Review: Kirby’s Epic Yarn

15 Ιούν

Tο παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι το Epic Yarn ανήκει στις σπάνιες περιπτώσεις στην ιστορία των videogames που το εν λόγω franchise θα συνεχιστεί όχι από τον ίδιο χαρακτήρα που το έκανε διάσημο, δηλαδή τον Kirby (ο οποίος έγινε πιο συμπαγής τελευταία), αλλά από τον γνωστό εμπλεκόμενο- διαπλεκόμενο Yoshi. Το ποιος χαρακτήρας από τους δύο προαναφερθέντες είναι πιο αξιαγάπητος και “γούτσου-γούτσου” είναι καθαρά θέμα υποκειμενικό!

Λίγη ιστορία

Το αντικειμενικό της υπόθεσης έγκειται στο γεγονός ότι πίσω από το Kirby’s Epic Yarn και τον πνευματικό διάδοχό του, Yoshi’s Wooly World, βρίσκεται η ταλαντούχα ομάδα Good-Feel, η οποία έχει αποδείξει την δεξιοτεχνία της στην κατασκευή φρέσκων platform με κλασσική hardcore gaming εμπειρία, όπως αυτή του Warioland: Shake it (2008). H Good-Feel εργάστηκε υπό το ακούραστο μάτι επίβλεψης της HAL Laboratories και της Νintendo και με το Kirby’s Epic Yarn απέσπασε υψηλές κριτικές και ουκ ολίγα κολακευτικά σχόλια για το τότε της επίτευγμα, κριτικές και λόγια που αποτυπώνονται με βαθμολογίες των media αλλά και των users που αγγίζουν σχεδόν το τέλειο. Λίγες μέρες λοιπόν, πριν πλέξουμε το ενδεχόμενο εγκώμιο του Yoshi’s Yarn του Wii U ή μάλλον του Yoshi’s Wooly World που καταφθάνει στο τέλος αυτού του μήνα, έκανε την εμφάνιση του στη Virtual console του Wii U όλως τυχαίως -γκουχ γκούχ – το εξαιρετικό Kirby’s Epic Yarn του 2011, ένα υποδειγματικό classic platform με πολύ ιδιαίτερο art direction, που με μεγάλη μαεστρία έκρυψε τις τεχνικές αδυναμίες του -κατά τα άλλα- εμπορικού οδοστρωτήρα που ακούει στο όνομα Wii.

Σενάριο

Ο Kirby, μην μπορώντας να κατευνάσει τη γνωστή του λαιμαργία, καταβροχθίζει μια μυστήρια ντομάτα (metamato), που φυσικά ανήκε σε έναν κακό ονόματι Yin Yarn (κατά το Yin Yan). Αυτό είχε ως άμεση συνέπεια το σώμα του Kirby να μετατραπεί από κανονικό -ό,τι κι αν σημαίνει αυτό- σε πλεκτό και κατόπιν να εξαφανιστεί μέσα σε έναν κόσμο φτιαγμένο από κάθε λογής υφάσματα, την Patchland, χωρίς να έχει μαζί του τις κλασσικές δυνάμεις που κατέχει στη μη εξαιρετέα Dreamland. Η αφήγηση της ιστορίας γίνεται με τεχνικές παράστασης κουκλοθέατρου με πάνινες φιγούρες και με συνοδεία κειμένου, που αφηγείται μία ζεστή αντρική φωνή.

