To Video Game Music Online έχει μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με το συνθέτη Yasunori Mitsuda.
Συζήτησαν, ανάμεσα στα άλλα και για το επερχόμενο Xenoblade 2.
O Mitsuda μίλησε για την τελική ακουστική του Kid Icarus: Uprising, τις προκλήσεις του προϋπολογισμού και του προγραμματισμού, αλλά και τη φροντίδα που χρειάζεται για να ταιριάζει η μουσική με τη δράση.
Τι είπε ο Mitsuda για τη μουσική του Kid Icarus: Uprising
Όπως αναφέρατε, επειδή είχαμε τόσο πολλούς συνθέτες, ο αρχικός ήχος ήταν πολύ ανάμικτος. Όταν ο κ. Sakurai μου πρόσφερε την παραγωγή, είχα τη δυνατότητα να ακόυσω τα πάντα. Στη συνέχεια, ξεφορτώθηκα όλο τον ήχο που ήταν αχρείαστος για το παιχνίδι. Οπότε, η δουλειά μου ήταν να οργανώσω και να ενορχηστρώσω. Αλλά στο τέλος, είχα αρχίσει τη διαχείριση του προϋπολογισμού, αλλά και το χρονοδιάγραμμα. Η μεγαλύτερη πρόκληση είχε σχέση με τη μουσική της κάθε πίστας. Κάθε κομμάτι έπρεπε να αντιστοιχεί με τη ροή της πίστας. Αλλά εξαιτίας του slowdown, αλλά και λόγω του οτι οι πίστες ήταν ατελείς, δε μπορούσαμε να τελειώσουμε τίποτα. Έπρεπε να περιμένουμε μέχρι το τελευταίο στάδιο της ανάπτυξης. Είχαμε πολλούς μπελάδες με το Kid Icarus, αλλά είμαι πολύ ευτυχισμένος με το πόσο μακριά φτάσαμε με τον ήχο του παιχνιδιού.
Σχετικά με τη δουλειά του στο Xenoblade Chronicles 2:
Το Xenoblade 2 ήταν πολλή δουλειά. Στο ρόλο που είχα ως παραγωγός, διαχειρίστικα τον έλεγχο για όλες τις παρτιτούρες. Αλλά και τον προϋπολογισμό, τον προγραμματισμό και τον έλεγχο του ήχου. Ήταν ανυπέρβλητη ποσότητα εργασίας για έναν άνθρωπο. Η μεγαλυτερη πρόκληση ήταν, επειδή οι άλλοι συνθέτες δεν είχαν εμπειρία με ορχήστρες, έπρεπε να χειρίζομαι τα controls, να αναγνωρίζω τα ζητήματα στις παρτιτούρες και να μεταφέρω ευγενικά τις απαιτήσεις του διευθυντή στην ομάδα. Όλα αυτά απαιτούσαν πολλή προσοχή. Φυσικά, εφόσον έπρεπε να γράψω και τη δική μου μουσική, πέρασα πολύ δύσκολο ενάμιση χρόνο.
Σίγουρα θέλω να προσφέρω το soundtrack στη λιανική. Αλλά αναλογίζομαι το πόσα είναι τα τραγούδια και αναρωτιέμαι πώς θα το κάνουμε…
Πόσα μουσικά κομμάτια υπάρχουν στο Xenoblade Chronicles 2;
Για να δούμε… Στο Xenoblade2, έγραψα το main theme, τα σημαντικά event themes και το theme με τα φωνητικά που παίζει στο τέλος του παιχνιδιού. Το σύνολο του soundtrack περιέχει τον απίστευτο αριθμό των 120 κομματιών. Αλλά όλη αυτή η δουλειά ήταν μοιρασμένη σε 5 ανθρώπους. Παρόλα αυτά, έγραψα πολλή περισσότερη μουσική απ’ όσο είχε το soundtrack του προηγούμενου παιχνιδιού. Το μέρος για το οποίο ήουν υπεύθυνος, πιστεύω πως έχει πολλά κομμάτια που που θα σας θυμίσουν το Xenogears. Προσπάθησα να μη γκρεμίσω τον ήχο των Xeno που έχω χτίσει, οπότε ελπίζω να το απολαύσετε!