από τόσα χρόνια στη βιομηχανία με ένα ρόλο δεν μπας πουθενά. Επιπλέον, μετά τα τελευταία λεγόμενα της ήθελε να συνεχίσει τη δουλειά της στο θέατρο και να μην ξανά ασχοληθεί με τα παιχνίδια.
Άρα μήπως πήρε τελικά την αμοιβή της να παίξει ένα τελευταίο ρόλο; Μήπως το θεατρικό της ταλέντο ήταν πιο χρήσιμο στο να ξεσηκώσει τα πλήθη ώστε να δημιουργηθεί το λεγόμενο fan baiting, «καίγοντας» στην ουσία μία ανύπαρκτη καριέρα σε αυτό τον κλάδο; Απίστευτο αλλά θα ήταν καλό σενάριο με ίντριγκα και δολοπλοκία ώστε να μιλάμε για αυτό συνωμοτικά σαν κρυφή ευχαρίστηση ότι λύσαμε το μυστήριο.
Υπάρχει βέβαια μία πιο απλή και λογική εξήγηση πέρα από τη διασκεδαστικά υπερβολική ιστορία που έγραψα πιο πάνω.
Η ηθοποιός Hellena Taylor αντίδρασε εκδικητικά θέλοντας να βλάψει τους δημιουργούς της Bayonetta για τη χαμηλή, κατά την άποψή της, προσβλητική προσφορά που της έκαναν για το ρόλο.
Σαν αρκετά ψωνισμένη καλλιτέχνης που νομίζει πως όλα στριφογυρίζουν γύρω της, έβαλε σε κίνδυνο αρκετούς συντελεστές και δημιουργούς που εργάστηκαν πέντε χρόνια πάνω στο Bayonetta 3, για ένα και μόνο καπρίτσιο μιας και αποδείχθηκε πως ο μισθός ήταν ικανοποιητικός.
Δυστυχώς, χωρίς λογικό ειρμό και με δόλιο χειριστικό τρόπο ήθελε να αφήσει στάχτες πίσω της σε μία δουλειά όπως το Bayonetta. Με τη δική της βοήθεια στο ρόλο της ηρωίδας είχε μια σχετική εμπορική επιτυχία, όχι τα 453 εκατομμύρια που φανταζόταν η κυρία Taylor, και αφού τα έκανε επικοινωνιακώς μαντάρα έδωσε ένα τελευταίο δώρο στο Bayonetta 3 που κανένας δεν περίμενε.
Τελικό συμπέρασμα για την υπόθεση
Είτε εσκεμμένα ή από ατύχημα η κύρια Taylor ενεργοποίησε επιτυχώς το λεγόμενο fan baiting effect την καταλληλότερη στιγμή που χρειάζονταν το παιχνίδι τη μεγαλύτερη βοήθεια για την προβολή του. Ο κόσμος που ήταν πιστός το είχε ήδη προ παραγγείλει αλλά μετά αυτό το σκηνικό δραματικής σαπουνόπερας το αγόρασαν και οι περαστικοί του διαδικτύου.
Περιμένουμε λοιπόν να ολοκληρωθεί η τελευταία πράξη αυτής της «τραγωδίας» όταν τα νούμερα της NPD δείξουν πως το Bayonetta 3 θα είναι το πιο καλό πουλημένο παιχνίδι της σειράς και η κυρία Taylor θα αναθεματίζει που έχασε την ευκαιρία να ολοκληρώσει το έργο της αρνούμενη την προσβλητικά χαμηλή αμοιβή και ευκαιρίες για περισσότερους ρόλους στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.
Όπως θα αναρωτιόταν ο Άμλετ στη συγκεκριμένη περίπτωση, κυρία Taylor, δίνοντας σε ελεύθερη παράφραση τα λόγια του ποιητή και θεατρικογράφου συμπατριώτη σας Σέξπιρ.
– To Bayo or not to Bayo, THAT WAS THE QUESTION. –
Μέχρι την επόμενη φορά να είστε καλά και να αγοράσετε το Bayonetta 3.
Μην ξεχνιόμαστε έχουμε και το review μας που θα σηκωθεί μέσα στο τριήμερο!
Καλή συνέχεια.