Gameplay

Το Kirby’s Epic Yarn  είναι ο ορισμός των 2D platforms! Το μόνο που χρειάζεται είναι 2 κουμπιά κι ένας σταυρός κατεύθυνσης, όπως στο πρωταρχικό χειριστήριο του NES, με τη διαφορά ότι εδώ παίζουμε μόνο με ένα οριζόντιο Wii Remote. Ο Kirby μπορεί και περπατάει, τρέχει με double right ή double left μεταμορφωμένος σε αμαξάκι, πηδάει με τη βοήθεια ελατηρίου με το 2 button ενώ με το 1 button πετάει ένα λασσοαστέρι προς όλες τις κατευθύνσεις, ακριβώς όπως λειτουργεί το μαστίγιο στη 2d σειρά των Castlevania. Όταν ο Kirby είναι στον αέρα με ένα δεύτερο παρατεταμένο πάτημα του 2 button μεταμορφώνεται σε αλεξίπτωτο και πέφτει αργά, ενώ με το down του σταυρού, όταν βρίσκεται στον αέρα μεταμορφώνεται σε βαρίδι που πέφτει με ορμή και σπάει blocks που εμποδίζουν το δρόμο του. Όταν πέφτει στο νερό μεταμορφώνεται σε υποβρύχιο, κρεμιέται από κουμπιά, (ακριβώς όπως στο castlevania και πάλι), γραπώνει όπλα από τους εχθρούς και τα πετάει προς όλες τις κατευθύνσεις στους εχθρούς ή και σε αντικείμενα που σπάνε! Τέλος, βγάζει τα άπλυτα στη φόρα ξεκουμπώνοντας φερμουάρ κι ο νοών νοείτο. Με το up του σταυρού μπαίνει μέσα σε πόρτες, εσοχές και τρύπες που υπάρχουν πάνω στα υφάσματα του background, προκειμένου να βρει το δρόμο του για να προχωρήσει ή να ανακαλύψει κρυφά αντικείμενα και μυστικές τοποθεσίες μέσα στα levels. Όλα τα παραπάνω φαντάζομαι ηχούν πολύ γνώριμα στους λάτρεις του είδους.

Υπάρχουν special sections, όπου ο Kirby μεταμορφώνεται σε Special αντικείμενα, όπως σε τανκ,  σε ufo όπου πρέπει να απαγάγει αντικείμενα και εχθρούς και να τα μετατρέπει σε καταστροφική ακτίνα που ανοίγει δρόμους στο πέρασμα της, σε σερφερ που πηδάει στα κύματα και κάνει 360 μοιρών φιγούρες για να παραμένει πιο πολλή ώρα στον αέρα, σε τυφλοπόντικα που σκάβει το χώμα προς όλες τις κατευθύνσεις, σε off road buggy, σε πυροσβεστικό όχημα που σβήνει φωτιές, σε τραινάκι που ακολουθεί ράγες που σχεδιάζεις με το pointer του wiimote, όπως ακριβώς ζωγραφίζεις rainbow ropes στο τωρινό Kirby’s Paintbrush, σε μαχητικό αεροσκάφος, σε πεφταστέρι και σε πολλές ακόμα μορφές με το δικό τους ξεχωριστό και πρωτότυπο gameplay. Αυτά τα σημεία του παιχνιδιού νομίζω ότι αποτελούν το εκχύλισμα όλου του μοναδικού gameplay, για το οποίο βραβεύτηκε στην e3 το Kirby’s Epic Yarn, πέραν φυσικά του οφθαλμοφανούς eye-candy σχεδιασμού.

