Καιρό τώρα βλέπουμε από τα νέα του Famitsu την κυριαρχία της Nintendo στην αγορά της Ιαπωνίας. Και μιλάμε για κυριολεκτική κυριαρχία!
Δε χρειάζεται η γνώμη αναλυτή για να μιλήσουμε για το προφανές. Ωστόσο, ο Hideki Yasuda του Ace Research Institute έχει πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες να μοιραστεί μαζί μας, όπως τη φράση του τίτλου.
Το 99% των πωλήσεων της ιαπωνικής αγοράς των videogames ανήκει στο Switch
Αυτό υποδεικνύει η ανάλυση του Ace Research Institute, σύμφωνα με την οποία από την αρχή του νέου έτους το 99% των πωλήσεων video games στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έγιναν για το Switch.
Σύμφωνα με τα όσα δημοσίευσε ο κ. Yasuda στο Twitter:
Η παρουσία του Switch στην ιαπωνική αγορά είναι συγκλονιστική. Στις εβδομαδιαίες πωλήσεις που δημοσίευσε το Famitsu, οι περισσότεροι κορυφαίοι σε πωλήσεις τίτλοι είναι για το Switch και η Nintendo έχει σχεδόν εξαλείψει το PlayStation.
Είναι ατυχές, αλλά όπως έχω πει και στο παρελθόν, η παρακμή του PlayStation στην Ιαπωνία είναι ευρέως γνωστό δεδομένο.
Οι λόγοι της κατάρρευσης της Sony και της κυριαρχίας της Nintendo
Πολλοί μπορεί να αναρωτιούνται «τι γίνεται με το PS5;» και η απάντηση είναι οτι οι πωλήσεις του ήταν πολύ χαμηλότερες από το αναμενόμενο, ειδικά εν συγκρίσει με τις αντίστοιχες πωλήσεις του PS4 στο ίδιο διάστημα της ζωής του. Από την άλλη μεριά, η Sony αντιμετωπίζει προβλήματα αποθέματος με το PS5 στην Ιαπωνία, οπότε εκ των πραγμάτων τέτοιες συγκρίσεις είναι σχετικές.
Παρόλα αυτά, το αίσθημα της εγκατάλειψης της ιαπωνικής αγοράς από τη Sony είναι διάχυτο εδώ και καιρό. Από τη μία ήταν η αλλαγή των καθιερωμένων confirm και cancel πλήκτρων στα Χ και Ο αντίστοιχα (στην Ιαπωνία παραδοσιακά τα πλήκτρα ήταν ανάποδα). Από την άλλη υπάρχει το γνωστό «Sony check», που σημαίνει πως πλήθος παιχνιδιών έχουν λογοκριθεί μόνο στο PlayStation τη στιγμή που το Switch και τα PC διαθέτουν τις κανονικές εκδόσεις.
Όλα τα παραπάνω μαζί με την έλλειψη ιαπωνικών εκδόσεων όσον αφορά τα trailer νέων ανακοινώσεων έχουν προκαταβάλλει αρνητικά το ιαπωνικό κοινό. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, στην εξίσωση προστίθεται και η συρρίκνωση των ιαπωνικών studio της Sony, με την έμφαση πλέον να δίνεται πλέον σε «δυτικού τύπου» παιχνίδια όπως το The Last of Us 2.
Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός πως ο κ. Yasuda κατηγορεί την ίδια τη Sony για την κατάσταση λέγοντας πως «δε λαμβάνουν σοβαρά την Ιαπωνία». Ουσιαστικά η Nintendo ήταν πολύ ήσυχη όλο το 2020 όσον αφορά νέες κυκλοφορίες για την κονσόλα της και δυσκολεύτηκε περισσότερο στις προσαρμογή των νέων πρακτικών που επέβαλε η «πανδημία». Θεωρητικά λοιπόν η Sony θα έπρεπε να κυριαρχεί ή να μη βρίσκεται σε τέτοια θέση στην αγορά.
Παρ’ όλα αυτά, από την αρχή του 2021 το Switch πούλησε 650.408 κονσόλες στην Ιαπωνία σε σύγκριση με μόλις 29.124 PlayStation 4. Αξίζει να σημειωθεί πως ο μόνος τίτλος που δεν υπάρχει στο Switch στα τελευταία εβδομαδιαία στοιχεία πωλήσεων ήταν το Call Of Duty: Black Ops Cold War στην 25η θέση. Από την αρχή του έτους μάλιστα όλο το Top 20 των καλύτερων παιχνιδιών σε πωλήσεις κυριαρχείται από τίτλους του Switch.
Μένει να δούμε αν η Nintendo θα συνεχίσει αυτή την πορεία ή αν η Sony θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τον ανταγωνισμό του Switch.