Ο πολυαγαπημένος μας θείος είναι για άλλη μια φορά εδώ να μας συστήσει καλύτερα τη Nintendo που όλοι αγαπάμε. Την περασμένη εβδομάδα, για παράδειγμα, μάθαμε ότι η εταιρία έχει στην κατοχή της μια ομάδα baseball! Τι απόρρητα μυστικά όμως ξέθαψε ο θείος; Πάμε να μάθουμε στις επόμενες γραμμές!
Αυτήν τη φορά ο θείος βούτηξε κάποια έγγραφα από τα συρτάρια της εταιρίας που αφορούν αγαπημένες κονσόλες. Ευτυχώς όμως ήταν ατάραχος, καθώς ξέφυγε εύκολα από τα λαγωνικά του Furukawa, οπότε μπορέσαμε να μιλήσουμε και να σχολιάσουμε τις ανακαλύψεις του.
Famicom και η κρίση των κονσόλων
Σίγουρα θα έχετε ακούσει να αποκαλείται “Famicom” το πασίγνωστο NES και έχετε δει διαφορετικό σχεδιασμό στις κονσόλες. Μπορεί να είναι γνωστή η ιστορία, αλλά ο θείος επιμένει να σας τη μεταφέρω. Ποιος είμαι εγώ να πω όχι στη μεγάλη του αυτήν επιθυμία;
Η βιομηχανία των video games κόντεψε να χάσει τη μάχη με την αγορά το 1983, δύο χρόνια πριν την κυκλοφορία του NES, στη Βόρειο Αμερική. Τα E.T. Extra Terrestrial και Pac-Man του Atari δεν είχαν την αποδοχή του κόσμου, με αποτέλεσμα ο τελευταίος (μεταξύ των οποίων ίσως και ο θείος) να γυρίσει στα Arcades. Η μεγάλη αυτή κρίση της βιομηχανίας έβαλε στο μυαλό του κοινού ότι μια οικιακή κονσόλα δε θα ξεπεράσει ποτέ την εμπειρία ενός arcade.
Το κακό κλίμα ήρθε να ανατρέψει η Nintendo, η οποία έφερε το NES και μαζί του αριστουργήματα όπως την τριλογία Super Mario Bros., το The Legend of Zelda και το Metroid. Για να καταφέρει, όμως, να κατακτήσει το κοινό της Δύσης, ο δρόμος δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα για την καημένη την κονσόλα.
Πάνω βλέπετε το ιαπωνικό Famicom. Εχει βαθουλώματα, γωνίες και κυριαρχεί το έντονο κόκκινο χρώμα και θυμίζει κάτι από arcade. Ό,τι πρέπει για να προσελκύσει τα παιδιά του τότε. Για τη Βόρειο Αμερική, όμως, έβαλε τα καλά του: Ένα γκρι κοστούμι με δύο αποχρώσεις του γκρι και το σχήμα του άλλαξε σε ένα – σχεδόν τέλειο – ορθογώνιο κουτί. Αυτή η πιο “επίσημη” και πιο ώριμη εκδοχή του Famicom ήθελε να πείσει τους “Δυτικούς” ότι δεν πρόκειται απλά για μια κονσόλα για παιχνίδια.
Και το όνομα αυτού: Nintendo Entertaining System
Η συνταγή της επιτυχίας έπρεπε να ολοκληρωθεί δίνοντας στη νέα κυκλοφορία ένα όνομα ικανό να αναστήσει τη βιομηχανία στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Η κατάσταση ήταν κρίσιμη και μια απλή αλλαγή στο σχεδιασμό δε θα ήταν αρκετή για να κάνει την υπέρβαση. Έτσι, η εταιρία αποφάσισε να μην κρατήσει το όνομα Family Computer (Famicom) στη Δύση, αλλά να δώσει και νέο όνομα στην κονσόλα της.