Ο Kirby δε χάνει ακριβώς σε μια πίστα. Δεν έχει ενέργεια. Αντ’ αυτού έχει μια μεγάλη αλυσίδα πόντων που κερδίζει από πολύτιμα πετράδια, τα οποία καθορίζουν την απόκτηση σημαντικών στόχων για κάθε πίστα. Ο Kirby πρέπει να μαζέψει πολύτιμους λίθους, διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων για να πάρει χρύσο μετάλλιο αλλά και extra patches που ανοίγουν extra levels στον κάθε κόσμο! Η αλυσίδα από beads σπάει και μικραίνει κάθε φορά που ο χαρακτήρας χτυπάει ή τον χτυπάνε, με αποτέλεσμα να πρέπει να φυλάει τον εαυτό του, προκειμένου η αλυσίδα να μεγαλώνει και να ξεπερνάει τα checkpoints του χάλκινου, ασημί και χρυσού medal, αλλά και ορισμένων patches που ξεκλειδώνουν extra levels. Επιπλέον, ο Kirby πρέπει να ανακαλύψει σε κάθε πίστα 3 θησαυρούς που κρύβονται συνήθως πίσω από patches μέσα στα stages και τα οποία ο Kirby τα τραβάει από μια κόκκινη θηλειά με το λάσσο του! Σε κάποια δε patches που δεν είναι εμφανή ότι ξεκολλάνε, πρέπει ο παίχτης να ψάξει να βρει ξέμπαρκες θηλειές, που αν τις ανακαλύψει και τις αγγίξει, τις ακολουθεί εκεί που πάνε και κολλάνε και κατόπιν τις τραβάει. Δύο από τους τρείς θησαυρούς είναι έπιπλα, τα οποία ο Kirby τα τοποθετεί με τη βοήθεια του pointer του wiimote, στο δωμάτιο του ή σε άλλων δωμάτια και ο τρίτος θησαυρός είναι το soundtrack της πίστας σε μορφή cd.

Αν ήσουν απρόσεχτος και έχεις χάσει πολλά beads, υπάρχει μια τελευταία ευκαιρία να κερδίσεις ένα μεγάλο μέρος τους στο τέλος της πίστας, όπου σε περιμένει ένας “τροχός της τύχης” που είναι χωρισμένος σε κομμάτια, τα οποία σου προσφέρουν από ελάχιστα, έως πάρα πολλά beads. Για να “γεμίσεις” όμως όλη την επιφάνεια του “τροχού” πρέπει να ξεκολλήσεις και τα αντίστοιχα patches που βρίσκονται διάσπαρτα κατά τη διάρκεια των επιπέδων, αλλιώς οι πιθανότητες επιτυχίας είναι λίγες. Μετά από κάθε 3 πίστες των 7 συνολικά κόσμων υπάρχει πάντα και ένα έξυπνο boss level, στο οποίο, άμα καταφέρεις να μη χάσεις πολλά beads και μαζέψεις από την άλλη όσα πιο πολλά μπορείς, σου δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσεις άλλο ένα extra patch, το οποίο αποτελεί το εισιτήριό σου για 3 ακόμα levels του εκάστοτε κόσμου. Άρα κάθε κόσμος έχει 7 levels και συνολικά υπάρχουν 7 κόσμοι. Διόλου ευκαταφρόνητος ο αριθμός 49 χορταστικών levels.

Στη Quilty Square o Kirby μπορεί να βρεί το Fabric Shop, την Quilty Plazza όπου ο παίκτης μπορεί να παρακολουθεί τα stats του και ό,τι extra υλικό έχει ξεκλειδώσει αλλά και το Zeke’s Flat.. o Dom Woole, ιδιοκτήτης διαμερισμάτων, σου παραχωρεί ένα διαμέρισμα, του οποίου μπορείς να επιμεληθείς το ντεκόρ με furniture patches αλλά και με fabric patches που ντύνουν τις ταπετσαρίες των τοίχων αλλά και των επίπλων. Ο Ζeke σου προσφέρει ειδικά σπάνια fabrics εφόσον καταφέρεις να φέρεις εις πέρας έξυπνα missions σε ειδικά διαμορφωμένα levels, σαν mini games time attack, δύο ειδών. το ένα είναι hide and seek, όπου πρέπει να βρείς 5 zekes σε 3 λεπτά, και το άλλο είναι να μαζέψεις σε 2 λεπτά ένα συγκεκριμένο βαθμό πόντων- πετραδιών. Μέσα στα flats των Zekes υπάρχουν έτοιμες θέσεις-ιχνογραφήματα από furnitures που πρέπει να patchάρεις με τα αντίστοιχα patches. Όταν ολοκληρώνεται ένα δωμάτιο από patches, τότε τα zekes σε τιμούν με special prizes.

