Την περασμένη εβδομάδα, ο Peter Hines της Bethesda είχε μερικά ενδιαφέροντα πράγματα να πει στην έκθεση PAX Aus 2018.
Τι άλλο είπε για την κονσόλα της Nintendo;
Bethesda και Nintendo Switch
Πιάσαμε στα χέρια μαςένα πρώιμο μοντέλο του Switch λίγο καιρό πριν ανακοινωθεί και πιστεύω πως μας έπεισε η ιδέα. Κατ’αρχάς, δε γίνεται να υπάρχει κονσόλα χωρίς Skyrim, οπότε… Όμως εγώ, ο Todd Howard, ο Todd Vaughn και μερικοί ακόμη στην εταιρεία το είδαν και κάναμε μερικά πρώιμα demo.
Θέλω να πω όμως πως όλοι μας είμαστε gamers μια ζωή. Εγώ παίζω από 12 ή τα 10 μου και θυμάμαι πως κάποτε είχα ένα SEGA Nomad (σ.σ. ένα φορητό Mega Drive που κυκλοφόρησε η Sega τη δεκαετία του ’90). Από τις πρώτες μέρες της καριέρας μου, μου άρεζε η ιδέα του gaming on the go. Μπορούσα να παίξω παιχνίδια του Mega Drive πάνω στο αεροπλάνο με την τεράστια επαναφορτιζόμενη μπαταρία που κουβαλούσα αναγκαστικά τότε, για να αντέξει το Nomad μια ώρα παραπάνω.
Είδαμε λοιπόν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και είπαμε: «Αυτό είναι παρόμοιο με αυτά που δουλεύουμε τώρα». Αυτό ήταν πάντα το μεγάλο μας εμπόδιο στις κονσόλες της Nintendo. Δεν είναι οτι δε μας άρεσε το Wii ή κάτι τέτοιο. Όλα μας τα παιχνίδια θα τα κυκλοφορήσουμε σε κάθε πλατφόρμα που τα τρέχει. Είδαμε λοιπόν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, είδαμε τα παιχνίδια μας όπως τα Skyrim, Doom και Wolfenstein και είχαμε το ευτύχημα να έχουμε ταλαντούχους προγραμματιστές που ήθελαν πολύ να τα κάνουν να δουλέψουν στο Switch. Πιστεύω είναι πολύ σημαντικό που βρήκαμε ένα καλό συνεργάτη όπως την Panic Button, που μπορούν να πάρουν τα παιχνίδια μας και να πουν «Ναι, μπορούμε να το κάνουμε να δουλέψει στο Switch».
Και πιστεύουμε πως είναι πολύ κουλ τεχνολογία… Η Nintendo ακόμη τα πάει πολύ καλά στις πλατφόρμες της. Μη με παρεξηγείτε. Όλοι οι υπόλοιποι είμαστε στη δεύτερη θέση. Αλλά και στη δεύτερη θέση είμαστε πολύ καλά γιατί τόσο πολύς κόσμος το αγοράζει και παίζει, οπότε η Nintendo έχει μεγάλο ενθουσιασμό και συνεργάζονται μαζί μας πολύ. Κι εμείς είμαστε ενθουσιασμένοι. Και πάλι να πω οτι υπάρχει ένα κοινό που δε γνωρίζει καλά τα παιχνίδια μας. Η δυνατότητα να φέρουμε όσα δημουργούμε είναι τρομερή, έχει πλάκα και μας δίνει πολλά οπότε θα συνεχίσουμε.
idTech 6 και Switch
To δικό μας προνόμιο είναι πως η idTech 6 είχε ολοκληρωθεί και γνωρίζαμε ήδη για το Switch κατά την ανάπτυξη του Doom 2016.
Οι υπεύθυνοι μπόρεσαν λοιπόν να κάνουν μερικές επιλογές για να φροντίσουν να είναι η μηχανή προσαρμόσιμη για να μην είναι εκτός των δυνατοτήτων του Switch. Το καλό ήταν πως έτσι καταφέραμε να φέρουμε το Doom 2016 στο Switch, μαζί με το Wolfenstein: The New Colossus γιατί και τα δύο είναι χτισμένα στην ίδια μηχανή.
Για τον ίδιο λόγο έχουμε ανακοινώσει και το Doom Eternal. Στην περίπτωση αυτή όμως δεν πρόκειται απλά για μια μεταφορά, γιατί τώρα κατασκευάζουμε το παιχνίδι εξαρχής με το Switch κατά νου. Ειλικρινά, η τεχνολογία αυτή μας επέτρεψε να κάνουμε ένα σωρό πράγματα με δύο διαφορετικά franchise. Δεν ξέρω πως διάολο κατάφεραν να κάνουν το Skyrim να τρέχει στο Switch, αλλά τα κατάφεραν. Τα γραφικά είναι πανέμορφα, έχει πλάκα.
Έχω παίξει περισσότερο Skyrim από πολλούς, αλλά ακόμη το παίζω στο Switch, γιατί τελικά είναι πολύ ωραία να κάθεσαι στο αεροπλάνο και να πολεμάς δράκους.
H Nintendo και ο κατάλογος παιχνιδιών της Bethesda
Ένα από τα πρώτα πράγματα που μας είπαν, ήταν: «Βρε σεις, έχετε τίποτα που να μην έχει πολύ αίμα και βία; Γιατί έχετε πολύ αίμα και βία». Κι εμείς είπαμε: «Αμέ, έχουμε αυτό το (Fallout) Shelter που είναι γλυκούλι και καρτουνίστικο, γίνεται κι αυτό». Η δική μας πεποίθηση όμως ήταν, κι αυτό αποδείχθηκε από τις συζητήσεις που κάναμε πρόσφατα, πως το κοινό τους έχει μεγαλώσει.
Άνθρωποι σαν εμάς ακόμα παίζουμε παιχνίδια στο Switch. Τα παιχνίδια της Nintendo παραδοσιακά στοχεύουν σε μικρότερες ηλικίες, αλλά η καμπύλη μέσης ηλικίας του κοινού ανεβαίνει στα 18 με 24. Εγώ πλησιάζω στην κατηγορία των 50+ και κάποτε δεν υπήρχε μεγάλο κοινό σαν εμένα στις κονσόλες της Nintendo. Τώρα υπάρχει και φαίνεται πως ακόμη παίζει παιχνίδια.
Οπότε εξυπηρετεί και τη Nintendo να έχει παιχνίδια για μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά μας βοηθά κι εμάς γιατί εξυπηρετούμε ένα κοινό που θέλει τέτοια παιχνίδια, έχει χρήματα και λέει: «ΟΚ, έπαιξα Zelda, Super Mario World, τώρα τι μένει να παίξω;»
Ένα από τα τελευταία σχόλια του Hines είχε να κάνει με remasters, remakes και μεταφορές. Αναγνώρισε πως υπάρχει ενδιαφέρον για το Fallout 3 στο Switch, αλλά υπέδειξε πως τέτοια παιχνίδια είναι μάλλον δύσκολο να συμβούν. Αυτό γιατί χρειάζεται πολλή δουλειά να μεταφερθούν παλιότερα παιχνίδια σε νέες πλατφόρμες. Οι ομάδες ανάπτυξης λοιπόν προτιμούν (και είναι καλύτερο) να δημιουργούν νέα παιχνίδια αντί να δουλεύουν σε παλιότερες κυκλοφορίες.