Έτσι κι έγινε! Το Nintendo Entertaining System ήταν γεγονός. Η αλλαγή στο όνομα ακολούθησε τη συλλογιστική πορεία της αλλαγής στο σχεδιασμό της κονσόλας. Δηλαδή; Το να μοιάζει το προϊόν με τις κονσόλες που απέρριψε μέχρι τότε το κοινό της Βορείου Αμερικής. Η λέξη “entertainment” (ψυχαγωγία) στο όνομα, αυτομάτως υπονοούσε ότι η κονσόλα ήταν σχεδιασμένη για να κάνει πολλά περισσότερα από το να παίζει απλώς παιχνίδια.
Το αποτέλεσμα; Ο θείος να βρεθεί με ένα Famicom και ένα NES, χωρίς να μετανιώσει ούτε γιεν και ούτε δολάριο. Η κονσόλα έκανε πάταγο και ουσιαστικά ανέστησε στα μάτια του μέσου δυτικού καταναλωτή την ιδέα ενός οικιακού συστήματος.
Πόσο μεγάλα ήταν τα παιχνίδια του “Nintendo Entertaining System”;
Τη σήμερον ημέρα γίνεται μάχη με τα Giga και τα TerraByte για τη χωρητικότητα των παιχνιδομηχανών. Εντυπωσιακά γραφικά, κρυστάλλινος ήχος, μεγάλη ανάλυση και πολλά καρέ καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο χώρο. Παρ’ όλα αυτά, ο πραγματικός όγκος για ψηφιακή μνήμη μειώνεται. Κάποια updates μπορεί να φτάνουν διψήφιο αριθμό GB και πλέον είναι η νόρμα για τα video games και είναι φυσιολογικό. Στα χρόνια του θείου, όμως, τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά. Τα παιχνίδια του NES έφταναν γύρω στα 6MB. Ναι, καλά διαβάσατε. 6 ολόκληρα MegaBytes!
Η φαντασία των δημιουργών να ξεπεράσουν τα τεχνολογικά εμπόδια τους οδήγησε σε υπέροχα αποτελέσματα. Σίγουρα λείπει η ρεαλιστικότητα του σήμερα, αλλά έχουμε στα χέρια μας αριστουργήματα με κάτι το μοναδικό από την εποχή εκείνη. Μια ματιά στους “πατέρες” μεγάλων franchises του σήμερα αρκεί για να καταλάβει κανείς το πώς η Nintendo δε βασίζεται σχεδόν ποτέ στη δύναμη των κονσόλων της για να φέρει ένα εξαιρετικά ποιοτικό αποτέλεσμα. Είναι ειδήμονες και καινοτόμοι στη δουλειά τους και αυτό αντανακλάται στην πορεία της μέχρι σήμερα! Αλλά, ρε θείε, θα θέλαμε να δούμε αυτήν την τέχνη στο σήμερα, έξω από τεχνολογικούς περιορισμούς.
Η sensor bar του Wii δεν επικοινωνεί με την κονσόλα
Ρε θείε, μας δουλεύεις; Αφού συνδέεται με καλώδιο η μπάρα! Καλά, μη φωνάζεις, κατάλαβα ότι απλώς είναι εκεί για να εκπέμπει υπέρυθρες ακτινοβολίες. Αυτές χρειάζονται τα wiimotes για να αποτυπώσουν την κίνηση, όπως φαίνεται. Πολλά είχαμε διαβάσει και στο παρελθόν, είναι η αλήθεια, για το πώς μπορεί η μπάρα αυτή να αντικατασταθεί απλά από πηγές φωτός που εκπέμπουν και στο υπέρυθρο. Πολύ δημοφιλής υπήρξε μάλιστα η ιδέα για ρεσό κεράκια. Αν η μπάρα σας λειτουργεί και η τηλεόρασή σας έχει σεμεδάκι πάνω, όμως, δεν το συνιστούμε. Φυσικά, αν δε λειτουργεί, θα αντιμετωπίσετε δυσκολίες, αλλά με λίγη φαντασία όλα γίνονται.