Οπτικός τομέας

Ο οπτικός τομέας είναι πανέξυπνος, πρωτότυπος και εντυπωσιακός με την απλότητα του και την ευρεσιτεχνεία του, ενώ δικαιολογημένα σε κάνει να αναλογίζεσαι το πως είναι εφικτό ακόμα και τωρα το 2015, να καταφέρνουν κάποιοι σχεδιαστές να σε εντυπωσιάζουν με ένα αυστηρά 2d platform, το οποίο δεν έχει καν τη κλασσική ψευτοτρισδιάσταση για προσθεση βάθους στο background. Oι υφές παρότι χαντακώνονται σε 480p ανάλυση, καταφέρνουν να σε πείσουν ότι είναι φτιαγμένες από πραγματικά υφασματα  και πλεκτά πάσης φύσεως. Στην έκδοση του Wii U απλά γίνεται ένα αυτόματο upscale, που μόνο σε πολύ έμπειρο μάτι μπορεί να φανεί η μικροδιαφορά προς το θετικό σε σχέση με την original έκδοση του wii.

Ήχος

Φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε ένα δωμάτιο ωδείου και παρακολουθείτε πριβέ μίνι κονσέρτα ηρεμιστικής κλασσικής μουσικής με εξαίρεση τα tracks των special sections που αποκτούν πιο ζωντανο και παιχνιδιάρικο tempo αλλά και των Bosses που αποκτούν πιο εμβατηριακό χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση όμως, μου έκανε εντύπωση ότι όποιο κι αν ήταν το μοτίβο ρυθμού του κάθε track (rumba, cha-cha, classic, lullaby, rock n roll), η ενορχήστρωση παρέμενε ίδια, δηλαδή αυτή της “κλασσικής μουσικής δωματιού”. Η έλλειψη προσωπικά πιο πλουραλιστικών ενορχηστρώσεων, όπως στην περίπτωση του Kirby’s Rainbow Paintbrush, με κούρασε τρόπον τινά κι ας καταλαβαίνω ότι πήγαινε γάντι με το σύνολο του τίτλου κι ότι ήταν συνειδητή επιλογή του μουσικοσυνθέτη Tomoyo Tomita.

Multiplayer

Στο multiplayer κομμάτι δεν υπάρχουν πολλά πράγματα προς αναφορά, πέραν του ότι ο τίτλος δίνει την ευκαιρία για local co- op campaign, που σημαίνει ότι δύο παίχτες ταυτόχρονα μπορούν να παίξουν όλα τα levels του παιχνιδιού συνεργατικά. Ο ένας παίκτης μπορεί να χειριστεί τον Kirby κι ο άλλος τον prince Fluffy (πρόσφατος φίλος το Kirby), οι οποίοι όμως είναι πανομοιότυποι από θέμα χειρισμού και δυνατοτήτων. Απλά το co-op διευκολύνει πολύ τα πραγματα, μιας και ο ένας παίκτης μπορεί να ανέβει πάνω στον άλλον, φτάνοντας έτσι πιο εύκολα κάποια σημεία, αλλά και ο ένας μπορεί να χρησιμοποιήσει τον άλλον σαν μπάλα από κουβάρι, με σκοπό να πετύχει εχθρούς ή και να σπάσει blocks που δύσκολα θα τα έσπαζε κάποιος μόνος του.

Wii U Gamepad

Το Wii U Gamepad στα παιχνίδια του Wii λειτουργεί πάντα με τον ίδιο τρόπο. Μόνο ως οθόνη θέασης, σαν δεύτερο μόνιτορ, η οποία όμως, αλληλεπιδρά άψογα με το wiimote από απόσταση 20 εκατοστών μεταξύ τους. Προσωπικά θεωρώ ότι η Nintendo θα μπορούσε άνετα με λίγο προγραμματισμό να κάνει το Wii U Gamepad να αναγνωρίζεται από το OS του Wii σαν χειριστήριο, διότι είσαι αναγκασμένος να έχεις το Wii U Gamepad στη βάση στήριξης του όταν παίζεις εκτός tv, προκειμένου να έχεις εύκαιρα χέρια για να κρατάς ξέχωρα το Wii Remote για να παίξεις, κι αυτό δεν είναι πάντα εφικτό σε κάποιους χώρους π.χ. όπως στον αγαπημένο μας θρόνο (βλ. τουαλέτα).

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=kBGbWyF_nsE[/embedyt]

Τελικό συμπέρασμα

Το Kirby’s Epic Yarn είναι ένα περίτεχνο “κέντημα”  στη 2d σκηνή των platform με χαμηλό βαθμό δυσκολίας ολοκλήρωσης του βασικού στόχου, δηλαδή του τερματισμού των βασικών επιπέδων, μεγάλης δυσκολίας όμως ολοκλήρωσης όλoυ του extra υλικού στο 100% (πίστες, συλλογής όλων των fabrics, furnitures, ξεκλειδώματος όλων των πιστών). Ένας έμπειρος gamer στα platform θα τερματίσει το game με το 1ο πέρασμα κοντά στο 12ωρο προσπαθώντας να βρει όλα τα μυστικα, ενώ το συνολικό του ποσοστό ολοκλήρωσης θα βρίσκεται περίπου μεταξύ 70-80%. Όποιος έχει την όρεξη και τα δυναμάρια να αγγίξει το απόλυτο ποσοστό θα χρειαστεί ένα δημιουργικό 20ωρο τουλάχιστον. Τα €19.90, ειδικά για κάποιον που δεν είχε ποτέ την τύχη να “πλέξει” ή μάλλον να παίξει το Kirby’s Epic Yarn, μπορούν να δοθούν χωρίς τύψεις και φόβο, μιάς και θα έχουν στη ψηφιακή συλλογή τους έναν από τους 100 καλύτερους τίτλους των videogames της νεότερης ιστορίας της 8ης τέχνης.

4.5 / 5

  • Κονσόλα: Wii / Wii U
  • Εκδότης: Nintendo
  • Εταιρεία Ανάπτυξης: Good-Feel
  • Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop – Καταστήματα πώλησης video games
  • Παίχτες: 1-2
  • Online στοιχεία: Όχι

Review: Kirby’s Epic Yarn

About The Author
-

O Γιάννης παίζει videogames από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Φυσικά και ξέρει πως είναι από κοντά ένα NES ή ένα Αtari 2600, πόσο μάλλον ένα SNES ή ένα Sega Mega Drive. Ποτέ δεν τέθηκε θέμα αμφισβήτησης της ταυτότητας του ως gamer και κάθε μέρα μεταξύ λογοθεραπείας, οικογένειας μετά τέκνου και drumming σε μπάντα παίζει και 2-3 games όταν καταλαγιάζουν όλα μές στη νυχτιά. Επίσης είναι ερωτευμένος με τη γυναίκα του και δεν ονειρεύεται η ζωή του να ήταν κάτι άλλο από αυτό που είναι, μιας και είτε στη πραγματική διάσταση, είτε στη ψηφιακή διάσταση περνάει υπέροχα! Το τσιγάρο αν και είναι κακό για την υγεία, όπως λέει ο πνευμονολόγος πατέρας του, δεν παύει όμως να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ψυχικής του απόλαυσης, ειδικά την ιερή στιγμή που παρακολουθεί ένα extended cutscene ή τους τίτλους τέλους του κάθε game, με το οποίο καταπιάνεται, μιας και ό,τι παίζει τερματίζει»

  • Constantinos Lapiotis

    Εξαιρετικό review. Εύγε!

  • John Kyritsis

    ευχαριστώ πολύ κωστα..

  • glaros

    Ευχαριστούμε
    Πάντα τέτοια να διαβάζουμε…

    Για το gamepad στο WC…βάλτου τρίποδο.

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων